Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот Elmon » Съб Юни 23, 2012 2:45 pm

Здравейте на всички

Искам да ви попитам един въпрос свързан с това дали някой има информация за магазини,които могат да предлагат Cross Grx8 с механични дискови спирачки. Днеска се обадих на един фирмен магазин в София,който се намира в Младост и ми казаха,че не предлагат вече такъв вариант,защото е бил миналогодишен. Тъй като съм от Стара Загора,но имам възможност и из Пловдив да търся и проверявам, някой ако знае как и от къде евентуално бих могъл да се сдобия с този байк с механични дискове,ако може да ми помогне.
Благодаря Ви
Elmon
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 11:31 pm

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот xcrider » Съб Юни 23, 2012 10:29 pm

И защо по-точно искаш механики?
По принцип не е проблем, да си продадеш хидравликите и за тези пари да си вземеш едни ББ5/7 например, но има ли смисъл...?
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот BeezyJay » Нед Юни 24, 2012 7:21 am

Пълна глупост е да смениш хидравлика за механика. :smash:
Аватар
BeezyJay
 
Мнения: 265
Рейтинг: 1114
Регистриран на: Съб Авг 06, 2011 9:58 pm

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот krach » Нед Юни 24, 2012 10:04 am

От байк център в Лозенец (София) Си купих точно GRX8 и си смених хидравличните с механични (презкурина си го пих така че спестете обяснения колко съм зле). От магазина при самото купуване ми изкупиха хидравликите на продажната цена минус 10-15% и ми сложиха механични.
Колелото супер добре се държе вече 850 км нямам грам забележки - нито скорости са мръднали, нито каплите въпреки сериозното блъскане по камъни.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот Elmon » Пон Юни 25, 2012 11:25 am

Благодаря за информацията и отговорите на всички.

Първо ще отговоря на въпроса на xcrider защо са ми механични. Ами на първо място просто до колкото знам и съм разучил ( може и да не съм напълно прав), че в зависимост как караш колелото, ти трябват определени части за него. Предпочитам механичните, защото изискват по-малка поддръжка и защото за моето тип каране не са ми необходими чак хидравлични и най-вече заради цената,защото разликата там не е малка. До колкото съм чувал хубавите хидравлични са доста скъпи и по-добре да имаш по-хубави механични,отколкото по - нисък клас хидравлични - според мен е така и пак казвам може и да греша.

Относно коментара на krach -мерси за инфромацията все пак. И колко ти струваше накрая цялото колело като ти направиха тази смяна от магазина? Искам да знам дали има драстична разлика в цените при нормалното закупуване и при "промяна в екстрите" така да се изразя,както ти си направил и дали при всеки магазин мога да осъществя тази смяна евентуално или всичко опира до предпочитания и уговорки с продавача. И последно да попитам с какви механични го смени - какъв вид и модел?

Ако има някой който да каже по - изчерпателно мнение ще съм благодарен,защото не съм толкова разбиращ на такъв тип клас колела,просто се постарах да разуча основни работи. Всъщност реално някой може ли да ми обясни точната разлика ако притежаваш както xcrider е споменал - ББ5/7 и хидравлични BR-M445? И ако не карам екстремно и да го товаря колелото - не е ли за предпочитане механични спирачки? :)
Elmon
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 11:31 pm

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот krach » Пон Юни 25, 2012 11:44 am

Не знам дали всеки магазин ше го направи. Този в байк центъра в Лозенец ми го предложиха след като им казаха че не искам хидравлика (поради същите неща които ти каза). Ако питаш конкретно в някой магазин не мисля че ще ти откажат, но питай задължително.
Спирачките си ги смених с tektro novela (като на DRAG ZX-4 2011 година) и цената от 780 ми стана на 670.
Това с приспадане на цената на хидравликите и слагането на механичните.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот xcrider » Пон Юни 25, 2012 2:06 pm

Ако сменяш с механики, което за мен си е, както каза колегата, пълна глупост, поне вземи хубави механики, например бб5/7. Сега ще ти обясня малко за поддръжката. Значи обезвъздушаването се налага да се прави горе долу на 2 години(някой карат и повече), и струва по 10 лв на спирачка, считай на 2 години - 20лв, въобще не е много. Това, че ако ти протече нещо по спирачката в полеви условия не можеш да го оправиш е вярно, но на колко хора им се е случвало, бих искал да попитам???! Може би 1 % са имали този проблем. Разните мтб клубове като С.К.А. , съм им чел историите, на какви места ходят, дето няма кой да дойде да те намери ако се утрепеш някъде, карат почти всички с хидравлики. Разбери, че това е родено от главата на някой не разбиращ абсолютно нищо по темата... Замисли се над следната ситуация :
Караш по някаква пътека/път с над 40 км( в града ми се е случвало с 62 км/ч да карам по бул. Пушкин) и ти се къса жилото, какво правиш? Скачаш от колелото и отиваш под гумите на някоя кола или почваш да се търкаляш по склона на някоя пътека със серпентини... Ако при хидравликите се случи проблем с маркуча, маслото няма да изтече за секунда и ще имаш време да спреш.
Сега пак за поддръжката, ако искаш лостчето на механичната спирачка да се натиска лесно( в смисъл празния ход) трябва да инвестираш пари в качествено лостче, жило, броня и накрайници. И разбира се редовно да отваряш, изчистваш и смазваш добре жилата. При хидравликите това го няма. Както и мазното усещане на натискането на хидравликите - трудно ще го постигнеш с механики.
Не прави тази грешка!!!
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот krach » Пон Юни 25, 2012 2:26 pm

Какво увещавате човека. Той си каза защо иска да смени хидравликата. Ако някой си е наумил нещо няма да го разубедите.
Аз примерно нямах излишни 120 кинта и за това си махнах хидравликата.

Представи си следната ситуация - спускаш се по пушкин с 65 км и уплътнение почва да капе в/у спирачния диск. Е вярно имаш някаква спирачна сила която на практика не върши работа заради маслото по диска. В тази насока КАКВО МОЖЕ да се случи няма край, така че по - добре човека да си прецени. А и си каза по - добре по скъпи механични от колкото евтини хидравлики
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот Insight » Пон Юни 25, 2012 2:36 pm

krach написа:Какво увещавате човека. Той си каза защо иска да смени хидравликата. Ако някой си е наумил нещо няма да го разубедите.
Аз примерно нямах излишни 120 кинта и за това си махнах хидравликата.

Представи си следната ситуация - спускаш се по пушкин с 65 км и уплътнение почва да капе в/у спирачния диск. Е вярно имаш някаква спирачна сила която на практика не върши работа заради маслото по диска. В тази насока КАКВО МОЖЕ да се случи няма край, така че по - добре човека да си прецени. А и си каза по - добре по скъпи механични от колкото евтини хидравлики


120-тях кинта са добър довод, капещата върху диска спирачна течност - чиста теоретична спекулация.... вероятността да се случи сигурно е 100 пъти по-малка от това да скъсаш жило.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот krach » Пон Юни 25, 2012 2:50 pm

Insight написа:
krach написа:Какво увещавате човека. Той си каза защо иска да смени хидравликата. Ако някой си е наумил нещо няма да го разубедите.
Аз примерно нямах излишни 120 кинта и за това си махнах хидравликата.

Представи си следната ситуация - спускаш се по пушкин с 65 км и уплътнение почва да капе в/у спирачния диск. Е вярно имаш някаква спирачна сила която на практика не върши работа заради маслото по диска. В тази насока КАКВО МОЖЕ да се случи няма край, така че по - добре човека да си прецени. А и си каза по - добре по скъпи механични от колкото евтини хидравлики


120-тях кинта са добър довод, капещата върху диска спирачна течност - чиста теоретична спекулация.... вероятността да се случи сигурно е 100 пъти по-малка от това да скъсаш жило.


Абе да скъсаш и 2те жила едновременно.....а пък и ако си поддържаш спирачките съмнява ме да успееш да скъсаш.
Иначе са си спекулации наистина за диска...както и това за скъсване на жилото. И двете има шанс да станат и двете е малко вероятно.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот xcrider » Пон Юни 25, 2012 3:02 pm

Все пак говорим за планинско колоездене. На асфалт, да, дори с 60-70 ще спреш само с задна спирачка, разбира се това ще отнеме време, но ще успееш. Ако се наложи да спреш извенднъж няма да можеш. Но, хайде спри ми с задна на някоя стръмна чакълеста пътека, ще дам за пример пътеката при конярника. А дори да си на някоя по-равна пътека и ти се наложи да спреш моментално, за да избегнеш сблъсък с турист, как ще го направиш?
НЕ може да се кара с 1 спирачка!
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот Elmon » Пон Юни 25, 2012 7:14 pm

Благодаря xcrider за изчерпателния отговор относно цялостната поддръжка на двата типа спирачки.
Тъй като стана въпрос за спирачки и когато гледах Grx8 i Grx7 имаше едно нещо,което съм се питал и то е каква е разликата между спирачките на grx8 - BR-M445 и така наречените Tektro Draco. Последните добри хидравлични спирачки ли са като цяло? Това също ме е интересувало да го разбера от някой,който е наясно с нещата. Питам защото днеска реших да посетя един магазин в който случайно видях,че Grx7 е на много добра цена и имам възможност да си го позволя това колело без да правя никакви поправки. Някой,който би могъл да ми даде отново компетентно мнение по въпроса ще съм му благодарен. Идеята ми е или да си взема grx8 и евентуално да търся начин за смяна, защото просто нямам възможност,а и съм обяснил по-горе причините,или да погледа и за grx7,без да правя никакви поправки.
Elmon
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 11:31 pm

Re: Въпрос за закупуването на Cross Grx8

Мнениеот xcrider » Пон Юни 25, 2012 7:47 pm

Ако смениш на грх8 хидравликите с хубави механики, лостчета, жила, брони ит.н. ще излезе пак 670 лв, т.е. няма да поевтинее. Разликата между тектро драко и м445 е минимална, тектрото е с 10лв по-евтино, иначе ползват еднакви накладки и спирачната сила е идентична. Единствено не ми допада на драко-то, че лостчето е много дълго и е правено май за 3 пръста, докато спирачки се стискат с 1 пръст(освен ако няма проблеми с жилото при механики и да се изисква много сила). По принцип няма особена разлика. Ако си от София, можеш да купиш колелото си от "братята" на бул.Васил левски 28, там цените са с 40-50 лв по-ниски, примерно крос грип 124 е 630 лв. Имай в предвид, че единият от братята е малко "луд" и говори странно, да не се плашиш, все пак взимаш колелото и се махаш, ако ти трябва сервиз, отиваш при официaлния за Cross. Grx 7 е към 600-620 лв, не съм сигурен.
:beer:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron