spirov92 написа:Хмм... Махал съм оста на моята DC-38 и основните лагери са ѝ в двата края. Не съм сигурен дали десния лагер е набит във въртящата се част на freehub-а или в тази, която е завита към тялото на главината, но дори да е първото, лагерите на freehub-а са достатъчно големи и здрави да издържат тормоза.
Та не знам защо твоята така са я направили. Ще ми е интересно да видя чертежи и снимки.
, колелото си
.bio написа:Ще ми се да отворим една лека тема относно надежността на "задни главини с капсуловани лагери".
Всякакви има с 2, с 4, с 5 лагера ...
та след като строших задната ос (за първи път ми се случва подобно нещо) си зададох въпроса.
Защо ПО ДЯВОЛИТЕ след като имам главина с 4 ЛАГЕРА ми се строши шuбаната ос ?!?
и като им разглеждах диаграмите ... та те носещите лагери пак са ти два броя. другите 2 или 3 лагера носят freehub-a.
отделно разположението на носещите лагерите е както при главините на резба (до самите фланци). помните ли как се изтъкваше като основно предимство на главините със шлици, че лагерите са в двата края на оста ?!? близко до ушите ?!? голяма здравина ?!?
бих се раздвал да чуя и вашите мнения по темата.

, колелото си
.bio написа:точно между главината и freehub-a (веднага след носещите лагери).

bio написа:@ hlebarka той marsa също каза, че QR държи оста стегната и много трудно може да се скърши - разтвори.
vpravov написа:Уффф...камък ми падна от сърцето!![]()
Нещата си опират до инженера, смятал натоварванията в главината и типа конструкция и качеството вложил производителя след него. С риск, мнението ми да е почти системен hate... това вече съм го писал във форума: предишната ми главина беше NS Bikes Rotary Cassette Rear hub. На тази главина се наложи да сменям лагери, след по-малко от три месеца експлоатация. След още около година се случи това!!! Сиреч пропаднало каране в планината. Мързи ме да описвам още примери и с техни рамки, но братята поляци ДА ГО ДУХАТ!!! NS....Dartmore... Тея две компании("търговски марки", защото подозирам, че са под една шапка), даже бяха на един адрес в някакъв момент! Не че подобни случки не знам и с продукти на HOPE, Nuke Proof и др. При тези главини, проблемите не идват от принципа на лагеруване, а от "сметките" зад конструкцията им. За quad-a те питах(купих я зя около 130лв., доколкото си спомням), понеже смених NS-а с такава главина(след като NS поискаха малко над 50 евро за ново free hub body) и за момента (две години експлоатация)даже лагерите не са за смяна. А си я проверявам редовно, заради случката с NS-a. Иначе факта е, че при повечето съвременни главини с набити лагери, лагеруването не е в двата края, но пък оста е по-здрава и компенсира.
ivan4o_sv написа:..За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...
hlebarka написа:Доколкото разбирам счупването на това място е свързано с разположението на лагерите, а не с това, как се монтира оста.
ivan4o_sv написа:За тази QUAD-ска главина ли става въпрос http://velos-bg.com/product_info.php?cP ... cts_id=471 ?
До колкото ми се струва май е едно към едно с тази http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=32 с изключение на цената...

Tb30 написа:Е вие намерихте кога да ги пишете тия неща за vee one, по-добре въобще да не я слагам и да си карам на XT-та
subritual написа:Простете за лаишкия въпрос, но какво излиза, че тези главини имат просто отделни лагери за натоварването на фрийхъба, тоест за напрежението от веригата?
Или не съвсем?






на тази снимка в дясно между двете зъбчета се вижда шайбата върху която не е трябвало да минават съчмите. Свалих леко въпросната шайба и изпилихме на шлайфа това което пречи и не трябва и отново я върнах на мястото.





това се пада вътрешния кръг от съчми но не го нареждайте на шлиците защото няма да стане
вътрешния кръг го наредете тука
на шлиците наредете външния кръг



Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта