Избор на модел и размери

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Чет Авг 07, 2014 2:08 pm

Здравейте!

От много години не съм карал велосипед.
Преди ми беше голямо хоби.. Обикалял съм по 30-40км всеки ден.
Сега мисля отново да си купя келоло,че откакто имам кола работата не е на добре :D

Висок съм 177см и съм около 80кг.
Колелото ще се ползва за чат-пат ходене до работа (Княжево до центъра).
Събота и неделя по Витоша.
Общо взето си падам по скороста и дълги разходки по черни пътища/пътеки и т.н.

За целта мисля,че 27,5 ще ми патне идеално.А рамката като гледам трябва да е около 18-19.Само с преден амортисъор.

Мога да отделя 500-700лв. за ново колело.
Държа да отбележа,че след като го купя ще последват модификации от моя страна.
До колкото разбирам рамката е най-важна и каплите.

Може ли да ми предложите някакви модели :wavey:
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Чет Авг 07, 2014 2:28 pm

До 15.08. в Макс Байк - фирмения магазин на Спринт в София има 15% намаление и спринт аполон елит се продава за 680 лева. Има го във всички три размера гуми. Ето линк към 27.5 цоловия модел от електронния магазин на тази фирма /цената е без намалението, защото то е само за реалния магазин, където и може да се види, премери и т.н./ http://bikesport.bg/bg/products/2164-sp ... %B4%D0%B8_
Сега според мен е по-важно колелото да става за Витоша, защото от Княжево да центъра можеш и с трамвай, има и хубава велоалея по Борис ІІІ и т.н., по която няма значение с какво колело минаваш.
Аполона е със заключване на вилката от кормилото, което си е гъзърия, има маркови гуми, има го и в размер на гумите 29 цола, което е по-добре за градско.
Ако това ти се вижда скъпо има друг вариант - http://www.mtb-bg.com/index.php/other/c ... oss-august втория е на добра цена, но отстъпва на спринта като компоненти /особено вилка и гуми/.
Иначе модели много, но това са най-изгодните в момента. Всичко друго ако е евтино, не е хубаво и ако е хубаво, е скъпо. :banghead:
Пък и няма универсален велосипед за цена до 700 лева. Кроса с едни по-градски гуми става добър хибрид, но за планинско каране трябва да се кара по леки пътеки и лекичко. Аполона е по-добър вариант за планина, но гумите му са излишно широки, тежки и рошави за градски условия, а и по асфалт много бързо ще се изтриват. Съответно не можеш да сменяш гуми два пъти седмично, макар че има и хора, които го правят, но те обикновено ползват планински велосипеди в града и карат рядко по черен път.
Големият въпрос е по какви пътеки мислиш да го караш, че на Витоша има "и 2 и 200" в това отношение - можеш да я обиколиш и по асфалт и паваж, а има и пътеки със камъни и корени като за световно.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот kobso1245 » Чет Авг 07, 2014 3:01 pm

Защо не пробваш направо 29-ка ?
За тези пари има Крос-чета, които са с прилични компоненти, можеш да разгледаш и на Спринт предложенията(колегата горе е дал модели).
А на 29-ките са с колела от 28-ци, да без проблем можеш да сложиш шосейни гуми и да си връткаш(така съм чел, та не гарантирам че е 100% вярно).
И вече като последен вариант-the good old 26 :Д За тия пари-GRX8 на Крос, или някой Аполон на Спринт ще ти свърши работа.
И нещо като препоръка-отдели си едно 60-70-80лв за гуми. Не съм виждал велосипед да идва с читави гуми(то се и очаква, де..), а гумите правят ОГРОМНА разлика..
пс:Някой случайно да е ходил до Макском да види дали наистина Аполона е намален? Щот и миналата година беше същото положение с Карера-та, ама не стана точно така..
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Чет Авг 07, 2014 3:10 pm

Мерси за бързия отговор..
В момента живея във Варна и от другия месец се местя в Княжево.
Идея си нямам пътищата по Витошата :D
Но определено няма да се катеря по някакви места без път и посока..
Колелото ще се кара и по парковете доста,нагоре по витоша няма да се излиза чааак толкова често.
27,5 как е за грацко каране ? Според мен скороста ще е по-голяма и по лесно ще се кара сравнено с 26.
Този аплон за 680лв с какви гуми идва ? Не ми се ще да са много планински и да се мъча с тях по асфалта :praying:

Струва ли си според теб да избързам и да купя колелото насляпо (да пратя приятел от София да ми го купи от магазина) за да хвана намалението или намаления има постоянно ?!
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот cyclopz » Чет Авг 07, 2014 3:23 pm

Винаги има и ще има намаления, по-добре да пипнеш и да пробваш преди да купиш :agree:
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Чет Авг 07, 2014 5:30 pm

Тъй, по ред на номерата
cyclopz
1. На 29-ка могат да се сложат най-вече градски гуми за 28 цолов велосипед, много рядко шосейни, защото все пак каплата им е широчка, а шосейните капли са тесни. Градските са средно широки, между шосейните, които са като пръст и планинските, които са колкото не знам какво, но нещо дебело. Градските гуми са 3-4 см. широки и за града са идеални, защото има все пак неравности, тротоари и паваж.
2. Ходих в макс байк, че и с колелото даже и специално питах, защото цената беше тази без отстъпка и ми казаха, че от всички цени на всичко правят 15% отстъпка /купих две гуми 16 -ки на дъщерята и ми направиха отстъпка от цената на тях, вярно 15% от 20 лева не е много, но все е две бири/. И специално питах за аполон елита, с отстъпката е 680 лева без някакви стотинки.
Не всеки велосипед, който се движи по шосето, е шосейка :beer:

venksta
1. Добре е че ги уточняваш тези неща, защото в началото леко подвеждаш тези, които ще ти отговорят.
2. Точно 27.5 цолов велосипед не е добре за града, защото най-трудно му се намират градски гуми. Това е размер за планинско колоездене и почти няма градски гуми или да има са много скъпи /швалбе биг епъл /.
3. Витоша е хем планина, хем природен парк, то до някои върхове и хижи се стига по асфалт и паваж, хората и с шосейки и то доста бързо се качват до Златните мостове или Копитото например. Ако не си от Княжево и не познаваш Витоша е по-добре да си караш по културните пътеки, гледките са същите, чистия въздух също.
4. Всички планински колела се продават с планински гуми. Те наистина тежат за градско каране. За каране в града и в паркове по-добър вариант ти е кроса, той става и за планината, но главно по асфалта и паваж, респективно лекички пътеки /има такива на Витоша/. Задължително обаче ще трябва да му смениш гумите с подходящи градски. Скъп но добър вариант е швалбе биг епъл или биг бен, те са немски, пак широка и висока, но с по-гладък грайфер и с тях колелото няма да изглежда гротескно. /Защото МТБ с дебела рамка и с тънки гуми си е простотия, старите 29-ки на крос - Грип 921, 924 и 927 бяха с кръгли тръби и с нормални градски гуми изглеждаха съразмерно/. Новите модели обаче са с особена форма ще е грозно, особено отпред. Вариант е също така някаква трекинг гума, тоест по-широчка 28 цолова.
Гумите на кроса /тези, с които се продава/ задължително трябва да се сменят, но може да си ги запазиш и да пробваш дали стават за черно каране и ако се зарибиш да ги слагаш за планината.
В момента ситуацията на пазара е леко странна, защото липсват адекватни модели за твоите на много други хора нужди /хибриди с добър монтаж, подходящи за нашите градове гуми и на добра цена/. Затова колкото и аз да не го одобрявам /не че някой ме пита/ в момента най-добре е да се преправи нисък клас 29-ка в хибрид като просто се вземе такава със заключваща вилка и й се сложат подходящи гуми.
В резюме за теб кроса е по-добър вариант, защото е намален до края на месеца в цяла България, дори във Варна, по евтин е, със спестените пари ще си купиш гуми, което ще направиш и с аполона, който няма да използваш по предназначение в града. Освен това всяка покупка на велосипед води до още разходи - адекватни гуми, помпа, инструмент, светлини, стъпенка, ако те влече, нещо за заключване /задължително при градско каране/, жилетка, каска.
Иначе за 71 лева отгоре един аполон 29-ка повече си струва, но пак ще трябва да смениш гумите и да запазиш оригиналните, тоест ще превишиш бюджета си, купувайки гуми за него, а и не е сугурно дали ще хванеш промоцията и дали ще има размери, защото складовата наличност не е неограничена и все ми се струва, че в края на промоцията всичко интересно ще го няма, все пак сме в България.
Иначе не си струва да падаш на 29-ка с ви брейк за около 500 лева заради 100 лева, защото все пак хидравличните дискови са важни за Витоша, че спускането по асфалт е не по-малко екстремно от това по камъни.
Дано съм бил полезен.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот alexandrov » Чет Авг 07, 2014 9:20 pm

Човекът иска ГРАДСКО превозно средство, доколкото схващам. Не му препоръчвайте джипове.
МД нито за миг не съм почувствал нужда от хидравлични спирачки при каране в София и провинциални селски пътища. А тежа 95кг, карам бързо, между коли и хора. Според мен за градско каране хидравликата е излишен разход. Това е скромното ми мнение след 2-3 месеца асфалтово колоездене.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот cyclopz » Чет Авг 07, 2014 9:34 pm

Все пак, в темата си е казал

"Събота и неделя по Витоша.
Общо взето си падам по скороста и дълги разходки по черни пътища/пътеки и т.н.",

така че джип с хидравлични спирачки няма да му е в повече.
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Пет Авг 08, 2014 8:35 am

Я дайте малко яснота за тези видове спирачки..
Едно време всички бяха с гумички на каплите и толкоз.Дисковите бяха маса пари..
Сега гледам v brake,дискови еди какви си,хидравлични али бали :D
Колко вида спирачки има в момента и какви са им предимствата/минусите спрямо другите.

29 няма ли да ми е зор в планината при положение че нямам 180см.

До колкото разбирам няма угодия с гумите и варианта е или планински или шосейни..
Може ли някой да даде по една снимка на двата типа гуми :bowdown: мисля че на око,като ги видя ще мога да преценя..
Като се замисля карането по чистия асфалт ще е по-малко.. Голяма ли е разликата между двата вида гуми на асфалта ?Никога не съм карал гладки гуми.
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 9:39 am

:deal:
Е, почети малко де, не може всичко да ти се преразкаже наготово.
Тези спирачки с гумичките бяха U и V- брейк. Сега първите се ползват за шосейни, а вторите за градски и нисък клас планински велосипеди. Те не спират добре при мокро време, сняг, кал и при изкривена капла /неща, които се случват често при планинско каране/. Отделно спират по слабо от дисковите, защото разчитат на силата, с която се дърпа жилото.
Хидравличните дискови на се влияят от кал и мокро, защото диска е по-високо и той може да понесе и понася доста по-голям натиск от спирачките, който се предава посредством жило /механичните/ и хидравлично масло. Хидравличните позволяват с един-два пръста да спираш по големи наклони и да регулираш усилието на спиране.
Абе, по-добри са за планина и за спускане по асфалт, каквито си има на Витоша. Аз съм се спускал от Копитото до бул. България с колело с хидравлични и с колело с контра, но не мисля, че това е разумно да се прави с колело само с ви-брейк.

29 планинска - http://screambikes.eu/bg/velosipedi-van ... vaema.html
28 шосейна - http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... 0-23c.html
28 градска /трекинг/- http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... 0x35c.html

Зора в планината не е производен от ръста на колоездача, затова има много скорости.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот Stoyanov » Пет Авг 08, 2014 10:00 am

Оправили са цената на Аполона в сайта :bigeyes: :offtopic: :D
Малко он-топик - Sprint Apolon Elite също го има с 29" гуми: http://bikesport.bg/bg/products/2163-sp ... %B4%D0%B8_
Можеш също да минеш на вариант 2013, 26" : http://bikesport.bg/bg/products/2109-%D ... %B4%D0%B8_

:)
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот carmo » Пет Авг 08, 2014 10:24 am

Здравей.
Разликата е осезаема, тъй като МТВ гумите заради необходимостта от сцепление в меки почви имат по-изпъкнали и разредени блокчета на грайферната шарка, което на асфалт е ненужно, а понякога води и до нестабилност в траекторията при завой. Отделно заради височината и по-мекият си състав "оф роуд" гумите имат доста по-високо съпротивление при търкаляне, обуславящо преразход на енергия + повишен шум и снижена обтекаемост. Шосейните гуми са точно обратното - леки , тихи, бързи, с нисък и сбит протектор, но са само за твърди повърхности. Има и "междинен" тип за така наречените "хибридни" велосипеди, където централната част на грайфера е плитка и гъста, а настрани - по бордовете е с по-високи и разредени блокчета. Тея гуми (добре напомпени) са ОК за асфалт, а при лек оф роуд влизат в действие бордовете, забивайки се в почвата. Ако няма да изпадаш в екстремни планински екшън приключения, а ще се наслаждаваш на природата по проходимите горски пътечки и черни пътища, може би е по-добре да си вземеш cross type bicycle, който е чудесно съчетание за on/off road - какъвто казваш че ще е твоят случай.
Пример за такъв тип велосипед http://www.crosscycle.com/bg/catalog/cr ... an-37.html и въпросните му гуми.
Ако обаче държиш да е МТВ , и ако е 29" (ниска рамка ще е ок за ръстът ти), вземаш си втори чифт шосийни гуми trekking или urban type (не рейсинг - които наистина са "едит пръст") и газиш смело тук и там. Ако половин часовата смяна на типовете гуми ти дотегне, може да си вземеш допълнително втори комплект джанти + зъбен блок за задната + два диска за тях (тея компоненти - еднакви с тези на купеното колело).Тоя допълнителен сет обаче може да ти коства +20% от стойността на новото ти колело, но ще можеш да си сменяш "профила" на байка за минутка-две според предстоящия терен.
Поздрави и успех в размислите и крайния избор.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 11:31 am

carmo
За съжаление моделът на крос, който ти предлагаш съществува само в каталога им. Освен че струва 839 лева и е с главини джойтех, той никъде не се намира вече /поне не във фирмения магазин и 5-6 други дистрибутора, в това число м-н Колелото, който е най-зареден с градските и трекинг модели на фирмата/.
Иначе си напълно прав.

Между другото в м-н Колелото до Халите има един хибриден модел, който много ми харесва, -
крос рейзър за 520 и нещо лева, с ви-брейк на шимано, дерайльор аливио, вилка със заключване и гуми с гладка средна част и грайфер отстрани. За парите си е супер оферта, но за мое най-голямо съжаление ми беше малка рамката.

За теб venksta ще е добре като размер. Ви брейка му е качествен и мисля, че с едно хубави колодки ще ти спира добре дори при големи наклони, но спирането ти няма да е като с хидравлични.
Този велосипед наистина много си струва парите за посочения от теб начин на каране.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот kobso1245 » Пет Авг 08, 2014 12:00 pm

офтопик:Да живееш в Княжево и да си вземеш хибрид е чиста проба глупост...
Да не говорим, че в много от случаите не стават за надграждане(ако реши да ти хареса).
Ако все пак решиш да си взимаш, можеш да послушаш колегите отгоре(признавам си, хибридите хич не ме кефят, та затова не мога да дам някакви отзиви).
За мен вариант е Крос ГРХ8 или някой Аполон, като цена/качество е доста добре. Като начало можеш да си вземеш някакви бюджетни гуми от рода на Schwalbe CX Comp(стават и за градско, и за XC, а си по спомен бяха към 17лв на гума). Аз в момента търкалям Schwalbe Racing Ralph(най-твърдата версия, 2.25 ширина, телена и беше към 25лв), която също се представя добре на пясък/кал, а и като се напомпа хубаво се върти лесно.
За спирачките-В-Брейк с хубави лостчета/жило спира доста добре. Основното преимущество на хидравликата е, че не натоварва толкова пръстите(при по-продължително спускане), но за градско/шосе/леко XC и КАЧЕСТВЕН ви-брейк е ОК.
Това е от мен, успех с избора.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 12:54 pm

Много смислена дискусия се получи, дано сме полезни за питащия. Аз да добавя, че все пак може да живееш в княжево и пак да караш главно по асфалт - до Копитото, до Златните, до Перник, до центъра по велоалеята по Борис. То и на Витоша има огромни възможности за каране по асфалт и паваж - до Златните си е едно 10 километра поне.
Все пак с оглед вероятността питащия да се зариби по планинското колоездене /има възможност да почне "черно" каране още от края на квартала си/ мисля, че ГРХ 8 е най-добрея вариант, защото става за градско с едни по-гладки гуми и защото има възможност за надграждане откъм вилка и други части предвид хубавата рамка.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот alexandrov » Пет Авг 08, 2014 1:11 pm

Абе да си прави сметката питащия какво колело да вземе според това на колко години е :D Ако е към 40-ака, като мен, да избира хибрид или шосейка, за продължителен офроуд не знам дали ще има power. Ако е младо зайче, да взима планинско колело.
За мен се радвам, че не взех планинец, а хибрид, който пошосейчих с твърда вилка след като установих, че карам само по асфалт. :D
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Пет Авг 08, 2014 1:28 pm

На 27г. съм!
Колелото зимата и в калчищата няма да се кара!

Добре... от това което прочетох като коментари ми се изясни че ще е планинско с планински гуми!
Като ми се наложи да въртя доста по асфалта ще си е за моя сметка :lol: и без това имам да свалям много мазнини :bigeyes:
Не ми се ще да купя колело и да му сменям гумите веднага..
Подобрения ще се правят откъм визуална и функционална гледна точка.
Искам да е с хидравлични спирачки..

Въпроса,който остана е - какъв размер - 26 27.5 или 29...
Гледах доста tutorial-и всички изкараха 27.5 най-оптималния вариант.
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 1:41 pm

Ами тогава аполон елит, ако хванеш намалението или това http://koleloto.bg/product/865/cross-27 ... -2014.html, което е без намаление и си готов.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот cyclopz » Пет Авг 08, 2014 1:56 pm

Не знам каква е разликата да караш с планинска гума спряма шосейна, понеже не съм карал шосейна никога, но колелото си лети с лекота, грайфера на асфалт при ниска скорост не можеш да го чуеш да "жужи", при висока -от вятъра нищо не се чува. Аз лично моя грайфер на асфалта не съм го чувал да шуми. Според мен, разликата е като да ходиш с туристически срещу официални обувки - не мисля, че ти е много по-трудно да си вдигнеш крака, или на асфалт грайфера не ти пречи, затова пък извън асфалта... охх :D Когато си вземах колело, мислех да карам само градско, и тогава се бях наслушал за "тежките, шумни, излишни джипови гуми", и бях си избрал няколко градски-хибридни колела, за огромен късмет срещнах един съученик в магазина и послушах съвета му да не се занимавам с глупости и да вземам мтб. Сега така се оказва, че карам по-често на Витоша, отколкото в София, а когато въртя градско, ми е огромно забавление да се завирам по всички възможни тайни пътеки, вместо да се тикам между колите. Последно ходих от Бояна до Гео Милев, не мисля, че съм бил на улицата повече от 500 метра, и си изкарах чудесно по различни пътеки, проходи и алеи. Ако бях карал по пътя, щях да се изнервя и уморя със сигурност. Така че, има много варианти да се кара градско, МТБ си е съвсем на място, поне в БГ :agree:

ПС. 27.5 май има най-малък избор на гуми, поне засега. Това си е сериозен минус, но може би ще се промени с времето.
Последна промяна cyclopz на Пет Авг 08, 2014 2:02 pm, променена общо 1 път
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 1:58 pm

И да имаш предвид, че в планината има калища по всяко време, а гумите са много важни от "функционална" гледна точка, защото те свързват байка със настилката. Пък какви промени откъм визуална гледна точка ще правиш, направо не искам да знам. С всяко колело можеш да сваляш кила като ползваш предавките /например караш по равно на много лека предавка/, но както си решиш.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот carmo » Пет Авг 08, 2014 4:50 pm

Мисля си че "питащия" вече е наясно какъв тип ще е байка, и дано скоро открие точно своят, и ни се похвали, та да му се зарадваме и осмисли писанията ни.
Относно заформилата се"дискусия" всинца съзнаваме че София не е Европейски тип столица относно велопригодноста, и за съжаление МТВ-то си е относително адекватно решение, имайки предвид и споделеното от cyclopz за градските "тайни шорткътове".
Всекиму е нужен освен приятелски съвет и собствен опит. През годините съм имал и "сгъвайки" и "шосейки" и "планинци" и знам че универсален велосипед няма, но съветът който съм дал е добър компромис, ако човек трябва да има само 1 колело. Това което пропуснах е че бих сложил и регулируема кормилна лапа за да е по-изправена и комфортна шосейната езда, тъи като "приведените напред" десетки асфалтови километри с "принизеното планинско" кормило са дискомфортни.
В момента имам 3 колелета, като 26" МТВ-то се ползва само по черно + чат-пат някое планинско състезанийце. Асфалт е виждало колкото да изляза от града.
За "белите" шосета" ползвам въпросният 28"Рейзър (споменат от victortrt), който е видял и доста "оф-роуд" в "приключенските" обиколки по гори и нивя като реша да сляза от "царския път" и да мина напряко или да види обектива "кво има ей там".
За града обаче и двете са "големшки" и недостатъчно маневрени, та ползвам едно странно 20" сгъваемо с двойно окачване колелце - перфектно за "градската джунгла" и за в багажника на колцата, като навестявам други обиталища.
Съзнавам че тва мойто с "велопарка" за мнозина не може да е пример за подражание, но човек като задълбае в детайлите и нерядко изпада в крайности.
Та, така и тъй нататък. Всеки сам си :banghead: с дилемите си.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Пет Авг 08, 2014 5:13 pm

Прав си, тоя авалон е перфектният универсален велосипед, и аз съм го търсил, но го няма и го няма на живо. И като няма хибриди, мисля, че байк 29 цола нисък клас по лесно става на хибрид, отколкото обратното, защото вече има и по-гладки и леки гуми за тях.
А иначе ние с големшките колелца, които нямаме място за три колела или имаме, но и жената и децата имат, си ги пращаме по еконт като ходим на море например - за 3 - мъжко дамско и детско 20 цола само то 10 кила беше 26 лева, за едно е 12 лева и е по-добре от багажник за кола, че те нито ставата за дамски и детски рамки, а и с тия пътища колите се скапват, а за колелетата направо не знам.
Весел уикенд на всички :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот ronto » Вто Сеп 16, 2014 10:09 pm

Здравейте извинявам се,че се намесвам в чужда тема,но съм решил да си си купя или сглобя велосипед.Проблема е,че съм висок 195см. и тежък 140кг,не знам нито кой размер рамка,капли да си търся нито от къде?Или направо към готов велосипед да си купя,забравих да спомена ,че съм от Плевен и велосипеда ми трябва за разходки.
ronto
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 29, 2010 9:39 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Сря Мар 25, 2015 10:49 am

Здравейте отново !

Ето че вече съм си в Софията и пролетта доДе :D

Последно търся 27.5 или 29 планински !

Гледам да взема нещо по тънко на прИмоция,че да спестя някой лев.
Какво ще кажете за тази оферта в момента ? http://velosiped.bg/promocii/29-cross-grx-8-bjal.html

Бях си харесал спринт аполон елит 27,5 но той сега е 800лв.
Нещо не ми се дават толкова пари...
Има едно втора ръка за 600лв. като ново.

Какво ще кажете кое си струва ?
Може да препоръчате и някой друг модел,но да не е повече от 700лв :praying:
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот NomadRider » Сря Мар 25, 2015 11:10 am

Скоро го гледах този GRX8. Добър е, като изключим вилката
"Ако искаш здрав и евтин за поддръжка мотор, купи си колело."
Аватар
NomadRider
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Мар 06, 2015 11:25 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Сря Мар 25, 2015 3:38 pm

За тези пари по има шанс да намериш читави 26-цолови велосипеди - рам нт3, крос паралакс, крос тракшън г27.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Чет Мар 26, 2015 1:31 pm

За втора ръка ли говориш ?

Сравнени с тези от мен,голяма ли е разликата между тях ?
Честно казано не ми се иска да взимам нещо втора ръка...
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Чет Мар 26, 2015 2:26 pm

Не, за нови. Просто 26 цолови модели се намират на намалени цени.
Ето примери - http://shop.bikestore-bg.com/index.php? ... path=59_64
Тук са и трите, които имах предвид и най-вече паралакса, който е с хидравлики и пълно аливио, че и с гуми смарт сам /хем бързи за асфалта, хем стават за черно/.
За такива пари 27.5 или 29 цола ако намериш, ще са с по-лоша окомплектовка.
За твоя ръст и 26 цола става, а и този размер е по-универсален от 27.5 с оглед гуми и части.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот venksta » Чет Мар 26, 2015 3:22 pm

Караш ме да се замисля !?

Искаш да кажеш,че този крос паралакс е по добър от посочените модели от мен и в същото време е и по евтин ?
Прости за невежеството ми,но може ли да обясниш това "който е с хидравлики и пълно аливио" :bowdown:


Този тук е 21 скорости http://koleloto.bg/product/31/cross-26- ... speed.html и 530лв. което е идеално.
Има ли голяма разлика между 21 , 24 , 27 скорости ?
venksta
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 3:17 pm

Re: Избор на модел и размери

Мнениеот victortrt » Чет Мар 26, 2015 3:58 pm

Откъде да започна, първо, и без да те караме, не е лошо да се замислиш за размера, защото не си два метра, а и цените на 26-цоловите станаха по-адекватни на качеството, отделно има стари модели, които се намират на добри цени.
Под хидравлики имах предвид, че е с хидравлични дискови спирачки на шимано /добри/. Този вид спирачки са вече утвърден стандарт при планинските велосипеди и имат редица предимства като работа в кално и мокро, лесен контрол върху спирането и т.н.
"Пълно аливио" означава, че всички компоненти от задвижването /от командите, през курбела и касетата до обтегачите/ са от един клас - в случая аливио, което е среден клас на шимано. Смята се и то с основание, че компонентите от един клас отлично работят едни с други като единна система. Вече с цел смъкване на цената този подход се избягва и има велосипеди с обтегач отзад деоре /един клас над аливио/, а курбел, команди и преден обтегач например алтус /нисък клас/.
За скоростите малко не се чувствам компетентен в подробности, но като няма кой.
Най общо колкото повече скорости - толкова по-добре. Това е ясно, предполагам. Но по-важно е това, че 21 скорости означава "задна главина на резба", което е лошо, тъй като лагерите й са неравномерно разположени спрямо местата на захващането й за рамката и по-лесно /често се криви. Отделно после трудно се сменя с нова, защото това е вече стар стандарт и т.н. Частите от задвижването за 21 скорости вече се намират нови само нисък клас.
24 скорости вече не е така, защото има "задна главина на шлици". За 24 и 27 скорости се намират компоненти по-висок клас по задвижването, макар вече 24 скорости да са стандарт при градските и хибридни велосипеди и съответно новите части да са от тези класове /асера, аливио/
Точно показания от теб модел на паралакс с 21 скорости отдавна се намира трудно и го няма в този магазин, който си посочил, но при Близнаците на бул. Васил Левски го имаше и понеже са монтьори, могат да му сменят главината и скоростите от 21 на 24 без голямо оскъпяване /рамката позволява/.
Самият производител го направи с този модел http://koleloto.bg/product/358/cross-26 ... -2013.html но пък смъкна нивото на вилката и спирачките, а и на други неща.
А иначе вилките на Сънтур вървят като класове така xct - xcm - xcr.
Затова виж паралакса с вилка xcm, хидравлики, пълно аливио, 27 скорости и гуми швалбе смарт сам.
За тези пари това е най-добрата покупка.
Ако не държиш на хидравличните спирачки, вече има много варианти.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта