Избор на подходящ 29er XC

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Сря Апр 25, 2012 10:20 pm

Здравейте, отново.
Моля за мнение относно тези предложения на българския пазар за 29er MTB:
Cross 29er Big Foot
Shockblaze R7 T9 RACE 29"
Drag 29er Team Edition
Scott Scale 29 Team
Нека на първо време да игнорираме цената и да се наблегне на рамка, геометрия на рамката и монтаж - с цел по-нататъшно надграждане (update) на модела велосипед. Ако някой знае подобаващо друго предложение на нашия пазар нека сподели.
Ориентирал съм се към закупуване на 29er MTB. Висок съм 185 см, тежа около 82 кг.
Бих се радвал знаещите да отделят време и да порасъждават на тема 'добър избор на 29er MTB'. Отворен съм и към предложения от европейски сайтове.
Благодаря ви за отделеното време и капацитет!
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот ludo » Сря Апр 25, 2012 11:23 pm

На мен лично най ми допада СКОТТа, като геометрия и оборудване.
Разгледай и този 29ер, с доста по висок клас вилка и компоненти за същите парички.
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/ ... ml?mfid=52
ludo
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Съб Юни 04, 2011 6:03 am

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот new_biker » Чет Апр 26, 2012 10:42 pm

Здравейте!
Нека се присъединя към темата, т.к. и аз "разсъждавам" върху същите модели.
Бих добавил:
ram HT.THREE.3 29 - http://www.sportdelivery.com/bg//produc ... -2012/12--
ram HT.THREE.4 29 - http://www.sportdelivery.com/bg//produc ... -2012/12--
Scale 29 Comp - http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 766/lang.2

Не съм карал от години, с велосипедите в наши дни не съм наясно. Ще карам в града и ХС, и макар, че едва ли ще одтеля много време, искам да взема добър велосипед.

Изчетох, каквото успях да открия в нета като мнения и ревюта, запознах се с окомплектовката, като клас и характеристики, поне на хартия, но ми е необходимо и реално мнение.

Отзивите (ревюта и мнения на хора) за Scale 29 Comp са доста положителни - стабилност, добра управляемост, пъргав, вкл. и при изкачване. Това се дължи на отличната рамка - най-вече като геометрия. Окопмплектовката при Comp - средна работа, като най-слаба ми се струва вилката. Заслужава ли си Team модела, като и там има "слаби" места (спирачки и главини примерно, от това, което виждам аз; вилката също си е среден клас, макар да е значително по-добра от Suntour-а на Comp). Не успях да ги тествам в магазина с моя размер рамка, бяха се свършили. Нови щяло да има към средата на май.

Scott – ако наистина толкова ми хареса при каране, отчитайки, че Scale е среден клас при Scott (здрава рамка, надявам се), марката (Scott), външния вид, за сега ми е фаворит.
Shockblaze го пробвах - доста "атакуваща" геометрия, тялото е изнесено силно напред (може би по-къса лапа), с голяма част от тежестта върху ръцете и вилката. Това, в комбинация с големия челен ъгъл, ме кара да се чувствам нестабилно, трудно се балансира с тялото и тежестта върху велосипеда, и по-неудобно. Това, разбира са субективни неща.

Big Foot - не ми хареса, макар само от едно кръгче да е трудно да се прецени. Не ми допада геометрията, кара ме да се чувствам твърде много като върху 29-ките, които дядовците едно време караха, по-големите тук си спомнят навярно ..:). Иначе, като окомплектовка, си заслужава парите.

Drag - кара се добре. Геометрията е по средата между Shockblaze i Scott, удобна, както за спокойно каране, така и за по-натоварено/спортно. Усещам го по-стабилен и маневрен от Shockblaze. Жалко, че производителя никъде не дава точни данни за геометрията, за да се направи сравнение. Рамката ми се струва стегната и здрава, доколкото мога да преценя с моя "никакъв" опит :). Като се вземе в предвид окомплектовката и цента, модела е сериозен претендент. Добри спирачки и вилка, струва ми се. Жалко, че вилката, няма настройка на rebound-a. Чудя се, има ли смисъл главините да са по-добри (Deore, SLX), с оглед по-лекото търкаляне, освен здравина и тегло. Интересно е при скоростите: 3x10 3x10
24/32/44 24/32/44
11-34. 11-36.

