Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот raptor1987 » Съб Апр 27, 2013 7:12 pm

Здравейте, днес започнах да си сглобявам ново колело, но като стигнах до регулирането на предния дерайльор усванових, че командата сякаш превключва твърде много, от първи превключва почти на трети, а за повторно натискане за да качи на трети :bigeyes: едва 1/2 от хода на палеца, а вече "оре" в най- голямия венец.
това е монтажа, който използвам
Средното в монтирано в сервиза на Дани на Летоструй, два спейсара от страната на венците и един от другата, рамката е Mongoose amasa comp, средното е 68мм.
За първи пъв ми се налага да реголирам дерайльор с палцови команди(досега съм го правил на ревошифт)
Някой ако има идея каде греша или каде е проблема (ако има такъв) моля да сподели.
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот uBaH » Съб Апр 27, 2013 7:19 pm

Поиграй си с болтчетата за регулиране на крайните позиции на декланшора. При условие, че всичко е технически изправно, едва ли ще имаш проблем другаде :)
Последна промяна uBaH на Съб Апр 27, 2013 7:21 pm, променена общо 1 път
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот marsa » Съб Апр 27, 2013 7:20 pm

Предположението ми е че клетката на дерайльора не е успоредна на чейнлайн-а. Също може да е твърде високо (прочети предписанията), а като бонус и да си объркал и настройката, което да те вкарва във филма.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот raptor1987 » Съб Апр 27, 2013 7:36 pm

uBaH написа:Поиграй си с болтчетата за регулиране на крайните позиции на декланшора. При условие, че всичко е технически изправно, едва ли ще имаш проблем другаде :)


Слагам веригата на най-голям отпред и най-малък отзад, регулирам така, че външната стена на клетката да се отдалечава на 2мм. макс, но при опит за превключване на трети венец дерайльора стига максимума, който съм задал, а превключвателя не е щтракнал.

marasa


три пъти ги гледах, дерайльора е на 1мм. над третия венец и доколкото не ме лъже окото, е успореден с чейнлайн-а.
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот Magicman » Съб Апр 27, 2013 8:11 pm

Magicman
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1400
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 10:39 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот marsa » Съб Апр 27, 2013 9:04 pm

Целия монтаж ли е 590, или по-точно с оригиналните плочи на курбела ли си - 24-32-42?

Всъщност казваш, че от първи отива почти на трети, защо си регулираш индекса спрямо първи, а не среден венец? Настрой дерайльора да отговаря идеално на средната плоча, след което провери отново как превключва нагоре и надолу, възможно е да се наложи положенето за малка плоча да се определи от болта за крайна позиция, а не от жилото и командата - в някои случаи на малка плоча жилото е леко "висящо" (отпуснато).
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот MAN6 » Съб Апр 27, 2013 10:54 pm

Разкачи жилото.
Командата я превключи да е "първа" позиция.
Ако на командата имаш "врътка" за натягане/отпускане на жилото, сложия в някакво средно отвито/развито докрай положение.
Сложи веригата на най-голям венец отзад и на малкия отпред.
Позиционирай си предния дерайльор на подходящата височина.
Настрой сравнително "правилен" ъгъл на предния дерайльор.
Настрой предния дерайльор посредством ограничителния болт максимално близо, но да не опира във вригата.
Сега опъни добре жилото спрямо командата и го закачи към предния дерайльор, но му остави лека "хлабина".
Пробвай дали превключва сравнително добре от плоча на плоча.
Ограничи посредством болта да не прехвърля веригата над голямата плоча.
Донастрой посредством "врътката" от командата, ако има нужда.
Отивай да караш.
:)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот raptor1987 » Нед Апр 28, 2013 2:49 pm

marasa


да, курбелите са 24 32 42.

Довечера, като се прибера от работа ще пробвам да отвия повече финната настройка, и да оствя жилото малко по хлабаво.
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с команда,преден дерайльор или в мен?

Мнениеот raptor1987 » Чет Май 02, 2013 4:47 pm

Три дни в опити за регулация, следвах дословно описаните от вас стъпки, нищо, клиповете в нета, нищо, занесох го на срвиз... :D всичко е "ток и жица"
Явно си иска по-опитна ръка. :D
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта