от debono » Съб Сеп 28, 2013 4:41 pm
Друже,
Нама да ти давам акъл как да отстраниш прблема (и аз самия не знам), а предложение как да действаш с този тръговец, от който си закупил вилката, а именно:
1. Отиваш в съответния магазин с копие от касовата бележка и копие от гаранционната карта (ако има такава) и информираш търговеца, че предавяваш рекламация, вкл. му обясняваш какъв е проблема с вилката. За всеки случай, отиди в магазина с някой познат, в случай, че търговецът откаже да ти приеме рекламацията. Рекламацията можеш да предявиш устно или писмено. Ако я предявиш писмено, искай входящ номер от търговеца. (заб. писменото предявяване е по-сигурно с оглед доказването му впоследствие).
2. Задължително изискваш от търговеца да впише рекламацията в регистъра на предявените рекламации (специална книга), който той е длъжен да поддържа на оснивание чл. 127, ал. 2 от ЗЗП. След като впише рекламацията, го помоли да ти даде копие от страницата, на която е вписана рекламацията. Следи дали в регистъра е вписана точната дата (ден, месец и година), на която си предявил рекламацията.
3. В едномесечен срок от вписването на рекламацията, търговецът за своя сметка следва да извърши ремонт на вилката, а ако такъв е невъзможен или е по-скъп от стойността на нова вилка - да замени повредената вилка с нова. При удовлетворена рекламация, продавачът е длъжен да ти издаде документ за това (напр. констативен протокол), като ти предоставя екземпляр от него.
4. Ако в посочения срок търговецът не удовлетоври рекалмацията ти, имаш право да развалиш договора и да искаш връщане на парите.
Важно! Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, на адреса на управление на търговеца или на друго място, посочено от търговеца. Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
Ако търговецът ти създава проблеми, веднага подай сигнал до Комисията за защита на потребителите. Ако имаш нужда от допълнителна помощ, пиши тук или на ЛС.
Успех!!!
P.S. Аман от некоректни търговци (тарикати) в тая мила родина!!!