Курбел

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Курбел

Мнениеот Bace_kz » Съб Мар 09, 2013 8:31 pm

Здравейте, резбата на външия болт на курбела ми Shimano Deore 590 замина, а следващият размер м8 няма как да се направи. Проблем ли да карам само с един болт ?
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот marsa » Съб Мар 09, 2013 8:48 pm

Да. Заравни легло за гайка и сложи по-дълъг болт. Иначе е въпрос на време да унищожиш най-малко курбела.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Bace_kz » Съб Мар 09, 2013 9:05 pm

Благодаря, тайно се надявах да избегна тази грозотия, а можете ли да ми кажете дали е съвместимо да сменя оригиналното средно, с такова от Ultegra 6600/6603 ?
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот edinmilion » Съб Мар 09, 2013 9:28 pm

За съвместимост ще го докараш, но за да издържи по дълго, е добре да се насочиш към мтб такова. Аз по съвет на приятел взех направо BB70, което струва трисе лева, ултеграта сигурно и тя е там и не разбирам защо се насочваш към нея ;)
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Bace_kz » Съб Мар 09, 2013 9:36 pm

Защото вече я взех, беше доста намалена, но май малко късичка идва, а уж си е 68.
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот marsa » Съб Мар 09, 2013 9:43 pm

Не знам колко е била намалена, но проблемът ти е че шосейният курбел не е 68/73, а само за 68мм рамка, докато МТБ курбелът, който имаш е с по-дълга ос - 68/73. Предполагам решението за теб ще е да си намериш пластмасовият спейсър-уплътнение от използвано средно и да го замениш.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Bace_kz » Съб Мар 09, 2013 10:58 pm

Значи трябва да сложа един спейсър от страната на движението :) Благодаря :beer:
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот marsa » Съб Мар 09, 2013 11:16 pm

Ами не точно, трябва ти ето такава чудесия - на твоята в момента пише Road, а ти трябва такава на която пише MTB:
Изображение

Ако това не е по размер смятай че при първото мокро каране водата от седалковата тръба ще иде в лагерите.

Освен нея верно че ти трябват и трите спейсъра, дето също ги нямаш - или пак си ги набавяш от някой, който си е сменял средното, или намираш къде да ти ги изработят. Ако муфата на рамката е 68мм и не ползваш водач и подобни неща монтирани на средното ти трябват 1бр спейсър 5мм и 1бр 2,5мм (оригинално са 3x2,5мм). Като се замисля май в горния си пост си имал предвид че ще сложиш спейсър на самата ос на курбела между него и лагера, не знам дали е разумно (аз не бих го направил). Оригиналните спейсъри за чашките на лагерите са с вътрешен диаметър 35мм, оста на курбела е с диаметър 24мм, ако ще си правиш спейсъри.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Bace_kz » Съб Мар 09, 2013 11:33 pm

Аз в момента имам и оригиналното средно на деорето, но просто там лагерите започнаха да шумят. Ако добре съм Ви разбрал трябва да използвам само чашките с лагерите на новото, а от деорето да сваля останалата карантия ?
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот marsa » Съб Мар 09, 2013 11:39 pm

Да. А ако старото средно само шуми, но няма луфт и не е запекло, може би може да се ползва поне още известно време ако отвориш двата лагера, позачистиш ги и ги напълниш с нова грес.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Bace_kz » Нед Мар 10, 2013 12:08 am

:agree: Те оригиналните лагери заминаха миналата година, смених ги, но и на новите им падна циментацията и забучаха, иначе си се въртят перфектно, без луфт, но така и така вече е при мен новото средно и искам да го монтирам, старото си се запазва :)
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Курбел

Мнениеот Capoeira » Нед Мар 10, 2013 1:33 pm

Обикновенно циментацията пада в момента в който лагера започне да работи на сухо и малко след като му падне циментацията започва да прави pitting на доста голяма част от работната му повърхност.
http://met-tech.com/failure-analysis-of ... rings.html
Ако питаш мене вземи си смени отново лагерите, но този път независимо, че са нови ги отвори и допълни колкото можеш повече с грес.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта