Относно Палцови команди за скорости

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот MadBoy79 » Пон Авг 25, 2014 6:57 pm

Здравейте
Карам велосипед почти всеки ден - от нас до бачкане и обратно и през почивните дни ако ми се наложи пак .
Велосипедчето е най-нисък клас :) Balkan и понеже оригиналните команди тип даване на газ на мотор :) сменях 1 път дясната и пак ми се прецака - реших да мина на по-добър вариант .
Взех си палцови команди - 3 х 6 - тип Shimano ST-EF40-6
Има и много скъпи - но тези са супер като цена за моето колело .
Смених си всичко - дори и броните . Всичко е ОК - но има един малък проблем

Лявата команда когато съм на най-голям зъбен венец и искам да премина на среден - веднага го прескача и отива на най-малък .
Когато сваля бронята от ушите на рамката и дърпам с някаква малка сила - този проблем изчезва .
Днес без да искам забелязах че ако при дърпане на горният лост - и същевременно го притискам надолу към кормилото - си превключва ок .
Дали това явление може да е причина и от това че ползвам най-обикновеният преден дерайльор който слагат на всички евтини велосипеди .
Друго което ме вкарва в размисли е че дясната команда си сменя без усилие от най-малка към най-голяма зъбна предавка . Ползвам заден дерайльор - Shimano Tourney - забравих букви и цифри - но и командите са този тип - и нямам проблем - А и ползвам мега рендж предавка ( за лесно катерене )
А лявата команда когато е закачена бронята на жилото в ушите на рамката - трудно ( малко със сила качвам на голяма предавка ) а когато не е закачена бронята - се сменя много лесно от 1 през 2 към 3
Дали причината е в неподходящ дерайльор ( с горно теглене ) - или Сингапурците не са стегнали гайката която се вижда отдолу на командите и така лоста има малко луфт ( горният лост )
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот marsa » Пон Авг 25, 2014 7:50 pm

Най-вероятно нещо по декланшора не е регулирано правилно, и/или жилата са прокарани неподходящо. За съжаление има рамки, при които пътят и водачите за брони са замислени зле и създават нерешим проблем. Ако командата е нова едва ли е повредена, по-скоро трябва да се приложи прекомерно усилие за да се преодолее гореописаният проблем. Не е изключено и декланшора да е частично повреден.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот MadBoy79 » Пон Авг 25, 2014 8:06 pm

Благодаря за мнението .
Към края на седмицата имам свободен ден - ще отида до сервиза за велосипеди - ако се налага ще сменим декланшора .
Ако се налага ще огледат какви съм ги направил - но щом само лявата команда нещо се дърпа , а всичко друго е ок - значи проблема може да не е в мен .
Все пак преди година и повече смених сам задната главина и сам оплетох и балансирах каплата в домашни условия - супер е - не ми се е налагало да я добалансирвам или обтягам спиците .
Съмнява ме декланшора - че не е тоурней серия .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот MadBoy79 » Вто Авг 26, 2014 7:29 pm

Здравейте - днес реших да си огледам командата .
Прецених че трябва да я стегна - и понеже гледах клипчета на подобни команди - след развиване на болта отдолу - механизма излиза цял и вътре може да има регулиращи болтчета .
Да ама не :) след развиване на болта -- изпаднаха няколко детайла и пружини - и след упорита борба с механизма - около час - го затворих и постегнах .
Сега от 3 минава на 2 и после на 1 - както трябва да е .
Но човек ако е много нервен - не трябва да разглобява подобни механизми - те инженерите нямали друга работа и мислили много сложни неща :)
Сега ми остана да сменя средното движение с капсулована касета с лагери - и съм ОК .
Декланшора си бачка супер . След обиране на луфта на лявата команда - сега си бачка ок - сменям 3 - 2 - 3 - 2 - 3 - 2 - 1 - 2 - 3 - 2 - ок .
Преди намесата ми - като завъртя кормилото в крайно ляво и дясно - колкото може - и от 3 се сменя само на 2 - сега няма това явление . а бронята си е същата .
Явно " Сингапурците " не са го стегнали колкото е трябвало .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот Vorac » Чет Авг 28, 2014 4:16 pm

Браво. Аз като отварях команда я сглобявах час и половина и пак ми останаха части, заебах я и отидох да се напия :bawling:
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Относно Палцови команди за скорости

Мнениеот MadBoy79 » Чет Авг 28, 2014 4:19 pm

Vorac написа:Браво. Аз като отварях команда я сглобявах час и половина и пак ми останаха части, заебах я и отидох да се напия :bawling:


Пращай ми я - аз ще я сглобя :)
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта