Избор на градски велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на градски велосипед

Мнениеот SLX » Чет Сеп 27, 2012 1:40 pm

Колеги искам да си взема и едно колело за из града да обикалям главно и се колебая м/у http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 635/lang.2 това и http://www.niko-bikes.com/shop/product. ... ductID=318 това вие какво мислите ? :confused: :)
Аватар
SLX
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1188
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2011 11:29 am

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот totoexpert » Съб Окт 06, 2012 12:24 am

Е, какво да мислим? Няма ние да го караме, ами ти!
Освен това и двата показани модела не са градски велосипеди. Ако ще го караш из града ти трябва друг тип колело. Щом гледаш по сайтовете, там си пише - градски.
Айде поразгледай пак!
Добре измисленото е наполовина свършено!
totoexpert
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 9:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот CapricorN » Вто Окт 23, 2012 6:32 pm

Ако ще излизаш от града, към горичките, става, но за градско каране не е добър избор :agree:
Catch me rollin`
Аватар
CapricorN
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Окт 01, 2012 8:08 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Preslav.Jordanov » Сря Ное 14, 2012 4:06 pm

Колеги, не разбрах какво по точно не им е добрето на колелата за из града ? :crazy:
Взимай Рама :)
Preslav.Jordanov
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 9:13 am

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот MartinBG » Чет Ное 15, 2012 2:48 pm

След около 10 години каране на XC велосипед в града мога да кажа, че това не си е работа. :D

Моите критерии за градско колело:
1. Евтино - и като цена и като поддръжка. Велосипеда се кара поне 9-10 месеца през годината и се амортизира бързо. Компонентите от висок клас тук са пари на вятъра.
2. Гуми за асфалт - карат се по-леко и цапат по-малко. Силно препоръчително е да са с добра протекция от спукване
3. Сериозни калници - трябва да покриват и двете гуми много добре. Повечето XC рамки и вилки не позволяват монтирането на такива калници.
4. Всички светлини и светлоотразители + звънец, както се изискват по закон

Ето пример за градски велосипед:
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... n-2011.htm
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Чет Ное 15, 2012 4:19 pm

MartinBG написа:След около 10 години каране на XC велосипед в града мога да кажа, че това не си е работа. :D

Моите критерии за градско колело:
1. Евтино - и като цена и като поддръжка. Велосипеда се кара поне 9-10 месеца през годината и се амортизира бързо. Компонентите от висок клас тук са пари на вятъра.
2. Гуми за асфалт - карат се по-леко и цапат по-малко. Силно препоръчително е да са с добра протекция от спукване
3. Сериозни калници - трябва да покриват и двете гуми много добре. Повечето XC рамки и вилки не позволяват монтирането на такива калници.
4. Всички светлини и светлоотразители + звънец, както се изискват по закон

Ето пример за градски велосипед:
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... n-2011.htm


Да добавя:
5. Твърда вилка

Иначе не съм съгласен, че "трябва" да е евтино и че компонените от висок клас са пари на вятъра. Разбирасе няма нужда от Saint главини, но една добра скоростна система и движение са си необходими.

Аз когато търсех такова колело бях се спрял на това: Trek 7.3 FX Disc 2011. В последствие се разубедих, защото такова колело освен в града, за друго каране не става. Ако смяташ дори 20% от карането ти да са в планината, вземи някой твърдак (като гореспоменатите), слагаш му едни гуми за асфалт, по-високо колче за седалка, по-тясно кормило и е готово за града. Съответно е доста желателно вилката да има възможност да се заключва.
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот MacLeod » Нед Ное 25, 2012 11:45 pm

Защо твърда вилка ? Не е ли по - добре да е мека вилка дори в града ? Все пак има бордюри и разни препятствия особено ако решиш да си скъсиш пътя.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот did » Пон Ное 26, 2012 12:24 am

MacLeod написа:Защо твърда вилка ? Не е ли по - добре да е мека вилка дори в града ? Все пак има бордюри и разни препятствия особено ако решиш да си скъсиш пътя.


Меката вилка няма нищо общо с минаването през бордюри. Тя има друга роля.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот PtD » Пон Ное 26, 2012 6:26 am

did написа:
Меката вилка няма нищо общо с минаването през бордюри. Тя има друга роля.


Koято за градско каране е кажи-речи нулева :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот dob111 » Пон Ное 26, 2012 10:42 am

Специално за павета - разликата между твърда и амортисьорна вилка е огромна в полза на хубавата амортисьорна вилка.
Градът все пак не е само павета...така че изборът е уравнение с повече от едно неизвестно.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Ozzie » Пон Ное 26, 2012 1:01 pm

PtD написа:
did написа:
Меката вилка няма нищо общо с минаването през бордюри. Тя има друга роля.

Koято за градско каране е кажи-речи нулева :agree:

:offtopic:
За град като Варна, винаги има смисъл от "мека" вилка. :thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Пон Ное 26, 2012 10:46 pm

Какви са тия павета, на който ще караш с амортисьорна вилка и тя ще ти е от полза. Не говорим за калдъръмените улици в Копривщица.
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот dob111 » Пон Ное 26, 2012 11:56 pm

У София, има многооо и дългиии улици павирани с гранитни павета. Пробвал ли си да караш с 26инчов велосипед (уточнявам 26инчов, защото за 29инчов нямам наблюдения) с твърда вилка и с хубава мека вилка по тия павета. За мен разликата е очевадна.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 12:13 am

26-цолов велосипед с хубава мека вилка съм го карал по паветата в София много пъти. Специално там не съм карал с твърда вилка, но достатъчно съм карал и с такава да смятам, че няма нужда от мека за каране в града(освен ако не живееш в Лисабон например). Единствения плюс на меката вилка, който виждам, е ако се спускаш по стръмна улица с павета. Това не се случва много често, и не си заслужава допълнителната "инвестиция" според мен. На равен и прав павиран път меката вилка няма да направи возенето по-меко. Просто е излишна меката вилка за градско каране и само усложнява велосипеда - по-тежка е, променя геометрията, изисква честа поддръжка и т.н. Да не говорим че рамките на градските велосипеди така са направени, че дори не знам каква амортисьорна вилка ще бъда подходяща да се сложи на такъв (като този Trek, който показах по-горе например).
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Insight » Вто Ное 27, 2012 10:45 am

@pe60t0

Ако ти се налага по два пъти на ден да минаваш от румънското посолство до Орлов мост по Цар Иван Асен II с твърда вилка, може би ще преосмислиш оценката си за последните 2 мнения на dob111.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот PtD » Вто Ное 27, 2012 11:31 am

Големи разбирачи, голямо чудо. Имаше един образ по-рано, Бистришката пътека през смерча си я караше с изцяло твърдо колело.

Имало било павета по улицата... :lol2: :lol2: :lol2:

И да, карал съм много години в София с твърдо градско колело. Много по-удачен вариант отколкото с амортисьорна - особено що се отнася до въртенето. Не случайно се слага заключване на вилките, не смятате ли?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 11:41 am

'Ма тука нещо представите са много объркани ми се струва... ок минавам 2 пъти на ден през Иван Асен по паветата... колко е дълга тая улица ? 1км ? И после ? Тръгваш посока бул. България да кажем - целия път е асфалтов. Казах го и в предишния пост - когато се спускаш по павирана улица, има смисъл от мека вилка, но това е малка част от карането. Останалата част (по-голямата) е по асфалтиран път, където е много по-удачно да си с твърда вилка. Тва е все едно да караш обиколката на Витоша с 180мм окачване отпред, защото спускането към Бояна е подходящо за такъв ход...
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот PtD » Вто Ное 27, 2012 11:51 am

pe60t0 написа:Тва е все едно да караш обиколката на Витоша с 180мм окачване отпред, защото спускането към Бояна е подходящо за такъв ход...


Анджък. Не че няма хора, дето правят точно това, де. :smokin:

И веднага идва наум аргументът за задно окачване, щото имало дупки из София. :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 12:08 pm

@PtD е то и наколенки трябват, 'щото може да паднеш, и автоматично колче на седалката, за да си по-ефективен, карбонови спирачни дискове... :D

@all Колкото по-просто е устройството на един велосипед толкова по-надежден е той. Тъй като градския велосипед има определно предназначение, което не изисква от него специални функции, няма нужда той да има такива. Има огромна разлика между карането в града и карането в планината, не знам защо хората ги бъркат... но това е друга тема.

@MacLeod
Все пак има бордюри и разни препятствия особено ако решиш да си скъсиш пътя.

Не че искам да се заяждам, ама доколкото съм запознат, по закон, велосипеда може да се кара само по пътя. Т.е. нямаш право да минаваш през бордюри и да си скъсяваш пътя...като цяло. Но дори и да го правиш, пак няма смисъл от амортосьорна вилка.
Последна промяна pe60t0 на Вто Ное 27, 2012 12:10 pm, променена общо 1 път
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот dob111 » Вто Ное 27, 2012 12:09 pm

:offtopic:
За мен една от основните цели, която трябва да гони всеки достоен ХС твърдак с мека вилка е следната:
комбинацията от ездач, вилка, геометрия на велосипеда, налягане във вилката, дължина на лапата, положение на седалката и т.н. .... да е такава, че при педалиране седнал на седалката, енергията, която ще се похабява от вилката да е минимизирана до краен предел.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Insight » Вто Ное 27, 2012 12:12 pm

dob111 написа:Специално за павета - разликата между твърда и амортисьорна вилка е огромна в полза на хубавата амортисьорна вилка.
Градът все пак не е само павета...така че изборът е уравнение с повече от едно неизвестно.


Ето това пропускате. След едно планинско с твърда вилка по каменист терен преди 3-4 години на другия ден не можех да си вдигна ръцете на горе от болки в раменните стави и така 2-3 седмици... От тогава усещам нещата по друг начин.
Не, че и в момента не си карам твърдака от време на време, и не че не карам и по певата когато се наложи, обаче като минавам едър паваж все си имам едно на ум.... като цяло предпочитам да си возя 1,5-2 кила отгоре.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 12:18 pm

@dob111 А като се изправиш на седалката, за да минеш бързо покрай някоя кола ? Или да ускориш бързо при светване на зелен светофар ?
@Insight
... След едно планинско с твърда вилка по каменист терен...
Нали говорим за градско каране тук ? Не разбирам мястото на твоя аргумент :dontknow:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот dob111 » Вто Ное 27, 2012 12:28 pm

@dob111 А като се изправиш на седалката, за да минеш бързо покрай някоя кола ? Или да ускориш бързо при светване на зелен светофар ?

:agree: Имаш заключване, но като цяло винаги има компромис.
Аз искам да имам и един хубав велосипед с твърда вилка - харесва ми усещането как без да се разправяш със заключване ставаш от седалката и ускоряваш като стрела, не само заради колите и светофарите, а просто това ме кефи. Искам и шосейка да имам.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 12:32 pm

Еми т'ва е. Велосипедите си имат предназначение. Автора на темата пита за градско колело. Градските колела са един тип, не е хубаво да се бъркат с планинските. Освен ако не се търси нещо между двете разбирасе. Ако е така... твърдак с мека вилка, и всичко е точно :beer:

@за заключването : колите ли да гледаш ? пешеходците ли да гледаш ? вилката ли да заключваш ? вилката ли да отключваш ? :D Прекалено сложно става, да не говорим, че хубавите вилки със заключване са толкова скъпи, че тотално се обезсмисля целта на занятието
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот PtD » Вто Ное 27, 2012 1:19 pm

pe60t0 написа:Автора на темата пита за градско колело.

Баш-баш. Не мога да се сетя какви градски условия изискват мека вилка. Комфортът спокойно може да се достигне чрез техника - имам и изцяло твърдо колело, така че имам идея за какво говоря ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Insight » Вто Ное 27, 2012 2:38 pm

pe60t0 написа:Нали говорим за градско каране тук ? Не разбирам мястото на твоя аргумент :dontknow:


Ами точно след тази (планинска) история усещам дискомфорт в ставите при каране точно по такъв тип (градски) павета като тези, за които говоря. Разни малки и по-големи скокчета, бордюрчета и т.н. не са ми проблем, а гадните вибрации, които се усещат в ръцете при каране по такива едри павета като на Цар Иван Асен II, руски паметник и подобни.

ПС: Категорично не защитавам теорията, че меката вилка е единственото решение за градсксо колело. Защитавам идеята, че "уравнението е с повече неизвестни", че "всеки влак си има пътници" и че всеки си има право на собствена религия, но не е хубаво да я налага на другите като "правата вяра".
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 2:53 pm

Е не знам как караш та такива вибрации получаваш. Е*ати паветата, е*ати нещото.
Естествено, че всеки си има право на религия. Хората си купуват ДХ байкове за 10к и си ги карат само в София и си им е добре. Не е това въпроса. Въпроса е да насочим автора на темата (който се поизгуби нещо :D ) в правилната посока. За градско каране хората са измислили градски колела, нека да не преоткриваме топлата вода :beer:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот Insight » Вто Ное 27, 2012 3:26 pm

pe60t0 написа:Въпроса е да насочим автора на темата (който се поизгуби нещо :D ) в правилната посока. За градско каране хората са измислили градски колела, нека да не преоткриваме топлата вода :beer:


.... "правилната посока", "топлата вода"... "правата вяра", Аллах, Мохамед....изобщо не споменавам, че "градски велосипед" с мека вилка (макар лека и късоходова) не е чудо невиждано.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот pe60t0 » Вто Ное 27, 2012 4:14 pm

Добре ще го обясня по друг начин.

Нека приемем, че паважът по улиците е сравнително равен и добре направен. Да кажем, че равен павиран път е едната част от терена по който ще се кара в градска среда (караме седнали върху седалката). В този случай, дори и най-добрата вилка, с най-доброто действие при малки неравности, няма да реагира на "неравностите" на терена. Момента с по-мекото усещане при каране на паваж, за което се спомена по-горе идва от по-дебелите гуми (каквито са повечето байкове с мека предница). Другия момент, е че колелата с мека вилка имат по-стабилна конструкция, по-ниска челна тръба, което помага за по-конфортното усещане при каране върху такива малки неравности. Т.е. при каране в седнало положение, на равен павиран път, преимущество има не меката вилка, ами дебелите гуми и по-стабилната конструкция на байка. Другата част е стръмен павиран път, по който се кара надолу. Тогава, меката вилка и всичките преимущества на планинско колело с мека предница и твърда задница идват в сила и е по-подходящо за това. Стръмен павиран път нагоре ? -> няма смисъл от меката вилка, защото голяма част от силата при педалиране ще отива в нея. Третата част от терена - асфалт (да пренебрегнем дупките) - при каране и нагоре и надолу и на равно няма никакъв смисъл от меката вилка, поради причини, които надявам се няма нужда да обяснявам.

Говорим за град като София, ако колелото ще се кара в Копривщица, нещата са съвсем други. И какво излиза, единственото преимущество на меката вилка е ако се кара по стръмен павиран път надолу, което в колко % от карането присъства ?
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на градски велосипед

Мнениеот johnie123 » Съб Дек 08, 2012 3:03 pm

Здравей според мен ако ще ползваш велосипеда само във града добър избор е drag hacker но ас лично ти препоръчвам ram ht1 към която си се насочил защото той става както за града така и за xc защото не знаеш сред година две какво ще ти щукне се пак . има още добри моделчета разгледай още cross gravito който според мен е на достъпна горе долу цена и ще отговаря на твойте изисквания Поздрави :beer:
johnie123
 
Мнения: 63
Рейтинг: 963
Регистриран на: Чет Ное 29, 2012 7:28 pm

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта