Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот demony » Пет Май 04, 2007 3:47 pm

Вчера като си правих малка тренировка по непознат за мен терен в западния парк при минаването между две дървета си закачих леко лостчето на спирачката(Hayes 9HD) в края му.Ии съвсем малко му падна боята.. :bigeyes: спирачката ми е още нова и не съм много запознат но все пак ме интересува евентуално при такава случка лостчето се натиска значително по силно дали може да възникне някакъв проблем с функционирането на спирачката или по точно на самото лостче?!?Понеже малко като стана това ми се втълпи чуството че лостчето при натискане създава по твърдо усещане ?!?Незнам въобразявам ли си(напълно възможно :D )или наистина може да е станало нещо?! Пак казвам съвсем леко го закачих ...


Благодаря!
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот spirit » Пет Май 04, 2007 4:10 pm

Според мен няма проблеми.Лостчето е свързано с бутало за масло .Такаче ако не е криво , вероятността нещо да е станало с буталото е малка.

Не съм сигурен ,такаче някой по-разбиращ да ме поправи ако греша.
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот LiFo » Пет Май 04, 2007 5:19 pm

demony написа:Понеже малко като стана това ми се втълпи чуството че лостчето при натискане създава по твърдо усещане ?!?Незнам въобразявам ли си(напълно възможно :D )или наистина може да е станало нещо?! Пак казвам съвсем леко го закачих ...


При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото. След известен период от време, когато спирачката се разработи напълно, няма да усещаш повече промени.

След като си закачил лостчето леко, не би трябвало да има проблем.
Но това "леко" е доста субективно, затова можеш да огледаш захвата на лостчето по-обстойно, т.е. мястото, където лостчето лагерува с тялото и захвата на лостчето с буталото.
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот bikerider » Пет Май 04, 2007 5:44 pm

LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.


A защо така, би ли обяснил? :):popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот demony » Пет Май 04, 2007 5:46 pm

LiFo написа:
demony написа:Понеже малко като стана това ми се втълпи чуството че лостчето при натискане създава по твърдо усещане ?!?Незнам въобразявам ли си(напълно възможно :D )или наистина може да е станало нещо?! Пак казвам съвсем леко го закачих ...


При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото. След известен период от време, когато спирачката се разработи напълно, няма да усещаш повече промени.

След като си закачил лостчето леко, не би трябвало да има проблем.
Но това "леко" е доста субективно, затова можеш да огледаш захвата на лостчето по-обстойно, т.е. мястото, където лостчето лагерува с тялото и захвата на лостчето с буталото.


Ами разгледах да ии никаде не открих никакви промени спрямо състоянието и като беше нова ;) Мен най вече ме притесняваше дали може нещо да се повреди на самото бутало?Или в самото лостче има нещо като ограничител на натискането :dunno: Защото не съм запознат много но май колкото по силно натискам лостчето толкова е по високо нолягането на маслото в системата и да не би да стане нещо при толкова рязко натискане както се случи при мен като го закачих :confused: защото със сигурност лостчето бая силничко се е натиснало :bigeyes: поприницип само с един пръст като го натисна леко дори при голяма скорост и наклон спирачката спира предостатъчно а сега направо си го чукнах.. :D
Последна промяна demony на Пет Май 04, 2007 5:48 pm, променена общо 1 път
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Май 04, 2007 5:47 pm

spirit написа:Такаче ако не е криво , вероятността нещо да е станало с буталото е малка.

С буталото трудно би могло нещо да стане, защото лагерува на ябълка спрямо шиша. Самия шиш също трудно би се изкривил, освен ако лостчето не е изкъртено. Така че, demony, пий една вода и се успокой. Ако не чувстваш нищо осезаемо като триене или трудно спиране, значи всичко е в ред. Все пак я наблюдавай известно време...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот bikerider » Пет Май 04, 2007 5:48 pm

demony написа:да не би да стане нещо при толкова рязко натискане както се случи при мен като го закачих :confused:


Спокойно, маркуча се деформира при високи налягания и ги поема.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот demony » Пет Май 04, 2007 5:50 pm

bikerider написа:
demony написа:да не би да стане нещо при толкова рязко натискане както се случи при мен като го закачих :confused:


Спокойно, маркуча се деформира при високи налягания и ги поема.


Благодаря за отзивите Спокоен съм вече :beer: Айде да се надяваме че Hayes добре са си свършили работата! :popcorn:
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот LiFo » Пет Май 04, 2007 6:33 pm

bikerider написа:
LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.


A защо така, би ли обяснил? :):popcorn:


Хмм...защото когато накладките са още нови, не опират с цялата си повръхност върху ротора, а само с върховете (изпъкналостите от идеалната равнина на феродото), които се получават при синтероването например, като предполагам, че това важи с голяма сила и за другия вид накладки. Това води до малки еластични деформации, които в хода на лостчето се отразяват като тази "мекота", за която говорим, когато е нова спирачката.
Естествено има и куп други причини. Например равнината на накладката (когато тя е нова) може въобще да не е равнина, нищо, че не се вижда с просто око...
Тези разсъждения могат обаче ограничено да се прехвърлят и за ротора, защото принципно и там равнината не е идеална.Трябва да се вземе под внимание, че материалът и изработката са различни.
За монтажа и настройката на спирачката няма да говоря, защото там вече сценариите стават много повече, пък и мисля, че е ясно, че говорим принципно, ако монтажът и настройката са според предписанията на производителя.

bikerider, кажи сега дали съм близо до истината? :) :beer:

Някой, ако има и други интересни наблюдения, да ги споделя, че ми стана интересно...
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот CYBER » Пет Май 04, 2007 9:15 pm

Да,познато чувство...И аз се вманиячавам,защото се пристрастявам към частите си и ме е страх за тях,спокойно,нищо ти няма на лостчето,не се притеснявай :agree:
Skype: remus-xlr
CYBER
 
Мнения: 953
Рейтинг: 1539
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 4:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпрос свързан с дискова спирачка Hayes 9HD

Мнениеот bikerider » Съб Май 05, 2007 10:00 am

LiFo написа:
bikerider написа:
LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.


A защо така, би ли обяснил? :):popcorn:


Хмм...защото когато накладките са още нови, не опират с цялата си повръхност върху ротора, а само с върховете (изпъкналостите от идеалната равнина на феродото), които се получават при синтероването например, като предполагам, че това важи с голяма сила и за другия вид накладки. Това води до малки еластични деформации, които в хода на лостчето се отразяват като тази "мекота", за която говорим, когато е нова спирачката.
Естествено има и куп други причини. Например равнината на накладката (когато тя е нова) може въобще да не е равнина, нищо, че не се вижда с просто око...
Тези разсъждения могат обаче ограничено да се прехвърлят и за ротора, защото принципно и там равнината не е идеална.Трябва да се вземе под внимание, че материалът и изработката са различни.
За монтажа и настройката на спирачката няма да говоря, защото там вече сценариите стават много повече, пък и мисля, че е ясно, че говорим принципно, ако монтажът и настройката са според предписанията на производителя.

bikerider, кажи сега дали съм близо до истината? :) :beer:

Някой, ако има и други интересни наблюдения, да ги споделя, че ми стана интересно...


Само че аз винаги съм усещал обратното - тоест като ми се разработи спирачката започва да спира по-добре, но лоста става по-мек, точно заради износването на феродото. Искам да кажа, че феродото се разработва неравномерно (все пак няма две идеално еднакви накладки), съответно в момента, в който всичко е излъскано, спирачката (поне при моите е било винаги така) се разцентрова, т.е. диска не е в средата и накладките не го стискат равномерно, тоест се криви леко, тоест лоста омеква леко.
Обаче след центровка на спирачката всичко си идва на мястото и лоста става твърд.

Съгласен съм с теб на теория, но не мисля, че фабричните неравности са толкова големи, че да се усеща лоста по-мек отколкото обикновено. Зависи и от спирачката разбира се. Ма тва са подробности де... :):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LiFo » Съб Май 05, 2007 10:33 am

Съгласен с теб, защото и при моите спирачки ситуацията беше аналогична. :agree:

Просто разсъжденията ми бяха в малко по-различна посока или по-скоро към малко по-различен период от разработването на спирачката.

Мисля, че се разбрахме... :D
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CoolmanBs и 1 госта