Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот magnumz » Сря Май 15, 2013 6:04 am

magnumz написа:Вилката ми е xcm v3. Реших да отворя пружината и да махна еластомера. Сега като цяло уж работи по-добре. Притеснява ме, че като стисна предната и като се дам напред я набивам леко по-лесно от преди. Сага ми стана почти колкото трябва и ми харесва повече както работи сега. Чудя се дали да режа еластомера и да го върна или да го оставям навън :)
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот magnumz » Сря Юли 17, 2013 11:33 am

От любопитство да ви питам може и на ЛС да ми се каже. Как ги правите тия цигании с увеличаването на хода на XCM/XCR? С увеличаване на шишовете или? От интерес питам.
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот nask0o » Чет Сеп 26, 2013 10:11 am

Купих си наскоро Sr Suntour XCR SF11 120mm ход като цяло съм доволен като мекота и, че излиза малко по-бавно от най-стария модел. Проблема ми е че примърдва вилката а е на 1 ден чисто нова е може ли причината да е некадърно поставяне на вилката.. Също така като позатегна пружините това намалява. Вилката ще се кара основно XC. Да попитам относно 10мл масло да сложа дали е удачно и дали ще удължи живота на вилката и желателно ли е всеки ден след като карам да забърсвам тръбите.

2013-09-25 20.50.12.jpg
Drag Zx Limited Edition !!!
nask0o
 
Мнения: 56
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Юли 02, 2013 8:13 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Yavkata » Пет Сеп 27, 2013 5:19 am

Напълно нормално е за вилката да "примърдва" леко когато е напълно разгъната и при натисната спирачка. Идва си от фабричния лек луфт между ботушите и стейшъните. При сгъната вилка вилка и натисната спирачка движението трябва да изчезне. Естествено трябва да провериш дали няма и движение между вилката и челото, вследствие неправилно монтирани или не добри затегнати чашки. Маслото не е от такова значение, по-добре във жлебчетата на втулките да напълниш с хубава грес за вилки. Задължително почиствай стейшъните не само след каране, но дори и по време на каране ако видиш, че са замърсени. Един от проблемите на тази вилка е, че праховия семеринг се набива с мръсотия и движението почва да насича.
Избърсваш със салфетка стейшъните, капваш по две-три капки финно масло, сгъваш я няколко пъти , избършваш излишното масло и си караш.
Общо взето след каране в дъжд, ще трябва да поразглобяваш вилката за източване на водата и смазване.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот df0rmati0n » Съб Окт 05, 2013 8:09 pm

nask0o написа:Купих си наскоро Sr Suntour XCR SF11 120mm ход като цяло съм доволен като мекота и, че излиза малко по-бавно от най-стария модел. Проблема ми е че примърдва вилката а е на 1 ден чисто нова е може ли причината да е некадърно поставяне на вилката.. Също така като позатегна пружините това намалява. Вилката ще се кара основно XC. Да попитам относно 10мл масло да сложа дали е удачно и дали ще удължи живота на вилката и желателно ли е всеки ден след като карам да забърсвам тръбите.

2013-09-25 20.50.12.jpg


Абсолютно същия проблем и на мен ми стана само след 1 час каране в града. Този луфт не ми се струва напълно нормален тъй като това нарушава карането по асфалт или черен път без много неравности. Докато карам по асфалта усещам леко примръдване във вилката, някак си не е плътно. Незнам дали въобще да ходя до магазина да питам какво да правя? Не искам да се излагам :) Странното е че XCT-то ми го нямаше този луфт а е на 300 км.
Аватар
df0rmati0n
 
Мнения: 106
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 2:17 am

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот df0rmati0n » Нед Окт 06, 2013 11:40 am

До колкото разбирам е нормално да има луфт в началото но не и когато е натисната вилката. Да обаче при мен луфта и тракането го има не само когато е разгъната вилката ами и когато е компресирана. Отгоре на всияко тракането не е само в едната посока ами и нагоре и надолу. Притеснява ме доста това че се губи цялата стабилност на предното колело. Идва ми да се върна на старото ХСТ въпреки по слабата му работа.
Ето клипчета да видите за какво става въпрос. Благодаря
http://www.youtube.com/watch?v=4RZxGOWtrto
http://www.youtube.com/watch?v=u6rHSIiZON0 - камерата монтирана на кормилото. Ето точно така се усеща и на реално когато си хванал кормилото.
Аватар
df0rmati0n
 
Мнения: 106
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 2:17 am

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ckabp » Вто Фев 04, 2014 2:42 pm

Някой има ли от старите xcr-и 120мм ход? че да измери външната чат на стеншъна :) при ход 120мм предполагам, че стеншъна тряа да екъм 130-135мм
Кийп калм енд му тегли една майна
ckabp
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1184
Регистриран на: Съб Мар 16, 2013 5:04 pm
Местоположение: Варна

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот sex mashina » Сря Фев 05, 2014 10:51 am

XCR ако се кара FR колко време ще издържи. :beer:
Последна промяна sex mashina на Сря Фев 05, 2014 11:07 am, променена общо 1 път
sex mashina
 
Мнения: 57
Рейтинг: 990
Регистриран на: Нед Фев 02, 2014 10:12 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот sex mashina » Сря Фев 05, 2014 11:02 am

Имам три въпроса:
Прелауди от Duro стават ли на XCR.
Ако стават от каде мога да си купя.
От каде мога да си купя прелауди за XCR. :beer:
sex mashina
 
Мнения: 57
Рейтинг: 990
Регистриран на: Нед Фев 02, 2014 10:12 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Сря Фев 05, 2014 2:06 pm

sex mashina написа:XCR ако се кара FR колко време ще издържи. :beer:

До първия дроп :crazy:

sex mashina написа:От каде мога да си купя прелауди за XCR. :beer:

От официалния вносител, вероятно след поръчка.
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Boyan1984 » Сря Фев 05, 2014 7:55 pm

Приятели, искам да ви попитам относно тази вилка: Suntour SF11-XCR-LO - каква поддръжка изисква?
Карам умерено XC-избягвам да скачам, дупки и т.н., правя планински преходи, като гледам да не минавам и да не скачам камънаци и прочее неща които могат да повредят колелото и мене. Абе с две думи - не съм агресивен карач :peace:
Та колко време би изкара една такава вилка и каква поддръжка изисква.
Благодаря предварително, бирите са от мене :beer:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2574
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Yavkata » Сря Фев 05, 2014 8:21 pm

Редовно пръскане със силиконов спрей или тефлонов на стейшъните, отразява се добре и на семерингите. Може и да го замениш с фино масло за вилки или някакво друго фино, макар , че това няма да е толкова добре за семерингите. Тази обработка е желателна преди всяко каране. Пръскаш или накапваш, натискаш няколко пъти и забърсваш излишното. След мокро/кално каране или през някой и друг месец , разглобяваш и почистваш от вътре ботушите, ако има нужда сменяш греста в жлеба между семерингите и втулките. При нормално каране и редовна подръжка, може би вилката би изкарала между 2 и 4 години преди съвсем да се разхлопа.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Boyan1984 » Сря Фев 05, 2014 8:23 pm

Не звучи толкова зле, тъкмо ще имам време да събера пари за по-добра :)
А какви са тези спрейове дето казваш? Сори за тъпите въпроси, ама за първи път ще се сблъскам с такова чудо и всичко ми е една голяма неисвестна.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2574
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Чет Фев 06, 2014 1:54 am

Има много информация по темата... Лично съм се спрял на тефлонов спрей Motip и червената тефлонова грес на Weldtite, като ги използвам не само за вилки.
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот evin » Вто Фев 11, 2014 10:15 am

Тефлоновите спрейове съхнат много бързо на жега. Миналото лято направих един 50-километров преход и преди да тръгна напръсках обилно стейшъните. На връщане смазката беше изсъхнала и всичко скърцаше и пукаше. От тогава слагам някаква руска синя високотемпературна грес и нямам проблеми. И много важно нещо - задължително почистване от прах всяка седмица или след всяко каране по запрашен терен!
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Вто Фев 11, 2014 8:52 pm

На тези спрейове това им е идеята, след изсъхване оставят тънък филм който е напълно достатъчен за нормалната работа на вилката. Обилното и мокро омазване само лепи повече мръсотия, да не говорим за грес върху външната част на стеншъните... :boggled:
За една вилка не е нормално да скърца и пука (повярвай ми, сега се връщам от 54 км кална разходчица), трябва да преосмислиш поддръжката.
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот evin » Сря Фев 12, 2014 10:04 am

Моите наблюдения са, че металът на стейшъните лятото на топло се разширява доста, докато семерингите не толкова и те буквално избърсват тефлоновата смазка, която е тънка и с недостатъчна молекулярна здравина. Цялата смазка остава в горния край на стейшъна, там, където е влязъл най-дълбоко.

Под гресиране имам предвид супер фин слой грес, който изпълнява ролята на допълнителен "семеринг", защото слоят уплътнява луфта при целия ход на вилката.

Може проблемът да е в моите селиконови спрейове, но ползвам 2 модела от сериозни производители - Motip и някакъв израелски.

Сега чакам да пристигне новата ми вилка Fox и ще видя дали при нея е същото
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот darki » Сря Фев 12, 2014 1:33 pm

evin написа:Моите наблюдения са, че металът на стейшъните лятото на топло се разширява доста,


Това сериозно ли ???
Щото тук в тази табличка http://en.wikipedia.org/wiki/File:Coeff ... aciers.svg
са дадени коефициенти на термично разширение на сплавите (металите) и тяхното изменение при различните нива на температура ??;-)
Та както е видно първа стъпка са стоте градуса температура :magnify:
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Yavkata » Чет Фев 13, 2014 1:23 pm

evin написа:Моите наблюдения са, че металът на стейшъните лятото на топло се разширява доста, докато семерингите не толкова и те буквално избърсват тефлоновата смазка, която е тънка и с недостатъчна молекулярна здравина. Цялата смазка остава в горния край на стейшъна, там, където е влязъл най-дълбоко.

Под гресиране имам предвид супер фин слой грес, който изпълнява ролята на допълнителен "семеринг", защото слоят уплътнява луфта при целия ход на вилката.


По-големи глупости отдавна не бях чел :bigeyes: Това за метала на всички вилки ли се отнася или само за ХСR???
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот evin » Чет Фев 13, 2014 1:57 pm

За всеки метал, ако не си проспал часовете по физика
Моят байк е черен, вилката ми е черна, и 3 часа каране на слънце на 40 градуса водят до невъзможност да се пипне рамката. Нещо чудно?
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Чет Фев 13, 2014 3:11 pm

Това, че семерингите избърсват смазката, може да говори само добро за тях (за съжаление ефективността им при XCR е крайно недостатъчна) - излишното в горния край на стеншъна се забърсва.
Доколкото знам, основната им функция е да пречат на смазката отвътре да излезе навън, както и да предпазват от проникването на външни тела във вътрешността на вилката, които са способни буквално да изпилят втулките и стеншъните... А щом заедно със стеншъните може да проникне слой грес, способен да "улътни луфта", имаме сериозен проблем.
А относно разширението, не мисля, че някой от нас има такива проблеми, въпреки че семерингите на XCR са далеч от идеални (пропускащи и в двете посоки) имат пружинки, които им позволяват да обират такива дребни отклонения, както и да се регулират.
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот tito_s » Съб Апр 12, 2014 1:37 pm

Имам едно питане приятел си взе колело с вилка SR SANTOUR XCR 130mm, на която синьото лосче на десния ботуш на което пише Speed Lock нещо го притеснява та трябва ли да заключва в крайно положение, че при него само става по твърдо и по меко при крайно ляво и крайно дясно положение .
tito_s
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 4:45 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот Vorac » Вто Апр 15, 2014 3:39 pm

Това е хидравлично заключване. В крайно заключено положение трябва да има няколко милиметра ход като се хвърлиш върху кормилото.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот OLDDraxX » Пон Май 05, 2014 6:55 pm

tito_s написа:Имам едно питане приятел си взе колело с вилка SR SANTOUR XCR 130mm, на която синьото лосче на десния ботуш на което пише Speed Lock нещо го притеснява та трябва ли да заключва в крайно положение, че при него само става по твърдо и по меко при крайно ляво и крайно дясно положение .

ето го и отговора за твоя приятел: https://www.youtube.com/watch?v=MWgA8iVHMnw
:beer:
Boardman ProC 27.5/Mavic Crossmax SL Tubeless/RockShox SID WC 100mm/Avid Elixir 7/Sram X01 1x10sp/Cannondale Hollowgram 40t/Mavic Crossmax 2.1 ///9.3kg
Аватар
OLDDraxX
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Дек 31, 2011 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот malcho125 » Нед Юли 06, 2014 4:10 am

Здравейте колеги, днес ми подариха XCR 011 със lockout, та въпросът ми е: като отлепя вилката рязко се чува едно "туп", не се чува много силно, но пак ме дразни, това нормално ли е, има ли някакъв проблем ? :confused:
malcho125
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Яну 06, 2014 1:24 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот evin » Пон Юли 07, 2014 8:29 pm

Нормално е
Гледай да отскачаш, като я събираш първо
Това е правилната техника за всяка вилка
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот malcho125 » Пон Юли 07, 2014 8:37 pm

Ок мерси :)
malcho125
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Яну 06, 2014 1:24 pm

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Пет Авг 15, 2014 5:33 pm

evin написа:Нормално е
Гледай да отскачаш, като я събираш първо
Това е правилната техника за всяка вилка


Не виждам как ще му помогне това...
"Туп" се дължи на слабите негативни пружини, колкото по-голямо припомпване - толкова по-силно "туп".
Не е подвод за притеснение, това е "нормален" нюанс в този клас вилки, като влияе най-вече на нервите :D
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот aiwa » Чет Авг 21, 2014 11:10 pm

Здравейте аз си търся семеринги за въпросната вилка. А и ако може да
попитам дали мога да сложа друга пружина на таи вилка като например от sr suntour duro.
aiwa
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1182
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:58 pm
Местоположение: Благоевград

Re: Важна тема: вилки SR Suntour XCR

Мнениеот sonscp » Пет Сеп 05, 2014 7:23 pm

aiwa написа:Здравейте аз си търся семеринги за въпросната вилка. А и ако може да
попитам дали мога да сложа друга пружина на таи вилка като например от sr suntour duro.


Ако мислиш, че прожините на дуро са нещо по-различно.. ;)
Семеринги едва ли, това са евтини вилки.
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

ПредишнаСледваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта