Въпрос относно амортисьорна вилка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот alexandrov » Нед Юни 08, 2014 10:33 am

Здравейте, от няколко седници карам Drag Grand Canyon Pro. Забелязвам, че предницата ми е доста "игрива", т.е. при малки завои и корреции на посоката не съм толкова прецизен, колкото ми се иска, особено между коли или сред хора, чувствам го все едно леко хлътва или занася в двете посоки и се налага да правя по-широки завои от необходимото. Когато заключа предния амортисьор (SR Suntour Nex MLO) кормилото е по-директно и контролируемо, но пък идва проблемът с друсането по неравностите. Тъй като нямам опит с подобни проблеми искам да питам има ли вариант за предни амортисьори, с които въртенето на кормилото да е по-прецизно (по-твърди?) или да се опитвам да свиквам с това положение на нещата?
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот victortrt » Вто Юни 10, 2014 3:02 pm

По скоро свиквай. Май когато си избира велосипед, ти сам пита как е можело да се карат преди изцяло твърди колелета с една скорост, пък си взе с мека вилка. Разбери, че производителите и индустрията създават удобства, от които нямаме нужда, за да ни вземат парите за тях и за подръжката им. Една амортисьорна вилка иска подръжка, по-честа от на кола, ако е с масло, де. Ако ти е меко като караш из южния парк, няма да ти е директно управлението и това е. Всъщност като свикнеш, ще ти е по-лесно. Имаше и други отзиви за вилката на този модел в същия смисъл, така че това е положението.
Твърда вилка - това е вярното решение, друга, но ръцете и човека като цяло по носят на тормоз от техниката.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот victortrt » Сря Юни 11, 2014 9:43 am

Нещо не си харесах коментара, че звучи много отчайващо.
Ще се опитам и да бъда полезен. По принцип от амортисьорните вилки допринасят за по-директно управление тези, които са извити напред в долната си част - такива са вилките на типичните градски като драг круизър, но те обикновено нямат заключване и са по-малоходови и по-тежки.
При тях по отношение директността на управлението ефектът от луфта се компенсира донякъде от извивката напред. По-къса лапа или такава с издигане също се помогне, важното е кормилото да е максимално близко до оста, по която се върти вилката. На теб ти беше ниско, така че лапа с издигане, максимално издигната е най-добрият вариант.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот alexandrov » Чет Юни 12, 2014 7:38 am

Благодаря :)
Всъщност започнах да свиквам. И вече мисля, че по-малкото зло е да карам с повишено внимание и амортисьорна вилка, отколкото да ми изпадат пломбите с твърда из софийските... "улици" :) Все пак ще направя експерименти с други лапи, както казваш.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот victortrt » Чет Юни 12, 2014 10:54 am

Също така ще помогне ако кормилото е по-тясно, тоест ако се скъси в двата си края или се вземе по тясно /късо/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот Stoyanov » Чет Юни 12, 2014 12:41 pm

victortrt написа:Също така ще помогне ако кормилото е по-тясно, тоест ако се скъси в двата си края или се вземе по тясно /късо/.


Не е ли обратното? При по-късо кормило най-малкото движение на ръцете води до завиване :/
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Въпрос относно амортисьорна вилка

Мнениеот victortrt » Чет Юни 12, 2014 1:54 pm

Ами точно както казваш е, но питащия се оплакваше, че вилката му пречи на директността на управлението, тоест аз го разбрах като да не реагира 1:1 на движението на кормилото и да му се налага да извършва голямо движение за малки корекции.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта