

Благодаря!
demony написа:Понеже малко като стана това ми се втълпи чуството че лостчето при натискане създава по твърдо усещане ?!?Незнам въобразявам ли си(напълно възможно)или наистина може да е станало нещо?! Пак казвам съвсем леко го закачих ...
LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.
LiFo написа:demony написа:Понеже малко като стана това ми се втълпи чуството че лостчето при натискане създава по твърдо усещане ?!?Незнам въобразявам ли си(напълно възможно)или наистина може да е станало нещо?! Пак казвам съвсем леко го закачих ...
При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото. След известен период от време, когато спирачката се разработи напълно, няма да усещаш повече промени.
След като си закачил лостчето леко, не би трябвало да има проблем.
Но това "леко" е доста субективно, затова можеш да огледаш захвата на лостчето по-обстойно, т.е. мястото, където лостчето лагерува с тялото и захвата на лостчето с буталото.
spirit написа:Такаче ако не е криво , вероятността нещо да е станало с буталото е малка.
demony написа:да не би да стане нещо при толкова рязко натискане както се случи при мен като го закачих
bikerider написа:demony написа:да не би да стане нещо при толкова рязко натискане както се случи при мен като го закачих
Спокойно, маркуча се деформира при високи налягания и ги поема.
bikerider написа:LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.
A защо така, би ли обяснил?:popcorn:
LiFo написа:bikerider написа:LiFo написа:При разработването на нова спирачка е нормално с времето и карането да се променя усещането на лостчето, т.е. да се усеща по-твърдо отколкото в началото.
A защо така, би ли обяснил?:popcorn:
Хмм...защото когато накладките са още нови, не опират с цялата си повръхност върху ротора, а само с върховете (изпъкналостите от идеалната равнина на феродото), които се получават при синтероването например, като предполагам, че това важи с голяма сила и за другия вид накладки. Това води до малки еластични деформации, които в хода на лостчето се отразяват като тази "мекота", за която говорим, когато е нова спирачката.
Естествено има и куп други причини. Например равнината на накладката (когато тя е нова) може въобще да не е равнина, нищо, че не се вижда с просто око...
Тези разсъждения могат обаче ограничено да се прехвърлят и за ротора, защото принципно и там равнината не е идеална.Трябва да се вземе под внимание, че материалът и изработката са различни.
За монтажа и настройката на спирачката няма да говоря, защото там вече сценариите стават много повече, пък и мисля, че е ясно, че говорим принципно, ако монтажът и настройката са според предписанията на производителя.
bikerider, кажи сега дали съм близо до истината?![]()
![]()
Някой, ако има и други интересни наблюдения, да ги споделя, че ми стана интересно...
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта