сингле спеед

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

сингле спеед

Мнениеот mitkoto123 » Пон Ное 05, 2012 8:06 pm

Здравейте някой може ли да ми каже как да си направя колелото сингле спеед ??? Блогодаря предварително . :liplick:
Колелото е Спринт XTB .
mitkoto123
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 9:50 pm

Re: сингле спеед

Мнениеот Madnesst » Чет Ное 08, 2012 8:49 pm

Няма абсолютно никакъв смисъл този велосипед да се прави на сингъл , но ти си решаваш .

Ето един вариант :
1: Отиваш в най- близкия вело магазин
2; http://screambikes.eu/bg/shifters-parts ... -12-1.html
3; http://screambikes.eu/bg/venec-ediniche ... -mx66.html
4; вероятно и нова верига ще трябва , примерно http://screambikes.eu/bg/bmx-velosipedi ... hl710.html
5; и няколко спейсъра ще са необходими

Това е най - свестния начин , иначе селянии около сингъла доста можеш да скалъпиш :beer:
Приятелите са като циците ..Някой са големи .. други малки .. Някой са истински .. Други са фалшиви :)
Аватар
Madnesst
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 7:05 pm

Re: сингле спеед

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 13, 2012 10:52 pm

основната идея е да поддържаш веригата опъната на едно постоянно ниво, ако е много стегната се върти трудно (винаги има нещо криво) а ако е много хлабава - пада, дори 9-10мм верига за BMX (няма нужда да ползваш тази с полулинковете, всяка за BMX или за 1 скоростно колело става, дори и за много скорости пак става, но се гъне много по-лесно)

значи опъването на веригата е едната страна на въпроса, има си обтегачи или си имаш на рамката хоризонтални уши (не знам тази твоята рамка как е)

другата страна е да направиш веригата да не играе ляво-дясно

с хоризонтални уши всичко е лесно и прекрасно, просто натягаш колкото ти трябва и това е

с другите уши трябва да слагаш допълнителни екстрички и отпред на венците и отзад

последното и най-лесно нещо е задното венче, там горещо ти препоръчвам да вземеш какъвто ти трябва размер от това Шимано ДХР от предния пост, после на старата касетка (или на няква друга касетка) и избиваш нитовете, взимаш спейсърите между венците и слагаш някое венче най-отвътре на шлиците (за ограничител), редиш колкото ти трябва, после венчето за веригата, после още спейсъри и накрая завършващото венче (то е с резба и е трудничко без него)

варианта с пари е да сложиш SS задно движение, нали.

Бдв ако спейсърите не достигат (а те не достигат) можеш да сложиш квото и да е метално нещо, примерно аз съм сложил планка от компютърна кутия, тия отзад дето затварят излишните слотове. След като не ми е мръднала 6 години значи и на теб ще ти свърши работа. Или да наредиш още венци. Имай предвид, че веригите за една скорост са по-широки, 9-10мм, докато тези за няколко скорости са по-тесни, 6-7мм, така че венците не ги слагай близо както са в касетките за скорости. Или пък ще си караш с веригата за скорости, но те са по-кекави, скъпи, гънат се и единственото преимущество им е няколко десетки грама по-лекото. KMC Z510HX ако намериш, ако не - търси някоя друга около и над 9мм (Z410 и т.н., HX версия по възможност). Няма фатални неща тук, просто едната ще ти издържи примерно 3-4 години, другата 7.

Избор на венчетата - предавателно отношение 2:1 е класическо за 26" колело отзад. Цели се в нещо близко. За града може да е малко повече (да клони към 2,1:1) за планина по-малко (да клони около 1,9:1).
Ако наличните венчета позволяват, сложи малко по-големи, 16 зъба отзад е нещо като минимум, разбира се може и по-малко, но колкото по-малко толкова по-точно опъната трябва да е веригата, а при рамки дето не са им хоризонтални ушите това е голяма грижа.
Освен това в последствие можеш да си вземеш и преден венец за една скорост, по-високи са им зъбите и не са обрязани (хихихи) съответно не се хабят толкова.

Каране - ще ти трябват 2-3-4 седмици да свикнеш, както със всичко ново. Техниката е различна, повече се кара на педали, ще се научиш да караш с различни каданси и ще ти е много по-лесно да синхронизираш дишането.
Още от сега ти казвам, за града да махнеш скоростите е огромно облекчение, за планината - зависи какво караш.

Нeщо такова, успех ~~~
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Re: сингле спеед

Мнениеот martoff » Сря Ное 14, 2012 3:16 pm

Можеш да си направиш водач дори и от челюсти на спирачка (V-brake) и го монтираш на ухото на рамката ;)
Follow the LEADER !
Аватар
martoff
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Сря Фев 15, 2012 3:55 pm
Местоположение: Русе


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


cron