autosvet написа:И аз съм внимавал при това по тези дисциплини много повече от него, та ми стана интересно дали е правил дори модел на капла и да симулира някакво натоварване върху нея.
Няма как по-дългата спица да се държи по-добре от по-късата, при еднакво сечение и материал. Не знам къде си внимавал, но това е съвсем ясно. Каплата с по-голяма периметър ще е по-зле от тази с по-малък, при равни други условия. Да не говорим, че въртящият момент контактна точка <-> ос се удължава.
Кое тук е нееднозначното... при равни други условия?
П.П. хайде да не съм голословен...
* Спиците работят на опън, нали така? При еднакъв опън, коя ще се удължи повече, по-късата или по-дългата? И дали по-голямото удължение не води до по-малка коравина?
* При еднакъв брой спици, разстоянието на захващане на спиците към каплата ще е по-малко при 26" и ще е по-голямо при 29", нали така? А сега, коя ще е по-коравата конструкция, тази която е захваната през по-малък интервал или тази през по-голям?
* При какъв напречен въртящ момент каплата ще се изкриви повече, при по-малък или при по-голям?
