Нов XC велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Съб Мар 21, 2015 11:45 pm

hitar_potar написа:
victortrt написа:От мен :beer:
victortrt написа:Само да припомня, има някаква причина да не е "мекица" - "Лятото също така мисля да правя преходи от по 80-100км в които ще има и не малка шосейна част"

Тази тема май вече на никого не е интересна, а ти пуканки си приготвил.

Ами кво да ти кажа... отдавна съм се отказал от идеята за твърдак. Единствено чистокръвна крос-кънтри мекица не съм карал, но трейл-такава имах. Като знам колко лесно вървеше и колко по-лесно би вървяла една xc-мекица - за мен лично няма проблем прехода от 80-100км. Кеф ти леки рамки, кеф ти шокове със заключване ( при наличието на такъв не знам защо някой би избрал твърдак). :)


Има ли такова животно?!? Хем лека рамка, хем пълно окачване?
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikant » Нед Мар 22, 2015 9:01 am

nikolaysh33 написа:Има ли такова животно?!? Хем лека рамка, хем пълно окачване?


Зависи под какво се разбира лека рамка (леко колело). Всеки би имал различно мнение по въпроса. Може да има някъде определение кое колело се води леко и кое тежжко, но не знам къде го пише.
За мен леко колело е под 12кг, супер леко е под 10кг. Разбира се и колело 12-13кг не е лошо като тегло. Става въпрос за ХС колело

Примерно за 6666лв. може да се вземе това колело (10.2-10.5кг): Изображение :)

Има и по леки, но на цени сигурно над €8'000, някъде бях гледал такива колела, но не си спомням къде и колко струваха, дори май бяха над €10'000. Не се интерсувам от покупка на такива колела по разбираеми причини :) Въпреки че RAM-а е може би най евтиния вариант спрямо други марки, пак не е оправдан този разход за такова леко колело, особено за любителско каране и то предимно по асфалт
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот b1k3ra » Нед Мар 22, 2015 7:20 pm

hitar_potar написа: Ами кво да ти кажа... отдавна съм се отказал от идеята за твърдак. Единствено чистокръвна крос-кънтри мекица не съм карал, но трейл-такава имах. Като знам колко лесно вървеше и колко по-лесно би вървяла една xc-мекица - за мен лично няма проблем прехода от 80-100км. Кеф ти леки рамки, кеф ти шокове със заключване ( при наличието на такъв не знам защо някой би избрал твърдак). :)


А замислял ли си се, че има хора, за които спусканията (където меката рамка ще се ползва най-пълноценно) не са приоритет? За какво трябва да се инвестира в по-скъпа рамка, шок, усложнена поддръжка и т.н.
Има хора, които и амортисьорна вилка нямат и си карат из планината,а ти за шосейни преходи другата крайност предлагаш...

До миналата есен и аз бях с мекица. Момента в който разкарах тази рамка и се качих на твърдак бих определил като най-добрия избор, който съм правил напоследък :) Следващата стъпка дори ще е да мина на хибриден велосипед. Още по-добро решение за човек, който не търси технични участъци, спускания и т.н. а просто се наслаждава на придвижването с велосипед до интересни места.
Последна промяна b1k3ra на Нед Мар 22, 2015 8:08 pm, променена общо 1 път
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Нед Мар 22, 2015 7:58 pm

Вчета покарах мекица Рам Trail и усещането беше много приятно. Покарах много малко , но все пак придобих някаква представа което е по-добре от нищо.

Днес пробвах твърдак Cube с карбонова рамка и общо тегло около 11.4 кг. Качих едно късо и доста стръмно баирче с такава лекота, че останах много доволен. Доста експлозивен и приятен за каране байк. Определено първоначалното ми желание за твърдак се затвърди :D .

Отделно от това с колкото повече хора които професионално карат разговарям ми споделят, че за спускане истинското удоволствие може да се получи с DH велосипед или в краен случай с AM велосипед с по-дълбоко движение на вилката и шока, по-дебели и "балонести" гуми и тн. Аз от друга страна не държа на това да се спускам агресивно и определено предпочитам да мога по-леко да взимам височини и да мога да карам комфортно на повече участъци. Дали ще са горски пътеки или леко по-тежки участъци има значение, но когато реша да направя някой по-голям предох тогава разликата ще бъде голяма. Та определено ХС велосипеда без задно окачване ще бъде моя избор.

Другата седмица мисля да пробвам РАМ велосипеда който ми препоръчахте. Ако нямам възможност да тествам точно него, надявам се да мога да пробвам някой сходен вариант. Ще тествам и още няколко марки байкове.

П.С. Все повече се доближавам на мнението което беше изказано по-рано в темата, че най-добрия вариант за дадения от мен бюджет е за колкото се може по лек велосипед. Все по-добре разбирам наистина колко важно е това.
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот dudelgrincen » Пон Мар 23, 2015 1:16 am

Кюб са сравнително добре $ за $. Рам са по-добре, но в крайна сметка най-добре е да вземеш това което ти харесва. Това, че ще пробваш е супер. Ще добиеш представа и ще видиш практическата разлика. Виждам, че приемаш съветите, но разбира се на всяко нещо гледай критично и накрая реши сам.

Теглото се усеща наистина, но цената за олекотяване на практика нараства експоненциално.
С достатъчно пари можеш да докараш XC колело с мека рамка до 8 и по-малко килограма. Бъди сигурен, че ще е ракета независмо от рамката (но не само заради теглото).

Дори за сравнително малък бюджет може да имаш наистина много леко ново колело, но ще има компромиси от гледна точка коравина и съчетаване на компонентите (и като марки и като класове и като цветове). Точно в това Кюб, Каньон, Рам, Спешълайзд, а и много популярни марки са добри. Макар да е възможно никой от тях не набляга на теглото за сметка на цялостния баланс. Има защо.
Теглото не е всичко. Много други неща освен теглото могат да се окажат решаващи за ефективността.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikant » Пон Мар 23, 2015 7:57 am

dudelgrincen написа:С достатъчно пари можеш да докараш XC колело с мека рамка до 8 и по-малко килограма. Бъди сигурен, че ще е ракета независмо от рамката (но не само заради теглото).


XC колело с мека рамка до 8 и по-малко килограма e утопия до този момент, но може и да бъркам, не смятам че имам всичката информация за колелата :).
Шосейка с тегло 7.5-8кг се приема, като много добро тегло за аматьри и туристи, за друг тип колела не знам да има такива тегла с изключение на цайклокрос колела.
XC колело с твърда рамка за любителско каране с тегло под 12-13кг е доста добър вариант.
Разбира се колкото по лека е толкова по добре, колело с тегло 10-11 кг е перфектно стига да може да си го позволи съответния колоездач :)
nikolaysh33 написа: Та определено ХС велосипеда без задно окачване ще бъде моя избор.

Доколкото разбирам @nikolaysh33 се е ориентирал към твърда рамка, което е по логичния избор за карането, което е описал в първия си пост
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот victortrt » Пон Мар 23, 2015 9:28 am

nikolaysh33 написа: Днес пробвах твърдак Cube с карбонова рамка и общо тегло около 11.4 кг. Качих едно късо и доста стръмно баирче с такава лекота, че останах много доволен. Доста експлозивен и приятен за каране байк. Определено първоначалното ми желание за твърдак се затвърди :D .
П.С. Все повече се доближавам на мнението което беше изказано по-рано в темата, че най-добрия вариант за дадения от мен бюджет е за колкото се може по лек велосипед. Все по-добре разбирам наистина колко важно е това.

Ако имаш тази възможност пробвай някое по-дълго, може и не толкова стръмно баирче, защото на къси, дори и стръмни не се усещат истинските възможности на байка.
Добър пример е т. нар. "голяма монца" в Южния парк - спускането/изказването между парка и уличката до Американското посолство, близо е до магазина на Скот и сравнително близо да Байкцентъра на Богатица, макар че той си е на достатъчно стръмна, че и павирана уличка и без това.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Exorcist » Пон Мар 23, 2015 10:14 am

От изчетеното дотук, според мен се нуждаеш от XC твърдак. Мекица не ти е нужна - няма да караш терени, където да има значение, а само ненужно ще оскъпи и сложи повече килограми отгоре. И поддръжка по-сложна и скъпа.
Аз карам от четири години почти 11- килограмов твърдак спешълайзд стъмпджъпър XC на 26" гуми, на моменти каране подобно на това, което ти си описал, и съм доволен, че е точно това, което ми трябва за моята полутуристическа полуфитнес полуопознавателна представа за планинско колоездене и байк. А откакто открих съвършенството и предимствата на автоматите, съвсем излетях.
Можеш с твърдак да правиш практически почти всичко, без екстремности все пак. Като натрупаш повечко опит ще можеш да пускаш спокойно и участъци и пътеки, които сега ти се виждат супер трудни за твърдаци (не казвам, че мекиците няма да са с предимство на тези пътеки), ако решиш да минаваш по такива.
Монцата е добра, спокойна и с наклони в горната част преди чупката до 13% в един участък. Там можеш да я врътнеш няколко пъти нагоре-надолу и да усетиш поне малко байка. Внимавай на спускането, защото се развиват скорости над 55-60 км. час и ако не внимаваш... а долу свършва внезапно ;)
Богатица е ужасна за каране и тест, няма място за нищо и колите са върху теб, там трябва много бързо да се изтегляш по наклона.
Конкретен велосипед не мога да ти препоръчам, дадените от теб линкове на кюбовете са страхотни, то в един момент е върос и на личен избор и кеф, за този бюджет, който си отделил, все предлопагам ще е стахотно попадение, но тук има много по-запознати от мен с марките и окомплектовките, те могат по-правилно да те посъветват. Единствено бих ти казал - колкото по-лек твърдак, разбира се без компромис с окомплектовката, толкова по-добре. Имаш 85 кг. за начало + някой друг за вода и раница с неща и това е сериозна цифра за изкачване, затова сведи байка до възможно най-лек.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот darki » Пон Мар 23, 2015 10:57 am

nikolaysh33, вече сте "усетили" едно от преимуществата на hardtail-а, а именно неговата лекота на движение.
Обикновено при избора на велосипед се пратят основно няколко грешки:
- липсата на опит на "каране" обикновено дава погрешна преценка за даден велосипед и неговото приложение и обхват на "газене".
- общото физическо състояния на каращия
- надценяване и погрешно избран терен за каране.
Практиката познава много лошо "каране" на меки рамки и "докторско" каране на hardtail-и :-) И този форум не прави изключение в този аспект :-)

В случая карбоновото Cube-че освен лекотата на рамката има и още едно преимущество на рамката - еластичността на карбона (близка с тази на стоманите), която липсва при алуминиевите рамки в границите характерни за карбоновите рамки.
Твърдите алуминиеви RAM-чета лично за мен са компромис, както и някои някои меки рамки от към технология на окачването (изработка, сметки и т.м.). Drivetrain на RAM (SRAM), не мога да го коментирам, защото нямам опит с него, но аз съм с mix-нат на Shimano (курбел и команди Deore, всичко останало XT) и сам безкрайно доволен от към работа (тук огромен принос има механикът, който обслужва, моят велосипед :beer: )
И още нещо. От BG производителите има още много да се желае откъм поддръжка, гаранции и отношение към клиентите и наличности :-)
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Пон Мар 23, 2015 11:29 am

:D Точно споменатата "голяма монца" в Южния си мислех да пробвам, защото си спомних как няколко пъти съм изплезвал език докато се кача до горе. Та ще е пробвам. На Богатица карах в събота и тя според мен е с по лек наклон, но паважа и движението на коли са кофти (наложи ми се два пъти да спирам докато изкачвам заради колите което е много досадно). В този район ул. Свети Наум и Бул. Черни Връх в участъка от Арсеналски до Джеймс Баучер също са подходящи за "катерене тест". :)
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот victortrt » Пон Мар 23, 2015 12:12 pm

Монцата е мястото за тест, защото е наистина стръмен и доста продължителен участък. Св. Наум и Черни връх се качват и с градско колело с вътрешни скорости /7 ако има значение, но няма, защото най-леката предавка на шиманските главини и почти еднаква/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Пон Мар 23, 2015 12:50 pm

darki написа:(тук огромен принос има механикът, който обслужва, моят велосипед :beer: )


Може ли да споделиш какъв велосипед караш и съответно къде се поддържа ?
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот darki » Пон Мар 23, 2015 1:03 pm

nikolaysh33 написа:
darki написа:(тук огромен принос има механикът, който обслужва, моят велосипед :beer: )


Може ли да споделиш какъв велосипед караш и съответно къде се поддържа ?


Не живея в София. Рамката в Giant XTC 2012, вилка Suntour Epicon set-ната на 120 мм ход. Движението е както казах 3*9 курбел Deore 590 и команди. Касета, верига дерайльори XT, Колче, лапа, кормило Easton EA70. Шини dt swiss E530, главини Formula. Тази година съм се нацелил към Commencal Meta HT AM.
Последна промяна darki на Пон Мар 23, 2015 1:33 pm, променена общо 4 пъти
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Nocturne » Пон Мар 23, 2015 1:12 pm

Твърдака върви по-гладко, но само на хубав терен, а такъв няма дори по БГ улиците, да не говорим за планината. Задния шок на XC колелата не ги прави "за спускане", а го прави далеч по комфортно и приятно за каране. При положение, че човека ще кара по всякакви терени и иска да се кефи...
Аз лично ти препоръчвам Ram Trail 29. Не забравяй да покажеш резултата накрая от своя избор )
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот b1k3ra » Пон Мар 23, 2015 3:41 pm

Абе нещо ми се струва, че всички много са се разглезили.
Дет се казва, баба ви все мекици е карала...
Осъзнавате ли, че зачерквате толкова много типове велосипеди, които хората си карат безгрижно. И в сравнение с които всеки XC hardtail с балонните си гуми осигурява осезаем комфорт.
Да, може би XC мека вилка да има предимство по състезания. Там всяка стотна е важна и пълноценно въртене през цялото време е необходимост.
Ама да ми казвате, че за аматьорско "возене" насам натам трябва да сме с мекици... :dontknow:
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Exorcist » Пон Мар 23, 2015 5:05 pm

Още нещо пропуснах да ти кажа. Свързано е с това, как казваш, че ще караш. При мекица трябва да си изградиш навика за заключване и отключване на два шока - два механизма за мислене. Дори при твърдаците с преден шок трябва да внимаваш изключително кога си го заключил и отключил, ако след настройката му за теб, ще си играеш с тези функции. Аз почти никога не го заключвам, просто защото забравям да го отключа после. Пред очите ми един приятел се преби жестоко на спускането към Ярлово, защото беше забравил да си отключи шока на твърдака, хем беше свръхмодерен с ел. командване от кормилото, който за зла участ свръхмодерно не се отключи автоматично от жестокия удар във внезапен канал на пътя. Последствията ги бях описвал някъде, важното е, че е жив и здрав и се отърва.
Искам да кажа, че може да е много чувствителна темата с шоковете от гледна точка на кога и какво си отключил на каква пътека, за микросекунди. Важна е за сигурността ти, да не се подведеш мислено, че имаш един хардуер на разположение, а то всъщност реалността да е друга. А терените може да се сменят за части от секундата от равно на стръмна пътека и тогава, както той направи, просто понякога забравяш да го отключиш. Карането е за удоволствие предимно при теб, и прецени с оглед твоя заявен начин, дали си струва да мислиш на всяка промяна в наколона какво къде да отключваш и заключваш, а то често се забравя, увлечен в емоцията.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот victortrt » Пон Мар 23, 2015 5:12 pm

b1k3ra написа:Абе нещо ми се струва, че всички много са се разглезили.
Дет се казва, баба ви все мекици е карала...
Осъзнавате ли, че зачерквате толкова много типове велосипеди, които хората си карат безгрижно. И в сравнение с които всеки XC hardtail с балонните си гуми осигурява осезаем комфорт.
Да, може би XC мека вилка да има предимство по състезания. Там всяка стотна е важна и пълноценно въртене през цялото време е необходимост.
Ама да ми казвате, че за аматьорско "возене" насам натам трябва да сме с мекици... :dontknow:

1+ Отделно според мен твърдата рамка учи на техника при планинското каране, а твърдата вилка - при градското, за да се кара правилно и да не се натоварват прекалено компонентите. който е карал с твърда вилка в града после с амортисьорна знае как да я ползва, а за рамките да не говорим. Отделно е доста по лесно да оставиш вилката отключена дори по асфалт, за да не я забравиш, отколкото да помниш дали си заключил или не шока. Като си с твърда рамка, неизбежно ще караш така, че да пазиш нея и себе си.
Не знам за баба ми, но майка ми, а преди това дядо ми караха едно градско колело сингълспийд с контра с "унисекс" рамка навсякъде, дори по черните пътища на село. Аз също съм го карал като дете и не се разби от вибрациите, но все пак говорим за черен път в полето, прокаран от селскостопанска техника и нормални наклони. То като се замисля черните пътища са понякога по-добри от асфалта, защото последният е с по-големи неравности.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikant » Пон Мар 23, 2015 5:39 pm

Мисля, че автора на темата @nikolaysh33 много правилно се е ориентирал какво колело да си вземе.
Ясно е, че ще вземе колело с твърда рамка.
Кубчетата от първия пост са много добри колела и което и да вземе от тях няма да сбърка.
Очакваме снимка :)

ПП
И по въпроса твърда рамка или мека рамка.
Примерно вижте на велорали Черни Връх състезателите на първите места с какви рамки бяха.
След време може би и те ще преминат на меки рамки, но на останалите любители на колоезденето надали ще им се счупи з.дника от твърдата рамка :)
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот evin » Вто Мар 24, 2015 11:49 am

То в състезателен ХС "режим" никой почти не си ползва задника, 70+% от трасето се взимат на крака
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот bigchicken » Вто Мар 24, 2015 12:24 pm

По темата ясно, ще си купи твърдак. Ама извън темата да разбирам, че окачването (при ХС) под задника е само за да му е меко на същия тоя задник? Това и за отпред ли важи?
Не, не се заяждам, питам сериозно с образователна цел. Ако има тема или статия пуснете линкче моля!
Аватар
bigchicken
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Апр 19, 2013 2:22 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikant » Вто Мар 24, 2015 2:39 pm

Хахаха много сериозно взехте това за задника.
Функцията на предното и задното окачване е съвсем друга.
Пробвайте да карате кола или мотор без окачване и ще разберете за какво служи ;) , но се съмнявам дали въобще ще намерите такова МПС дори за проба :)
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот victortrt » Вто Мар 24, 2015 2:47 pm

bigchicken написа: Ама извън темата да разбирам, че окачването (при ХС) под задника е само за да му е меко на същия тоя задник? Това и за отпред ли важи?
Не, не се заяждам, питам сериозно с образователна цел.

Какво разбираш под "отпред".
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот bigchicken » Вто Мар 24, 2015 4:33 pm

Ами вилката съответно. Нали е отпред :) Дали логично вилката е "мека", за да им е добре на ръцете, ако рамката е с шок, за да му е добре на задника...
Съответно възниква и въпроса, споменат по-горе - какво им е по доброто на по-меките рамки (стоманени и карбонови) спрямо по-твърдите алуминиеви.
Питам, защото си бях поръчал прословутата тенекиена рамка на ON ONE, но поради невъзможност да ми я доставят ми предложиха на по ниска цена току що излязлата им нова алуминиева. Съответно, както споменах нейде в началото, първо се ядосвах, че не си взех направо мекица, но това се комбинира с ядосването, че не ми докараха стоманената и мисля, че тези неща трябва да се изяснят систематизирано, че да не се ядосват хората за нищо :)
Но може би ще е по-добре да се прехвърлим в друга тема, за да не се разводнява тази
Аватар
bigchicken
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Апр 19, 2013 2:22 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Ozzie » Вто Мар 24, 2015 7:24 pm

bigchicken написа:Съответно възниква и въпроса, споменат по-горе - какво им е по доброто на по-меките рамки (стоманени и карбонови) спрямо по-твърдите алуминиеви.

Меките рамки, независимо от материала от който са направени дават стабилност на задницата като цяло, да не подскача по неравности и т.н., а не да е комфортно на меките части. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Fatal4o » Вто Мар 24, 2015 7:55 pm

В крайна сметка, при покупка на висок клас колело, марката няма значение. Там геометрията винаги ще е добре пресметната и опираме до детайлите - отделните компонентчета, как си пасват едно с друго и какво точно търси потребителя. Cube са много добра немска марка, преди карах алуминиев такъв и беше доста сносно колело. Реално ако сравняваш РАМ ХС и алуминиевите Кюбове, които си посочил, няма причина да избереш немците, най-малкото поради по високата им цена. Освен това рамката на ХС 1-цата е по-добра - доста по лека поради високият % скандии в нея, каплите са по-леки и безкамерни, спирачките на кюба са по-добри. Реално ако отидеш в Рам и им кажеш да ти сменят вилката със СИД вместо РЕБА ( близо 200гр разлика ), ще получиш същото, дори по-добро колело от Кюба на по ниска цена. Единственият недостатък на РАМ ХС е, че не е карбонова рамката. Карбонът има няколко основни предимства пред алуминия освен това, че е по лек. 1. еластичен е и същевременно е твърд или с други думи, вози осезаемо по-меко от алуминия, като не губиш сила при педалиране. 2. По-здрав е! Противна на очакванията на много хора, карбонът се чупи страшно трудно. Там където ще огънеш алуминиевата рамка,в повечето случаи на карбона няма да му има нищо. Чупи се само ако го удариш с огромна сила, на малка площ, примерно с нещо остро - брадва, силно падане на ръб на остър ръб на камък и тн. 3. Вечен е и при счупване се ремонтирана на 100%. За разлика от алуминия няма умора на материала и дори след 10 години, рамката ти ще е също толкова здрава колкото и нова. Ако някой ти каже, че не се ремонтира, не вярно. Може да има проблем само ако производителя на оригиналното изделие е използвал някаква много специална смола, която не иска да залепне с по масовите продукти, но това е 1 на 1 000 000. Аз карам карбоново колело и определено се блазня от предимствата, които дава, но те съветвам да направиш следното - отиваш в магазин на Кюб, пробваш 1 карбонов и 1 алуминиев кюб с еднакви или максимално близки части, и преценяваш дали би дал тези пари отгоре за карбон. Ако не би дал, иди пробвай РАМ ХС и направо го отнасяй. Още един + за РАМ е , че са българска компания и ще е хубаво парите да отидат в нея, а от там и част от тях да се върнат при всички нас под формата на данъци и инвестиции, отколкото да дотираме и без това богатите немци.
Fatal4o
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 10, 2014 6:59 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikolaysh33 » Сря Мар 25, 2015 2:16 am

Fatal4o написа:В крайна сметка, при покупка на висок клас колело, марката няма значение. Там геометрията винаги ще е добре пресметната и опираме до детайлите - отделните компонентчета, как си пасват едно с друго и какво точно търси потребителя. Cube са много добра немска марка, преди карах алуминиев такъв и беше доста сносно колело. Реално ако сравняваш РАМ ХС и алуминиевите Кюбове, които си посочил, няма причина да избереш немците, най-малкото поради по високата им цена. Освен това рамката на ХС 1-цата е по-добра - доста по лека поради високият % скандии в нея, каплите са по-леки и безкамерни, спирачките на кюба са по-добри. Реално ако отидеш в Рам и им кажеш да ти сменят вилката със СИД вместо РЕБА ( близо 200гр разлика ), ще получиш същото, дори по-добро колело от Кюба на по ниска цена. Единственият недостатък на РАМ ХС е, че не е карбонова рамката. Карбонът има няколко основни предимства пред алуминия освен това, че е по лек. 1. еластичен е и същевременно е твърд или с други думи, вози осезаемо по-меко от алуминия, като не губиш сила при педалиране. 2. По-здрав е! Противна на очакванията на много хора, карбонът се чупи страшно трудно. Там където ще огънеш алуминиевата рамка,в повечето случаи на карбона няма да му има нищо. Чупи се само ако го удариш с огромна сила, на малка площ, примерно с нещо остро - брадва, силно падане на ръб на остър ръб на камък и тн. 3. Вечен е и при счупване се ремонтирана на 100%. За разлика от алуминия няма умора на материала и дори след 10 години, рамката ти ще е също толкова здрава колкото и нова. Ако някой ти каже, че не се ремонтира, не вярно. Може да има проблем само ако производителя на оригиналното изделие е използвал някаква много специална смола, която не иска да залепне с по масовите продукти, но това е 1 на 1 000 000. Аз карам карбоново колело и определено се блазня от предимствата, които дава, но те съветвам да направиш следното - отиваш в магазин на Кюб, пробваш 1 карбонов и 1 алуминиев кюб с еднакви или максимално близки части, и преценяваш дали би дал тези пари отгоре за карбон. Ако не би дал, иди пробвай РАМ ХС и направо го отнасяй. Още един + за РАМ е , че са българска компания и ще е хубаво парите да отидат в нея, а от там и част от тях да се върнат при всички нас под формата на данъци и инвестиции, отколкото да дотираме и без това богатите немци.


Супер коментар. Карбона и мен ме блазни :D, но все пак и разликата в цената не е малка, така че още не съм решил окончателно. Изникнаха ми и някои въпроси:
1. Между СИД и РЕБА мислители, че има голяма разлика в работата или по скоро става въпрос само за по-ниско тегло при СИДа?
2. RockShox или Fox за ХС твърдак ?

ПС. Досега бях останал с впечатление, че алуминият е по-еластичния материал от двата и затова при него има повече усукване при по-агресивно каране, но може и да греша.
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот nikant » Сря Мар 25, 2015 8:18 am

nikolaysh33 написа:ПС. Досега бях останал с впечатление, че алуминият е по-еластичния материал от двата и затова при него има повече усукване при по-агресивно каране, но може и да греша.


Карбонова рамка е по корава в сравнение с алуминиева рамка.
От всички рамки , карбоновите рамки са най коравите рамки и при тях има най ниска загуба на енергия при педалиране.
Последна промяна nikant на Сря Мар 25, 2015 8:26 am, променена общо 1 път
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Fatal4o » Сря Мар 25, 2015 8:25 am

1. СИД и РЕБА са почти еднакви вилки, разликата е че СИД-а е по карбонов (корона, стержен) и с някои по олекотени компоненти. Не знам как е при моделите от тази и предишната година , но при по старите, по тежките хора се оплакваха, че има flex при СИД-а, а РЕБА-та е по стабилна. Предвид твоите килограми, може би ще е по-подходящо да вземеш РЕБА. Аз карам СИД и съм доволен, но тежа 65 кг.
2. Според мен определено ROCKSHOX, поради простата причина, че се намират всички части , за всички модели на добра цена и могат да се сервизират веднага. Ако нещо се счупи на FOX-а, най-вероятно ще трябва да чакаш доставка от поне 2-седмици и всичко е по-скъпо.

П.П. Алуминият е най-НЕ еластичният материал, що се отнася до рамки на велосипеди. Затова много хора казват, че железните рамки возят по-добре. Когато алуминият се претовари, той или директно се пука, или се криви, като пукането е по-добрият вариант защото ако се изкриви не-може да се изправи и се пука.Тогава хем ще е крива рамката хем ще е спукана.
Fatal4o
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 10, 2014 6:59 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот Fatal4o » Сря Мар 25, 2015 8:46 am

Аз под еластичност разбирам, способността на един материал да разтяга в позиция различна от нормалната си и след това да се връща в нея без да има промяна в материала или изделието. Карбонът прави точно това. Смолата придава твърдост на влакната,но същевременно е еластична като всеки полимер. От там идва и хубавото на карбона - колкото по-голямо натоварване- толкова по-еластичен е. При удар се мести и се връща в нормално положение, а при нормална употреба енергията се разпределя през всичките му влакънца и фактически няма загуби при педалиране, а пък вози меко. Карбонът в никакъв случай не е корав. Моята рамка на тръбите с по-голям диаметър като я стисна и усещам как мърда под пръстите ми. Алуминия или се разтяга супер малко или много, но не се връща!

Ето клипче на което се вижда разликата между карбон и алуминии.

https://www.youtube.com/watch?v=6APhKvaW6ig
Fatal4o
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 10, 2014 6:59 pm

Re: Нов XC велосипед

Мнениеот dob111 » Пон Мар 30, 2015 11:24 am

Такава хубава тема за такъв хубав велосипед, но ако ни оставиш без снимки за евентуалното ново возило...не си никакъв човек.. ;)
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта