Имам луфт в ухото, в което влиза проходната ос на шока. И в трите дупки на кобилицата има лек луфт който може би е технологичен луфт, макар че както се вижда на снимката, дупките изглеждат елипсовидни с вертикална дълга ос, точно както би се овализирал отворът от движението на амортисьора нагоре-надолу:

Както се вижда на снимката, просветът е разстоянието което прави луфтът. Той се усеща като хлопане, когато повдигна велосипеда за оста на шока или въобще при каране. Опитах се да заснема видео на хлопането, но безуспешно, твърде малко е движението за да се види ясно на камерата ми.
Чудя се дали да сложа лагери в отворите на кобилицата? В широките отвори(леглата за главите на оста-болт). Ще ми трябва и по-дълга ос, направена на стругар. Но се чудя, дали може да намеря такива лагери с D13,8mm или ако не успея, трябва да се разширят отворите на стругар до 14мм? И ако сложа лагери там, дали няма да се отслаби кобилицата, защото тя сега лагерува на вътрешния отвор d8mm с оста-болт, където има повече материал. А ако сложа лагерчета във външните отвори, леглата на главите на болтовете с d=13,8mm, ще лагерува на отвор в по-малко материал около него.
Мислех, че е разлуфтена тефлоновата втулка, даже съм купил лагерчета, да ги смени Маншо от сервиза на скот (който първо ми се обади, че има втулки за моя шок) и да ми направи дистанционни втулки за кобилицата, понеже лагерът е дълъг 12мм и старите втулки може да са къси, но луфтът се оказа в отворите на кобилицата - и в 3-те, макар галванизацията да не е протъркана никъде и да не съм ползвал първият от отворите на кобилицата никога. Та да им сложа ли лагери и да изработвам нова ос при Маншо, или да оставя нещата с този луфт, който е дразнещ? Или да изработя нова ос със същата дължина и D=8,1-2mm? Сега ако остане с лагера мога да разрежа тръбичката от тефлоновата втулка и от нея да си направя спейсъри за оста-болт.
Eто как беше преди с втулката, оста-болт, пронизващата тръбичка и двата алуминиеви спейсъра и сега с лагера, но още без спейсъри на оста-болт:



Даже имам чувството, че макар оста да е 8мм и вътрешния диаметър на лагера да е d=8мм има повече луфт между тях, отколкото между оста и тръбичката, нанизана на тефлоновата втулка, служеща като лагер на оста-болт, или може би луфтовете са им еднакви.
Гледам тук няма лагери на ухото на тази кобилица (или това под гайката е лагер, а не проста шайба?):

та да не би луфтът ми да е само между оста-болт и проходната тръбичка, преминаваща през тефлоновата втулка? Защото лагерът има същия луфт с оста-болт, но луфтът който се усеща на рамката, като че ли идва от ушите на кобилицата, не от ухото на шока, независимо с телоновата си втулка ли е или с лагерчето?
Edit: И другото, което ме гложди - тази тръбичка, проходната, нанизана през тефлоновата втулка, в която се помещава реалния болт-ос, да не би да го подсилва и като аксиална здравина, и когато я махна заради лагера, с тази дължина на оста тя просто да се изкриви и пречупи някъде при сгъване на шока? Някъде в БГ да се продават лагерите от тук http://www.enduroforkseals.com/id323.html или някой да прави поръчка от там, да я направим заедно? Че тамошните лагери си имат някаква проходна ос, както четох и така няма да се търкалят иглите директно върху оста-болт на шока. Пък и този лагер, дето го купих ръждясвал...
Благодаря за помощта в аванс, колеги!
