Чалгата в образованието

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Чалгата в образованието

Мнениеот mih » Чет Юли 21, 2005 5:05 pm

Българското училище ражда зависими, страхливи, пасивни и безпомощни хора
Евгений Дайнов

То стимулира най-долните и подли черти на човешкия характер и наказва прогресивните и моралните. Произвежда същества, пригодени за комунизъм и за цял живот конвейерно производство

[статията е копирана от сайта на вестник "Сега": http://www.segabg.com/15072004/p0050006.asp]




Пак изпитвах - както правя всеки семестър (освен по времето на една мимолетна емиграция преди десетина години) от двадесетина години насам. Всяка студентска група си има собствена атмосфера; и е трудно да се направи някаква крива от типа "през последните 20 години студентите станаха по-добри/по-малко добри".
Онова, което знам, е, че малцинството аналитично и свободно мислещи студенти бавно нараства. Това е добре, макар да е с темповете на забързан охлюв. Другото, което съм разбрал, е, че от време на време се получава някакъв срив, завършващ с нов рекорд на "скъсани" сред първокурсниците (т.е. довчерашните ученици). Тук също има ръст: рекордът от 45 на сто през 1988 година бе счупен от едни 73 на сто през 2000 година, а в момента работата върви поне към 80.
Това пък става на фона на шесткратното увеличение в държавата на двойките в приемите за профилираните гимназии.

Нещо става в българските училища

и този път никой не може да ме обвини в липса на патриотизъм. Защото досега какво беше? "Имаме най-доброто образование в света, американците даже ни завиждат, ти, Дайнов, си отродител на българщината..."
Друг път. Налице са най-малкото резултатите от световното изследване на ОССЕ по функционална грамотност на гимназисти, в което българчетата се класираха около дъното. Това е вече доказателство, че онова, което се преподава в училищата, не е онова, което му трябва на човек, за да успее в съвременните условия.
Българските училища не произвеждат хора, които да могат да успяват. Следователно образователната система лишава нацията от мотора на нейното собствено развитие, обричайки я на лош живот.
Винаги съм знаел къде е грешката и най-сетне това е потвърдено в изводите на ОССЕ. Българското училище съвършено ясно внушава на децата следните няколко стратегии на техен успех - до една самоубийствени в днешно време.
Първо, личната зависимост и клиентелната лоялност. За разлика от т. нар. "Запад", у нас онзи, който преподава на ученика, е и онзи, който накрая го оценява. Ученикът е негов, на учителя си роб. "Говорещ инструмент" според дефиницията на Аристотел. Учителят използва този говорещ инструмент за две неща: за упражняване на произволна и безконтролна власт (а властта е основният нагон на личността според Адлер и оставен без контрол, води до извращения); и за приходи в рамките на "сивата икономика". "Няма да ви обяснявам това за белите кръвни телца," казва учителят в час, т.е. във времето, което се заплаща от данъкоплатеца да бъдат образовани неговите деца. "Това е прекалено сложно. Идвате следобед у нас на частен урок и ще ви го обясня."
Някой да е виждал касова бележка, издадена от учител за частен урок?
Изводът, който прави ученикът: за да успея в живота, трябва да си намеря патрон, комуто да бъда верен роб. А ако не иска? Ако не иска, се натъква не само на властта на учителя да го унищожи накрая, но и на:
Второ, българското училище непрестанно демонстрира, че критичното мислене, анализът, независимата рефлексия се наказват. Учителят иска ученикът да повтори неговите, на учителя, думи като един папагал. Ако си е позволил да прочете дебела книга и развие собствено мнение, ученикът бива наказан. Включително: слушайте тук внимателно, приятели, защото това е дъното -

бива влачен по психиатрични кабинети с родителите,

за да му се казва, че му трябва лечение, защото "надценява значимостта на собствената си личност".
Това го има само в съветската психиатрия, казваше се "вяло потичаща шизофрения" и беше измислена, за да вкарва несъгласните в лудниците. "Казваш, че комунистите не са прави? Ама те единствени знаят законите на историята и на вселената. Следователно ти не можеш да ги съдиш следователно надценяваш собствената си значимост като един Наполеон, следователно си болен, следователно марш в лудницата и ето гълтай тези успокоителни."
Като наказват мисълта, заплашват с психиатри и окуражават папагалското преповтаряне на думи, учителите внушават на децата траен страх от собствена мисъл и позиция - да не говорим за онази инициативност, на която уж разчита обществото за своето развитие.
Онова, което стига до мен на ниво университет, е че децата не разбират, когато искам от тях да прочетат Аристотел и ми напишат те какво мислят за неговия анализ. Решават, че искам от тях да препишат две страници Аристотел - да папагалстват, както са ги учили. И се започват едни есета: "Ние, елините, и нашите герои като Агамемнон", и така нататък. Отворил, преписал. Страх го е било да чете - да не го накажа.
Трето, българското училище

внушава на децата убеждението, че думите са лъжа:

едно се говори, друго става зад кулисите. Думите не са инструмент, с който разбираш и променяш света - а една коварна заблуда, чиято цел е да скрие от наивниците истината. А истината според българчетата е, че някъде се крадат едни пари. Тя е една и съща, винаги е била такава и винаги ще бъде. И никой никога нищо не може да промени.
Оттук пък идва масовото преписване на изпити - както и това, че много студенти докрая не вярват, че когато искам от тях критика на Аристотел, аз точно това имам предвид. Те са научени, че винаги има някакво друго нещо, второ дъно, което е моето истинско искане. И пилеят безумно количество време да разберат аз всъщност какво искам. И не им остава време да четат и критикуват Аристотел.
Резултатът е, че българите, докато остават в българска среда, не са способни нито да са инициативни, нито да бъдат добри наемни работници. За първото те нямат уменията. Училището е така конструирано, че да ражда зависими, страхливи, пасивни и безпомощни хора. А за второто нямат друго умение: да разбират думите. За да работиш добре, трябва да разбереш ясно поставената ти задача. Това не може да се случи, ако не разбираш, за какво служат думите.
Това е и изводът на изследването на ОССЕ - че

българските ученици не разбират значението на думите

Смятат, че задачата е да научат нещо наизуст, без да го разберат, и след това да го изпапагалят на оногова, когото припознават за началник (т.е. от чиято приумица зависи техният успех).
Българското училище е окончателно и без надежда провалено. То стимулира най-долните и подли черти на човешкия характер и наказва прогресивните и моралните. То произвежда хора, пригодени за комунизъм и за цял живот конвейерно производство: въртиш една и съща гайка и не питаш.
Време е да се разчисти теренът и се започне абсолютно наново. Защо това не става вече 15 години - този отговор го знаят Министерството на образованието, директорите на училища, учителите и родителите. И този отговор е: всички тези хора си представят, че техният интерес е да запазят системата на лична зависимост, липса на критерии и корупция. Защото всички ги е страх, че при една съвременна система, която да дава знания, свързани със самостоятелност, и която да ги оценява по обективни критерии, ще се успява по-трудно. Както винаги в една корумпирана система, всички участници са убедени, че тя е за предпочитане пред прозрачността. Всеки си е намерил нишичка.
Но винаги накрая едно корумпирано общество се срива. Нека поне родителите, винаги на нож против осъвременяване на образованието, се замислят над това на какво обричат децата си.
А не е ли вече време някой да попита самите деца те какво искат от образованието.




Моля за коментарите ви по темата!
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот TOYAGA » Чет Юли 21, 2005 5:30 pm

Кво да коментирам ебаси...

Съвсем не мога да кажа, че съм фен на Евгений Дайнов, щото е с ДИАМЕТРАЛНО противоположна на собствената ми натура (подозирам дори, че говори френски ;)), но въпреки педалското "ий" и хипарливия външен вид, човекът е интелигентен, добре образован, очевидно четящ и вследствие от всичко това - МИСЛЕЩ. [size=67]Имам определени съмнения, че е силно изкушен към прокламиране на определен тип мислене с помощта на известни суми, но не това е предмет на настоящото...[/size]

Резултат - добра дисекция и адекватна (за съжаление) на реалната ситуация оценка...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alien » Чет Юли 21, 2005 5:41 pm

Твърде много обощава... "българските училища", "българският ученик", "българският студент"... ха, много знае той какво става в МОЯТА глава.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Чет Юли 21, 2005 5:52 pm

[quote="TOYAGA"]

Кво да коментирам ебаси...

Съвсем не мога да кажа, че съм фен на Евгений Дайнов, щото е с ДИАМЕТРАЛНО противоположна на собствената ми натура (подозирам дори, че говори френски ;)), но въпреки педалското "ий" и хипарливия външен вид, човекът е интелигентен, добре образован, очевидно четящ и вследствие от всичко това - МИСЛЕЩ. [size=67]Имам определени съмнения, че е силно изкушен към прокламиране на определен тип мислене с помощта на известни суми, но не това е предмет на настоящото...[/size]

Резултат - добра дисекция и адекватна (за съжаление) на реалната ситуация оценка...
[/quote]


Не познавам господина, но и аз намирам позицията му за адекватна и вярна.
Аз лично съм бил доста пъти жертва на гореспоменатите пороци на образованието ни и винаги ми е било странно, когато някой почне да ми го хвали... Може да сме по-образовани от американците, но - стоп, мерси казвам аз на такова сравнение! - предпочитам да се сравнявам с по-добрите от мен...

:offtopic:[size=67]силно подозирам, че някои от любимите ти български автори също са поназнайвали френски [/size];):offtopic:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот КапитанПланета » Чет Юли 21, 2005 5:56 pm

Споделям мнението на Тоягата относно личността на Евгений - както за продажността му така и за положителните му качества. Като му видя физиономията веднага си инсталирам едно_наум, но наистина ако трябва да съм откровен, статията звучи съвсем адекватно и за съжаление отразява с голяма точност положението в което се намира образователната ни система. Допирът ми до същата през последните 15-тина години се изразява основно в провеждането няколко конкурса за набиране на програмисти. Какво да ви кажа... от 60 кандидата се оказва че само трима са подходящи за мястото и то с доста уговорки... Мога с часове да разказвам трагикомични истории от такива конкурси... Става явно и това, че качествата на способните са развити не с помоща на тази образователна система, а въпреки нея... Толкова за прословутото качество на родното образование...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Юли 21, 2005 6:54 pm

У кого е вината??? Само не казвайте ,че е в учителското сесловие.В статията се казва,че не се толерирало анализ,критично мислене и т.н.Еми това абсолютно не е вярно.Напротив когато ученик изпъкне с подобни качества,вниманието към него нараства и му се отделят повече усилия...А че е пълно с неграмотни вишисти...така си е.Иначе би било ненормално:thumbu:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот skynet » Чет Юли 21, 2005 6:56 pm

Каквито хора в бг, такова и образованието :)
Никой не обича амбициозните и новаторите, понеже са опастност за закостенялото мислене и системата като цяло.
и в тоталитарно време имаше свестни даскали. такива които гледат да те научат на нещо, качествено, не както е "заложено в програмата от министерството" за определения клас. Не е до времето, (или комунизма) просто хората са такива, повечето 'разсъждават' на стаден принцип.
skynet
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 01, 2005 9:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shaggy86 » Чет Юли 21, 2005 8:18 pm

образованието тук не е на нужното ниво не заради хората а защото системата е скапана,ако тя бъде сменена ще има прогрес в българското училище-трябва контрол и много пари
според мен не е човешко директорката да ти печата и издава грешна диплома и да ти я връчи!:angfire::angfire:
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот George » Чет Юли 21, 2005 8:31 pm

mih, Статията е от 15 юли 2004 и е доста аутдейната. Сега коментарът ми:
Заглавието намирам за пресилено, а освен това и неточно. Как господин Автора ще коментира факта, че български ученици печелят международни олимпиади по информатика?
Впрочем Дайната си има отвратителния навик да се изхвърля и е логично неговите шедьоври да намират място в парцала "СЕГА". Единствената причина да чета този вестник са коментарите към статиите в него.
Сега всеки ден, всеки час, навсякъде има матрял
George
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 11, 2005 6:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Чет Юли 21, 2005 8:51 pm

Съгласен съм до известна степен с казаното по-горе, но за мен лично най-много зависи от всеки отделен човек дали осъзнава отговорността към ученето, което ще му трябва за в бъдеще. Но като цяло е разпасана работа, поне в средното образование (за висшето не мога да говоря, но там отиват завършилите гимназисти, така че едва ли е много по-различно). Половината от проблема е, че учителите (повечето) въобще не ги бОли дали ще научат на нещо учениците си. В клас многократно са ни казвали различни учители "На мен заплатата няма да ми се промени, независимо какви са ви оценките..." и се е случвало много пъти да си затварят очите за какво ли не и пишат високи оценки, понеже знаят кои ученици (или техните родители) могат да им създадат проблеми за кофти бележки:B): А аз уж уча в престижно у-ще, но пак наблюдавам в голяма степен горе казаното. Другата половина (и по-сериозната) е, че няма абсолютно никаква мотивация за учене у повечето ученици. Като видят, че е лесно да се изкарват високи оценки по лесния начин и започват да действат само по него. Ще запомня обаче какво ни казваше учителя по География: "Ако преписвате, преписвайте за не повече от 5, имайте достойнство и не ощетявайте, тези които наистина учат" или нещо от сорта. И точно този учител не следеше никога дали се преписва... после 95% имат 6тици. Признавам че по тоя предмет и аз съм преписвал, обаче по другите, по-важни, не преписвам съзнателно, дори и да имам възможност. После като имам 4 другите ми се смеят, че съм балък и "що просто не дойде да и кажеш да ти пише 5 без да те изпитва". Е сега все пак имам някво достойнство и си знам възможностите и въобще не ме е яд ако имам кофти оценка по предмет, по който въобще не съм сядал да уча. Ако съм учил и имам кофти оценка вече може да ме е яд.

Мога да обобщя тезата си по следния начин. Ако на ученика му се учи, може дори и при абсолютно безотговорен учител да научи целия материал както трябва, но дори и най-добрия учител не може да научи ученик, който просто няма желание за това, както се казва "насила могат да ти вземат, но не могат да ти дадат"
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот GОA2 » Чет Юли 21, 2005 9:55 pm

:puke:
живота ти е поп-фолк
[center]Слей се с тълпата. Остави глупаците да блестят.
GОA2
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:08 pm

Мнениеот Cveti » Чет Юли 21, 2005 10:20 pm

[quote="bluskanie"]

В статията се казва,че не се толерирало анализ,критично мислене и т.н.Еми това абсолютно не е вярно.Напротив когато ученик изпъкне с подобни качества,вниманието към него нараства и му се отделят повече усилия...
[/quote]

Така ли???Аз пък в 9-ти клас останах на поправителен по литература,защото учителката ни се разболя и за един срок я замести една овца.Въпросната задраскваше всичко,наподобяващо мислене и анализ в работите ми и отгоре пишеше други,угодни и неща.После ми заявяваше с леден тон,че така казва критиката за еди-кое си произведение и тя го е продиктувала,а аз трябвало да внимавам,да си записвам,да го науча и после прилежно да го напиша,когато се поиска от мен.Накрая просто спрях да влизам в час.Наложи се класната ми да се застъпва и да преговаря да не ме изключват от училище,а да ме оставят на поправителен.
Cveti
 
Мнения: 1027
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 31, 2003 10:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Юли 21, 2005 10:32 pm

[quote="Cveti"]

[quote="bluskanie"]

В статията се казва,че не се толерирало анализ,критично мислене и т.н.Еми това абсолютно не е вярно.Напротив когато ученик изпъкне с подобни качества,вниманието към него нараства и му се отделят повече усилия...
[/quote]

Така ли???Аз пък в 9-ти клас останах на поправителен по литература,защото учителката ни се разболя и за един срок я замести една овца.Въпросната задраскваше всичко,наподобяващо мислене и анализ в работите ми и отгоре пишеше други,угодни и неща.После ми заявяваше с леден тон,че така казва критиката за еди-кое си произведение и тя го е продиктувала,а аз трябвало да внимавам,да си записвам,да го науча и после прилежно да го напиша,когато се поиска от мен.Накрая просто спрях да влизам в час.Наложи се класната ми да се застъпва и да преговаря да не ме изключват от училище,а да ме оставят на поправителен.
[/quote]

Ами ти самата казваш " веднъж ,когато даскалката ни се разболя...".Искам да кажа ,че единици консервни кутии(учители) винаги е имало и ще има.Учител който види в погледа на ученика си някаква мисъл и желание...е готов да преподава само на него ако трябва.Не може да искаме всеки да е гений.Все едно да искаме *ска да стане шампион:nono: :offtopic:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот biggfoot » Пет Юли 22, 2005 12:52 am

[quote="Sp0nG"]



Мога да обобщя тезата си по следния начин. Ако на ученика му се учи, може дори и при абсолютно безотговорен учител да научи целия материал както трябва, но дори и най-добрия учител не може да научи ученик, който просто няма желание за това, както се казва "насила могат да ти вземат, но не могат да ти дадат"
[/quote]
Не мога напълно да се съглася. Много хора имат потенциал и възможности, но също така са и доста мързеливи. Когато мързелът надделява понякога е необходима амбиция. Често единствения или основния стимул за учене на някои се въплъщава имено във фигурата на уважаван /или често дори ненавиждан/ учител, който да насочи невежия мързеливец по пътя на образованието.
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Cveti » Пет Юли 22, 2005 8:32 am

[quote]Искам да кажа ,че единици консервни кутии(учители) винаги е имало и ще има.Учител който види в погледа на ученика си някаква мисъл и желание...е готов да преподава само на него ако трябва.Не може да искаме всеки да е гений.Все едно да искаме *ска да стане шампион:nono: :offtopic:
[/quote]

За съжаление не са единици.Не искам да кажа нищо лошо за учителите,аз самата съм имала прекрасни такива и знам колко важна е личността на един учител.Но кой в днешно време влиза в педагогически факултет?Който не успее да влезе никъде другаде.Кой го завършва?Който не успее да се премести?И кой работи тая работа?Който наистина не може да си намери друга.
Не че бих обвинявала някого за това,не виждам какво може да те мотивира да бъдеш учител в нашето общество.
Cveti
 
Мнения: 1027
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 31, 2003 10:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Пет Юли 22, 2005 8:42 am

паричното възнаграждение :(!:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Юли 22, 2005 9:31 am

има и още един силен стимул да ставаш даскал в България - в педагогическите специалности във ВУЗ-овете вече се влиза най-лесно, с всички последствия за качеството на изходящите кадри.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 22, 2005 10:52 am

[quote="mih"]
:offtopic:[size=67]силно подозирам, че някои от любимите ти български автори също са поназнайвали френски [/size];):offtopic:
[/quote]


:offtopic:[size=67]съгласен, но никой не е съвършен...[/size];):offtopic:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 22, 2005 11:01 am

[quote="КапитанПланета"]

...Като му видя физиономията веднага си инсталирам едно_наум...
[/quote]


Хаа! Готино! :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 22, 2005 11:13 am

Ат мен коментарите ще са по-късно, че съм в кофти кондиция.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Пет Юли 22, 2005 11:17 am

[quote="biggfoot"]

Не мога напълно да се съглася. Много хора имат потенциал и възможности, но също така са и доста мързеливи. Когато мързелът надделява понякога е необходима амбиция. Често единствения или основния стимул за учене на някои се въплъщава имено във фигурата на уважаван /или често дори ненавиждан/ учител, който да насочи невежия мързеливец по пътя на образованието.
[/quote]
Е и аз нещо подобно имах предвид. Не съм казал, че учениците са тъпи. Просто нямат стимул да учат, въпреки че знаят че ще им трябва образованието за напред и избират по-лесния начин за изкарване на оценки. Аз лично имам мотивация да уча стабилно предимно по математика, ПО(програмно осигуряване) и още по някои специални предмети, понеже знам, че с тях един ден ще си изкарвам хляба, дай Боже:D Иначе мързела е голяма работа:bowdown:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот did » Пет Юли 22, 2005 11:32 am

[quote="Sp0nG"]

Иначе мързела е голяма работа:bowdown:
[/quote]


абе то поне да ги мързеше сегашните студенти като хората...

мен едно време като ме хванеше мързел, по цели месеци не ме пущаше - лежа си в квартирката, слушам си джаз, пия си домашно червено вино, отвреме навреме попрочитам по нещо, вечер разпуснем на бридж с едни други по-мързеливи и от мене момци...

а сега уж ги мързи, а по цяла вечер хайманосват да си пръскат парите по разни кофти кръчми, подскачат там като луди, хабят безценна енергия, а сутринта като ми се домъкнат в 8 часа на упражнеия, облак виненки им се мотае около главите. това на мързел ли ви прилича? или пък бачкат на 3-4 места, нямат време за учене, камо ли да идват на лекции и упражнения, да учат за изпит... ако поне малко ги мързеше да работят, щяха да имат време и за образованието си. или да погледнем сериозно на усилията, които полагат сегашните учащи за да ускорят максимално началото на процеса на интензивно чифтосване: то не са нерви, то не са усилия, разперване на опашки, пъчене, надкукуригване... все занятия, които нямат нищо общо с мързела в чистия му, първичен и движещ прогреса на човечеството вид.

младеж, който не го мързи достатъчно, аз поне не мога да си го представя да се развие като свободомислещ човек със собствени разбирания и индивидуална мотивация за развитие. ми то ако не го мързи в училище, още от 3 клас ще почне да зубка и ще овладее изкуството да вади шестици без да мисли.

а да сте видели добър управител на фирма, който да не е мързелив? че той ако не се е научил от малък да прехвърля задълженията си на другите, как ще ръководи 100 човека като порастне? всичко сам ще иска да подхване, хората около него ще бездействат и фирмата ще загине бързо бързо.

ох, още колко примери за целебно мързелуване могат да се дадат...

въобще, малко се мързелува в тая държава...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Cocko » Пет Юли 22, 2005 11:44 am

Абе системата е много зле! Не може двама човека от целия клас да знаят всеки път темите по литература и да си носят по 2-3 листа "пищови" или цели книги с анализи. Дори и без това, ако се опиташ да кажеш нещо, без да е "написано от еди кой си еди къде си" всеки само казва "добре" и толкова. А преди изпитите при по- голямата част от явилите се пада едно зазубряне на темите, след което нищо не остава. При математиката е още по- трагично: там не става със зубрене, затова масово има слаби оценки.
А пък матеиала по останалите изучавани предмети също не е пълен- не може един НЕПЪЛЕН учебник да се препечатва от 1995 и да се очаква високо образование (визирам учебника по физика за 7 клас на Просвета). По история също е трагедия- данни напълно противоречащи си едни на други, грешни дати, години и всякакви други цифри, а учебника е издание 2004г!
Като цяло смятам, че трябва да се смени системата. Вярно е, че всичко зависи от това дали искаш да учиш, но все пак е добре и да създадеш улеснения за това.
П.С. Може поста ми да изглежда супер детински, но за това мога да се изкажа компетентно в момента.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пет Юли 22, 2005 12:01 pm

did, :thumb:
Мързелът - основен двигател на прогреса!!!
Ако не беше той още да сме в пещерите.
Хвала на чистия мързел !!!
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Cveti » Пет Юли 22, 2005 12:25 pm

did rules!:banana:
:clap:
Cveti
 
Мнения: 1027
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 31, 2003 10:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот biggfoot » Пет Юли 22, 2005 5:46 pm

[quote]Originally posted by did
младеж, който не го мързи достатъчно, аз поне не мога да си го представя да се развие като свободомислещ човек със собствени разбирания и индивидуална мотивация за развитие. ми то ако не го мързи в училище, още от 3 клас ще почне да зубка и ще овладее изкуството да вади шестици без да мисли.

[/quote]
Кефи мЪ. Т'ва ще си го запиша. Има много истина.:agree:
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Съб Юли 23, 2005 4:36 pm

:yuck:
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот KRAZzy » Съб Юли 23, 2005 9:22 pm

[quote="Cveti"]

did rules!:banana:
:clap:
[/quote]


Exactly :thumbu:
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Нед Юли 24, 2005 11:45 am

[quote="George"]

mih, Статията е от 15 юли 2004 и е доста аутдейната.[/quote]

е, и? какво толкова?
[quote="George"]

Сега коментарът ми:
Заглавието намирам за пресилено, а освен това и неточно. Как господин Автора ще коментира факта, че български ученици печелят международни олимпиади по информатика?[/quote]

Как тогава ще коментираш тези две статии (абстрахирай се от името на вестника): http://www.segabg.com/23072005/p0020003.asp
и http://www.segabg.com/23072005/p0020017.asp

[quote="George"]

Впрочем Дайната си има отвратителния навик да се изхвърля и е логично неговите шедьоври да намират място в парцала "СЕГА". Единствената причина да чета този вестник са коментарите към статиите в него.
[/quote]

би ли ми препоръчал някой свестен, безпристрастен вестник, че да бъда и аз в крак с новините?
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bluskanie » Нед Юли 24, 2005 12:56 pm

Дневник, Новинар
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Следваща

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта