Slade написа:....правя 2 лети джанти и сменям гуми на обща стойност 260лв само от едно злощастно излизане с колата...
b1k3ra написа:А защо алеята не започва от подлеза/кръстовището с Гешов и не стига до Витошка?
Частта, която разкопаха и сега павират започва и свършва "в нищото" по средата на тази отсечка...
taurus13 написа:На тия павенца им давам....2 години.
taurus13 написа:На тия павенца им давам....2 години.
bdz43r написа:Локви няма как да има, защото водата ще изтича между паветата. Колко локви сте видели на павирана улица?
С павета алеята няма да е привлекателна за пешеходците, стига тротоарът в съседство да е асфалтов. В обратния случай, повечето ходят по алеята, а останалите, които имат мисъл, задръстват останалия тротоар.
Exorcist написа:Реших да се заровя в документите,че ми стана интересно тази година какво се мъти, след чудесата и премеждията ми от миналата със сигналите за велоалеята по Гоце Делчев.
Тук е документацията по обществената поръчка с всички КСС и изисквания.
Кратко описание на поръчката от обявлението:
Началото на велотрасето е на кръстовище на бул. “България” и бул. “Гоце Делчев”, след което продължава еднопосочно (с ширина1.50 m) по тротоарите на бул. “България” до подлеза при кръстовището с бул. “Академик Иван Гешов”, след което двупосочно по северния тротоар на бул. “България”, с ширина 2 m. При връзката с бул. “Витоша” преминава по пътното платно, след което продължава, също двупосочно по западното пътно платно на бул. “Витоша” до кръстовището с бул. “Пенчо Славейков”, пресичането на което става със светофарно регулиране. През пешеходния подлез се пресича бул. “Витоша” и после по тротоара на бул. “Пенчо Славейков|” се влиза в парка на НДК, където се прави връзка с изграденото велотрасе при НДК I част и велотрасето по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”. Предвижда се двупосочно отклонение и връзка с изграденото велотрасе НДК II част и метростанция „Музея Земята и хората”.
Изключително интересно е, че КСС-тата, документацията като цяло - Велотрасето е с обща дължина 3400 m и ще бъде изпълнено с цветен асфалт с дебелина 5 см и водещи ивици 10/25/50 см., отговор изричен на СО на писма с въпроси, обяснителната записка към част Пътни работи на фаза Работен проект предвиждат недвусмислено велоалеята да е задължително изпълена с червен асфалт:
Конструкция на настилката за велоалеята:
- 5 см червен пясъчен асфалтобетон Е=1200 MPa
- 30 см трошен камък Е=300 MPa
Т.е. имаме съществена подмяна на условията на поръчката и се изпълнява нещо, което не е било задавано. Това е меко казано незаконно и честно, виждал съм много неща в обществените поръчки, но пак леко се смутих. Варианти и такива неща Законът за обществените поръчки категорично не допуска. Не е ясно дали още на етап оферта е избран участник с предложение, което не е съответствало на изискванията на Възложителя, и е трябвало да бъде отстранен, или в момента по неведоми мотиви се извършва мълчалива подмяна на предложеното средство (асфалт) за изпълнение на проекта.
Това цялото нещо си плаче за сигнали по АПК до СО и съответните други прекрасни държавни органи. Тук, лично мое мнение е, че би било хубаво и полезно и сдружения като Велоеволюция и други ЮЛНЦ в областта на колоезденето да бъдат смели и да водят активен контрол върху възложителите, върху какво се задава, какво печели и какво и как се изпълнява.
Договорът е сключен на 12.03.2013 г. с "УНИМЕКС- С” ООД, ЕИК 121112092, кв. „Захарна фабрика” бл. 1 вх. А ап. 2, България 1000, София, Тел.: 02 9381336, Факс: 02 9381336, и е на стойност 853613.44 BGN с ДДС. Информацията е публична от регистъра на АОП.
APD написа:Защо пък ще чакаш някакви полюции да правят контрол? Не си убивай инерцията - сам подай сигнал. Пък после пак пиши в темата за резултата, стига да не те е срам.
APD написа:Exorcist написа:...
Защо пък ще чакаш някакви полюции да правят контрол? Не си убивай инерцията - сам подай сигнал. Пък после пак пиши в темата за резултата, стига да не те е срам.
subritual написа:Защото СО е мафиотска структура. Трябва много силен натиск, а не единичен сигнал
Slade написа:Алейката по бул. Бъкстон я направиха с такъв червен асвалт. Не виждам причина по бул. България също да не е с такъв. Не е много приятно да се кара по павета и плочки, дори с минимални фуги. Късно ли е да се внесе някакъв протест или подписка против подобно изпълнение?
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта