Пак терминология...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Пак терминология...

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 06, 2004 1:09 pm

@ Admin

В статията за Elan в сайта пишеш следното:

Материалите, използвани за рамките са два - алуминий 7020 (тръбите са тройно удебелени) и карбон



Ако имаш предвид "triple butted" тръби, то тогава си в голяма грешка, защото "triple butted" на прост език oзначава, че стените на тръбите (респ. вътрешния диаметър на същите) променят три пъти своята дебелина – т.е. те не са три пъти удебелени, а три пъти изтънени...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Фев 06, 2004 2:35 pm

TOYAGA->m_iHitPoints++; :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tuba » Пет Фев 06, 2004 3:40 pm

<offtopic>
bikerider
Ти да не си програмист случайно че тази конвенция
за наименоване на променливи ми се стружа малко позната
</offtopic>
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пет Фев 06, 2004 4:17 pm

[quote="tuba"]

<offtopic>
bikerider
Ти да не си програмист случайно че тази конвенция
за наименоване на променливи ми се стружа малко позната
</offtopic>
[/quote]


И то какви променливи;)! Променливата TOYAGA очевидно е указател към обект, както и да го погледнеш. Нещо като

class Dyrt_Zayadlivec *TOYAGA;

Подозирам, че clsss Dyrt_Zayadlivec е някакъв наследник на един друг class biker, но цялата ерархия не става ясна.

Обекта, към който сочи тоя указател, предполагам, че не виртуален, ами съвсем реален, кара колело и трупа сериозно количество m_iHitPoints:D. То е щото много знае, та има причина да му се върти брояча.:D:D:D:D:D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Фев 06, 2004 4:44 pm

[quote="tuba"]

<offtopic>
bikerider
Ти да не си програмист случайно че тази конвенция
за наименоване на променливи ми се стружа малко позната
</offtopic>
[/quote]


<offtopic>
не си ли личи [:p]:D:8D:
</offtopic>
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Фев 06, 2004 4:52 pm

[quote="did"]

[quote="tuba"]

<offtopic>
bikerider
Ти да не си програмист случайно че тази конвенция
за наименоване на променливи ми се стружа малко позната
</offtopic>
[/quote]


И то какви променливи;)! Променливата TOYAGA очевидно е указател към обект, както и да го погледнеш. Нещо като

class Dyrt_Zayadlivec *TOYAGA;

Подозирам, че clsss Dyrt_Zayadlivec е някакъв наследник на един друг class biker, но цялата ерархия не става ясна.

Обекта, към който сочи тоя указател, предполагам, че не виртуален, ами съвсем реален, кара колело и трупа сериозно количество m_iHitPoints:D. То е щото много знае, та има причина да му се върти брояча.:D:D:D:D:D
[/quote]


звучи хубаво ;)

[code]
class biker
{
public:
bike *m_pBike;
glasses *m_pSunGlasses;
glove *m_pGloves;
public:
biker() {}
virtual void ~biker() {}
};

class TOYAGA: public biker
{
public:
TOYAGA() { m_iHitPoints = 0; }
virtual void ~TOYAGA() {}
void AddHitPoint() { m_iHitPoints++; }
private:
int m_iHitPoints;
};
[/code]

:D:D[:p][:p]:8D::8D:

@did: сложих m_iHitPoints да е private, щото вече нямаме public броячи във форума. :D:8D::8D:
@TOYAGA: тва не са псувни :D:D:D:8D::8D::8D:

извинявам се на всички за offtopic-a :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Пет Фев 06, 2004 5:42 pm

Ами на мен Turbo Pascala неще да ми го пусне. Дава Error: Too advance programing.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Пет Фев 06, 2004 5:48 pm

Май са му били малко кафетата на Любо като я е писал тая статия ;)
Първия модел не е Slayer, а е Slyer. Това Slayer повече би отивало на някой Cross. Направо ми е пред очите - Cross Slayer... редом до Cross T-Rex и Cross Demon :D:D
А и картинката на Able One нещо я няма...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 06, 2004 6:07 pm

Алоууу... аз откъде да знам, че не са псувни, вашта кожа програмистка? Я стига сте размятали ника на старото налево-надесно, като че ли сте фанали дедовия...:D:D:D

По темата и за да няма повече неясноти относно термина butting.

[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Butting.JPG[/img]

Това на картинката е single butting – т.е. стандартната дебелина на стената на тръбата е престъргана вътрешно (има и външно престъргани, а има и едновременно вътрешно и външно престъргани тръби – както има и велосипедни рамки, направени от такива тръби) с цел да се олекоти в участъците, в които не е натоварена, докато проектно зададената стандартна дебелина на стената носи в участъците, където това е необходимо според проекта. В зависимост от конкретния случай, подобно изтъняване може да се прави в различни участъци на тръбата, като дебелината на изтънената стена може да се намалява стъпаловидно по видния на схемата начин – колкото подобни стъпала има, толкова кратен е butting-a. В практиката конифицираните участъци са много по-плавни от тези на картинката поради обясними причини (СъпроМат) и фактически делът им е по-голям от този на участъците с паралелни на външната повърхност (изтънени или стандартно дебели) стени.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 06, 2004 6:16 pm

@ Jacket

[quote]Това Slayer повече би отивало на някой Cross[/quote]


Що бе, глей само на тва колко добре му стои:

[img]http://www.bikes.com/bikes/2004/zoom/z_04_slayer_70.jpg[/img]

Пък и старите метъл-касапи си ги бива...:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jokata » Пет Фев 06, 2004 11:55 pm

[color=red]<offtopic>[/color][quote="TOYAGA"]

Алоууу... аз откъде да знам, че не са псувни, вашта кожа програмистка?[/quote]

Сега им е паднало да ни го върнат, като обсъждахме hi-fi... :D:D
[quote]Я стига сте размятали ника на старото налево-надесно, като че ли сте фанали дедовия...:D:D:D[/quote]

Абе ти днеска на кой ли не я раздаде... дедовата алебарда :D
Недей така, почваш да ме плашиш! :)


P.S.
От многото дето се изписа на странен за мен "език" разбрах само <offtopic></offtopic>. Ще бъде ли така добър някой от просветените, да обясни на мен непросветения, каква функция изпълнява този скрипт или както там му е името. :D
Sorry за offtopic-a. Ама и без т'ва само TOYAGA и Jacket са ontopic...
[color=red]</offtopic>[/color]
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Фев 07, 2004 12:46 am

Малееей, тоя път вярно съм се....:I

@Jacket – проблемът по-скоро е, че не пия кафе. :D А снощи хем едва гледах, хем се стараех да свърша по-бързо, че да не преча на брат ми, който днес имаше изпит. Ей са ще го оправя! :I

@Toyaga – приемам обясненията ти, ама ще искам още! ;)
Защото аз може и да не знам английски перфектно, но го разбирам достатъчно добре, за да мога да преведа горе-доле следното (разбира се, написано за всеки, а не за инженери и т.н.): “двойно удебелените тръби са по-дебели в двата си края и изтънени в средата”. Това е обяснение, което съм чел много пъти и на различни места, и то се отнася за double butted тръбите. Още повече, че едно от значенията на “butt” е “дебел край на нещо”, което напълно се връзваше с обясненията, които съм чел. От твои предишни постове стана ясно, че всъщност техническият термин е конифициране. Даже съм виждал и графика като твоята, която обаче e илюстрация за double butting. Ето я тук, от сайта на Easton:
[img]http://www.eastonbike.com/images/tube_drawings/StyleA.gif[/img]

А пък ти казваш, че това е single butting. :)

И аз съответно съм в шаш!:xx(: Както си живях до днес спокойно с мисълта, че double butted тръба означава по-дебела в двата края и изтънена в средата, изведнъж к`во стана? Аз точно поради туй си мислех (а възможно е и да съм го чел някъде), че triple butted е тръба, която е по-дебела в двата края и средата например – т.е. има три по-дебели участъка и два по-тънки между тях.

[b][size=167]Ако правилно съм те разбрал, butting означава не удебеляването, а прехода от по-дебела към по-тънка стена, така ли? [/size][/b]

Тогава double butted tube представлява горе-долу следното: ако вземем тръба с дължина 1м, да приемем теоретично, че в двата края дебелината на стените й е 3мм. Такава е дебелината й примерно в продължение на 10см. от всеки край навътре. В следващите 10см. навътре стената изтънява до 2мм. Следват още по 10см, които са с такава дебелина. После в следващите 10см навътре стената изтънява още повече – до 1мм. Оставащата средна част (в случая 20см) е с дебелине 1мм. Това ли е double butting и как се нарича технически – двойно конифициране ли?

Съжалявам, че така криво съм го разбирал досега :(, но определено на никое от местата, където съм чел обяснения за тези тръби, не са ги онагледявали със “стъпалата” – навсякъде просто пишат горепосочения цитат (той е събирателен и е почти еднакъв навсякъде). То всъщност цитатът не е погрешен, ама поради начина на обяснение води до такива грешки като моята, когато стане дума за triple butted например.
Извинявам се, ако съм подвел някого!

И докато сме в тази интересна тема, много ли ще е нахално да те попитам за процеса tapering – какво означава при тръбите, като се каже Tapered tube? Защото в една статия бяха казали, че той също води до разлика в дебелината на стените на тръбата, и че бил нещо още по-добро от butting-а, ама не го бяха обяснили подробно как се постига и какво му е различното. :(!: А пък на сайта на Easton сега видях, че наричат tapered sections именно конифицираните участъци.
Благодаря предварително! :8D:

P.S. Заподозреният текст е свален от статията, докато трае проверката. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Съб Фев 07, 2004 1:12 am

[color=pink]хора, Вие сте луди[/color]
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Newone » Съб Фев 07, 2004 6:26 am

@Admin, "tapering" според скромните ми езикови познания би трябвало да означава постепенно намаляване на външния диаметър.Това е популярнота значение на глагола to taper.Правя аналогии и с някои други терминологии/например киноложката/.Все пак като технически термин може да е различно, но не ми се вярва.:8D:
@Toyaga, сигурен ли са butting-a и аз като Любо бях останал с впечатление, че butted са точно удебелените части.И наистина езиково е точно така./както казва Admin/8)
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Фев 07, 2004 11:41 am

@Newone - и от сайта на Easton излиза точно това, което ти казваш, и което вероятно на технически език се означава като конифициране. Т.е. с него се правят butted tubes. Проблемът за мен е, че на едно място бях чел, че имало разлика между butted tubes и tapered tubes, та затуй питам Toyaga-та - ако и той не знае, става лошо. :D
А иначе аз съм виждал и "тройно удебелени" тръби, при които двата края и средата бяха с по-дебели стени - съответно имаше три по-дебели участъка и два изтънени . Затова за мен беше логично да си помисля, че и тези на Elan са такива, но явно това което съм видял, не е било triple butted тръба, а някакво друга. Абе изобщо...очаквам фермана на Toyaga. ;):D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Фев 07, 2004 12:58 pm

Eто го фермана.

Първо един въпрос за принципно изясняване на нещата. Каква на цвят е шахматната дъска – черна или бяла? Ако само я гледаш, не можеш да отговориш еднозначно на този въпрос, но ако знаеш например, че първоначално дъската е била черна, а след това върху нея са били нарисувани белите квадрати (или обратното), то тогава можеш да кажеш нещо повече по въпроса... За подобно нещо става въпрос и в случая.

Инструментите, технологията и процесът за ПРОИЗВОДСТВО на тръби в индустриални условия (представете си завод от мащаба на Кремиковци) в 99,99% от случаите раждат тръби с пректически ЕДНАКВА дебелина на стената. Тези тръби са познати като "тръбни заготовки" и са доста грубичко изглеждащи от велосипедна гледна точка кухи парчета метал.

Ако се върнем към асоциацията с шахматната дъска, тук трябва да отбележим, че ДЪСКАТА ПЪРВОНАЧАЛНО Е ЧЕРНА – т.е. че дебелината на стените на тръбните заготовки е ЕДНАКВА.

За да се превърнат в тръби за рамка на велосипед и след това в рамка за велосипед, тези кютуци преминават през няколко фази. Първо се извършва т.нар. "конфекциониране", при което конструкторът на велосипеда си подбира от съществуващите на пазара заготовки необходимите за неговия проект тръби според материала, диаметъра и дебелината на стената.

ДЪСКАТА ПРОДЪЛЖАВА ДА Е ЧЕРНА

После конструкторът започва да се глези. Глезенето се изразява в разни скъпи методи за обработка на конфекционираните заготовки до постигане на замисленото по проект поведение на всяко от сеченията с цел постигане на оптимално с оглед на конкретното приложение съчетание от здравина и тегло.

ПОЧВА РИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ

Тук ще пропусна ред процеси от рода на огъване, рязане и пр., както и формоването с цел ЕДНОВРЕМЕННА промяна контура и размера на сечението (вж. топика Hydroforming) и ще се спра само на формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението. Ще направя и едно уточнение – ЛИЧНО според мен английският език не е най-прецизният инструмент за описание на подобна материя, както надявам се, всички ще разберете след малко. В английския за формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението се ползват термините "Butting" и "Tapering". Къде е дървото?

ДЪРВОТО Е В ТОВА, ЧЕ СПОРЕД СМИСЪЛА НА ДУМАТА "BUTTING", СЛЕД НАРИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ, ДЪСКАТА ЩЕ СТАНЕ ОЩЕ ПО-ЧЕРНА

Но не е така. Дебелината на стената на една обработена тръба при процесите, използвани във велосипедната област (не съм чул до момента някой производител да наварява материал по външния или вътрешен диаметър по плазмен способ, а знаейки колко струва това, вероятно няма и да чуя), МОЖЕ САМО ДА НАМАЛЯВА В СРАВНЕНИЕ С ТАЗИ НА ЗАГОТОВКАТА. От такава гледна точка терминът "Butting" (удебеляване) е напълно достоен за сравнение с термина "clipless" (pedal) – т.е. напълно неадекватен. Става въпрос за това, че "удебелените" части на стените на тръбата всъщност са тези части, които не са изтънени – тоест за това, което казах и в първоначалната си забележка. Идва ред и на другото дърво – думичката "Tapering". Ясно е, че става дума за някакъв вид намаляване или изтъняване, но на какво точно в една тръба – на стената или на диаметъра? В случая на Easton Taperwall е ясно за какво става въпрос – taperwall технологията е част от процеса на Butting-а, при която американските тарикати не престъргват вътрешния диаметър с цел намаляване на дебелината на стената, а теглят (а може би катаят?) тръбата по някакъв патентован способ за гореща обработка. Нищо ново, ако ме питате мен... Е да, ама ако човек каже Tapered Tube, това може да означава и тръба с намален по някакъв начин диаметър и бозата става пълна...

Сега да се върна на това, което съм казал и не съм казал в по-горните постове. Single butted тръба е тази, при която на показаната от Admin схема W1 e равно на W3, но не е равно на W2. По същата логика double butted е тръба, при която W1 не е равно на W3 и естествено на W2, tripple butted е тази, при която се прибавя и още едно W4, което не е равно (по-малко или по-голямо) на нито едно от предходните и т.н.

И ЗА ДА ЗАВЪРША – BUTTING-ПРОЦЕСЪТ Е ПРОЦЕС ЗА ИЗТЪНЯВАНЕ, А НЕ НА УДЕБЕЛЯВАНЕ НА ТРЪБИ, ТАКА, КАКТО CLIPLESS-ПЕДАЛИТЕ СА ПЕДАЛИ С КЛИПСОВЕ, А НЕ ПЕДАЛИ БЕЗ КЛИПСОВЕ.

Шекспир, Шекспир... ами ако беше инженер?:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Съб Фев 07, 2004 1:04 pm

[quote="Admin"]

@Newone - и от сайта на Easton излиза точно това, което ти казваш, и което вероятно на технически език се означава като конифициране. Т.е. с него се правят butted tubes. Проблемът за мен е, че на едно място бях чел, че имало разлика между butted tubes и tapered tubes, та затуй питам Toyaga-та - ако и той не знае, става лошо. :D
А иначе аз съм виждал и "тройно удебелени" тръби, при които двата края и средата бяха с по-дебели стени - съответно имаше три по-дебели участъка и два изтънени . Затова за мен беше логично да си помисля, че и тези на Elan са такива, но явно това което съм видял, не е било triple butted тръба, а някакво друга. Абе изобщо...очаквам фермана на Toyaga. ;):D
[/quote]


Toчно така!Езиково, разликата би трябвало да бъде как са конифицирани тръбите,т.е. външно или вътрешно.Естествено, трябва да чуем и корифеите:D:8D:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Фев 07, 2004 2:36 pm

@ Newone

От това което съм виждал и чувал, 99% от стените на изтънените тръби са изтънени от вътрешната страна. Има и такива, при които това става и отвън чрез намаляване на външния диаметър в определени участъци - погледни си челната тръба (тая на велосипеда бе!:D:D:D). По-дебелите участъци в областта на лагерите са с първоначалния диаметър на заготовката, а участъкът по средата е престърган. Отвътре положението е точно обратното. Резултат – лек и пригоден за натоварването елемент.

@ Admin

Според мен разлика между "Butted tube" и "Tube with tapered walls" няма освен в технологията за постигане на изтъняването - производител, който изтънява по някакъв горещ метод, определено ще получи много по-добри като здравина тръби от производител, който просто престъргва (независимо от това колко плавно) вътрешния диаметър. "Tapered tube" вече е нещо съвсем различно. По мое мнение това е тръба с плавно или стъпаловидно променящ се външен диаметър – примерно щека за ски...

А, пропуснах да отбележа, че според моите познания по английски (език, който никога не съм учил) "butt" е просто "задник". Следва логичен въпрос – коя е най-разпространената разновидност задници при нация, натоварваща една и съща дума със значения като "дебел" и "задник"?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Фев 07, 2004 4:00 pm

@ jokata

[quote]Абе ти днеска на кой ли не я раздаде... дедовата алебарда[/quote]


Само на който не я поиска... Длъжен съм да задоволявам търсенето...

[quote]Недей така, почваш да ме плашиш![/quote]


Нема да се пуашиш, копеуе!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Съб Фев 07, 2004 5:36 pm

@Toyaga
BUTT е задник, но разговорно, това не е първичното значение на думата.Примерът за clipless е много правилен/от езикова гледна точка/ и затова не бих се учудил, ако масовата употреба на термина butted и tapered да се различава от научно правилната.В кинологията tapered се използва за опашки, такива, които са широки в основата и изтъняват към върха...8)
Искам да кажа, че процесът е на изтъняване на тръбите но butted би трябвало да се наричат удебелените участъци8)
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Persenk » Съб Фев 07, 2004 7:25 pm

[quote="TOYAGA"]

Eто го фермана.

Първо един въпрос за принципно изясняване на нещата. Каква на цвят е шахматната дъска – черна или бяла? Ако само я гледаш, не можеш да отговориш еднозначно на този въпрос, но ако знаеш например, че първоначално дъската е била черна, а след това върху нея са били нарисувани белите квадрати (или обратното), то тогава можеш да кажеш нещо повече по въпроса... За подобно нещо става въпрос и в случая.

Инструментите, технологията и процесът за ПРОИЗВОДСТВО на тръби в индустриални условия (представете си завод от мащаба на Кремиковци) в 99,99% от случаите раждат тръби с пректически ЕДНАКВА дебелина на стената. Тези тръби са познати като "тръбни заготовки" и са доста грубичко изглеждащи от велосипедна гледна точка кухи парчета метал.

Ако се върнем към асоциацията с шахматната дъска, тук трябва да отбележим, че ДЪСКАТА ПЪРВОНАЧАЛНО Е ЧЕРНА – т.е. че дебелината на стените на тръбните заготовки е ЕДНАКВА.

За да се превърнат в тръби за рамка на велосипед и след това в рамка за велосипед, тези кютуци преминават през няколко фази. Първо се извършва т.нар. "конфекциониране", при което конструкторът на велосипеда си подбира от съществуващите на пазара заготовки необходимите за неговия проект тръби според материала, диаметъра и дебелината на стената.

ДЪСКАТА ПРОДЪЛЖАВА ДА Е ЧЕРНА

После конструкторът започва да се глези. Глезенето се изразява в разни скъпи методи за обработка на конфекционираните заготовки до постигане на замисленото по проект поведение на всяко от сеченията с цел постигане на оптимално с оглед на конкретното приложение съчетание от здравина и тегло.

ПОЧВА РИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ

Тук ще пропусна ред процеси от рода на огъване, рязане и пр., както и формоването с цел ЕДНОВРЕМЕННА промяна контура и размера на сечението (вж. топика Hydroforming) и ще се спра само на формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението. Ще направя и едно уточнение – ЛИЧНО според мен английският език не е най-прецизният инструмент за описание на подобна материя, както надявам се, всички ще разберете след малко. В английския за формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението се ползват термините "Butting" и "Tapering". Къде е дървото?

ДЪРВОТО Е В ТОВА, ЧЕ СПОРЕД СМИСЪЛА НА ДУМАТА "BUTTING", СЛЕД НАРИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ, ДЪСКАТА ЩЕ СТАНЕ ОЩЕ ПО-ЧЕРНА

Но не е така. Дебелината на стената на една обработена тръба при процесите, използвани във велосипедната област (не съм чул до момента някой производител да наварява материал по външния или вътрешен диаметър по плазмен способ, а знаейки колко струва това, вероятно няма и да чуя), МОЖЕ САМО ДА НАМАЛЯВА В СРАВНЕНИЕ С ТАЗИ НА ЗАГОТОВКАТА. От такава гледна точка терминът "Butting" (удебеляване) е напълно достоен за сравнение с термина "clipless" (pedal) – т.е. напълно неадекватен. Става въпрос за това, че "удебелените" части на стените на тръбата всъщност са тези части, които не са изтънени – тоест за това, което казах и в първоначалната си забележка. Идва ред и на другото дърво – думичката "Tapering". Ясно е, че става дума за някакъв вид намаляване или изтъняване, но на какво точно в една тръба – на стената или на диаметъра? В случая на Easton Taperwall е ясно за какво става въпрос – taperwall технологията е част от процеса на Butting-а, при която американските тарикати не престъргват вътрешния диаметър с цел намаляване на дебелината на стената, а теглят (а може би катаят?) тръбата по някакъв патентован способ за гореща обработка. Нищо ново, ако ме питате мен... Е да, ама ако човек каже Tapered Tube, това може да означава и тръба с намален по някакъв начин диаметър и бозата става пълна...

Сега да се върна на това, което съм казал и не съм казал в по-горните постове. Single butted тръба е тази, при която на показаната от Admin схема W1 e равно на W3, но не е равно на W2. По същата логика double butted е тръба, при която W1 не е равно на W3 и естествено на W2, tripple butted е тази, при която се прибавя и още едно W4, което не е равно (по-малко или по-голямо) на нито едно от предходните и т.н.

И ЗА ДА ЗАВЪРША – BUTTING-ПРОЦЕСЪТ Е ПРОЦЕС ЗА ИЗТЪНЯВАНЕ, А НЕ НА УДЕБЕЛЯВАНЕ НА ТРЪБИ, ТАКА, КАКТО CLIPLESS-ПЕДАЛИТЕ СА ПЕДАЛИ С КЛИПСОВЕ, А НЕ ПЕДАЛИ БЕЗ КЛИПСОВЕ.

Шекспир, Шекспир... ами ако беше инженер?:D:D:D

[/quote]

Значи в един руски сайт преди време бях чел,че технологията при която се снема материал от малко натоварените зони и добавянето на материал в натоварените зони се нарича:butted tubing.Това аз си обяснявам с някаква операция на пластично деформиране на заготовката.
Докато Tapering трябва да означава сваляне на материал/изтъняване/ чрез студена обработка.Обаче пак нещо не се връзва.
Просто според мен за удебелените зони/ демек не изтанените зони/ англичаните използват тернина butting, a за изтънените зони-били те струговани или нещо друго - Tapering.Според Easton-L2 е дължина на зоната на изтъняване.
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Фев 07, 2004 11:10 pm

@TOYAGA
Ясно! Ех, ако и в американските списания обясняваха нещата като теб...;)
Сега внимателно прегледах не само скиците на Easton, но и показателите за отделните тръби и наистина W1, W2 и W3 са различни, макар на картинката да изглеждат еднакви. Така че показаното наистина е double butted tube, само че от картинката не си личи.
Но тая английска терминология наистина почва да ми лази по нервите! :(!:
Затуй пак ще те питам: правилно ли ще е да се каже двойно конифицирана, вместо double butted тръба. Плюс разговорното “двойно изтънена”. Питам не само за в бъдеще, но и защото искам, като ми остане време, да изчета всичко на сайта си и да оправя всякакви такива досадни неточности, грешки и други подобни, както и да добавя някои нови неща тук-таме. :8D:

П.С. Как ли пък ще се нарича тръбата за която говорех - с три дебели и два изтънени участъка!? :D:xx(:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 09, 2004 9:46 am

@ Admin

Е айде сега – много мека четка!:I Американските списания обясняват нещата доста добре, само че понятието "butting" се е тривиализирало до степен, в която никой вече не си спомня за какво всъщност става въпрос...

Схемите на Easton все пак са правени за "неинженери" и все пак са само "схеми", а не "чертежи", за да има покриване на означенията с изображението. Все пак пичовете са достатъчно коректни – наличието на означения като W1, W2 и W3 определено говори за някакви различия, тъй като иначе щеше да се използва просто W. Който наистина иска да разбере за какво иде реч, ще обърне внимание на тази "подробност".

Понятието "двойно конифицирана" ми звучи малко префърцунено и несмилаемо за текст в статия – все пак не пишеш учебник. Според мен най-доброто решение е използването на английското "double butted" (все пак всеки го е срещал достатъчно често) с първоначално напомняне на български, че въпросното словосъчетание всъщност обозначава "двукратно изтънена тръба". Постепенно това напомняне може да изчезне, тъй като (надявам се) на всеки ще му е станало ясно за какво иде реч...

Тръбата, за която ти говореше (с три дебели и два изтънени участъка) е просто тръба, по чието продължение на два пъти е приложен "single butting" – т.е. "двойно еднократно изтънена тръба". Е това вече не звучи просто, но и "кибрит" не е като "драсни-пални клечица"...:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Фев 09, 2004 11:13 am

[quote="Jacket"]
Направо ми е пред очите - Cross Slayer... редом до Cross T-Rex и Cross Demon :D:D
[/quote]


яко :D:D:D:D:D:D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Фев 09, 2004 11:14 am

[quote="did"][/quote]


карай... стига offtopic :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Фев 10, 2004 1:45 am

@TOYAGA
Разбира се, не обвинявам Easton в некоректност.:D Както виждаш, забелязах подробността. Вероятно съм я забелязал и при предишното посещение на тази част от сайта на Easton (да речем преди 2г.). Но само със забелязване на подробността не става.:( Защото тогава съм си казал: ами да, макар и с различни W-та, в крайна сметка двата края на тръбата са с по-дебели стени от центъра – следователно напълно отговаря на наименованието double butted, т.е. двойно удебелена. Така става, като съм неинженер.;) А пък след коректното обяснение от твоя страна нещата придобиха съвсем друг смисъл. (Затова е и четката, защото американските редактори наистина в повечето случаи добре обясняват нещата, ама не мога да си представя кой ги измисля в английския тия вътрешно противоречиви термини. В няколкото статии, в които съм чел обяснения за тръбите, никой не си е направил труда да го обясни по начина, по който го направи ти – там просто казват примерно “има и double butted тръби, които са по-дебели в двата си края и изтънени в средата” – сигурен съм, че повечето им читатели са останали със същото впечатление за тези тръби, с което бях и аз, а би могло да е и другояче.:o))
Абе важното е, че вече знам как е правилно. Thanks! :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот batman » Вто Фев 10, 2004 10:48 pm

[quote="TOYAGA"]

Eто го фермана.

Първо един въпрос за принципно изясняване на нещата. Каква на цвят е шахматната дъска – черна или бяла? Ако само я гледаш, не можеш да отговориш еднозначно на този въпрос, но ако знаеш например, че първоначално дъската е била черна, а след това върху нея са били нарисувани белите квадрати (или обратното), то тогава можеш да кажеш нещо повече по въпроса... За подобно нещо става въпрос и в случая.

Инструментите, технологията и процесът за ПРОИЗВОДСТВО на тръби в индустриални условия (представете си завод от мащаба на Кремиковци) в 99,99% от случаите раждат тръби с пректически ЕДНАКВА дебелина на стената. Тези тръби са познати като "тръбни заготовки" и са доста грубичко изглеждащи от велосипедна гледна точка кухи парчета метал.

Ако се върнем към асоциацията с шахматната дъска, тук трябва да отбележим, че ДЪСКАТА ПЪРВОНАЧАЛНО Е ЧЕРНА – т.е. че дебелината на стените на тръбните заготовки е ЕДНАКВА.

За да се превърнат в тръби за рамка на велосипед и след това в рамка за велосипед, тези кютуци преминават през няколко фази. Първо се извършва т.нар. "конфекциониране", при което конструкторът на велосипеда си подбира от съществуващите на пазара заготовки необходимите за неговия проект тръби според материала, диаметъра и дебелината на стената.

ДЪСКАТА ПРОДЪЛЖАВА ДА Е ЧЕРНА

После конструкторът започва да се глези. Глезенето се изразява в разни скъпи методи за обработка на конфекционираните заготовки до постигане на замисленото по проект поведение на всяко от сеченията с цел постигане на оптимално с оглед на конкретното приложение съчетание от здравина и тегло.

ПОЧВА РИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ

Тук ще пропусна ред процеси от рода на огъване, рязане и пр., както и формоването с цел ЕДНОВРЕМЕННА промяна контура и размера на сечението (вж. топика Hydroforming) и ще се спра само на формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението. Ще направя и едно уточнение – ЛИЧНО според мен английският език не е най-прецизният инструмент за описание на подобна материя, както надявам се, всички ще разберете след малко. В английския за формоването/обработката с цел промяна САМО на размера на сечението се ползват термините "Butting" и "Tapering". Къде е дървото?

ДЪРВОТО Е В ТОВА, ЧЕ СПОРЕД СМИСЪЛА НА ДУМАТА "BUTTING", СЛЕД НАРИСУВАНЕТО НА БЕЛИТЕ КВАДРАТИ, ДЪСКАТА ЩЕ СТАНЕ ОЩЕ ПО-ЧЕРНА

Но не е така. Дебелината на стената на една обработена тръба при процесите, използвани във велосипедната област (не съм чул до момента някой производител да наварява материал по външния или вътрешен диаметър по плазмен способ, а знаейки колко струва това, вероятно няма и да чуя), МОЖЕ САМО ДА НАМАЛЯВА В СРАВНЕНИЕ С ТАЗИ НА ЗАГОТОВКАТА. От такава гледна точка терминът "Butting" (удебеляване) е напълно достоен за сравнение с термина "clipless" (pedal) – т.е. напълно неадекватен. Става въпрос за това, че "удебелените" части на стените на тръбата всъщност са тези части, които не са изтънени – тоест за това, което казах и в първоначалната си забележка. Идва ред и на другото дърво – думичката "Tapering". Ясно е, че става дума за някакъв вид намаляване или изтъняване, но на какво точно в една тръба – на стената или на диаметъра? В случая на Easton Taperwall е ясно за какво става въпрос – taperwall технологията е част от процеса на Butting-а, при която американските тарикати не престъргват вътрешния диаметър с цел намаляване на дебелината на стената, а теглят (а може би катаят?) тръбата по някакъв патентован способ за гореща обработка. Нищо ново, ако ме питате мен... Е да, ама ако човек каже Tapered Tube, това може да означава и тръба с намален по някакъв начин диаметър и бозата става пълна...

Сега да се върна на това, което съм казал и не съм казал в по-горните постове. Single butted тръба е тази, при която на показаната от Admin схема W1 e равно на W3, но не е равно на W2. По същата логика double butted е тръба, при която W1 не е равно на W3 и естествено на W2, tripple butted е тази, при която се прибавя и още едно W4, което не е равно (по-малко или по-голямо) на нито едно от предходните и т.н.

И ЗА ДА ЗАВЪРША – BUTTING-ПРОЦЕСЪТ Е ПРОЦЕС ЗА ИЗТЪНЯВАНЕ, А НЕ НА УДЕБЕЛЯВАНЕ НА ТРЪБИ, ТАКА, КАКТО CLIPLESS-ПЕДАЛИТЕ СА ПЕДАЛИ С КЛИПСОВЕ, А НЕ ПЕДАЛИ БЕЗ КЛИПСОВЕ.

Шекспир, Шекспир... ами ако беше инженер?:D:D:D

[/quote]

Тояга,ще ме разплачеш с твоите мозъчни гимнастики:))),явно никога не си влизал в "производството":..."И ЗА ДА ЗАВЪРША – BUTTING-ПРОЦЕСЪТ Е ПРОЦЕС ЗА ИЗТЪНЯВАНЕ, А НЕ НА УДЕБЕЛЯВАНЕ НА ТРЪБИ"...-btw,процесът е точно за [color=red]УДЕБЕЛЯВАНЕ[/color]-няма никакви престъргвания!!!Става за сметка на намаляването на L-а на тръбата ,като малкото D се ограничава от дорник,целият процес е студена обработка,при която се образува наклеп-значително повишаващ жилавостта на материала и намаляващ повърхностните напрежения.Тейпъроването е обратен процес на горепосочения:увеличава се L-а на тръбата ,като се запазва дебелината на стената:Т-то,но се променя линейно D-то.Правилният термин е ротациране,а не конифициране,защото той е неточен!!!Машината за двата процеса на формообразуване е една и съща,засега такава притежава само "Балкан"-Ловеч в БГ.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Сря Фев 11, 2004 10:14 am

Докторанте, и твоите мозъчни гимнастики произвеждат подобен ефект у мен, НО... това в случая не е толкова важно. Факт е, че действително не съм влизал в "производството" на тръби за велосипеди – тук ти си "по-космат" и нямам намерение да противореча на човек, който очевидно вади хляба си от това.

За конифицирането бих поспорил, защото в производството, в което съм влизал в продължение на пет години, се ползва точно този термин, но не мисля, че тук е мястото за подобен спор. Бих поспорил и за много други неща във "велосипедопроизводството" в България, с които не съм съгласен и не мога да приема, но вече казах мнението си по въпроса и нямам желание да нагнетявам повече обстановката със задълбаване в темата...

/Offtopic/ Сигурен ли си, че химическия състав на алуминия от сериите 6000 и 7000 е идентичен? И друго – АКО успееш да ми посочиш КЪДЕ в "По жицата" се среща думата "тояга" или лиричния герой "гега", ще те черпя каса бира :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Фев 11, 2004 11:24 am

ей, това с касата бира е мой лаф :D:D[:p][:p]:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Фев 11, 2004 11:46 am

[quote="bikerider"]

ей, това с касата бира е мой лаф :D:D[:p][:p]:8D::8D:
[/quote]


ОК, една бира ще уреди ли авторските права?:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта