Мисля че хората с 29таци са все още ощетени от липсата на мощно предавателно число

Не е ли логично производителите да вземат под внимание фактора по-големи колела !? Мани това , ами в момента Шимано дори преминава от 22 към 24 зъба на най-малкия венец.. защооооо

.Да не говорим за това колко неподходящи за изкачване по технични пътеки са високия клас курбели на Срам с по 2 плочи - 26-39. Разликата м/у 22 , 24 и 26 зъба може да не изглежда голяма , но обърната в проценти тя е 9% м/у 22 и 24 и 8,3% м/у 24 и 26 . Подобна е разликата в предавателните числа м/у 4 и 5та скорост на колите , разлика вие преценете дали има. Курбел за 29ер ако трябва да е с 2 плочи , би трябвало да е 22 - 35 (примерно) а защо не и дори 20 - 33. Аз в момента толкова рядко качвам на най-големия венец отпред, че ако имаше как щях да го махна. Абсурдно голямото предавателно число 44 към 11 = 4 е подходящо за шосейни колела , където скоростта често превишава 40км/ч , но с МТБ колко често се дигат над 40 ? Само когато се спуска по асфалт..
И така, освен че се оплаках би било добре да споделя и какво търся за да дам поле за дискусия - курбел с външни лагери (куха ос) , който да струва под 200лв (може и от сайт да се поръча) и да има най-малък венец 22 зъба. В момента единствения модел, който съм намерил е Деор за 9 скорости за около 120 - 150лв. Не искам да вярвам че това е единствения вариант ...
Поздрави,
И ще се видим на обиколката
