Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот dodsh » Пон Мар 17, 2014 11:40 pm

Колеги взех си нов Drag вилката е xcm и ми се струва доста твърда това нормално ли е , дали и трябва време да се разработи.С едната врътка се заключва а на другата пише preload + и - тя за какво е.
Дайте мнение колеги :bowdown:
dodsh
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 13, 2013 11:58 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Stoyanov » Вто Мар 18, 2014 12:34 am

Preload като го въртиш по часовника, вилката се втвърдява, а обратно на часовника омеква(вилката).
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Insight » Сря Мар 19, 2014 10:24 am

Под "доста твърда" при тези вилки е по-вероятно да става въпрос за триенето между стеншъните и втулките, а не за твърда или натегната пружина.
Ако съм прав - решението е разглобяване и смазване. Може да се опита и с впръскване на смазки от типа на Brunox Deo задължително така, че да влезе под "семерингите".
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот dodsh » Сря Мар 19, 2014 1:02 pm

Тя е чисто нова нетрябва ли да е смазана
dodsh
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 13, 2013 11:58 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Vorac » Сря Мар 19, 2014 3:10 pm

Уж, ама не съвсем.

Врътката я слагаш на - съвсем и после връщаш едно прищракване обратно (към +).

Купуваш си някакъв флакон смазка (препоръчвали са ми тефлонова) и пръскаш по долния край на стержение (като пазиш спиращите повърхности). "Хвърляш" се няколко пъти върху кормилото, държейки предната спирачка, за да влезе масълцето надолу. После избърсваш с парцал/салфетка.

Като караш месец-два по прашни и/или кални черни пътища, разглобяваш вилката и слагаш нова грес. И започва да работи до-боре от нова (това по повод фабричното смазване).
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Stoyanov » Сря Мар 19, 2014 4:18 pm

Vorac написа:Като караш месец-два по прашни и/или кални черни пътища, разглобяваш вилката и слагаш нова грес. И започва да работи до-боре от нова (това по повод фабричното смазване).


Това на всеки два месеца ли е, или само в началото? (предполагам, че зевиси и от честотата на каране де)
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Vorac » Сря Мар 19, 2014 4:33 pm

Тя като се напълни с боклуци се усеща - направо хода й намалява на половина.

Но ние не сме определили дали вилката е виновна или на теб така ти се струва. XCM е евтина вилка. Но все пак, като направиш това със "скачането" върху кормилото, с предна спирачка стината, трябва да си прави хода. В общи линии, това, което Insight казва.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот Stoyanov » Сря Мар 19, 2014 4:49 pm

Vorac написа:Тя като се напълни с боклуци се усеща - направо хода й намалява на половина.

Но ние не сме определили дали вилката е виновна или на теб така ти се струва. XCM е евтина вилка. Но все пак, като направиш това със "скачането" върху кормилото, с предна спирачка стината, трябва да си прави хода. В общи линии, това, което Insight казва.

Не знам при колегата от какво е. Аз съм с ХСТ 2 и горе-долу работи уж, но не е като XCR. Питам, понеже съм с тази вилка от около края на ноември и не съм я пипнал. До преди това е изрядно поддържана. Карам един-два пъти в седмицата за по около 2 часа, като в големите студове и в сняг и кал не съм излизал. Не я товаря кой знае колко, но карам по разни разбити улички, качвам се и слизам от тротоари без особен финес :D
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот dodsh » Сря Мар 19, 2014 10:38 pm

Стана по мека развъртях прелод докрай ,но пак не се згъва докрай.Май ще трябва да се разработи малко :)
dodsh
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 13, 2013 11:58 pm

Re: Вилка XCM DRAG ZX4 TE

Мнениеот gosh6o » Чет Мар 20, 2014 7:44 am

Точно, за да не влиза до край и да чука (буквално) в пружината имаш еластомер (гума, която прави последните 1-2см ход по-трудни). За смазване бих ти препоръчал едно. Намираш тефлонов спрей. Взимаш една чанта и ХУБАВО увиваш предната спирачка. Взимаш една отверка и повдигаш семерингите (снимка) (буквално ги ВАДИШ докато стигнат горе, в края на хода), след 2-3 впръсквания на ботуш може внимателно с отверката да върнеш семерингите обратно. Преди това е хубаво няколко пъти да я натиснеш. Като ги сложиш (семерингите), пак няколко пъти натискаш и забърсваш ако има нужда. След това вече махаш найлоновата чанта с която ХУБАВО си увил диска и апаратчето. Бих препоръчал вилката да се отвори и да се махне всичката грес от втулките. За мен само влошава работата. Пръскане по метода, който съм показал работи прекрасно. На 2-3 седмици е хубаво да се отвори, да се забърше и докато е отворена да се напръскат втулките и семерингите. Поне моята я правя така и се сеща, че трябва да работи :crap:
Прикачени файлове
sr-suntour-sf11-xcm-v3-mlo-26-suspension-fork.jpg
sr-suntour-sf11-xcm-v3-mlo-26-suspension-fork.jpg (25.1 KiB) Прегледано 292 пъти
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта