Спирачки АМ/Ендуро

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот TheUndertaker » Пет Авг 08, 2014 9:54 am

Дойде време да пенсионирам моите Formula Bianco и се заоглеждах за спирачки .... а то е една мъка ...... По принцип държа на качествената модулация, за сметка на супер дупер мощност, както и на надеждност.

Шимано - SLX, XT, Saint - Минерално масло :(, Доста странен дизайн на лостчето са вкарали напоследък,който допринася за малък обем от течност в спирачката. Дизайна с радиаторчетата ме напушва на смях леко. Като цяло като чета наляво и надясно се водят надеждни спирачки, имат леки проблеми с настройката на контактната точка. Като сприачна мощност и модулация нямам идея. Допира ми с марката е от преди доста време и не беше много добър и за двете страни

Формула РХ - Бях голям фен на спирачките им по едно време. Сега с новите дизайн и концепция не съм наясно. СПирачката има доста положителни ревюта. Но вече няма дистрибутор за България и може да е малко сложно с резервни части евентуално. Някой ако кара такива да сподели, мнение респективно от какво е мигрирал на тях и какви разлики усеща.

Авид - Х0 трейл, X9 Trail , Guide - Като цяло серията Трейл е доста хвалена също. 4 Бутала ясно дават много спирачна мощ, но с модулацията на лостчето май не сме много добре. Казват ,че това се е променило в новия Гайд , но е прекалено нов за обратни връзки.

Мнения са добре дошли, ако може по смислени и далече от брандинг суматохата ще е най-добре.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот andycu » Пет Авг 08, 2014 11:12 am

Отзовавам се за РХ-овете. Отпред и отзад съм с такива. Мигрирах от стари Коудове(Коуд 5-четирибутални). Естествено по-слабички ги усещах в началото, но бързо се свиква. Даже бих казал, че при среден натиск на лостчето Формулите изкарват повече спирачна сила :dontknow: . За ергономия не знам какво да кажа(според мен си е изцяло субективно това), но сякаш по-малко ми се уморяват ръцете при супер дълги и технични спускания.
Лостовете са издържали бая падания директно върху тях. Абсолютно никакви проблеми(освен козметични). Нямат много настройки(доколкото знам има опция да се купят части и да се "ъпгрейдне" лостчето, но си е доста скъпо). Толеранса между диска и накладките е по-малък от този на Коудовете и настройката при монтаж е малко по-пипкава(предната я махам и слагам по-често и понякога се измързеливям и си се чува постъргване). Дисковете им(203мм особено) се кривят лесно, поне аз имам такова наблюдение. Отзад си я карам с Г3 и си се комбинират перфектно.
Предната ми е от година и половина, задната-година. Евентуално предната би имала нужда от блийдване, но досега никаква техническа намеса не са изисквали. Прегрявал съм ги няколко пъти(задната по-често). Втвъдява се(осезаемо) лостчето, но работата си се запазва.
Спрямо Коудовете са леки като перца.
И за това се сещам...
Като цяло я препоръчвам, аз май малко над предназначението и я карам, но не ме е предавала и съм доволен. При покупката се колебаех между тях и СЛХ-а, но на кратки тестове при другари, СЛХ-то не ми направи кой знае какво впечетление(2012 година беше модела). Колегите ще си кажат за другите споменати модели :deal: .
За да дам някаква представа, по-солидно време съм карал Авид Коуд 5, Шимано ХТ(на крос кънтри колело, друг тип каране е там и не смятам, че може да се сравнява :D ) и малко време СЛХ.
Успех с избора и поздрави! :beer:
Ambition is for people without a plan.
Продавам: Dartmoor Hornet Боен твърдак http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=166845
Аватар
andycu
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 1:08 pm
Местоположение: София

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот mrdaka » Пет Авг 08, 2014 12:09 pm

От SLX-а на шимано съм супер доволен. Спирачната сила е много, модулацията е супер, достъпна цена в bike-components. Познавам доста хора ,които карат с такава и всички са доволни( особено хората, които тежат над 100 кг. :D )
Изображение
Аватар
mrdaka
 
Мнения: 632
Рейтинг: 1865
Регистриран на: Пон Авг 23, 2010 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот xcII » Пет Авг 08, 2014 12:27 pm

mrdaka написа:От SLX-а на шимано съм супер доволен. Спирачната сила е много, модулацията е супер, достъпна цена в..


+ още един супер доволен :)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Авг 08, 2014 1:52 pm

Карал съм и карам Шимано SLX и ХТ различни поколения и последното е определено много добро. 76-78 кг. съм с екипировка и 203 Шимано ХТ дискове (без ал. паяк) - прецизна модулация и предостатъчно спирачна сила. Не съм успявал да ги прегрея до момента, а са виждали сериозни спускания - но пък съм лек. Профилактиката е елемнтарна и за мен е предимство минералното масло, тъй като не е толкова агресивно към уплътненията. Разликата между SLX и ХТ е само в настройката на контактната точка - на мен лично не ми е необходима. Другото положително е, че IceTops правят по-добри и по-евтини метални накладки от оригиналните : - )

ПС Нямам опит с други хидравлики. От ББ7 минах на Шиманотата.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот TheUndertaker » Пет Авг 08, 2014 2:22 pm

Благодаря, за отговорите. За колегате с SLX и РХ , при отворена контактна точка /ако има/ в каква част на хода на лостчето започва да хваща спирачката/респективно и какъв процент от хода на лостчето е ограничен от настройка на самото лостче/. Каква спирачна сила има спирачката при 50% от хода на лостчето спрямо пълния.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот xcII » Пет Авг 08, 2014 4:06 pm

..Каква спирачна сила има спирачката при 50% от хода на лостчето спрямо пълния. ..


не съм много сигурен какво имаш предвид под пълен ход, та ще изпопзлвам тази картинка

Изображение

Цветния участък е диапазона на действие на спирачката. Не съм до байка за да проверя, но по спомен както аз я усещам зеления участък е доста по-малък от показаното (на третата картинка), да речем към двойно по-къс, ама сега нали не съм го замервал та да се подпиша :) Накратко, от ненатиснато лостче, до момента на hard brake (жълтата зона на графиката) не минава много време и трябва да се пипа нежно. Но на мен точно това ми пък харесва много :agree:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот GECKO » Съб Авг 09, 2014 1:34 am

Аз, такова... Shimano :)

Но по-подробно:

От известно време съм собственик на Shimano Zee и въпреки че велосипеда ми дойде с Formula RX вече бях пробвал дръпнатите и реших да не се връщам.

Оборудвани са с радиаторчета и Ice а-у модерни сандвич ротори и мога да заявя откровено, че тази система работи. Като човек, който влачи много спирачките разликата се усеща в тотална липса на промяна в усета след цяло по-дълго спускане (цял мега Троян например). Предишните ми спирачки (Formula k24+Goodridge маркучи, k18) си се пържеха доволно. Като минус може да се каже, че диска сякаш леко се раздува, когато загрее и създава усет за намаляне на хода... това за радиаторните технологии.

Откъм лост - Servo Wave е малко особено. В първата може би 1/4 от хода няма почти нищо. Там инжинера е сметнал, че ще използваш по-малко рамо но ще правиш повече ход на буталото за да обереш празното място между накладките и диска. След това точката на лоста се премества и ясно и отчетливо се усеща повече сила... разбирай, че лостовете оборудвани с тази система имат нелинейно/по-прогресивно усещане и реглажа на контактната точка всъщност има повече смисъл от колкото просто да ти регулира хода на лоста и дефакто оказва влиание над това къде/кога ще се случи превключването.
Та... ще се получи следното (от картинката по-горе) - ще се намали зелената зона като ще се увеличат другите 2, докато станат сравнително равни.

Та в отговор на въпроса ти - без SW на 50% ще си след средата на зелената зона. Със SW на 50% ще си в средата на жълтата.

Упорито вярвам, че системата ще ти хареса, но все пак има хора, които не го харесват и... за тях се предлага лоста на XTR без ServoWave.

Относно едно друго нещо между Shimano и Formula - лостовете:
- Formula използват двупосочните лостове
- Shimano използват еднопосочни

Като резултат лоста на Formula e центриран над оста на кормилото а този на Shimano е някак... тук:

Изображение

Това за мен с късите ми пръстчета се оказва доста по-удобно защото лоста е по-объл и една идея по-тънък а позицията му дава възможност да го обхвана и да нямам момента, който имах с Formula-та да си изпускам лоста (доста неприятен).
С две думи - лоста на японците ми е по-удобен :)

Извинявам се за кофти рисуването и факта, че не коментирам конкретна от изброените спирачки, но лостовете на Shimano са идентични от Deore до XT - само Saint & XTR разполагат с по-джиджани такива.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот xcII » Съб Авг 09, 2014 2:34 am

нещо такова имах предвид, ама ти вкара инженерния жаргон на место и са даже и аз по-наясно. Благодаря :agree: :agree: :agree:
:8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот andycu » Съб Авг 09, 2014 11:16 am

xcII написа:
...




Изображение

...


Ша ми позволите да Ви ползвам картинката :D ... При формулата нещата са по-скоро като третия вариант, зелената зона е малко по-малка, жълтата си се усеща отчетливо(и като ход и като натиска). Тоест без усилие и много координация може да си се задържа в продължение на дълго време(как се изразих и аз... :crazy: ). Червената зона е с доста малко ход, даже бих казал, че по-скоро е въпрос на по-голям натиск. Тоест, за да се стигне до пълната спирачна мощ трябва да се стигне до края на хода на лостчето и да се натисне една идейка повече. А въпросната пълна сила, спрямо тази при 50% натиснато лостче, е в съотношение 100% към 35-40%, поне аз така го усещам.
Откъм настройки...ся честно да си призная :idea: не ги разбирам много. Разстоянието от кормилото се регулира с шестогран и е на доста удобно място, но за контактна точка-няма. Поне не се влияе от положението на лостчето спрямо кормилото.
Надявам се съм разбрал въпросите, за да можете да ми разберете и отговорите :D .
Ambition is for people without a plan.
Продавам: Dartmoor Hornet Боен твърдак http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=166845
Аватар
andycu
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 1:08 pm
Местоположение: София

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот TheUndertaker » Сря Авг 13, 2014 7:49 am

Благодаря за мненията и за тези дето ме оферираха вече да им тествам спирачките :). Ще се опитам да тествам повечето модели от по-горе и да споделя мнение, поне темата да е полезна и за други.

За сега добих малко опит с Шимано- ХТ - серво механизма наистина е интересен, усещането за отлепяне в първия момент на лостчето е доста осбенно и странно за мен. XTR - там усещането е малко по -линейно и леко заради липсата на лостовия механизъм. Не съм ги карал в реални уссловия , за да добия представа за мощност и модулация, но забелязвам един кофти момент с Шимано. Когато блокираш сприрачката и натиснеш колелото напред назад, все едно накладките в апарата леко се местят и издават един отвратителен звук, все едно ти трака главината.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот evin » Сря Авг 13, 2014 10:41 am

Още едно предложение, от което аз лично съм много доволен като модулация и спирачна сила със 180 мм дискове - Hygia Aspire. Вече са спрени от производство, но се намират нови залежали. Ползват DOT и накладки XT/XTR. Новите модели на Hygia са само с минерално масло вече.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот Nocturne » Чет Авг 14, 2014 10:13 am

Аз лично бих те посъветвал да вземеш това, което намериш на добра цена. Явно търсиш добра спирачна сила и модулация. Мисля, че Шимано отговаря на твоите критерии.
Аз лично от изброените от теб само Авид не бих взел. Това е най-ограбващата компания, чийто маркетингови "нововъдения" и модели са създадени само и единствено с цел печалба. По-лошо съотношение цена/качество няма другаде.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Спирачки АМ/Ендуро

Мнениеот xargs » Чет Авг 14, 2014 10:18 am

Аз съм карал старите формули (к24), РХ и ХТ-та и от ХТ съм най-доволен. На РХ модулацията е много добра, но лостчето ми идва леко кашкавалено. С ХТ-тата модулцията е по-тънка работа, тъй като лостчето се усеща по-твърдо и с по-малък ход, но на мен такива спирачки ми допадат повече. Като спирачна сила ХТ-тата също вдъхват повече доверие (и формулите я имат, но си трябва стискане).

От Авидите - карах едни Еликсир 5 - много приятни спирачки, но когато работят. И в сервизите като чуят за тях и почват да се чудят как да се измъкнат :blush:
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта