Оставяйки настрана предимствата като по-бързи и лесни смени и нулево износване на "жилата", измежду удобствата за велосипедиста най-голямо и осезаемо изглежда синхронизираното и умно превключване с една команда. От друга страна ми направи впечатление, че говорейки за "по-изчистен кокпит", Шимано са избрали дизайн с 3 закрепени за кормилото компонента - двете команди и дисплейчето. Дори да се отървем от левите команди, пак не печелим нищо в това отношение. Единственото предимство на този дизайн (поне такова, което аз виждам) е ако в бъдеще се появят различни модели команди и т.н., но дотогава ми изглежда като странно инженерно/дизайнерско решение. И това също:

Друг страшен плюс са светкавично бързите настройка и реглаж. Монтираш, с кабелчето и лаптопа настройваш за минута и караш. Сваляш, слагаш на друго колело, настройваш за другата касета и караш. Няма "предназначено за 7,8,10 венеца".
Видях, че още от тази седмица спонсорираните от Шимано XC състезатели карат с Di2 монтаж, и се надявам - както с хидравличните спирачки - да дойде скоро времето, когато можеш да си вземеш обикновено Деоре Di2. 21ви век сме все пак

P.S. Преди да се е заговорило и за електрически спирачки - това вече не
