DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Ozzie » Чет Юли 19, 2012 7:36 pm

Броните и жилата на SHIMANO също са добри!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Ogito » Пет Юли 20, 2012 12:06 am

Благодаря,колеги. :beer:
Ogito
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 9:51 pm
Местоположение: България

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Slade » Сря Юли 25, 2012 9:38 am

Изтропвам се в темата колегата, извинявам му се за което, но искам да попитам нещо за т.нар. brake boosters.
Когато задните дискови спирачки не са вариант, има ли полза от тези бустъри, които се монтират на v-brake-а? Би трябвало да намаляват "разпъването" на рамката от раменете на брейка и по този начин да правят спирачното усилие по-ефективно.
Някой има ли опит с тия неща?

Изображение
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот sailman » Сря Юли 25, 2012 9:57 am

има ли полза от тези бустъри...

Има полза. Само че, трябва да си сигурен, че всички останали елементи по веригата спирачен лост -> спирачни челюсти са в изрядно състояние. Иначе може да има разочарования, а проблема изобщо да не е в бустъра...
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Slade » Сря Юли 25, 2012 10:13 am

Мерси, доста хора акцентират върху жилата и броните на брейковете. Явно са много важни, обяснявам си го с качествата на жилото (да се разтяга повече или по-малко), а броните да осигуряват по-малко съпротивление при движението му. Предполагам броните и жилата на нискобюджетните байкове не са стока, но струва ли си да се сменят веднага, докато са още (почти) нови? Ще се постигне ли значително подобрение в спирането?
Другото, което ме интересуваше, колегата Ogito вече е пробвал - брейкове Shimano Deore XT BR-Т780 и доколкото разбрах не е усетил съществено подобрение само от тях, както и колодките, с които вървят.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот sailman » Сря Юли 25, 2012 11:07 am

Явно са много важни, обяснявам си го с качествата на жилото (да се разтяга повече или по-малко), а броните да осигуряват по-малко съпротивление при движението му.
:agree:
...броните и жилата на нискобюджетните байкове не са стока, но струва ли си да се сменят веднага, докато са още (почти) нови?
Струва си, ако си претенциозен към качеството на работа на спирачките си, а също и когато карането ти го изисква (понякога и двата фактора са налице ;) )
колегата Ogito вече е пробвал - брейкове Shimano Deore XT BR-Т780 и доколкото разбрах не е усетил съществено подобрение само от тях, както и колодките, с които вървят.

Няма и да усети, при положение, че е сменил само раменете на сипрачката. Калодките на Шимано също не са нещо особено...
При всички механични системи спирачки, ефективност и прецизна работа (т.е. да не работят on-off ) се постига с:
1. Правилен подбор на спирачните лостчета.
2. Правилен път на броните (с възможно най-малко чупки)
3. Качествени брони и жила с ниско съпротивление на триене и възможно най-корави.
4. Хубави 2-3 компонентни калодки.(това за ви-брейковете)
4. Редовна поддръжка на цялата система (многократно е по-капризна от хидравличните системи, ако търсим качество на работата и постоянно поведение)
Общо взето, раменете на ви-брейковете имат най-малка роля за качеството на спиране, стига естествено, да не са от кашкавал. Всички що годе прилични алуминиеви рамена вършат добра работа.
За механичните дискови спирачки има още един-два тънки момента, ама понеже не са предмет на дискусията, няма да ги засягам тука...
А, и друго - горните редове се отнасят за планински велосипеди карани в планините. При градска и шосейна употреба, стига собственика да не е маниак, не са нужни такива чак изпълнения.

ЕдитЪ:
Ще започна от колодките, жилата и накрая по един брейк бустер отпред и отзад, за да отива по-голяма част от силата на раменете върху каплата.

Ръкохватките! От тях почни. Те са едно от най-важните условия, механичните спирачки да работят добре.
Препоръчвам най-вече старите шимански Shimano LX M571, а при невъзможност да намериш - Avid Speed Dial 7 или Tektro MT2.1 Другото - както си го подредил.
Последна промяна sailman на Сря Юли 25, 2012 12:05 pm, променена общо 1 път
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Slade » Сря Юли 25, 2012 11:32 am

Отново много благодаря sailman!
Вече имам ясна представа как стоят нещата. При мен дисковите не са вариант, ще се постарая да подобря v-brake (както колегата по-горе), съгласно твоите съвети, както и на останалите колеги. В началото бях решил да сменям рамената с Deore XT, но изглежда всичко друго е по-важно и няма смисъл. Ще започна от колодките, жилата и накрая по един брейк бустер отпред и отзад, за да отива по-голяма част от силата на раменете върху каплата.
:beer:
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Slade » Сря Юли 25, 2012 1:59 pm

sailman написа:Ръкохватките! От тях почни. Те са едно от най-важните условия, механичните спирачки да работят добре.
Препоръчвам най-вече старите шимански Shimano LX M571, а при невъзможност да намериш - Avid Speed Dial 7 или Tektro MT2.1 Другото - както си го подредил.


:xx(: Лостчетата са ми болна тема - в момента съм с такива, комбинирани с команди ST-EF-51-8R и никак не ми се разбива системата:

Изображение

Ще има ли огромна разлика ако ги сменя с тези, които си посочил по-горе? Гледам, че имат някакви врътки отгоре, но това предполагам е за настройка на по-плавно спиране, без блокиране?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот sailman » Сря Юли 25, 2012 2:52 pm

Ще има ли огромна разлика ако ги сменя с тези, които си посочил по-горе? Гледам, че имат някакви врътки отгоре, но това предполагам е за настройка на по-плавно спиране, без блокиране?

Мхъм, ще има...Особено, ако добараш шиманските от някъде. Изпадат чат-пат втора ръка...
С тия врътки се променя лостовото отношение, а от там и м-м-м, характера на спирането, ако мога да се изразя по тоя начин ;)
Абе, както писах по-горе, основното е хубави лостчета и възможно най-леко движение на жилата и прочее движещи се чаркалаци. Демек усилието което прилагаш отива до челюстите с минимални загуби. :agree:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот kaliopo » Сря Юли 25, 2012 3:49 pm

И аз да напиша нещо. Предполагам, sailman има много по-голям опит от моя, но се надявам, мнението ми да не противиречи на неговото.
Първо си взреми лостчетата за да намериш правилната им позиция на кормилото и от там да оразмериш точно жилата и броните в последствие. Малко граничи с престараване, но нали иде реч за "най-доброто" :D Чесно казано не знам дали не е внушение, понеже разликата беше твърде малка, но при мен лостчета Shimano работеха най-добре с рамене Shimano и лостчета Avid работеха най-добре със спирачка Avid.
Най-важното в моето мнение - освен добри жила и брони си вземи и хубави алуминиеви накрайници за тях, спиращи прах. Не пести пари точно от тях, понеже подобряват работата и удължават живота на цялата система.
След като смениш и накладките, идва момента с бустера. Стискаш здраво лостчето на спирачката и гледаш рамката/вилката. Ако тя (рамката или вилката) се "отваря", усуква повече от милиметър - два, има смисъл да слагаш бустер, Ако деформацията е по малка, няма да има осезаема разлика и можеш да си спестиш парите и допълнителното тегло.
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Slade » Чет Юли 26, 2012 8:27 am

:beer:
Благодаря за съветите! Сега вече знам какво ми трябва за да подобря спирането.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Drag zx2 » Пет Мар 28, 2014 3:09 pm

Ogito написа:Здравейте.Колелото ми е DRAG ZX 2-PRO.Въпросите ми са:
1)Каква по-добра вилка до 100-тина лева мога да му сложа(и с какъв ход е препоръчително да е,за градско + поутъпкани пътечки + слизане и качване по бордюри)? Сегашната е Zoom CH-386A, с ход 65 mm и някак не ме "кефи" поведението и по неравности.
2)Има ли вариант да му се монтира задна дискова спирачка(с която,наистина да спирам) без да сменям главината(по възможност,по-бюджетен клас,нямам възможност за много скъпа)?Приемам и предложения за V-brake,по-свестен от моя,ако ще има ефект(моята е Saccon някакъв :dontknow: ).Ако може,пишете ориентировъчни цени. Остава да поясня,че тежа 90 +/- кг :) .
Предварително Ви благодаря за отговорите(само да не са от сорта: "Смени колелото" :nono: защото това,засега няма как да стане).
Ще съм благодарен и за всякаква обща информация за това колело. Поздрави на всички. :beer:


Здравей Ogito , може ли да ми прикачиш снимки на колелото си ( ако още го имаш), за да видя как се е получило. Харесаха ми идеите на всички :clap: и си мисля да си "тунинговам" и моя твърдак. :agree:
Drag zx2
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 8:58 pm

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Vorac » Пет Мар 28, 2014 4:31 pm

Вилка за 100 лева: http://velocity.bg/index.php?route=prod ... uct_id=414

Спирачки: 70 пари + 6 лв диск от Илиенци + 35 лв капла
http://screambikes.eu/bg/spirachki/8592 ... m505w.html
http://screambikes.eu/bg/kapli-mtb/8726 ... 75-qr.html (тази конкретно не им е налична, аз я давам да придобиеш престава за цената; аз карам с подогна на Joytec т.е. Cross).

Иначе казано, за какво ти е да сменяш задна спирачка, като основното спиране става с предната. Плюс това задни капли са 5-10 лева по-скъпи от предни. И освен това и да нямаш уши отзад на рамката, вилката горе има такива.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Drag zx2 » Съб Мар 29, 2014 2:40 pm

[quote="Vorac"]Вилка за 100 лева: http://velocity.bg/index.php?route=prod ... uct_id=414

Спирачки: 70 пари + 6 лв диск от Илиенци + 35 лв капла
http://screambikes.eu/bg/spirachki/8592 ... m505w.html
http://screambikes.eu/bg/kapli-mtb/8726 ... 75-qr.html (тази конкретно не им е налична, аз я давам да придобиеш престава за цената; аз карам с подогна на Joytec т.е. Cross).

Иначе казано, за какво ти е да сменяш задна спирачка, като основното спиране става с предната. Плюс това задни капли са 5-10 лева по-скъпи от предни. И освен това и да нямаш уши отзад на рамката, вилката горе има такива.[/q

Благодаря ти мноооого. :wavey:
Drag zx2
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 8:58 pm

Re: DRAG ZX 2-PRO - въпроси

Мнениеот Drag zx2 » Сря Апр 16, 2014 7:00 pm

Здравейте отново пичове. Последно време имам доста дразнещ проблем. Постоянно през 2-3 дена ми се криви оста и се късат спици на задната капла. нямам си напредстава каква ми е каплата, но излезе боклук. Та искам да ми препоръчате най-добрия избор за задна капла V-brake. мисля и по-големичка гума да сложа, да може и тя да обира малко от напрежението. Друг вариант е да си купя по-сериозна главина и спици. Не знам какво да направя разчитам на вас. :D :D :D Аз съм 80кг. колелото разбира се е Драг зх2 про.
Drag zx2
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 8:58 pm

Предишна

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта