Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пон Ное 03, 2014 6:16 pm

Здравейте, нов съм в MTB, сега се уча, и съм заделил 900 лв бюджет, за XC MTB и на пазара намерих две колелета между които съм раздвоен, едното е Drag 29-er Pro 2014 другото е Cross BigFoot 29-er 2012 мисля че беше.

Drag 29-er Pro.jpg
Drag 29-er Pro
(481.07 KiB) 371 пъти
VS
Cross BigFoot 29-er.jpg
Cross BigFoot 29-er
(197.44 KiB) 364 пъти


ще купя едно от двете, но и двете идват нови неупотребявани с гаранция, и двете са със шимано алтус оборудване, и двете са твърди рамки и двете са 29-ки, като на кроса спирчките са тектро драко хидравлика а на Драг-а са шимано алтус хидравлика. забелязах че на Крос-а каплите са наплетени със 32 спици а на драга са по 36, освен това на драг-а спиците ми се сториха по-здрави и по-дебели от тези на крос-а. и двете колелета имат усилени двойностенни шини.

Пробвах двата велосипеда направих по 2 - 3 кръгчета с всеки, по-бавно каране и завиване по-бързо каране и завиване, настъпвах ги рязко да видя как се ускоряват, и от това малко каране, имам впечатлението че кроса е малко по-тромав и не толкова повратлив като драга, а драга е като чели по-пъргав, и по-маневрен.

Интересува ме безпристрастно и обективно мнение, което да ми посочи силните и слабите страни на всеки от посочените модели, и какво мога да очаквам от тях, и моля не пускайте хейтърски, спамещи или тролещи постове. Питам, обикалям, но генерално мненията се раздвояват на два лагера крос и драг, и всеки вика нашето е по-хубаво, но като ги попиташ добре де с какво е по-хубаво никой не ти казва нищо конкретно - спирачки ли, рамка ли, вилка ли, просто казват виж купи пробвай и няма да съжаляваш. От малките пробни кръгчета които имах с двата байка, леко гклоня към драг, но още не съм взел окончателно решение.

Като графичен дизайн, драг ми харесва повече изчистен с линии, а дизайна на крос ми прилича малко на натрупан кич.

Снимкатана кроса, не е на точния модел който съм си харесал, снимката май е на 2013, а аз съм си харесал 2012, ама пак е достатъчно близка, докато снимката на драга си отговаря напълно.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Пон Ное 03, 2014 6:33 pm

Я го снимай тоя Big Foot с Altus. Това ще е някакво гаражно изпълнение. На снимката която си дал Big Foot-а слага Драга в малкия си джоб.
Да намърдам и един Рам между шамарите, като ми се види че е най-оферта.
http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -Bluewhite
Ако Big Foot-a който си карал не е гаражно изпълнение, то най-вероятно е този с Alivio http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 1-Graphite
Рам-а ги бие и двете (евтиния Cross и Drag-а). :agree:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пон Ное 03, 2014 7:08 pm

да, този е дето ти го даде, същия. моля кажи сега сериозно какви са предимствата на тоя крос пред драга, дай да направим реално сравнение между двете колела
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пон Ное 03, 2014 7:43 pm

намирам интересни оферти в сайта сега със сезонните отстъпки:

Scott Aspect 950
с твърда рамка, 29 цолов за 890 лв
http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051--

Cross Bigfoot
с твърда рамка, 29 цолов за 839 лв
http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 1-Graphite

RAM HT.TWO.3
с твърда рамка, 29 цолов за 849 лв
http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -Bluewhite

Drag изглежда са били силно надценени, защото техния байк е преоценен от 975 на 899 лв
на сайта си драг дават това оборудване което се различава от това което ми казаха в кварталния байкшоп

Спецификацията на Драг 29-er pro както е публикувана от драг на сайта на драг:
Frameset
Sizes M-17", L-19", XL21.5"
Frame A6+ Hydroformed, Double Butted
Fork SR Suntour Raidon 100mm Remote Lock
Wheels
Wheels Drag hand-built double wall
Tires Schwalbe Smart Sam 29x2.10
Front hub Alloy Disc QR Loose Bearings
Rear hub Alloy Disc QR Loose Bearings
Rims Aluminum double wall 32H
Drivetrain
Shifters Shimano Deore SL-M610 3x10 speed
Front Derailleur Shimano Deore FD-M610
Rear Derailleur Shimano Deore RD-M615
Crank Shimano Deore FC-M610L 42x32x24Т
Cassette Shimano Deore HG62
Bottom bracket Shimano Deore SM-BB51
Pedals VP-565
Chain Shimano Deore HG54
Components
Saddle COX Strike PRO
Seat Post COX 6061
Handlebar Cox Rise Baar 680mm
Stem COX 6061
Brakelevers Hydraulic servo-wave
Brakes Shimano Deore BR-M615, RT66 180mm
General specifications
Complete weight 14,2 kg
Colour black/orange

рам също изглежда примамлив, става интересно
момчета и момичета някакви коментари?

Имайте предвид че като го карам, ще искам да спускам стъли с него, например стълбите на подлез, да си карам по стълбите надолу, искам ако има примерно препядствие високо около 2 - 3 нормални стъпала, 60 - 80 см най-грубо, да мога да скоча от него, (запознат съм с правилните техники на скачане и приземяване, и с ролята на присвитите колене и лакти как да се присвият при приземяване)
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Пон Ное 03, 2014 7:49 pm

Коментара е, че не четеш внимателно. Има такъв Драг който си гледал на сайта, но цената му е по-висока. http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... -2014.html

А за скачания, си объркал раздела на форума.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пон Ное 03, 2014 8:07 pm

penmark написа:Коментара е, че не четеш внимателно. Има такъв Драг който си гледал на сайта, но цената му е по-висока. http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... -2014.html

А за скачания, си объркал раздела на форума.


ок скачанията отпадат, остават само стълбите, нали ви казах нов съм и се уча, не ми се сърдете моля ви.

До тук да разбирам че рам е най-добрият избор в този бюджет.

най-близкото място до мен откъдето мога даси купя рам, е магазин джестър, някой има ли впечатления от магазин джестър, читави ли са, не са ли? правят ли тарикатлъци като да подменят тайно оборудване с по-ниско....

бяха услужливи и учтиви, показаха ми всичко което ме интересуваше дадоха ми мострада пипна да си поиграя с нея, предложеха ми каталог да си избера цветове на колелото, казаха ми че рамкита в завода са гол алуминии, и че се поядисват при поръчка, както е поръча клента. забавяло доставката няколко дни докато изкарат цветовете които искаш ама....
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Ное 04, 2014 1:13 am

Май РАМ'а се оказва най-добре само Авидските спирачки не знам...едни са вечни други кошмар. Скота предлага доста малко за цената си а Кроса посредата. Винаги можеш да помолиш в магазина да ти подменят някой друг компонент имай го и това в предвид, а тези цени подлежат на коментар. Само не разбирам къде си тръгнал зимата с колело :boggled:
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот victortrt » Вто Ное 04, 2014 9:30 am

За този бюджет според мен освен рама, вариант е това http://koleloto.bg/product/841/cross-29 ... zelen.html или ако се спазариш за отстъпка - това http://koleloto.bg/product/841/cross-29 ... zelen.html
Дал съм линк от магазин с нормални цени, но може и да ги има по сайтовете намалени.
Първият е с вилка като на рама, вече за скоростите не мога да ги сравня като клас, но май деоре и по-висок клас от срам х 4.
Вторият вече е доста по-висок клас вилка и скорости.
Рамът пък е по-лек и някак компактен. Според мен това са трите варианта, между които трябва да избираш в този ценови клас, но след задължителна проба на място, защото това е най-важно.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Вто Ное 04, 2014 7:57 pm

ЧестоНеадвкватен написа:Май РАМ'а се оказва най-добре само Авидските спирачки не знам...едни са вечни други кошмар. Скота предлага доста малко за цената си а Кроса посредата. Винаги можеш да помолиш в магазина да ти подменят някой друг компонент имай го и това в предвид, а тези цени подлежат на коментар. Само не разбирам къде си тръгнал зимата с колело :boggled:


Купувам го зимата заради сезонните отстъпки, защото идва по-евтино. иначе през зимата ще спестя малко парички и ще пре-оборудвам байка. между другото, мога да подменя и поправя коректно и правилно доста неща по едно колело, стига да имам правилните инструменти, така че това не ме притеснява.

Днес цял ден бях на витоша половината ден с DRAG 29-er Pro editionи другата с RAM HT.TWO.3

Драга се държа безупречен. стабилен, уверен, влиза смело в маневрите, малко губеше сцепление, но това го дължа на гумите, и спирачките бяха на място. в началото докато свикна че се работи с един пръст с хидравлична дискова спирачка, работих с 2 пръста както си бях свикнал, и на няколко пъти двигам задната гума във въздуха, не защото го целях, а защото още не бях свикнал колко силно да стискам спирачката.

До истински читав крос не можах да се докопам, онзи крос от първия пост беше преоборудван, цялото оборудване аливио свалено и заменено с алтус, което обяснява влошеното поведение на кроса.

РАМ обаче ме стави с малко чуденки, в началото беше безупречен, обаче като спускахме пътеки не в стил trail или downhill, спускахме ги по-кротко като за XC забелязах че след по-продължително използване на спирачките, спирачките започват да губят ефективност, което не се случи с драг-а. Това ме притесни сериозно. Избора на гуми на РАМ-а беше по-добър и рам не губеше сцепление от гумите. Някой може ли да ми каже на какво се дължи това губене на ефективност на спрачката?

Загряване на диска и накладките?
нисък клас спирачки и накладки?
по малко от двете?

Другото което ми направи впечатление, е вентилите. Драг-а дойде с вентили като за автомобилна гума, което ме устройва ПЕРФЕКТНО! РАМ беше с някакъв дълъг, тънък вентил, с дълго пластмасово капаче и като отвиеш капачето се открива вентила - до тук нопрамлно предпазва вънтила от мръсотия, но вентила имаше нещо като блокче което трябва да се отвие, и да се натисне за да спуснеш гумата. това ме притеснява, нямада мога веднага да си регулирам налягането, и няма да мога да го направя навсякъде.

bicycle_tire__11350S.gif
bicycle_tire__11350S.gif (41.9 KiB) Прегледано 2662 пъти


за този вентил говоря, не разбрах как точно се казва и предпочетох да го опиша и да го покажа

Следващото нещо което ми направи впечатление е че каплте на РАМ са наплитани с по 32 спици на капла, а на драга са наплитани с по 36 спици на капла, а двата байка ползват усилени двойностенни шини.

заключването ан предната вилка, при РАМ е долу на вилката, а на драга има изведено ключе на кормилото. За заключване на вилката и двама собственици ми обясниха че при рам трабва да спреш, да слезнеш от байка, и тогава да заключиш или отключиш вилката. При драг, можеш и в движеине, докато караш на равно и вилката се е разгънала напълно, без да въртиш педали, щракваш ключето и заключваш или отключваш.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Yash » Вто Ное 04, 2014 8:50 pm

Привет,
Относно вентила. Това е така нареченият "френски вентил". Използва се предимно на гумите за шосейни колела. По принцип вентилите идват с вътрешните гуми, освен ако не са безкамерни. Мисълта ми е, че това не е проблем. Взимат се вътрешни гуми с автомобилни (дебели) вентили.

За спирачките. Карам РАМ HT One със спирачки BB5 на Авид. Никога не съм имал подобен проблем. Според мен е единичен случай получил се от неподходящи накладки.

А колкото до вилката - не е необходимо да се слиза от велосипеда, за да я отключиш/заключиш. Просто трябва човек да се протегне малко повече и спокойно се достига до ключа и по време на движение.

Моите предпочитания са за РАМ-а, по очевидни причини, после Драг и накрая Крос. Като за мен Крос-а съвсем последен вариант.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Вто Ное 04, 2014 10:33 pm

да за гумата е така слагаш гумата с искания вентил и си готов, това е лесно правяго със затворени очи и вързана ръка зад гърба.

остана само дизайна, на драг дизайна много ми харесва как е тъмен графит с оранжеви мотиви, хубави мотиви, красво колело, и това което ми прави впечатление, вилката е боядисана със същите цветове, тъмния графит за основен цвят и оранжевите мотиви, докато дизайна на рам е по-обикновен по-скучноват, но като показатели и като характеристики, не намерих особена разлика между двата байка, освен гумите при драг - швалбе смарт сам 29х2,1 и максис икон 29х2.2 с които беше обут рам, максиса даваше по-добро сцепление от швалбе, и това че спирачките на рам губеха ефективност, а на драга не. проверих още малко, най-често това става или с грешни накладки, или накладки нисък клас, когато загреят диска от продължителното триене. то нали за това диска е така надупчен за да минава въздух и да се увеличи площта на топлообмен, за да изстине бързо.

момчета и момичета, благодаря ви за консултациите, вече взех решение, кое колело ще купя, ще е драг 29 про. Ще го купя от магазина на драг, на булевард българия, защото е най-близо до нас, не само за драг, а изобщо най-близкия до нас, и обещавам снимки, които ще публикувам в блога ми. ще взема мострата така както е, и ще си я притягам и настройвам и нагласям в нас, че ме сърбят ръчичките, да хвана шестограмите. голяма краста е за мен да центровам дисковите спирачки, да са точно по средата, да си затегна кормилото, да си му сложа малко грес в лагерите, да си наглася спирачката колко да е стегната, да си седна да си направя fitting на командите на кормилото, да си наглася сам колчето, и лапата.... у направо се разцепвам от кеф, да сиго направя мераклииски
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Ное 04, 2014 11:47 pm

Нисък клас спирачки, направени за ХЦ, нормално е да загряват при по интензивно спиране. С малко техника и опит това нагряване може да се намали доста. Важното е да не се натиска постоянно а когато трябва. Друг вариант е по висок клас спирачки което според мен а добра инвестиция.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Сря Ное 05, 2014 8:50 am

ЧестоНеадвкватен написа:Нисък клас спирачки, направени за ХЦ, нормално е да загряват при по интензивно спиране. С малко техника и опит това нагряване може да се намали доста. Важното е да не се натиска постоянно а когато трябва. Друг вариант е по висок клас спирачки което според мен а добра инвестиция.


хубавата спирачка е много важна, независимо дали в планината на ХС или в парка. това за което пиша става през 2003 год. последното ми каране преди на велосипед 11 годишна пауза която скоро свършва. 11 годишната пауза ще свърши с драга който сега избрах да купувам и ще подкарам. Често съм помагал на пострадали и закъсали, защото са подценявали спирачките. върховният момент беше когато казах на един приятел имаш пари, не се прави, купи си хубави спирачки, ще стане беля, в парка сме, и сме сред хора, онзи ми каза да си гледам работата. не отидох с него, защото отидох да си търся спирачки. няколко часа след това научих че същия се е опитал да спре, и не е могъл, и е ударил количка с дете, и сега е в районното, детето в пирогов. Осъдиха го успешно, на делото се оказа че е отнесъл сестраси и нейния син - племенника си. живеят в различни входове на един блок, близо до южния парк, трагедията става към края на "дългата монца" когато едни 40 - 45 км/ч се достигнати от спускане. Детето се възстанови, и сега е наред и кара колело. Питаха ме къде бях повреме на трагедията, викам в магазин драг при центъра по хигиена, и си търсех спирачки хубави, защото не вярвам на тези с които съм сега. Съдията остана с увиснало чене. после отидох един път да го видя онзи отвъре ревеше с глас и ми вика: - крис, прав беше, що не те послушах, имах пари, можех да дойда с теб да с купим по едно менаханично деоре и 180 мм ротори, сега нямам нищо, тук съм за 15 год. ще излезне от затвора 2018, год средата на май.

Та на РАМ ме притесниха спирачките сериозно - защото бях свидетел на тази ужасия, средно голяма питанка защо е с 32 спици на капла, под питанка имам предвид чуденка че се учудих а не притеснение, и най-малка питанка беше вентила. но заради първите 2 питанки избрах драг. третата питанка е незначителна сменяш гумата и си готов.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Сря Ное 05, 2014 11:39 am

Апф заради спирачките ще избереш Драга! 60лв е едната спирачка на Драга, ако трябва ще ги смениш на Рама и ще продадеш Авидите за нови и си избиваш парите. Предимствата на Рама са: по-хубав курбел, по-добра геометрия, 1,3кг по-лек!!!!, KORE компоненти better than COX, шини MACH1 NEO.
Не виждам как само едни спирачки, които се сменят могат да оборят всички тези неща. Ти си решаваш. Успех! :beer:

п.п. дори това е по-добро от Драга http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 14/13-Blue скорости и курбел по-добри, цената 120лв надолу....
и това http://bikesport.bg/bg/products/2163-sp ... %B4%D0%B8_ :D
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот victortrt » Сря Ное 05, 2014 1:34 pm

Хора, спирачката на драга е тази на всички кросове от тази година, явно е добра, но при наличие на толкова байкове с нея, не тя трябва да определя избора ни.
БТВ мисля, че модела отговаря на "ацера", нисък клас е, но си работи и явно всички я слагат, защото е евтина и качествена, макар и може би тежичка.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот TheUndertaker » Сря Ное 05, 2014 1:50 pm

:offtopic: От скомния ми опит с Авид. Беше ми даден един ендуро прототип за тестване, за моя изненада окомплектован с DB1, което е най-ниския клас спирачка на Авид. Рам-а който се цитира е със същите. Качих се на самоход до Здравец и пуснах класическото и вече запустяло DH трасе x.Здравец- Храбрино, не мога да скрия че бях ужасно притеснен за спирачките .... От години не съм карал нисък клас такива и не знаех какво да очаквам.
- Със сигурност ги прегрях още в горната част, замириса качествено на феродо. За моя приятна изненада не загубиха голяма част от мощността си. Грубо мога да кажа, че около 20%. Да лоста омекна леко, но го нямаше това, от което ме беше страх: да стискаш пък да не спираш. Да мощността намаля, но го нямаше "не мога да спра/намаля" когато искам. Очаквах да псувам и да ми провалят карането, устискаха.
Смея да твърдя, че спирчките са ОК за всякакво начално каране, трейл или АМ. По скоро техниката на сприане в случая е малко по важно от самите спирачки в ниския клас.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Сря Ное 05, 2014 8:05 pm

:) :peace:

Аз избрах Драг, по няколко причини, и загубата на ефективност на спирачките беше една от тях но не единствената, и всичките причини взети заедно повлияха на решението ми, всяка до различна степен, но всичките причини имат своето място в решението ми. Причините поради които предпочетох драг пред рам са следните, най-горе е най-важната, най-долу е най-маловажната.

1. При рам спирачките прегряват и губят ефективност, докато при драг, спирачките загряват но не прегряват и не губят ефективност.

2. При драг трябва да изкарам колчето едва на 5 см от рамката за да постигна оптималната за мен височина на седалката, докато при рам трябва да извадя колчето повече.

3. Дизайна на рам е скучноват, докато дизайна на драг ми харесва тъмен графит за основен цвят и оранжеви акценти и изчистени линии в дизайна и акцентите, предимство при драг е че виклката е боядисана в същите цветове и има същия дизайн и акценти като рамката и ги допълва, същото важи и за каплите - шините са тъмен графит с оранжеви акценти. Спиците със естествен цвят, ще ми позволят да махна декоративните пластмасови капачки, с които идва колелото, и да сложа метални хромирани, които веднага ще си паснат визуално с ротора на спирачката и спиците и ще стоят естетически добре.

4. При рам заключването на вилката е на самия крак на вилката, а при драг има ключе на кормилото за тази цел

5. рам ползват двустенни усилени шини, и усилени спици, като каплите са наплетени с 32 спици, Драг ползват двустенни усилени шини, усилени спици, а каплите са наплетени с 36 спици.

6. рам който тествах ползваше френски вентили, драг идва с автомобилни вентили.

:beer: благодаря за отзивчивостта и консултацията ви, беше ми полезна, сега само чакаме момента с покупката и снимкит които съм ви обещал....

:offtopic:
има ли раздел където членовете на форума се представят, да се представя и аз както трябва

какво мислите за идеята за помпане на гумите с азот вместо с въздух, чувал съм че има предимства:

1. минимално влияние от температурата

2. по-добро поведение на гумата, заради това че вече в нея не е смес от газове, всеки от които прави каквото си иска, а е само един газ

3. гумата "издиша" по-малко и при едно зимно стоене гумата спада по-малко

Недостатък - веднъж напомпана на азот, трябва да се припомпва само на азот за да не си загуби предимствата....

;) :peace:
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Сря Ное 05, 2014 8:22 pm

Седалката щом ще я вдигаш само 5см, това означава, че рамката ще ти е голяма.
Препоръчвам ти да прочетеш статиите на сайта и темите във форума за основни неща за избор на велосипед, като наблегнеш на подходящ размер на рамката.
Ти така гледаш детайлите и цветовете на стикерите, все едно няма да го караш, а само ще го гледаш... На живо всичките са красиви, споко. Важното е да ти е удобно като се качиш и да ти е кеф да го караш без да чувстваш дискомфорт. А за компонентите след някой друг месец като навлезеш ще разбереш какво сме ти приказвали. :popcorn:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Чет Ное 06, 2014 6:34 pm

Има още нещо, което пропуснах да спомена, а е важно, извинявам се за който пропуск, обаче....

....В момента не съм във форма която ще ми позволи да извлека максимума от оборудването, въпреки че да настъпвам сериозно байка в планината е основното ми намерение, то няма да стане утре, за да се притеснявам от оборудването.

Оборудването се купува, парите се спестяват, сръчен съм в ръцете, мога да си го подменя сам, и сам да си го настроя адекватно, планината няма да избяга, обаче не съм карал байк от 11 години, от 11 години не съм пипвал байк, изгубил съм много форма която тепърва трябва да наваксам, а и след 11 години много неща вече не са същите, много от старите фирми си отидоха, много нови дойдоха, тия дето останаха се промениха коренно, имам много да уча и много да наваксвам за да мога да постигна нещо.

Това са последни 3 - 4 слънчеви дни и идва баба зима, купувам байка карам го ден два, и го зазимявам, на пролет, карам пак, и докато влезна във форма, и развия сила и издръжливост ще мине време, освен това, имам тепърва да свиквам с 29 цолови капли, с идеята за твърда рамка и вилка с амортесьор, имам да свиквам как се бурави правилно с хидравлична дискова спирачка, от там да свикна с байка, размерите му поведението му, което значи поне един сезон ще отиде в различни форми на кротко градско каране, с различна степен на натоварване, по-малка в началото и постепено увеличаващо се натоварване, през това време няма да мога да оползотворя текущото оборудване на максимум, а и през това време, ще мога да събирам пари, за нещо по-добро като оборудване, не ми пречи да следя във форума кое оборудване е добро кое лошо и с времето де си облагородя байка, но това е в по-дългосрочен план.

Не съм пренебрегнал съветите ви за добро оборудване, не отричам че доброто оборудване променя поведението на байка в огромна степен, то за това онзи крос от първия пост се държа идиотски, защото заводски корс излизаше с цялостно шимано аливио оборудване и спирачки тектро драко, които не са безкрайно лоши, а беше гаражно преоборудван с цялостно оборудване шимано алтус, и със снижаване на оборудването му спадна и поведението. сигурен съм че ако събера достатъчно пари и си направя цалостно шимано деоре оборудване, тоя драг, няма да има нищо общо и ще се държи милион пъти по-добре, просто ми е рано за този момент.

благодаря че имате желание да ми помогнете да си направя хубаво колело, оценявам жеста ви, но нека да направим нещата постепено.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот KrK » Чет Ное 06, 2014 9:53 pm

Филмирал си се повече от необходимото май.
KrK
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Юли 16, 2011 12:10 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Чет Ное 06, 2014 10:44 pm

споко не съм се филмирал, направил съм си математиката даже много добре, в по-дългосрочен план. оставям те да помислиш пак. пак прочети за какво пиша, този път с повече внимание към подробностите, защото подробностите определят крайните решения. айде и умната.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот KrK » Чет Ное 06, 2014 11:48 pm

Колкото и да чета, виждам човек непипвал велосипед 11 години, изведнъж се качил на три различни колелета и със замах направил такова ревю на моделите, че от байк радара биха му завидяли даже.

Сподели повече как това цялостно деоре "ще се държи милион пъти по-добре".
На тези тектро драко "които не са безкрайно лоши" съм им направил известно количество състезателни километри и смея да твърдя, че е много прилична спирачка.
И т.н. и т.н.
KrK
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Юли 16, 2011 12:10 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Ное 07, 2014 12:30 am

Колега точно няколко часа интензивно каране ти трябват за да свикнеш на байка. От метровски крос на 10 години към крос Еуфория шока е голям, като че ли до тогава не бях карал колело. Няма и час след като го купих и вече го усещах като част от тялото ми. Единствено командите ми бяха малко трудни за свикване ма аз и не сменям скорости толкова, предполагам затва. Колега карай и не се притеснявай щом работи добре няма нужда от смяна, ако се прецака нещо то от това по добра причина за ъпгрейд няма.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пет Ное 07, 2014 8:39 am

KrK написа:Колкото и да чета, виждам човек непипвал велосипед 11 години, изведнъж се качил на три различни колелета и със замах направил такова ревю на моделите, че от байк радара биха му завидяли даже.

Сподели повече как това цялостно деоре "ще се държи милион пъти по-добре".
На тези тектро драко "които не са безкрайно лоши" съм им направил известно количество състезателни километри и смея да твърдя, че е много прилична спирачка.

И т.н. и т.н.


значи имам някакви познания и някакъв опит, не съм съвсем на нулата, за времето което карах доста напреднах тогава. голямото изоставане при мен дойде в тия 11 години.

изказването за "милион пъти по-добре" е образно казано, колкото да подчертая че съм наясно че еднородно оборудване във високия клас дава осезаема положителна разлика

с тектрото не е безкрайно лоша казвам, ти казваш прилична, аз ще ти кажа не по врат а по шия, не картоф а патат, казваме едно и също с различни думи. В магазин драг, скоро гледах накладките за спирачките, продавача ми показа 2 комплекта накладки, едните за спирачката с която идва оборудван драг е с почти двойна площ, спрямо тази която ми показа за тетктро драко.

освен това предпочитам сега да не се изхвърлям, 900 лв не е малък бюджет и това са пари с които едно домакинство се издържа за един месец - ток, вода, топло, интернет, телефон, храна, ако имах парите парите да си капризнича за да си начеша наистина крастата, темата нямаше да се казва драг или крос, а щеше да се казва трек ремеди 9 29 или трек фуел 9 29, и щяхме да си пишем с колегите ви в ендуро/trail раздела. то е ясно че за 11 годиин съм изпуснал много неща, както съм казал горе и имам много да наваксвам, то е ясно че съм изгубил много голама част от формата ми, и за нея трябва да покарам повечко за да влезна в прилична форма. няма начин утре да кача байка в планината и да го подгарам така, че фабричното оборудване да е лимитиращият фактор преди аз самият да влезна във форма, освен това частите няма да избягат, витоша няма да избяга, сръчен съм в ръцете мога да си поправям сам доста неща по велосипеда, просто защото в тези 11 години не съм карал, но не съм спирал да поправям колелетата на децата, които общо взето това лято и миналото хвърчат из махалата с разни Драг Ц1-ци комп, и се фукат че са байкъри джъмпери, нека се радват децата, за това са деца да играят и да се радват и да се кефят. нека събера пари, за оборудване, пък ще видим къдеще му дойде края. преди мама и тате да им купят драг ц1 комп, хвърчаха в махалата с всяскакви неща от вида на робифир, лидер, кросове, спринтове, и често идваха бате виж ми каплата как се клати, бате спирачките ми скърцат и не спират, бате виж защо веригата прескача сама по скоростите....

а имам и с много неща да свиквам - по-голямо колело, геометрия на 29, самите 29, дискови хидравлични, така че според мен съм си направил добре сметката какво мога като пари, и какво ми трябва отнесено към сегашната ми 11 годишна изостаналост.
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Пет Ное 07, 2014 8:47 am

ЧестоНеадвкватен написа:Колега точно няколко часа интензивно каране ти трябват за да свикнеш на байка. От метровски крос на 10 години към крос Еуфория шока е голям, като че ли до тогава не бях карал колело. Няма и час след като го купих и вече го усещах като част от тялото ми. Единствено командите ми бяха малко трудни за свикване ма аз и не сменям скорости толкова, предполагам затва. Колега карай и не се притеснявай щом работи добре няма нужда от смяна, ако се прецака нещо то от това по добра причина за ъпгрейд няма.


За колелета в МЕтро - ух драйфа ми се от тях, ниско качествени материали, нискокачествена изработка, евтини части

за свикването ще ми трябват няколко дни имайки предвид 11 годишната си изостаналост, докато почна да владея и да въртя байка адекватно, после е трупане на форма - сила и издръжливост.

и аз това казвам избрал съм си добро колело, имайки предвид парите и нуждите ми, смятам да си го карам с мерак и кеф, и да си поддържам велосипеда във форма и себе си във форма, пък хич ми не ми пука дали аливио били с толкова процентапо-добри спирачки от алтус при положение че в началото сигурно няма да мога да оползотворя потенциала на асера. ще си карам драга с кеф ще си върша работа с него, и ще запомня форума с отзивчивост от хората които знаят повече от мен. за мен тази тема за избора е вече изчерпана, следващите ми теми ща са вече свързани с модела - части, особености, на модела, гуми терени пътеки в планината....
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот penmark » Пет Ное 07, 2014 11:41 am

Diabolikkant написа:с тектрото не е безкрайно лоша казвам, ти казваш прилична, аз ще ти кажа не по врат а по шия, не картоф а патат, казваме едно и също с различни думи. В магазин драг, скоро гледах накладките за спирачките, продавача ми показа 2 комплекта накладки, едните за спирачката с която идва оборудван драг е с почти двойна площ, спрямо тази която ми показа за тетктро драко.

Не е така. Накладките на Shimano 395 и Tektro Draco са еднакви като форма и размер. Разликата е, че на шиманото са резин, а на тектрото метални.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот victortrt » Пет Ное 07, 2014 2:27 pm

Човек, от това което си написал за зимата и карането ти, не ти ли идва на акъла, че хората правилно те посъветваха да си вземеш рама, защото по-лесно ще смениш вилката и спирачките, отколкото цялата рамка.
Опитаха се да ти кажат, че рама е с лека рамка, с добра геометрия и страхотни гуми, в това число добри /и леки/ капли, както и с добра периферия /седалка, кормило, лапа, колче, ръкохватки/.
Един преходник за френски вентил е 2 лева е може да се носи навсякъде, аз така съм помпил на бензиностанции без проблем освен завиването му. Помпи има също всякакви.
А дистанционното заключване не знам каква толкова екстра е след като на черно така или иначе се кара с отключена вилка, а на асфалт със заключена. Мисля, че вилката на рама има и функция да реагира на големи удари когато е заключена, но не съм сигурен, зависи от модела.
При еднакви вилки разликата в теглата е голяма в полза на рама и това е по-разумният избор ако искаш да свикнеш, да ъпгрейдваш и т.н., а и особено ако първо ще караш в града /заради по хубавите гуми и по леките шини, които позволяват по-градски гуми/.
Но щом си си харесал драга, няма проблем, то в тези неща най-важното е чувството /в случая на любов към колелото/. :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Diabolikkant » Съб Ное 08, 2014 12:45 am

вече съм в притежание на въпросния драг, и днес цял ден си играх, бавно да си го наглася както ми е удобен, бавно за да си удължа удоволствието от напасването. Уцелих и отстъпка та ми дойде 854 лв, та си купих и просто компютърче, което има 8 функции

1 текуща скорост
2 максимална скорост
3 средна скорост
4 пробег на индивидуалното каране
5 общ пробег
6 часовник
7 хронометър с избор между автоматичен стар/стоп и ръчен старт/стоп на хронометъра
8 няколко езика сред които няма български разбира се, и за това съм си го направил на английски.

Харесва ми колко мазно и тихо превключва предавките - не го усещам не го чувам, само усещам че темпото на педалите се променя, само пипвам превключвателя, и е готово, играх и със блокажа на вилката, определено се усеща разлика в ускорението и поведението в завои. Харесва ми как върви, харесвами как ускорява като го настъпя, и как завива, смело и уверено, гумите швалбе имат известна универсалност, което значи че и някъде имат компромис, извън пътя има забележки към тях въпречи за All-terrain се справят добре. като чисто нови спирачките имат нужда да се слегнат, а и доста време загубихме докато видим коя е мойта рамка, пробваха ме на 3 - 4 различни размера, и гледаха дали колчето излиза твърде много, дали става твърде дълго, независимо от това дали марката е излезнала от тъбата или не. оказва се че с 5 см колчето ми е ниско на XL рамка и го извадиха повечко 10,5 см ми е колчето за оптимална височина. за да видите колко съм голям и как стои колелото спрямо мен, ще ви кажа че това е 29-ка с XL рамка - 21,5

драг.jpg
(497.78 KiB) 1433 пъти


колелото изглежда така спрямо мен....
Diabolikkant
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Нед Ное 02, 2014 5:14 pm

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот Ozzie » Съб Ное 08, 2014 10:08 am

Наклона на седалката оправил ли си го? :popcorn:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Drag 29-er Pro vs Cross BigFoot 29-er

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Нед Ное 09, 2014 2:01 am

Наклони малко предницата на седалката надолу щото ще те болят ташаците при по продължителни карания.

Честито за байка много весели моменти ти пожелавам. :beer:
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта