Не изглежда като цените им да са високи. Вярно е, обаче че цените на Крос може да са малко по-добри.
Варианти с v-brake е разумно да има само при най-евтините модели.
"ви-брейк /все пак качествен/" струва почти толкова, а и може с много да надмине като цена евтините модели дискови спирачки.
Разбира се, главините за диск качват малко цената, но поради маргиналната разлика v-brake няма защо да има предимство.
Освен това сред noname моделите си има немалко прилични спирачки и са по-скоро изключение тези, които имат някакъв сериозен проблем.
Марковите ви-брейкове определено са по-леки, а понякога и малко по-добре измислени.
Мога да ти дам конкретен пример с това, че евтина noname v-brake спирачка + FR5 лостче, която съм ползвал спираше доста ... наистина доста повече от Alivio + FR5 с едни и същи Clarks калодки - и двете спирачки в ролята на предна.
Колкото и странно да е Alivio спирачката, макар по-лека беше по-кекава, а и с геометрия, която води до по-малко механично предимство.
Разликата в полза на Alivio - теглотo и по-малкото задръстване с мръсотия (съответно загуба на настройката).
Същото предимство имаше и въпросната китайска спирачка (макар и по-малко отчетливо) сравнена с Deore.
Ви-брейковете на Промакс също така не са лоши. За дисковите им спирачки не знам.
XC-"хс в града"

- това да не е нещо като DH-"City DH".