Проблем с ос и главина :(

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот marsa » Вто Авг 21, 2012 11:30 pm

Шлек_народен написа:... На тази намерих разрез, за да обясня за кво говоря...
Аз не виждам таз рязаната главина какво общо има с традиционните главини с резба - тя има 4 лагера от които само два са на главината, а другите два - на свободното движение. Което между другото важи и за Hope-а, който цитира:
http://www.roteccycles.co.uk/ekmps/shop ... 2181-p.jpg

А каква ли е тайната на Phil Wood? Опа, тайна имало:
http://i176.photobucket.com/albums/w182 ... 84840f.jpg
или:
http://i176.photobucket.com/albums/w182 ... ploded.jpg

Въобще сравняваш най- различни по конструкция главини.

Отделен е въпроса, че нито една от главините, които показваш не е с "плътна ос 10-ка", че плътна ос и проходна стегната от двата края имат различни свойства и понасят различно различни сили.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Шлек_народен » Сря Авг 22, 2012 7:39 am

marsa написа:Аз не виждам таз рязаната главина какво общо има с традиционните главини с резба - тя има 4 лагера от които само два са на главината, а другите два - на свободното движение.

Бях решил повече да не се опитвам да обяснявам очевадни неща, ама за последно:
Общото м/у двете главини- тая на снимката, разрязаната, и тия на резба е, че и двете имат само два лагера, дето са опора на колелото. Другите два са опора на венците и нямат общо с натоварването от самото колело.Същите два лагера ги има и в касетата с венците на резба- вътре в самото тяло.Но не са капсуловани, а съчми и конуси.
Та, "великия проблем" на единия тип(тия с резбата) главини, е че десния лагер не е в края на оста, а под венците.
А на тази, разрязаната( ако някой си направи труда да погледне снимката) десният лагер е още по-навътре - чак зад целия "freehub bodi", или това чудо:
Изображение
(това е на "Hope")
Поне 15-20 мм по-навътре от "въпросният лагер" на другата главина.
Е що, аджеба, като е толкова грешно, от конструктивна гледна точка, го зачукаха чак там тоя лагер , а не в края на оста както е редно, според знаещите???И що само на евтините главини, на шлици, тоя лагер се намира на "правилното място"?
Всички скъпи и прескъпи задни главини са направени по този начин, дето е показан на оная снимка с разреза на главината.
Отделен е въпроса, че нито една от главините, които показваш не е с "плътна ос 10-ка", че плътна ос и проходна стегната от двата края имат различни свойства и понасят различно различни сили.

Нима всички главини на резба са с плътни оси? Не си виждал такава главина с куха ос? Ми имаше едни "Формула", по десетина лева, дето са с кухи оси- евтините модели на "Драг" ги ползваха...За тях се сещам, че са по-разпространени. Но не са единствените..
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот krach » Сря Авг 22, 2012 7:54 am

Защо спорите за глупости. Само човек които не е имам въпросните проблеми с евтините главини на резби може да твърди подобни безумия. Вероятно ако са изработени качествено детайлите на главина на резба, може и да изкара малко повече от най - евтините. НО тогава цената ще е друга, което обезмасля закупуването на главина на резба, вместо такава на шлици.
Човека хубаво си е сменил главината с такава на шлици. Това е ЕДИНСТВЕНОТО правилно решение, за този вид колела.
Със старото ми колело имах същия проблем. Предвид, че беше евтинджос, тежеше колко валяк и само от собствената си тежест + мене (60 кила) в градско каране (слизане през бордюри) оста се огъваше.
Дали вместо 90 лева ще даде 30 за същия боклук главина и след месец ПАК ще даде още 30....ами то се вижда смисъла.
Главините на резба някога може и да са се използвали в МТБ, но предвид, че тенеденцията е друга....защо да плуваш срещу течението.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот gosh6o » Сря Авг 22, 2012 8:01 am

Brave написа:
did написа:Ако трябваше да сме толкова принципни, трябваше още в първия пост да препоръчаме на автора на темата да си изхвърли велосипеда.


Аз, май нещо такова направих, като го посъветвах да събира пари за рамка и вилка... :)

@gosh6o
Съвета ми за подмяна на рамката става още по-валиден, след като обичаш въртенето нагоре. Избери си правилна по размер алуминиева рамка, сложи една прилична и сравнително лека вилка с малък ход (някой бюджетен Suntour например) и за още 100-тина лв. ще имаш нещо прилично за каране. Гарантирам ти, че усещането при въртене нагоре ще е такова, че ще ти се прииска да се ритнеш отзад, че си се мъчил да катериш с подскачащия Крос Номад, който ти яде силите, за да мачкаш тая тъпа пружина отзад.


Добре, че го взех тоя трактор, защото като цяло бях преди към 94 кг, а сега 71! Е не, че не тренирам като луд и че съм малко на диета, но ходя до вилата си с колелото и там има един много стръмен баир дълъг около 3 км! Ако бях взел нещо леко... Даже вече се стремя да качвам баира на по-висока скорост като първо 3ти венец и пета, а като се увеличи баира 2ри венец и четвърта :) Добре, че го взех аз :) :lol:
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот krach » Сря Авг 22, 2012 8:27 am

:offtopic: Подкрепям колегата, който ти даде съвет за твърдак.
Като цяло евтините рамките с заден амортисьор са сбъркани по "дефоут"
Едно на ръка, че тежат майка си баща си.
Другото което е задния амортисьор, много много работа не върши...Е верно сгъва се там пружинира нещо на файда йок.
Предишното ми беше такова и за да "убия" пружиниращия (изстрелващ) ефект натегнах пружината с тръбен ключ за да спре всякакво движение. При преминаване през бабуна (в града примерно) ме изстрелваше като катапулт. Другото което е предвид че средното (педалите) е на същото тяло, което се движи, спрямо цялата рамка, когато караш прав действието на амортисьора или изчезва или става прекалено малко за да се взима под внимание.
Минималните ползи от подобни амортисьори биват незначителни предвид големите минуси.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Проблем с ос и главина :(

Мнениеот Brave » Сря Авг 22, 2012 8:40 am

Е, явно имаш други цели. Но и с добро колело пак можеш да се натовариш достатъчно. Само това със скоростите което си писал - внимавай да не си скапеш колената със силово въртене. Ако каданса ти пада под 70, по-добре да преминеш на по-ниска предавка
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта