Чудех се дали да драсна едно кратко ревю на байка. Събирах доста време смелост и най-накрая се престраших.
Това ще е мнението ми след почти 3 сезона с него. Грубо имам около 2000 км, но това е много грубо. Обикновено карам събота-неделя, понякога ходя и на работа, рядко правя и вечерни разходки по равното на Витоша. Тази година пообиколихме Родопите 2 пъти, веднъж по Трансродопския маршут, втория път по началните етапи на Байкария от Белово до Момчиловци. Впоследствие почти всеки уикенд съм в района на Беглика. По-равничко е, но много ми харесва. Миналата година карах предимно на хоум маунтина.
Това колело не е за обиколката на Витоша. Поне не с тези гуми. Не, че не може да се справи там, но просто мястото му не е там. От това което съм карал досега мисля, че спускания от типа на Черни връх през Ветровала към Момина скала, после Бояна или Княжево много повече му прилягат. Съответно и с качването до там се справя много добре. Дълги курбели, с които трябва да се внимава малко повечко защото закачат често, малки предни венци и големи задни, заключване на шока + ниска предница... какво повече му трябва на човек.
Ниската предница в началото ми беше доста неудобна и за известно време карах с по-високо кормило, но след като сложих едно малко по-широко всичко си дойде на мястото. Вече не искам да сядам на друго колело.

Седалката ми е много удобна. Трябваше малко време да свикна с нея, защото само като я гледах и нещо в мен ме се свиваше.
Водач за верига - задължителен. Не знам защо точно в моя модел не бяха сложили (Shinobi 1 и 3 имат). Карам с MRP 2X. Много приятна машинка. Върши си добре работата, но имам лек проблем с нагласянето на водача. Ролките на водача опират в рамката при "по-натегнато" положение. Не мога да махна "стоковия" башгард, защото веригата ми пада при качване на голямата плоча към външната страна. Това дали е въпрос на настройка на предния дерайльор или защото голямата плоча е само 32. По този начин като махна башгарда, който на практика се явява 3-та плоча, "клетката" на дерайльора седи на около сантиметър над зъбите и няма начин да слезе по-надолу.
Малко сложно звучи, но така или иначе карам без да ми пада веригата, просто мисля, че може и по-добре да се нагласи този водач... или ми трябва по-голяма плоча (36 зъба) или друг дерайльор, който да може да слезе по-надолу по рамката.
Гумите - бавни и тежки, но за спускане и катерене са ми идеални. Дойде време за смяна на задната, защото се позахаби и някои от страничните грайфери изпадаха. Мисля един Ardent да сложа. Може и пак да си остана с Nevegal. В предната има още поне година-две живот.
Спирачките и скоростите са на Sram, което за мен означава - на следващото колело ще са Shimano. Бачкат, но за класа и парите си според мен не са това което трябва да бъдат.
Вилката и шока са без забележки. Мисля, че си работят много добре. Не бих отказал още 1-2 см ход на задницата… и отпред.
Рамката изглежда все още добре, въпреки че доста камъни я удряха отдолу. Не мога да кажа, че съм от тези които пазят нещата си, но за сега белезите от употреба са незначителни. В комбинация с 20-ка ос на предницата и 12-ка на задницата поне за мен се държи стабилно. Въпреки, че усещам на моменти някаква "алтавост", но все пак 29"...
До сега казвам какво ми хареса, сега какво не:
- SRAM системата
- лагерите по окачването се позахабиха още първата година, но това беше заради отхлабването на болтовете им (най-вероятно).
- дългите курбели - трябва да се внимава повечко с тях, защото закачат. Но пък това е плюс при изкачванията.
- смених два пъти ос касетата - струва ми се, че трябва да е по-издържлива, но пък с тази кал навсякъде...
Като обобщение да кажа, че това е един приличен байк за цялата планина. Дневни преходи от 50-60 км с 1000 м денивелация са добре дошли. Не харесва равното, не се плаши от спусканията и изкачванията. Обича да скача при всяка възможност.
Май това е за сега. Въпреки, че съм много доволен от байка, все повече се заглеждам към нещо от типа на 27,5" с 160 мм ход. Имам нужда от малко повече здравина и стабилност, защото имам склонност към повече адреналин.
Дано да има полза от цялото това писане.