При всички други велосипеди, които видях, комбинацията при 11-34 отзад, отпред е 22/24/44. 22 отпред при 34 отзад е подобно на 34 към 36 – и в двата случая, по леко въртене в баира отколкото при 24 към 34. Освен това 11-36 дава една предавка повече (и поне са по-близки прердавките), която да бъде използвана в баир. Как стоят нещата на практика обаче? Необходимо ли е чак толкова лекото въртене при изкачване (22/34=1.55; 24/36=1.50; 24/34=1.42, което е с 5.88% по-тежко за въртене, отколкото 24/36), не е ли твърде леко, а варианта на Drag – по-добрият.

Питах и е визможно да се вземе с вилка Епикон с ребаунд и главини SLX i Deore XT за 2005 лв. - заслужава ли си?

Относно по-ниският модел на Drag -дали си заслужава, отчитайки, че е удобен за каране. Струва ми се малко надцен. Окомплектовката е слаба (Alivio и предимно Altus и 8 скорости отзад) за почти 1000 лева. Big Foot е значително по-добре, жалко, че не ми е така удобен.

RAM. Още не е излязъл. Геометрията изглежда интересна – подобна на Scott. Интересни ми се струват тези 2х10 скорости на по-скъпия модел. Като цена, обаче, доста надценени, особено по-евтиният. Най-малкото, на едно ценово ниво е RAM със Scott, а далие толкова добър !?!.

Прави ми впечатление ниският клас, макар и „маркови“ главини по всички велосипеди. Доколко има смисъл от заместване с по-висок клас (Deore, SLX, Sram X7) за по-леко въртене, освен за здравина?

Модел с доста добри отзиви е Trek X-Calliber, но не се предлага у нас, а и цената ще е доста по-нагоре.

Друг добър - Specialized Carve Comp , 2700 лб. обаче.

Ами, в „две думи“, това е...:)

Надявам се да съм в помощ с информацията и моите впечатления.

Благодаря на отзовалите се!
new_biker
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 11:46 am

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Пет Апр 27, 2012 4:02 pm

Благодаря на включилите се:
ludo - и аз изразявам твоето мнение за геометрията на Scott. Тази рамка ми е фаворит засега.
new_biker - съдейки по разсъзжденията ти потребителското ти име не отговаря на действителността :beer: - въобще не си нов ;)
До 29er съм се докосвал само до Shockblaze и Drag-a. Drag-a ми хареса, но и аз смятам, че е малко надценен. Много съжалявам, че все още няма подобаващи оферти за рамки 29er на пазара :banghead: . Надявам се към края на сезона да завалят оферти.

Разбирам, че не съм започнал темата правилно след като няма нужния интерес - но човек се учи постоянно.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот new_biker » Нед Апр 29, 2012 5:39 pm

Papinu, благодаря, поразрових се, но така само е трудно да се добие представа реално кое какво представлява. къде успя да тестваш ram-а? Как ти се стори, не мислиш ли за покупка? Не мислиш ли, че изграждане на байк, още повече върху рамка 29 на Scott и с висок клас окомплектовка, ще е доста по-скъпо от закупуване на готов?
Drag, високата окомплектовка, видя ли го, какво мислиш? Иначе, scott и на мен най- много ми харесва, но при Comp получаваш практически рамка и базова окомплектовка, Team, остават едни хубави спирачки (deore slx примерно) и по- хубава вилка, ако ти е необходима.
new_biker
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 11:46 am

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот Fujitzo » Нед Апр 29, 2012 10:45 pm

new_biker , как успяваш да прецениш геометрията на различните рамки като само ги пробваш в магазина ? Според мен една рамка да заслужи приз "удобна (ергономична) и здрава" трябва да мине 1 година примерно и доста байкъри да дадат мнение. И в тоя ред на мисли, честно казано не мисля, че рамките на споменатите марки и модели се различават толкова много като качество, че да заслужат такива големи разлики в цените. Всички модерни алуминиеви рамки се правят в Китай - няма да се учудя ако фактическия производител на рамки на Скот и РАМ е един и същ (примерно). Геометриите ги копират един от друг и в резултат разликите в геометриите са от порядъка на 1-2 градуса в челния ъгъл/седалковата тръба , а другите размери я се различават с по 1-2 см я не. Та тук според мен играе и психологическия момент и "старите лаври" на които марките лежат.

Разбирате на къде бия :D

Крос Биг Фут е най-доброто предложение като съотношение цена / качество.Той изглежда не е сред фаворитите ви, но все пак ще си позволя да споделя моя скромен опит с него :)

Рамка: геометрия - ок . Предишното ми колело беше Драг Онтарио , карал съм доста и РАМ HT1. Не намирам разлика по отношение на "удобност" и позиция на тялото.
Вилка - зле , ще се сменя с въздушна.
Скорости: превключват се прецизно и покриват голям диапазон - най-малка скорост 22 - 34 , най-голяма - 44 - 11. Аз лично не виждам смисъл в инвестиране в по-скъпи системи.
Спирачки: ок. За сравнение - карал съм на един приятел РАМ XC2 s Avid Juicy 3 - няма разлика според мен в спирането.
Тегло: има какво да се желае още. Могат да се смъкнат към 2 килограма от вилка/курбел/гуми (особено ако се махнат вътрешните)
Капли и главини: главини Joy Tech никой не ги е чувал, но мисля, че са на едно ниво с Шимано Аливио. Струва ми се, че гумата се върти по-дълго време като я бутна лекичко с пръст (свободен ход) сравнено със Онтариото например - нормално все пак са нови. Каплите също мисля че са здрави, но трябва да мине време да се чуе някой оплакал се :eyebrow:
Гуми: Continental race king 29 2.2 - четох някакво сравнение в едно немско списание - дават ги една идея по-зле във всички отношения от най-добрите (според тях) гуми за XC - Schwalbe Nobby Nic i Racing Ralph. Т.е са на 2ро място overall.

И така мисля че за 760лв (ако се намират още бройки) Биг Фут просто няма конкуренция. Ако човек е решил да си взима колело за 2000лв , пак може да си вземе биг фут и да почне с ъпгрейдите. За 1200лв бюджет за ъпгрейди все ще си го направиш по твой вкус. А примерно като вземеш колело за 1700-2000лв с вилка най-нисък клас , кво праим ? :smokin: трябва още 500-900 лв да се набиват за вилка. Тук сигурно ще прозвуча лаишки, но според мен вилката е №1 част в колелото за каране извън асфалт.. айде - вилка + гуми
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Вто Май 01, 2012 11:04 am

new_biker написа:...къде успя да тестваш ram-а?
Врътнах няколко кръгчета с Drag 29er Team Edition и със Shockblaze R7 T9 RACE 29" по време на Национална спортна панорама, която се проведе м/у 20-22 Април пред НДК. Рам-а, за който говориш даже и на снимка не бях го виждал, докато сега не погледнах сайта на Ram.
Въпреки че изпитвам неистова нужда да сменя 16 годишното си колело не смятам да прибързвам и търпеливо обмислям кой път да "хвана", ослушвайки се за оферти. Дилемата пред, която съм е дали да си купя готов байк с компромисите и да го надграждам или да си взема рамка и да градя по мой вкус колелото си. И двата подхода имат свои плюсове и минуси, но това е друга тема и не смятам да се отклонявам.
Как искат българските производители да ме спечелят след като не си публикуват данните за рамките, върху които изграждат предлаганите си велосипеди. На страницата на Драг за 29er таблицата с геометрията на рамката е празна, не се споменават колограмите й. За Cross - там е пълна скръб откъм информация - няма я!
Ram - публикували са таблица с геометрията, но нямат данни за теглото :( .
Вече я има и в продажба и ме кара да се замислям.

Fujitzo написа:...Рамка: геометрия - ок ...
имаш ли данните за рамката или това е по твоя преценка?
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот penmark » Вто Май 01, 2012 11:08 am

Тая информация викаш ти е малко?!
http://crosscycle.com/promo/12.htm
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Вто Май 01, 2012 11:32 am

penmark написа:Тая информация викаш ти е малко?!
http://crosscycle.com/promo/12.htm

Да, няма никакви данни за рамката!
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Вто Май 01, 2012 11:34 am

Поправка: освен теглото - 2.04 кг. Но не е ясно за кой размер се отнася.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот penmark » Вто Май 01, 2012 11:46 am

Данните за рамката са най отдолу в таблицата.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Вто Май 01, 2012 11:57 am

penmark написа:Данните за рамката са най отдолу в таблицата.

Благодаря ти за просветлението :beer:
Да се чуди човек кой "интелигентен" Уеб Дизайнер измислил това представяне, но както и да е... Нужната информация за Cross я имало все пак.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Пон Юни 18, 2012 1:25 pm

Ще си позволя да "събудя" тази тема, защото и на мен ми предстои покупката на подобен велосипед.

Имам доста добра 26" със Scott Scandium рамка, но качих доста килограми през последните 2-3 години :blush: и ми е жал за колелото да го мъча със 120кг товар (аз + плюс раница с всичко необходимо за 3-7 дни в планината :nuts:). Нуждая се от здрав и много надежден велосипед за продължителни XC карания, далеч от сервизи и механици.

Прегледах какви 29-ки се предлагат на пазара у нас и за момента съм се насочил към:
1. Scott Aspect 29 Trail - поддържа V-brakes + възможност за монтиране на багажник/дисаги в случай, че някога се реша да ползвам такива.
2. Scale 29 Comp - не поддържа V-brakes

И в двата случая мисля да сменя всички компоненти с такива от висок клас (XT/SLX, нова вилка).

Основната ми дилема е на коя рамка да се спра според геометрия, здравина и тип спирачки.
Някой има ли лични впечатления от тези велосипеди?

За спирачките...
Не съм карал с дискови спирачки, но нямам и оплаквания от начин на работа на V-bakes и не чувствам нужда да ги заменя с дискове.
V-brake са леки и лесни за поддръжка и отремонтиране при полеви условия, което е голям плюс за мен. Как стои този въпрос с дисковите спирачки от по-висок клас (хидравлични XT примерно)? Бихте ли ги препоръчали за многодневно XC каране без възможност за сервизиране по пътя?

Основните ми страхове от техн. проблем с велосипеда, който не мога сам да отстраня, не са че ще трябва да го нося/бутам 1-2 дни, а че ще ми провали карането, което чакам цяла година. :crap:
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Вто Юни 19, 2012 7:35 pm

MartinBG написа:И в двата случая мисля да сменя всички компоненти с такива от висок клас (XT/SLX, нова вилка).

Ако ще сменяш компонентите защо не се ориентираш да си вземеш рамка и от нея да започнеш изграждането на нов велосипед. Ако правиш сметка да купиш сглобен такъв, да демонтираш всичко по него и след това да продадеш излишното като ново събирайки пари за нови от висок клас имай в предвид, че пазара за 29er части е слаб. От друга страна ако ще купуваш висок клас части за 29er ще трабва да се подготвиш да се бръкнеш повече отколкото за 26''. Това е една от причините да се откажа от 29er велосипед на този етап.

MartinBG написа:Основната ми дилема е на коя рамка да се спра според геометрия, здравина и тип спирачки.

За рамката - фаворит ми беше Scott Scale 29er относно геометрията. А за здравината на рамките няма как да кажа нещо :dontknow:

MartinBG написа:За спирачките...
Не съм карал с дискови спирачки, но нямам и оплаквания от начин на работа на V-bakes и не чувствам нужда да ги заменя с дискове.
V-brake са леки и лесни за поддръжка и отремонтиране при полеви условия, което е голям плюс за мен. Как стои този въпрос с дисковите спирачки от по-висок клас (хидравлични XT примерно)? Бихте ли ги препоръчали за многодневно XC каране без възможност за сервизиране по пътя?

Аз бих избрал хидравлични дискови имайки в предвид килограмите ти. Все още карам стария си байк с V-брейк и има ситуации в които не ми е комфортно спирането, а съм под 85 кг.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Сря Юни 20, 2012 1:12 pm

papinu написа:Ако ще сменяш компонентите защо не се ориентираш да си вземеш рамка и от нея да започнеш изграждането на нов велосипед. Ако правиш сметка да купиш сглобен такъв, да демонтираш всичко по него и след това да продадеш излишното като ново събирайки пари за нови от висок клас имай в предвид, че пазара за 29er части е слаб.


Почти всички части освен вилката и каплите, които ще сменя още в магазина, би трябвало да станат на старото ми градско колело (Drag Alien), което и без друго плаче за основен ремонт.

papinu написа:Аз бих избрал хидравлични дискови имайки в предвид килограмите ти. Все още карам стария си байк с V-брейк и има ситуации в които не ми е комфортно спирането, а съм под 85 кг.


Както казах, нямам проблеми и забележки към работа на V-brakes (на Scott-a съм с Shimano LX, модел отпреди 4-5 години + качествени калодки) за моя стил на каране - кротко XC с повечко каране нагоре и бутане надолу винаги, когато ми се стори прекалено стръмно или каменисто :nuts:
Четох тук-там из интернет и сякаш дисковете не са подходящи за моите нужди (неагресивно каране) и приоритети (надеждност и лесна поддръжка).
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот autosvet » Сря Юни 20, 2012 1:41 pm

Не виждам с какво дисковите спирачки са по-ненадеждни от вибрейка особено при описания от теб тип каране.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Пет Юни 22, 2012 11:43 am

autosvet написа:Не виждам с какво дисковите спирачки са по-ненадеждни от вибрейка особено при описания от теб тип каране.


Под "надеждност" аз нямам предвид експлоатационната надеждност (спирачна сила при различни условия), а техническата такава (проблеми и възможност за отстраняването им при "полеви" условия от човек с оганичени техн. умения). :peace:

Велосипедът - всъщност 2 такива (един и за баща ми :D), вече е поръчан. Може да кача снимки и да споделя впечатления по-натам, ако има интерес.

Поздрави! :)
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот papinu » Съб Юни 23, 2012 4:08 pm

MartinBG написа:...Велосипедът - всъщност 2 такива (един и за баща ми :D), вече е поръчан. Може да кача снимки и да споделя впечатления по-натам, ако има интерес...

Разбира се, че има интерес :beer:
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот LZ1GJD » Пон Юни 25, 2012 10:30 pm

Аз да попитам тея 29er колела, реално колко по-големи са от стандартните. Идеята ми е колко по-трудно би било да се разкарва едно такова колело по българските влакове ???
LZ1GJD
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Юни 17, 2012 10:25 am

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот autosvet » Вто Юни 26, 2012 9:01 am

Зависи от рамката - 30-40см. спрямо същия размер рамка 26-ца.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Пет Юни 29, 2012 12:28 pm

papinu написа:
MartinBG написа:...Велосипедът - всъщност 2 такива (един и за баща ми :D), вече е поръчан. Може да кача снимки и да споделя впечатления по-натам, ако има интерес...

Разбира се, че има интерес :beer:


Още малко остана! :)

Наистина има много сериозни проблеми с намирането на части и въобще с разнообразието (или по-скоро липсата му) на компоненти за 29" велосипеди. Това е проблем и по света, но в България е още по-осезаем. В магазина (не го пиша кой е, че може да е против правилата на форума, но ако никой не възрази ще го направя като взема велосипедите, защото такова отношение към клиента трябва да се поощрява) направиха чудеса от храброст и успяха да угодят почти на всичките ми прищевки (XT 2012, V-brakes и т.н.), както и да намерят екзотики като 4 читави 29" 36H шини за V-brake, но намирането на хубава вилка за V-brake се оказа невъзможна мисия, дори и в световен мащаб, и изправен пред алтернативата да карам с фабричната вилка или да мина на дискови спирачки + Rock Shox Recon Silver, започвам да клоня към дисковете. Още не съм го решил на 100%, че и бюджетът поизтъня, но до края на другата седмица се надявам всичко да е готово (наложи се да си поръчам командите от чужбина).
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Пон Юли 16, 2012 11:14 am

Първи впечатления от новото колело!

Рамка: Scott Aspect Trial 29" L size
Колче, гуми, лапа и кормило: оригиналните от Scott-a
Вилка: Rock Shox Recon Silver (air, 29")
Спирачки: Magura MT4 (180мм диск отпред, 160мм - отзад) с преходници от CL към болтове заради главините
Команди, дерайльори, курбели, венец, верига, главини, педали - Shimano XT 2012
Шини - Mavic A119, 36H
Седалка - Specialized Milano 155mm

Снощи с баща ми минахме 100-ина км по асфалт и малките изкачвания на практика не ги усещахме - донякъде защото карахме на фарове, но също и защото велосипедите се карат много леко по тази настилка.
Спирачките спират добре и плавно и много бързо им свикнахме (имахме известни страхове, тъй като сме карали само с V-brakes)
Заключването на вилката се оказа добре дошло нововъведение (за нас).

Преди няколко дни направих и кратък XC преход (30-ина км) и на изкачване не е толкова удобен/бърз, колкото спортната ми 26"-ца, но катери леко и не изглежда да е много по-нестабилен. Тези разлики може и да се дължат на разликите в геометриите на рамките, а не на размера на гумите. На спускане по черни пътеки се представи отлично и поемаше много добре неравностите. След 3-4 дни ще бъде истинското тестване на велосипедите (10-ина дни родопско каране) и ще пиша след като се върна как са се представили.

Ще опитам да кача и няколко снимки на велосипедите по-късно.
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на подходящ 29er XC

Мнениеот MartinBG » Пон Юли 16, 2012 5:57 pm

Ето и снимките:


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта