bikerider написа:LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.
A защо така, би ли обяснил?

:popcorn:
Хмм...защото когато накладките са още нови, не опират с цялата си повръхност върху ротора, а само с върховете (изпъкналостите от идеалната равнина на феродото), които се получават при синтероването например, като предполагам, че това важи с голяма сила и за другия вид накладки. Това води до малки еластични деформации, които в хода на лостчето се отразяват като тази "мекота", за която говорим, когато е нова спирачката.
Естествено има и куп други причини. Например равнината на накладката (когато тя е нова) може въобще да не е равнина, нищо, че не се вижда с просто око...
Тези разсъждения могат обаче ограничено да се прехвърлят и за ротора, защото принципно и там равнината не е идеална.Трябва да се вземе под внимание, че материалът и изработката са различни.
За монтажа и настройката на спирачката няма да говоря, защото там вече сценариите стават много повече, пък и мисля, че е ясно, че говорим принципно, ако монтажът и настройката са според предписанията на производителя.
bikerider, кажи сега дали съм близо до истината?
Някой, ако има и други интересни наблюдения, да ги споделя, че ми стана интересно...