DRAG F6

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

DRAG F6

Мнениеот zombayo » Сря Мар 13, 2013 8:21 pm

Здравейте!
Знам, че има специално писана тема в "Изпробвано" за Драг Ф6, прочетох я, но въпреки всичко... Можете ли да ми кажете, ако знаете, какви впечатления оставя колелото у вас, заслужават ли си парите му и въобще всичко каквото мислите и всички наблюдения, които имате за този модел? Карам само по черно, стилът ми на каране е нещо между XC и АМ, като повече клони към XC.
Благодаря на всички, които ще оставят мнението си в темата. Наздраве!
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: DRAG F6

Мнениеот Admin » Чет Мар 14, 2013 8:34 pm

Ако клониш повече към ХС, тогава бих ти препоръчал да търсиш ХС/АМ, ХС/маратон велосипеди или дори само ХС велосипед с двойно окачване (защото предполагам, че не искаш твърдак, иначе щеше да го споменеш). За съжаление Drag в момента нямат точно такъв модел. От българските производители типичен пример за такъв байк е Ram Nduro, а Shockblaze също имат ХС модел с двойно окачване. От чуждите производители има толкова много модели, че не се наемам да ги изреждам, пък и тези, които ми идват наум (Santa Cruz Blur LT, Scott Genius, Giant Trance и др.), надхвърлят доста бюджета ти. Всъщност от чуждестранните марки може би най-добрият вариант е Canyon, които имаха както модел със 140 мм ход, така и такъв със 125 мм (говоря по памет, виж актуалните в сайта), но не знам дали се вместват в бюджет 2000 лв., колкото струваше F6?
За да разбереш защо те измествам от F6 - в статията си прочел мнението ми за нея, то е изцяло положително, но за АМ велосипеди. Това означава по-къса рамка, малко по-тежка в сравнение с ХС/АМ велосипед и т.н. Иначе окачването беше приятно работещо и доста ефективно при изкачвания, но за предимно ХС каране геометрията едва ли ще е оптимална. Ако смяташ, че ще започнеш да караш и да предпочиташ по-стръмни и трудни терени, тогава не го изключвам като вариант. :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: DRAG F6

Мнениеот zombayo » Пет Мар 15, 2013 12:46 am

Благодаря за отговора.
Писал съм за Ф6, защото първоначално той ми хвана окото. Но ... и RAM AM.ONE е ок. Преди ден два, като прочетох за новия Аполон Делукс и той ми хареса като изпълнение. Ако имате по-добри предложения - споделете ги.
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: DRAG F6

Мнениеот Rocko » Пет Мар 15, 2013 1:52 pm

Здравей zombayo, от това че си чел ревюто на админа разбирам, че те интересува модела на Drag F6 за 2011г. Карам този модел от около година и имам доста впечатления които мога да споделя. Ако имаш някакви по конкретни въпроси ще ми помогнеш, иначе ще трябва да пиша много дълъг пост. :) Предполагам , че си виждал колелото на живо. Определено едно от нещата което ме насочи към този модел е , че "Хващта Окото" :agree: Не мога да ти го сравня като марка с други подобни модели, но мога да ти кажа кое ми хареса и кое не, и какви промени съм направил по колелото за да ми стане удобно за моя стил каране. Не се притеснявай да задаваш въпроси, ще ти отговарям. :beer:
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: DRAG F6

Мнениеот Rocko » Съб Мар 16, 2013 10:20 pm

И така след първите впечатления нека споделя и мнения за карането на колелото. Ще започна с геометрията.
И аз имах притеснения дали рамка 19" няма да ми е малка най вече заради горната тръба. Дори смятах да си поръчам по голямата рамка, но вземах 19". Мисля ,че направих праилния избор, рамката ми пасна много добре на височина, без да ме притенява горната тръба когато съм я прекрачил. Колелото изглежда някак си компактно, а не е малко, междуосовото разстояние е около 1110 мм по мои замери. (всичките размери са дадени в страницата на ДРАГ). По трудно беше с дължината на горната тръба :) . Като се качих ми направи впечатление че някак си карам по изнесен назад, и предницата ми идваше доста лека, дори често се случваше да отлепям предната гума от земята, при изкачване този ефект се засилваше. Разбирам че това не е ХС колело, но не ми беше удобно така.Първото което направих разбира се е да сваля лапата колкото мога по ниско, но тука се сблъсках с едно от нещата което не ми хареса в колелото, а именно чашката на челото която върви с един коничен спейсър който е 1,5 см висок и не позволява лапата да слезе под това, разбира се не ми се сменяха чашките затова обърнах лапата . Колелото ми стана значително по удобно, но все още чуствах че съм изнесен назад спрямо педалите при изкачване (най вече го усещах с кръста), изнесох седалката максимално напред колкото позволява, намерих си изгодно същия модел нова лапа но с 7,5 см (оригиналната е 6см).Така успях да преместя целия център на тежеста малко напред. Сега усещам колелото значително по балансирано, като размерите ми позволяват лесно да прехвърлям тялото си напред при качване или зад седалката при спускане, а също така широчината на кормилото (около 685мм) ми позволява достатъчна маневреност и стабилност. Като цяло мисля, че колелото се получи доста добре за смесено каране нагоре и надолу . Разбира се ти би могъл да използваш и друга комбинация от компоненти
които по хубаво да ти паснат, имай в пред вид че при колелото с двойно окачване ъглите зависят и от работата на самото окачване, които се променят когато човек се движи върху колелото и че все пак това е колело за АМ, не може да замени това за ХС или за Даунхил, но пък и човек не може да кара с двете колела едновременно ;) .
Хайде по нататък ще говоря и за окачването.
:beer:
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: DRAG F6

Мнениеот Rocko » Нед Мар 17, 2013 10:00 pm

Предната вилка е Епикон с 15мм ос, за него има писано доста из форума, накратко и моите впечатления. Вилката работи значително по добре от по-ефтините модели на Сънтоур, лека е, лесна за профилактика, оста се слага и маха лесно.При заключено положение не се блокира напълно а позволява много малък ход, Не хвърля много масло през уплътненията, но е добре да ги държиш чисти иначе и се сковава малко работата. Това което забелязах е че при рязко спиране с голяма скорост и при преминаване през по стръмни препятствия от вилката се усеща едно "тропане" .Това не е довело до някаква повреда, вилката още си работи, но при по "екстремни" условия се забелязва.
Задния шок е X-fusion RL. Има регулиране на връщането и заключване на хода като и тука при заключен шок остава един много малък ход (Не като луфт а при по голяма сила шока се сгъва малко). При завъртане на лоста за заключване обаче често се случва да завъртя неволно и врътката на ребаунд-а, много лесно се върти в едната посока. За щастие има едни малки болтове, които позволяват да се ограничи движението на врътките и така след като си настроих връщането напрактика блокирах регулатора и сега мога спокойно да отключвам и заключвам шока без да се притеснявам ,че ще променя нещо. Иначе самия шок работи доста плавно но му трябва малко време да се поразработи, в началото работи по-сковано но след няколко карания се пораздвижва. След една елементарна профилактика и почистване започна да работи още по добре. ( Не искам да го сравнявам по работа с по високите класове шокове, просто мисля че си върши работата ).Забелязах обаче, че с течение на времето губи въздух, не е нещо фрапиращо но е хубво от време на време да се допълва малко.
Окачването на колелото е от типа Horst Link. И за това има писано доста но накратко едни от предназначенията са му да намали клатенето на колелото при педалиране и да повиши стабилноста при спиране. Реалното усещане наистина се доближава до това. При каране от седнало положение не мога да усетя някакво клатене в задницата, или ако има такова е минимално, като същеврвеменно колелото реагира на неравностите по пътя. Клатене започва да се усеща при каране в изправено положение, но и то е доста контролирано. ( тука говорим за използването на шок без плаформа ). При спиране също не усещам някакво драстично разгъване на задницата. По голямо "гмуркане" се усеща от предния амортисьор, но това е нормално тъй като и той няма регулировка на компресията. Като цяло колелото се усеща стабилно при каране, но ако искаш да елиминираш клатенето и в изправено положение ще е хубаво да се помисли за други шок и амортисьори, тъй-като и вилката също се сгъва. Разбира се това ще наложи използването на по скъпи компоненти. Аз засега се справям като използвам заключването на вилката и шока като се наложи, но за щастие това не е често.
В началото ми отне време докато настроя работата на вилката и шока.(задължително е да имаш въздушна помпа за амортисьори) но това е така със всяко колело, човек трябва сам да си прецени според стила му на каране. Експериментирах с по твърди и меки амортисьори, по бърз и бавен ребаунд докато успея да го докарам на моя "вкус".
Хайде по нататъка ще пиша още впечатления за карането на колелото, ако нещо пропускам питай.
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm

Re: DRAG F6

Мнениеот TrayanNinov » Пон Мар 18, 2013 4:26 pm

А какво би се случило с един shock 200mm (51/57) ? мазало ?
Аватар
TrayanNinov
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Май 01, 2012 9:23 pm
Местоположение: София

Re: DRAG F6

Мнениеот Rocko » Пон Мар 18, 2013 10:15 pm

Ха, интрресен въпрос за по дългия шок, аз също съм си го мислил но за жалост нямах такъв под ръка, въпреки това съм направил някой замери. Оригиналния шок е 190 мм дълъг със 51 мм ход. 200 мм шок би повдигнал предната част на кобилицата с 1 см, което не е проблем, горната тръба го позволява. Но при 200мм разстояние между кобилицата и основата за захващане на шока и съответното отпускане на стойката на веригата, едното рамо на стойката на веригата опира в тръбата на средното движение. Това е породено от характерния тип на окачването - реализирано е с несиметрични рамена на стоката на веригата, едното е по ниско а другото е по високо. Именно това което се спуска по ниско опира по рано - по мои замери точно на 200 мм. Може при монтирането на такъв шок поради толеранси окачването да работи нормално, но може и да удря в тръбата на средното движение. Ако някой е правил такива експерименти с това колело и 200 мм шок може да сподели. Иначе самото захващане на шока изглежда доста солидно, може да се види на снимките на админа в ревюто на колелото, предполагам, че ще може да понесе натоварването на малко по дълъг шок, просто стойката на веригата мисля че ще го ограничи. А до какво би довело 1 см по дълъг шок? Задницата ще се повдигне с 2.5-3 см.(отчитайки преводното отношение на кобилицата), средното движение ще се повдигне и то с близо 2 см, горната тръба и тя ще стане по висока, челния ъгъл ще намалее с някой градус. За някой това може да се окаже по подхдяща геометрия - по висок клиренс, по наведена стойка за катерене, но цялото колело ще стане малко по високо което няма да е много удобно за по ниски хора, а и по високото средно вдига центъра на тежеста. Така че за сега смятам да използвам колелото със стандартните му размери на елементите. ;)
Rocko
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 8:11 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта