b`Twin премеждия и дилеми!

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот eng.mitov » Пет Май 08, 2015 10:13 am

Здравейте колеги!
Нов съм във форума и се вълнувам в момента пишейки първата си тема. Изчетох доста теми, но ми се сториха сравнително малко. Става дума конкретно за марката b`Twin, която си е сравнително нова за България. Ще се опитам да разкажа за моите впечатления относно модела Rockrider 520 и да получа съвет относно нещата, които съм променил по него. Нямам много познания по веломеханиката, но все пак мисля че се справям добре.
Темата ми е насочена по скоро към притежателите на този модел или желаещите да си го закупят.
Да започнем от цената, която си е доста добра за алуминиев байк с хидравлични спирачки и сравнително добри гуми. Предполагам алуминия в тази рамка не е от най-високо качество, но на тегло на мен ми допада, също ми харесва и класическата геометрия, която ми напомня за стария ми Specialized Hard Rock - стар модел от 2003-та. Спрях се на този модел поради факта, че беше на ниска цена и за съжаление трябваше да купувам два байка, а бюджета беше оскъден ... За мое съжаление само след един излет в гората усетих от къде е спестявано за да се докара тази цена :banghead: .
Тука идва момента на моето колебание и двупосочност за напред! Какво да правя - да го оправям ли да стане като хората, или да го разкарвам и да купувам друго ... Беше тежка дилема, поради факта, че Декатлон дават добра гаранция, но за частите, които са си на него!
Все пак се реших да сменя нещата, които не ми допадат и сега смея да твърдя, че съм доволен от колелото си! Теглото определено се намали и е някъде около 13-те кг., поне според моя кантар.
Подмених:
Кормило - Easton (По широко кормило 685 мм.,което ми е доста по удобно - фабричното беше 640 мм.)
Лапа - Easton (По къса лапа с малко по висок градус от оригиналната)
Вилка - Suntour Raidon X3 Air (Фабричната беше Suntour XCR 100 mm. с Lock out и preload - тегло над 2 кг.)
Преден дерайльор - Shimano Acera (Фабрично сложения беше Shimano Tourney, което за мен си е по скоро за шосеен велосипед! Често ми падаше веригата при превключване по неравности.)
Знам че не са от най-високо качество новите неща, но определено ми подобриха приятното прекарване с колелото по тесните горски пътеки, което е най-важно за мен! Стана си едно добро возило за XC!
Та мъчи ме един въпрос! Дали съм постъпил правилно, или не?
eng.mitov
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 6:27 pm

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Май 08, 2015 2:35 pm

Най-важното е дали ти си доволен или не. Ако си доволен значи си постъпил правилно. Аз мисля че велосипеда си е много добре. Определено като почнеш да караш по сериозно ще има неща които ще искаш да промениш, при всички е така. Карай със здраве па кат се счупи нещо го сменяй с по висок клас и така :beer: . Както казват кеф цена няма.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот Euler » Съб Май 09, 2015 8:39 pm

аз си купих преди месец Rockrider 560 и мога да гарантирам, че декатлонските колела са най-изгодни. Сравнение с колелата на Крос са доста по-пипнати и измислени. Лично аз съм супер доволен. Много се колебаех между едно Рамче и декатлончето, но реших да рискувам, а и разликата от 200лв си казаха думата. Като цяло са много балнсирани колела. Не мисля да сменям каквото и да е, докато не се счупи нещо. И аз НЕ виждам смисъл да се купува колело, което после да се ъпгрейдва. Ако си купиш едно колело и всичките части на колелото, ама поотделно, частите сигурно ще излязат два пъти по-скъпи от колелото като цяло :)
В този смисъл си направил грешка, ако си сменял здрави части, особено ако не си ги продал....
Ако се чудите дали колелото, което сте си харесали, а не може да пробвате, ще ви пасне... Ако се чудите, дали позицията ви върху байка е подходяща...
Предлагам инженерно-графично решение на проблема. :)
Euler
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Пон Юни 30, 2014 11:55 am

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот F1 » Съб Май 09, 2015 11:10 pm

Някак не ми се връзва велосипед за 820 лева да е със спирачки Аурига и Acera, да не говорим за вилка XCR! Предложението на RAM HT.ONE е по-добро според мен, още повече, че са широкоскроени хора и може да смениш едно друго още докато го поръчваш, а да не говорим за Cross C20! btwin съм ги чувал като сайт за хазарт основно!
Най-лошо е да си боклук и да няма кой да те изхвърли.....
F1
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Фев 27, 2012 3:55 pm

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот kobso1245 » Съб Май 09, 2015 11:16 pm

но определено ми подобриха приятното прекарване с колелото по тесните горски пътеки,което е най-важно за мен

Ти си дал отговора в самия въпрос.
Щом ти носи по-голям кеф, значи си е заслужавало.
Колкото до въпросът дали си заслужава или не да се подменят части на чисто нов велосипед-според зависи е, както се казва.
Специално в този случай са си подменени доста важни компоненти и предполагам сглобката е станала доста балансирана, та според мен си е заслужавало. Защото за тия 200-300лв, които са дадени отгоре(а и ако се продадат старите части ще станат по-малко) са си инвестирани точно където е трябвало, а по наблюдения при нов велосипед за общата сума те биха се размили(малко по-добро движение, същото дърво вилка, може би по-качествени капли..)
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот kobso1245 » Съб Май 09, 2015 11:20 pm

F1 написа:Някак не ми се връзва велосипед за 820 лева да е със спирачки Аурига и Acera, да не говорим за вилка XCR! Предложението на RAM HT.ONE е по-добро според мен, още повече, че са широкоскроени хора и може да смениш едно друго още докато го поръчваш, а да не говорим за Cross C20! btwin съм ги чувал като сайт за хазарт основно!

HT1-цата е със същото дърво вилка(даже е с по-тънки стеншъни), задвижването е същия клас(може и по-зле да е, в най-добрия случай е същото), за спирачките нищо не мога да кажа, но не е нещо по-добро от btwin-a.
Иначе за С20 няма да споря, ама той неслучайно струва 1.5к на нормална цена..
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот andriii » Нед Май 10, 2015 9:34 am

F1 написа: btwin съм ги чувал като сайт за хазарт основно!


Bwin е за залаганията, btwin е велосипедния отдел в Декатлон :)
andriii
 
Мнения: 139
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 7:58 am

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот Euler » Нед Май 10, 2015 7:23 pm

820+300=1120
за 1120 лв в Декатлон си купуваш колело с Deore и въздушна вилка RockShock...
не движение Аcera, Сантурче за вилка и някви гадни педали.
Прецакал си се с парите, пич....
Ако се чудите дали колелото, което сте си харесали, а не може да пробвате, ще ви пасне... Ако се чудите, дали позицията ви върху байка е подходяща...
Предлагам инженерно-графично решение на проблема. :)
Euler
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Пон Юни 30, 2014 11:55 am

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот ALF65 » Нед Май 10, 2015 8:46 pm

Аз имам Драг ф5 Тим едишън. жена ми има ф5 про. Много сме доволни. Имаме около 800-900км основно Варна/морска градина и Родопите-караме за удоволствие. Моето е малко ъпгрейднато-по-големи спирачни дискове за сега и нещо по задното движение-забравих какво точно. Важното е че караме без никакви проблеми. Редовно ги обслужваме/провераваме в магазина на ДРАГ-Варна откъдето ги купихме. Много сме доволни от помощта и отношението на момчетата там.
Така че ако си доволен от направеното , значи е ОК.
ALF65
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 31, 2014 9:36 pm

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот kobso1245 » Нед Май 10, 2015 9:28 pm

Euler написа:820+300=1120
за 1120 лв в Декатлон си купуваш колело с Deore и въздушна вилка RockShock...
не движение Аcera, Сантурче за вилка и някви гадни педали.
Прецакал си се с парите, пич....

1300 е, поне според сайта им(че даже не е и налично..).
Като продаде това, което е сменил и ще му е излязло около 1000, което си е приблизително 300лв под цената на туйн-а.
Имайки предвид, че вилките са еднакъв клас-не е толкова зле. Пък ако му и върши работа(иначе прецакал се е, че не е взел С20-ката на Крос, която беше на 900лв и е в пъти по-добра, ама...)
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот Euler » Нед Май 10, 2015 10:26 pm

наистина са вдигнали цената Декатлон :)
И не ми ги хвали Крос, под секва са. Като смениш гадните гуми, гадната седалка, скърцащите дискове и като преместиш дистанционерите над лапата, а не под нея ще получиш свястно колело, да. :)
И все пак педалите ти вероятно ще се удрят във по-високите камъните, т.к. има нещо объркано като цяло в колелото и е доста ниско :)


Имам впечатление от първа ръка за юбилейния модел на Крос и има доста оплаквания. Като знам колко хора карат кросчета вече, сигурно ще ме запсувате, но това съм видял това казвам.
Ако се чудите дали колелото, което сте си харесали, а не може да пробвате, ще ви пасне... Ако се чудите, дали позицията ви върху байка е подходяща...
Предлагам инженерно-графично решение на проблема. :)
Euler
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Пон Юни 30, 2014 11:55 am

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот eng.mitov » Пон Май 11, 2015 9:42 am

IMG_20150507_182139.jpg
IMG_20150507_182139.jpg (269.88 KiB) Прегледано 6367 пъти
Благодаря за отговорите :beer: ! През тези дни му навъртях още няколко километра и съм доволен! Обичам да катеря баири и ниското тегло в момента си оказва доста положително влияние. Направих си и един експеримент с по агресивно спускане през корени и камънаци - чувствах се доста уверено и стабилно! Гледам че сте се интересували от цената, но сте допуснали малка грешка! Цената от 820 лв. е за размер "S", а моето е "L" и цената му е 680 лв. толкова и платих самият аз. С новите компоненти го докарах до към 1000 лв., сега съм пуснал старите-нови за продажба и ще възвърна някой лев.
За мен разликите в марките - странните геометрии на някои производители и материала, който е влаган в рамката! Всички други чарколяци са си фабрични и могат да се подменят! Според мен допуснах грешка, че не си сглобих сам байк, но това ще ми остане за следващия път, като си възвърна старата форма и реша, че този байк, вече не покрива изискванията ми! Ще кача и снимка.
eng.mitov
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 6:27 pm

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот kobso1245 » Пон Май 11, 2015 7:29 pm

Euler написа:наистина са вдигнали цената Декатлон :)
И не ми ги хвали Крос, под секва са. Като смениш гадните гуми, гадната седалка, скърцащите дискове и като преместиш дистанционерите над лапата, а не под нея ще получиш свястно колело, да. :)
И все пак педалите ти вероятно ще се удрят във по-високите камъните, т.к. има нещо объркано като цяло в колелото и е доста ниско :)


Имам впечатление от първа ръка за юбилейния модел на Крос и има доста оплаквания. Като знам колко хора карат кросчета вече, сигурно ще ме запсувате, но това съм видял това казвам.

Гумите и седалката, както педали и лапа почти винаги се сменят, независимо какво колело си взимаш, просто всичко си е до конфоррт/начин на каране, така че това не са аргументи.
"скърцащите" дискове спират да скърцат след като се разработят(предполагам се използват полуметални накладки, на мен такива са ми правили същото, та според мен това е проблемът, въпреки че не е проблем).
За спейсърите на лапата-това пак си е лично виждане.
А иначе аз карам Грип 130(който е на 90% същия, предполагам има някаква малка разлика в геометрията, защото на С20 рамката ми бие по като на Тракшън) от 2 години и съм адски доволен. Разбира се с други гуми, кормило и лапа(всъщност само само седалката не съм сменил от гореизброените, защото ми пасна), но друго не съм пипал.
Тва за педалите нещо не го разбрах, не ми се е случвало, ама де да знаеш.
Поне това са моите впечатления от 2 години ползване. Жалко, че и те се усетиха и вдигнаха цените, ама пак са си доста на оферта..
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот Euler » Пон Май 11, 2015 8:44 pm

Пичагата, с който караме заедно в началото се чудеше защо педалите (на новото му С20) в най-долно положение му се удрят в камъни и корени, в които не очаква да се удрят. Като сравнихме, сигурно имаше 2см разлика с моето колело. Т.е. или центърът на средното движение е ниско и твърде близо до земята, или курбелите са дълги (макар да са стандртните 175мм), или нещо друго по геометрията не е в ред.
Иначе е нормално като пробиват на пазара да пускат по-ниски цени.
Ако се чудите дали колелото, което сте си харесали, а не може да пробвате, ще ви пасне... Ако се чудите, дали позицията ви върху байка е подходяща...
Предлагам инженерно-графично решение на проблема. :)
Euler
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Пон Юни 30, 2014 11:55 am

Re: b`Twin премеждия и дилеми!

Мнениеот kobso1245 » Пон Май 11, 2015 9:02 pm

Хах, това наистина е интересно, на мен не ми се се случвало...
Сега като се замисля всъщност аз и не съм минавал през корени/камъни и педалите ми да са в най-долно/най-горно положение, затова не съм го забелязал. Може наистина средното да е ниско, не съм му гледал точно геометрията.
А иначе Крос са си на пазара от около 3г(поне аз от толкова ги следя), не знам защо пуснаха тая оферта сега...
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта