Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Мнениеот tbk515 » Сря Юни 26, 2013 9:45 am

Здравейте!
Ако има подобни теми, моля да бъда препратен към тях.
Вкъщи имам един стар байк от каменната ера на МТВ-тата в България. Искам да го актуализирам, защото рамката има сантиментална стойност. Ще се кара само в града. Вилката е 1", резбована и едва ли ще се сменя. Чашките имат едно странно скърцане и не подлежат на ремонт, а направо са за смяна. Кормило и лапа са един компонент. Искам да се монтират отделно и за целта трябва и новите чашки да са с резба, при положение, че трябва да се ползва преходник като този:
Изображение.

Дали е правилно предположението ми?
Задният дерайльор е захванат направо за рамката. Нали нов 7-8 скоростен Шимански ще стане, при положение, че няма ухо като новите рамки? Принципът на захващане не се променил?
Оригиналната венец-касета е 6-скоростна. Разстоянието между венците е около 4 мм, а от малкия до рамката има към 8 мм. Колко е г/д широчината между венците и общата на касета 7-ца?
Главините са с гайки. Възможно ли е нова QR главина да се преправи да захваща с гайки?
И може би най-важния въпрос: ще има ли някакво разминаване на бордовете за V-brake на едностенна и аеро шина?
Благодаря, предвариелно!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Мнениеот Brave » Сря Юни 26, 2013 1:04 pm

Относно преходника 1" - 1 1/8" - ако няма да сменяш рамката и вилката и няма да ползваш лапата на друго колело, по-добре вземи направо колче за кормило 1" - http://eshop-gorgona.com/bg/velosipedi/kormila-lapi-dryjki/lapi/kolche-kormilo-kalin-hl-slu80.html (това не е налично, но все някъде продават такива). На практика преходника не ти дава нищо особено по-добро, защото слабото място на това закрепване е конуса, който така или иначе имаш при стержен на резба.
Доколкото разбирам, рамката няма ухо за дерайльор, значи оставаш на нивото на Tourney. За града става. Би трябвало да можеш да намериш с такъв монтаж по веломагазините. Ако си ентусиаст, за актуализация както се изрази, може да помислиш за присаждане на ухо. Рамката е от стомана вероятно и заварките не са кой-знае какъв проблем. Могат да се заварят и цели нови дропаути - с вертикално гнездо за остта и ухо за дерайльор. Но това вече си е по-сериозно.
Относно касетата - няма проблем на главината с резба да сложиш 7-ца, ако до сега си бил с 6-ца. Командите, обаче ще трбява да смениш, ако са индексирани. Ако отиваш на 7-ца, и планираш смяна на главини, има вариант, да минеш на много по-здравия и съвременен вариант, в който главината и свободния ход са едно цяло, а венците се нахлузват върху тях на шлици. Има такива венци 7-ци на шлици, които се слагат без проблем на съвременна главина за 8/9 скорости с един спейсър. Мисля, че във Веломания има и главина на Шимано на шлици за 7 венеца, така че можеш и без спейсър. Малко по-скъпо ще ти излезе всичко, но ако си по-тежък си заслужава, защото в момента е трудно да намериш дори прилични главини на резба. Ако все пак купиш такава, те съветвам да я отвориш както е нова и да провериш дали сачмите на лагерите и от двете страни на главианта са нормални топчета с лъскаво покритие, а не едни нискокачествени черни сфероиди. Ако е второто намери си сачми от някъде и ги смени. Виж и конусите дали са кръгли, защото съм виждал и фабрично криви - с леко елипсовидна форма. като покараш с тях и всичко в главината става за боклука. Отделно, че колелата въртят тегаво. Относно главината на куик релийз - може да се смени остта с плътна за гайки, даже е препоръчително в твоя случай, защото обикновено, когато нямаш ухо за дерайльор, дропаутите на рамката са хоризонтални,а не вертикални и кукрелийза ще изпуска. Без смяна на ос, няма как да стане, защото QR осите са по-къси.
С V-брейка не би следвало да имаш проблем, захватите на накладките в рамената на спирачката са така направени, че могат да се регулират в сравнително голям диапазон и има начин да ги регулираш на всяка шина.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Мнениеот tbk515 » Чет Фев 06, 2014 7:23 pm

Здравейте, отново!
Да изтупам малко темата с нови въпроси.

Изображение

Предполагам, че това средно е от старите cup and cone и ще се сменя с Shimano Alivio BB-UN26. Въпросът е как да определя дължината на оста, при положение, че курбела ще бъде с 1 плоча, а отзад с 7-ца? Или да не се занимавам и да занеса рамката на майстор, за да сложи средното и курбела?

Благодаря, предварително!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Мнениеот bio » Пет Фев 07, 2014 2:51 pm

tbk515 написа:...
Въпросът е как да определя дължината на оста, при положение, че курбела ще бъде с 1 плоча, а отзад с 7-ца? Или да не се занимавам и да занеса рамката на майстор, за да сложи средното и курбела?

Благодаря, предварително!

курбелите определят дължината на средното. ако намериш техническата документация там пише или мериш старото средно. ако ще правиш пренареждане на плочи евентуално може да си приближиш/отдалечиш десния курбел. за да стой срещу средата на касетата (4-ти венец отзад).
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпроси за съживяване на "мъртвец"

Мнениеот tbk515 » Пет Фев 07, 2014 8:57 pm

bio написа:курбелите определят дължината на средното. ако намериш техническата документация там пише или мериш старото средно. ако ще правиш пренареждане на плочи евентуално може да си приближиш/отдалечиш десния курбел. за да стой срещу средата на касетата (4-ти венец отзад).


Ясно, ще ходя на майстор! Курбела ще бъде Shimano Acera FC-M361 и ще се свялят малката и средната плоча. Гледах в Тубата, че някои не местят големия курбел, а ползват шайби за уплътняване, или от стара плоча режат отворите й. Благодаря!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 276
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта