Защо Spike-ва? - Основна теория зад амортисьорите.

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Защо Spike-ва? - Основна теория зад амортисьорите.

Мнениеот GECKO » Чет Мар 19, 2009 11:36 am

Това е по-скоро тема за хора, които навлизат във планинското колоездене и за пръв път се сблъскват със хидравлични амортисьори. Нямам голямо желание да превеждам, за това който не разбира какво се пише може да използува ТОВА

Та ето ви базата:

Съвсем начално разбиране на окачването и идеята зад него.

Основни термини ползувани при описването на всякакви амортисьори

Пружини и Preload (натягане)

Rebound, как работи и какви са ползите от настройването му

Компресия - що е то и с какво помага?

Тук става време за малко по-задълбочените анализи... или "Защо JrT струва по-малко от SuperT - на вид изглеждат еднакви?"

Разлики и специфики на нискоскоростна и високоскоростна работа на окачването.

Разлики между системите ползувани в различните вилки (или "Защо ми спайква вилката?")

И малко :offtopic: но все пак полезно за ползуващите по-евтини вилки:

Подобряване на системи с фиксирани отвори за хидравликата.

Ако някой се е чудел защо си играя да си правя експерименти с вилката... е когато изчетете това ще ви стане ясно.

*Малко уточнение - писанията са за мотори, но при велосипедите всичко важи с пълна сила.

Това е базата за всеки, който е решил да се хване по-сериозно със амортисьорите си и да има най-общо разбиране какво се случва. Системите се различават предимно по подредбата си, но ако разберете какво се случва ориентацията на хидравликата вече няма да е от такова значение.

Информацията съм сигурен, че може да се намери по форума разхвърляна в поне 3-4 теми, но тук е малко по-синтезирана и се надявам да породи някои въпроси :idea:

Приятно четене на който му е интересно.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Dravceto » Чет Мар 19, 2009 11:55 am

За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт. Евала ти правя за всички полезни теми които си направил и за това, че споделяш опита с нас.
Изяж бобър, спаси дърво !
Аватар
Dravceto
 
Мнения: 466
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 7:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот 25thframe » Чет Мар 19, 2009 12:36 pm

Dravceto написа:За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт.

Заедно с bikerider. Благодаря GECKO. :agree:
Аватар
25thframe
 
Мнения: 2271
Рейтинг: 1860
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 4:15 am
Местоположение: 28401

Мнениеот bikerider » Чет Мар 19, 2009 1:12 pm

@GECKO: :agree:

:offtopic:
@25thframe:
Не ме намесвай, темата и заслугата за нея си е на GECKO. Но все пак благодаря :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Чет Мар 19, 2009 2:06 pm

всичко на куп: Suspension Overview.pdf

:agree:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pho3nix » Чет Мар 19, 2009 6:06 pm

Dravceto написа:За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт. Евала ти правя за всички полезни теми които си направил и за това, че споделяш опита с нас.

Именно, напоследък прави впечатление желанието у доста от най-разбиращите да пренебрегват навлизащите в спорта и да се подиграват... Не виждам много смисъл от това им действие, мисля че за всички е добре спорта да се развива и да става по-популярен. Докато GECKO и още няколко хора винаги са готови да помогнат и да обяснят, за което им благодаря искрено. Специално на мен GECKO много ми помогна с информацията си за рамки от една моя тема, която поради възрастта на рамката доста трудно щях да намеря... пък и в момента има доста повече впечатления от въпросната рамка, отколкото например от първите коментари за нея от преди няколко години, които намерих. Затова още веднъж, Благодаря Ви :agree:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот BurNiNg_IcE » Чет Мар 19, 2009 6:52 pm

Много мерси за полезната информация!!! :bowdown: :bowdown:
:clap: :spin: :clap:
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Мнениеот thekidtwist » Чет Мар 19, 2009 6:59 pm

хвала на такъви граждани :) :agree:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот GECKO » Нед Мар 22, 2009 12:47 am

Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Capoeira » Нед Мар 22, 2009 11:15 am

Е не това последното не можеше да е обяснено и унагледено по добре, найстина е смляно до нивото на ученик 4-5 клас
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот THEZOGGO » Нед Мар 22, 2009 11:23 am

Страшно полезна информация. :agree:
@GECKO
:bowdown: :)
Няма да е лошо темата да бъде сложена в ЧЗВ. :)
Canyon Strive AL *Saint, Fox Talas, DT Swiss / Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5589
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот Many » Нед Мар 22, 2009 5:39 pm

Много добре Гецко, ама до колко от тук четящите ще се оправят с техническия английски. Като цяло имам наблюдения че не сме тъпи. Дано повече колеги да схванат за какво се говори.Това което е дадено като инфо за шоковете, до голяма степен важи и за вилките като основаен принцип на работа.
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот Skull » Нед Мар 22, 2009 10:43 pm

U ROCK ! :guiter: :hbang:

:bowdown: :bowdown:
Изображение
Контакти :ЛС & Skype : swejest
Аватар
Skull
 
Мнения: 332
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 5:57 pm
Местоположение: Където намера


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта