Кратко представяне и молба за съвет!

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пет Май 08, 2015 10:55 am

Здравейте, приветствам Ви за маниашкия форум!
Аз съм на 42 години 182 см 80 кг от Русе съм и обичам да карам колело сред природата.
Правя го от 2002г., но напоследък по- често, откакто взех да не мога да играя футбол заради контузии.
Пълен лаик съм в областта, до вчера не бях чувал думи като твърдак, трейл, крос кънтри, ендуро, фридрайв. Дори не знаех че колелетата имат различен размер рамки.
Ето го и моето колело:

Изображение

Купих го от „Метро” за около 250 лева. 13 години нищо не съм правил по него, единствено сменям гуми. Доста вибрации е понесло през годините и честно казано съм изненадан, че продължава да работи.
Щях да забравя два пъти съм сменял остта на средното движение, чупил съм я при натиск върху педалите.
Освен това често изкривявам обтегача на веригата особено преди да сложа предпазител, задната капла е леко крива.

Изображение

Наскоро си купих багажник за колата, че не обичам да карам по шосетата. Малко се колебах между избрания от мен и някакви шведски, но предпочетох плаващата конструкция, пред твърдото окачване на шведите и мисля, че не сгреших.

Изображение

Мисля си че вече е време за ъпгрейд на колелото, най- малко да не тежи на багажника на колата :)
Затова се нужда от Вашите съвети
Ето снимки на последните ми излизания с колелото за да добиете представа къде карам.

https://www.facebook.com/profile.php?id ... nref=story
https://www.facebook.com/profile.php?id ... nref=story
https://www.facebook.com/profile.php?id ... nref=story



Ето впечатленията ми от настоящото ми колело.
Доста е тежко и това е проблем когато се наложи да го нося на гръб по непроходима отсечка.
За всичко останало съм доволен от настоящото си колело може би защото почти не съм се качвал на друго.
Веднъж един приятел предложи да ми подари алуминиево с лети капли, но отказах първо защото нямаше бързи предавки и второ инерцията му не беше така добра като на моето.
Впечатленията ми от останалите колелета са че са много твърди, а това не ми се нрави. А също и че кормилата са им много ниско и трябва да се изгърбя докато карам.

Обичам да карам по черни пътища, пътеки или просто без път след гората.
Понякога в пръстта има засъхнали дири от трактор или от крави и тогава вибрациите са нечовешки затова предпочитам меки колелета.
Обичам да се спускам по инерция (то кой не обича) по всякакъв път, дори и без път и колелото трябва да може да преодолее твърди препятствия като например скрито в тревата паднало дърво.
Обтегача трябва да е устойчив на треви и клони, изобщо има ли скорости без обтегач.
Калта която се наслоява по гумите също е проблем, мислех че при дисковите спираки не съществува, но веднъж карах с приятел който имаше колело за 2000 лева и ми се стори, че той повече закъсваше от мен. Когато калта се наслои на вилката и спира гумата.
И още нещо до сега не съм чупил ос на колелета, но два пъти чупенето на средната ос малко ме плаши да не стане при висока скорост.
Не съм екстремен карач и няма да участвам в състезания. Няма да правя скокове и не ме вълнува карането в града.
Има ли лек за моето хоби?
Не съм посочил цена, защото търся оптималното съотношение между цена и ефективност, като на тази функция
Изображение
Цената не трябва да е по висока от пресечната точка :)
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот travel_mate » Пет Май 08, 2015 7:29 pm

Не е по темата, но от къде в Русе купи багажника и за колко?
travel_mate
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Авг 10, 2014 9:37 am

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пет Май 08, 2015 8:24 pm

Мисля, че се обадих по тази обява http://www.superautobg.com/bg/products/192.html, на следващия ден багажника беше при мен с Еконт.
Алуминиев двеста и няколко лева не помня точно. Преди това звънях на русенска фирма, но се оказаха много несериозни.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот sonscp » Пет Май 08, 2015 8:40 pm

Добре дошъл във форума! :beer:
И аз съм бил на твоето място с ъпгрейд да стар велосипед. Чудих се 1 година и установих, че най-рационалното решение е .. Нов велосипед.
Работата е там, че за да смениш една част ще трябва да смениш и втора, трета и т.н.
Примерно за да смениш вилката с по-съвременна ще трябва да смениш и рамката, понеже диаметъра на тръбата е различен от на твоята рамка. За да смениш рамка най-вероятно ще трябва смениш спирачките с дискови, понеже 99% от съвремените рамки нямат място за в-брейк спирачки,каквито са сегашните ти. За да смениш спирачки ще трябва да смениш главините на каплите или по-скоро целите капли.. И т.н. и т.н. ... Разбираш ме ... Ако за всяка сменена част използваш сервиз ще ти вземат по 5-10-20лв. Всеки път.
Съвета ми е да не си губиш времето и в парите в безсмислени ъпгрейди, а да събереш едни 300-400лв. И да си купиш един съвременен байк. Примерно твърдак с вилка 100мм. Ход и амортисьорно колче? Знам, че си харесваш сегашния байк, но той не е подходящ за ъпгрейд . Каквото и да смениш, железните рамка и вилка ще си тежат.. Докато една алуминиева твърда рамка с амортисьорно колче вместо камък с пружина отзад ще са ти много по-полезни. Помисли си преди да започнеш да наливаш пари в него, понеже с едно приятелче така му правихме кроса и като бихме чертата сметката беше равностойна на цената на един приличен твърдак (без да даваме пари за монтажи). :agree:
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пет Май 08, 2015 9:06 pm

Извинявам се не съм се изразил правилно. Под ъпгрейд имах предвид ново колело. Изобщо не съобразих, че на моето може да му се сменя нещо.
Много бих се радвал ако има някой от Русе да покараме заедно, и да ми даде да пробвам неговото колело. Утре мисля да изляза ако е хубаво времето.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот sonscp » Пет Май 08, 2015 9:34 pm

Кажи някакъв ориентировъчен бюджет да знаем какво да търсим и да помагаме. :)
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пет Май 08, 2015 10:09 pm

sonscp написа:Кажи някакъв ориентировъчен бюджет да знаем какво да търсим и да помагаме. :)

Търся хиксчето от функцията в началния пост, предполагам, че е някъде около 2000 лева, но вие ще кажете.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот jungleraver » Пет Май 08, 2015 10:10 pm

Привет!

Браво за добре описаната ситуация, спести ни доста излишни въпроси! :beer: Браво и за ентусиазма и желанието, и за доказателството, че човек и с колело от Метро може да си прави кефа!
Идеята от последния ти пост е най-доброто, което можеш да направиш - дано някой откликне и ти даде кръгче в реални условия, за да прецениш сам за себе си твърдак или мекица (споерд мен читав твърдак с добра вилка 100-140мм. ще те очуди с лекотата, която преминава през препятствията).

После идва бюджета - разбирам графиката, но пресечната точка трябва сам за себе си да я откриеш. Според мен към момента ценовите нива са следните: 500-1000лв. - приличен твърдак втора ръка, 1000-2000лв. - нов приличен търдак; мекица или ултимативен твърдак - втора ръка, 2000-99999 - май тук вече е подмината пресечната точка.

За описаните проблеми с оста и обтегача - ако компонентите са по-висок клас няма да имаш такива дертове, най-добре курбелите да са със куха ос http://www.diaryofamountainbiker.co.uk/dec05/xt_hollowtech_II_chainring.jpg, а обтегача със shadow технология http://static.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/7/RD277A00.jpg
Скорости без обтегач има, но ако искаш да има предавателни отношения съпоставими с 3х9 скоростна система, само главината-скоростна кутия е четирицифрена сума http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Speedhub-schnitt.jpg.
Дисковите спирачки определено са по-добри, ако са хидравлични, там по-скоро се търси надеждност - спирачната сила всички я имат.
Относно калта - там е по-скоро до гуми, но ако е достатъчно лепкава, нищо не може да те спаси, ако ще да си с байка на Батман.

Помисли и реши в кой ценови диапазон си.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот xargs » Съб Май 09, 2015 10:27 am

В тази ценова категория мога да ти препоръчам Sprint Addicted - 1700лв Еко модела, или ако ти се дават 2к ъпгрейднатия вариант:
http://bikesport.bg/bg/products/2174-%D ... %BD%D0%B5_

http://bikesport.bg/bg/products/2173-sp ... %BD%D0%B5_

300те лв отгоре си заслужават най-вече заради по-хубавият заден амортисьор, но и да не ги дадеш пак ще си доволен. Имайки предвид желязото, което караш сега, и двата варианта ще са като совалка.

Колелцето го видях на живо и много ми допадна. Отзивите от него също са добри.

:wavey:
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот Ozzie » Съб Май 09, 2015 11:22 am

едно "CUBE" се появи току що в пазара
ако държиш на "мек" велосипед
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Съб Май 09, 2015 11:58 am

Благодаря на всички писали в темата. С много приятни впечатления съм от форума. Ще чета и анализирам по-късно, че сега отивам да карам :)
Благодаря за линка настина предпочитам втора ръка, защото предполагам, че цената е по-поносима.
Според Вас струва ли си да си купя втора ръка колело и колко надуло идва цената при качествените модели, защото ако е примерно само 10 процента няма смисъл според мен.
Едни приятел обеща да ми даде неговото колело да го пробвам :) , помня че го беше купил навремето за 2000 лева, но ще трябва да го обслужа.
Някой може ли да ми препоръча къде в Русе могат да обслужат колело?
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот xargs » Съб Май 09, 2015 1:19 pm

Цената на втора употреба колелата може и да те учуди, но в повечето случаи е валидно това което казваш - за по-малко пари можеш да вземеш по-добър байк. Хубаво е да разбираш какво купуваш, за да не се окаже после, че ще правиш скъпи ремонти. На новото, най-голямото предимство е, че можеш да си избереш точния размер рамка.

Ако не си прекалено в час с велосипедите и гаранцията може да се окаже плюс.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Нед Май 10, 2015 11:24 pm

Вчера с моето колело се наложи да слизам от скали, не че ми тежеше много и все пак ми се стори, че в някой моменти щеше да е по- безопасно ако беше по леко.
https://www.facebook.com/profile.php?id ... nref=story
Преди малко в кварталната кръчма разгледах две колелета на посетители. Както е казал колегата по- горе наистина ми се сториха като совалки:)
За жалост собственика не ми даде да направя едно кръгче, но поне успях да го яхна.
Направо ми заспа 21 инчовата рамка. Влюбих се от първи поглед, а предния омекотител беше уникалено мек и работещ имам предвид, че се връща сам :). Имаше и бутонче за заключване. Човека ми каза че неговото било тежко е той да види моето.
После се качих на едно 19 инчово, но то ми се стори по-голямо и така стигнах до извода- задължително мерене и проба по възможност.
Изрових стари снимки на колелото на моя приятел, което той не кара
Изображение

Нямам търпение да го пробвам. Помня, че някога ми се стори смешно колело, защото не беше лъскаво и файско като онова с летите капли и се чудих защо го е купил. Но сега си давам сметка, че може би вози добре.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот victortrt » Пон Май 11, 2015 11:44 am

Понеже не съм наясно с бюджета, аз ти предлагам това - http://bikesport.bg/bg/products/2277-%D ... %B4%D0%B8_ или това http://bikesport.bg/bg/products/2163-sp ... %B4%D0%B8_
Двете са на един производител /български/, но нивото и цената е различна, като всяко от тях смятам, че напълно си заслужава парите.
Като цяло според мен ти трябва 29-цолов байк без задно окачване, защото при тях големите гуми достатъчно добре играят ролята на окачване. Трябва ти също така дерайльорът да е с Шадоу+ дизайн /по-прибран е към велосипеди и не се закача по корени и т.н. и по-малко се клати към рамката, съответно не се удря веригата в нея и т.н./.
Аз съм карал 29-ка едно лято и макар да беше нисък към среден клас, нямах проблеми с неравностите по Витоша, но и нямах време да я карам.
Според мен 29-ка за твоите цели е по-добър вариант от велосипед с двойно окачване.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Сря Май 13, 2015 12:39 pm

Попаднах на тази страница
http://www.ram-bikes.com/bikes/
Има доста голямо разнообразие от конфигурации.
Колкото повече ровя толкова повече въпроси възникват и все повече се оплитам.
Ще пробвам една кратка дискусия по компоненти

1. Рамка
1.1. Материал. Ще бъде алуминиева (карбоновите минават цената Х според мен)
Няма да задълбавам за тежестта, по- скоро ме интересува дали за здравината има някакво решително значение от какво се състои сплавта.
1.2. Профил. Забелязвам, че има рамки с различни профили и предполагам, че технологията на формирането и шевовете е различна
1.3. Конфигурация.
1.3.1. възможност да се окачва на багажник (виж снимката горе) Притеснявам се, че ако амортисьора е хоризонтален, при поставяне върху багажника мога да счупя копчето което се вижда
Изображение
1.3.1. Задно окачване конфигурация. Каква е разликата между вертикално и хоризонтално разположен амортисьор. Аз предполагам че хоризонталното разположение предполага по чувствителна задница и по голям плаващ ход и по голяма здравина.
1.3.2. Ъгъл на вилката. По стабилно ми изглежда с по голям ъгъл. По принцип не харесвам директните (перпендикулярни) шосейни вилки, които осигуряват (според мен) непосредственост при завиването и силов контрол. За мен е по важно да мога да преодолявам препятствия при спускане и да не се преобърна, отколкото да мога да завивам рязко. Защото не търся бързина във завой, (твърде опасно е за мен) по скоро бързина на права отсечка.
1.3.3. Ъгъл на колчето на седалката. Предпочитам хоризонтална седалка за удобство в правите участъци. Не ми допада задния наклон, спусканията ми ще по скоро инцидентни.
1.4. Заден амортисьор. Виждам че има два вида един с пружина и някаква малка джаджа към него, а другия изцяло въздушен. Има ли и трети вид? По принцип съм се насочил към въздушен. Трябва ли нещо да знам за надеждността, на колко време се нуждае от техническо обслужване. По принцип аз съм доволен от моя, ползвам на най мекото, но ми струва че самата сглобка не е много стабилна, лопане при висока скорост, но пък вече 13 години не се счупил.
2. Вилка.
В това отношение моето колело е пълно дърво. Уж има смекчаване но на практика няма ход и ако има не се връща като хората.
Ще ми се тук да хвърля повечко пари. Няма да скачам, но не искам да ми се тресат ръцете и съответно да ми падат пломбите и коронките, защото също струват доста пари.
Също така при спускане според мен има значение за преодоляване на скрити препятствия и евентуално използване на предната спирачка.

2.1. 100 мм достатъчни ли са? Не знам защо ама нещо ме влече към даване на повечко пари за този компонент, може би защото моята сегашна вилка е трагедия.
2.2. Блокажа за какво се използва?
2.3. Насочил съм се към въздушна.
2.4. Регулирането на твърдостта реално ли е или тази функция не струва?
3. Капли и гуми
3.1. Диаметъра толкова ли е важен. Ако взема по- голям ще намирам ли вътрешни гуми. Някакси съм свикнал с 26 цола, но до колкото разбрах големия диаметър позволява по голям комфорт. Ако съм с голям диаметър наистина ли задния амортисьор се обезсмисля?
Големия размер не е ли по тежък , не се окривява по-лесно? Трябва да се има в предвид, че съм успял да окривя моята подсилена задна капла, така ще ми трябва нещо по-скоро здраво отколкото леко.
3.2. За гумите нищо не научих но гледам че почти всички имат еднакъв профил (различен от моя)
4. Скорости.
4.1. Предавки. Много съм доволен от моите предавки
По принцип държа да има максимално широк диапазон, не толкова на прецизната стъпка. За мен е по важно да мога да си въртя комфортно седнал при изкачванията, отколкото да си разпределям прецизно усилието при катерене прав. Също така държа да имам и сравнително бърза шосейна скорост, или някакво ускорение при спускане.
4.2. Система на скорости- нищо не разбирам тук, мога да кажа само че моите са супер неудачни, често ги губя трудно ги сменям и т.н.
По важното обаче е веригата да не се закача и водача да не се окривява. Така че разбрах Шадоу.
Виждам обаче едни модели които държат веригата високо (има някакво колелце зад венеца) за това колелеце специална рамка ли трябва.?
5. Спирачки.
Разбрах, че всички спират еднакво добре, но едните били по надеждни.
С риск да се изложа искам да попитам дали има ABS като при колите? Питам защото при спускане като натисна задната колелото блокира и почва да поднася и трябва да освободя за да не падна.
Изображение
Или ако няма такава система има ли нещо подобоно?
6. Кормило, предпочитам да е високо колче и дръжките да са извити към мен, за повече комфорт. Просто така съм свикнал от дете.
Очевидно трудно ще намеря нещо на старо, което да ми задоволява всички прищевки.

От препоръчаните това изглежда страхотно http://olx.bg/ad/kolelo-cube-xms-ID4R1cg.html
Притесненията са ми че при транспорт мога да повредя амортисьор. Освен това кормилото ми изглежда прекалено издадено напред.

Това ми изглежда супер за спускане viewtopic.php?f=16&t=173937 но как ще го карам с толкова ниска седалка, изобщо не е препоръчително за старите ми колене.

Това сякаш ми допада http://bikesport.bg/bg/products/2174-%D ... %BD%D0%B5_ цената е минимума препоръчан от вас, къде му е слабото място?

Приятно съм изненадан от богатия избор на RАМ
Колега victortrt е предложил 29инча, а виждам че има и 29 с амортисьор.
http://www.ram-bikes.com/bikes/xc-two/
На мен сякаш повече ми допада
http://www.ram-bikes.com/bikes/am-one/
ще ми бъде интересно, ако намеря къде да ги пробвам.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот TheUndertaker » Сря Май 13, 2015 1:04 pm

Поздравления, за хубавата тема на автора. Бях се засилил да отговарям на всички въпроси, но се замислих, че ако направя това ще се омагьосаш още повече.

Щом си покарал Ram Xc2 26 или имаш възможност да го покараш направи го. В момента това е най-изгодното меко колело на пазара 1099лв с заден амортисьор и хидравлични спирачки. Производителя разчиства последните си бройки от него за това и цената е такава.

Вариантите за по новите Ам1 27.5 и XC2 29 са също добри колела, но всичко зависи от бюджет. Всяко едно от тези, които споменавам ще ти свърши перфектна работа , за карането което описаваш. Въпрос на избор.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот LUDIO » Сря Май 13, 2015 2:16 pm

Отговарянето на всичките въпроси изисква доста усилие и време. Някои точки дори могат да предизвикат спор между различни хора поради лични предпочитания/убеждения/знание/незнание и т.н. Освен това за някои въпроси важи "Колкото фирми толкова стандарти....". Пазара в момента е толкова пренаситен, че едва ли има много любители, които могат да следят всичко ново и да могат да преценят едно или друго е по-добро. Предлагам на вниманието на автора една книга, на която наскоро попаднах във форума. Не помня в кой раздел и кой беше дал линка, но съм му безкрайно благодарен :beer: . Още не съм я прочел цялата, но вече намерих отговори на множество въпроси и неща, които със сигурност ще ми бъдат полезни. Книгата е Mastering MTB Skills.

Относно ABS-а аз лично съм чувал само за следното Safe Anti-Locking Braking System.
Аватар
LUDIO
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 2:20 pm
Местоположение: София

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот nikant » Сря Май 13, 2015 9:15 pm

Според мен, долното колело е подходящо, от това което прочетох, като изисквания.

http://jordan-bikeshop.com/1-cycling/bikes/mtb-bikes/RAM-XC2.2-29
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот xargs » Сря Май 13, 2015 9:22 pm

Наистина си задал доста въпроси. Първите няколко глави на книжката, която колегата е дал ще ти отговорят най-добре и ще ти дадат и по-добра представа за темите като цяло.
Това как е ориентиран шока няма отношение към работата на окачването. Дизайнерско решение е. За диаметъра на гумите може много да четеш, но за целите, които поставяш пред колелото не мисля, че е решаващ за теб. Избери това което повече ти харесва и пасва като размер. АБС няма. Това което си видял на вилката е името на системата на въздушната пружина в конкретната вилка. При велосипедите, които гледаш всички шокове са въздушни.

Всичките посочени колелца според мен ще ти свършат чудна работа (и спринта и хц-то). При положение, че имаш парите за сносно колело с двойно окачване, не виждам никакъв смисъл да се набутваш с твърдак. Комфорта и стабилността, които ще получиш от колело с двойно окачване, напълно си заслужават килограма тежест отгоре.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пон Юни 01, 2015 11:31 am

Благодаря за книгата Лудио – много е интересна.
Взех колелото от снимката горе за тестове. Ще правя снимки и ще пиша.
Първото ми впечатление - с лекота го вдигнах и поставих на багажника, докато моето признавам ми коства доста усилия заради теглото и формата рамката.
Педалите залепнаха за краката ми – широки с шипове, голям кеф.
Скоростите превключват по-добре от моето.
От окачването въобще не съм доволен може би ще трябва да го занеса на майстор.
Задното не връща като хората, нещо трака, много е меко.
Предното има ход само 3 см.
Задната капла вероятно е крива.
Най- важното е конфигурацията и стойката. Засега въобще не съм доволен, позицията е изместена назад, но ще видим на дълъг път.
За сега най- важното е ако може някой да ми препоръча майстор в Русе да го профилактира.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот travel_mate » Пет Юни 05, 2015 6:52 am

rigoletto написа:Благодаря за книгата Лудио – много е интересна.
Взех колелото от снимката горе за тестове. Ще правя снимки и ще пиша.
Първото ми впечатление - с лекота го вдигнах и поставих на багажника, докато моето признавам ми коства доста усилия заради теглото и формата рамката.
Педалите залепнаха за краката ми – широки с шипове, голям кеф.
Скоростите превключват по-добре от моето.
От окачването въобще не съм доволен може би ще трябва да го занеса на майстор.
Задното не връща като хората, нещо трака, много е меко.
Предното има ход само 3 см.
Задната капла вероятно е крива.
Най- важното е конфигурацията и стойката. Засега въобще не съм доволен, позицията е изместена назад, но ще видим на дълъг път.
За сега най- важното е ако може някой да ми препоръча майстор в Русе да го профилактира.


Нямам преки впечатления, но вариантите ти в Русе май са само 3: Милен зад халите (до яйцата), Цецо в Димибайк и в бившата търговия на едро точно на гърба на Ромпетрола се пада. Говорим за по-сериозни майстори и с магазини, ако трябва някоя част. Иначе на Видин, до Била има в едно гаражче едининякъде около университета още един.
travel_mate
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Авг 10, 2014 9:37 am

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот rigoletto » Пон Юни 08, 2015 10:34 am

Благодаряq и за тримата съм чувал, колелото е купувано до бившата „търговия на едро” Отидох при Дими защото ми е най- близо, а и работи до късно.
Цецо направи амортесьорите годни за каране. Ето го и самото колело:

Изображение

Вилката е J4, когато я занесох хода и беше 3 см, след обслужването, хода стана 8 см, а и самата вилка стана по- дълга.
Четох инструкцията един клик действа на хода със 7 мм , а целия бил 125 мм, на практика не е точно така и заключването не действа като хората.
Но в сравнение със страта ми колело вилката на това е на светлини години по-добра.
Задния амортесьор беше спихнал, Цецо го настроил за 80 кг.
Покарах малко и вече имам отговор на първия си въпрос.
Колелото трябва да е мекица. Правих тестове с едни твърдак в парка. Върви по-бързо и управлението сякаш е по стабилно- обаче такива къчове хвърля- като магаре, трябва да го карам постоянно прав, докато мекицата направо лети над неравностите, при това без да ставам.
Минуса на мекицата е че като настъпя прав педалите силата ми се улавя от амротесьорите, сега разбирам защо има заключване от кормилото.
За задните амртесьори предлага ли се заключване от кормилото, имам предвид ефективно, защото на тази вилка J4 заключването не е силна страна, задния амортесьор въобще не се заключва.
rigoletto
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 2:27 pm

Re: Кратко представяне и молба за съвет!

Мнениеот Djani_Varna » Вто Юни 09, 2015 7:34 am

Чесит нов байк :) Много безаварийни километри :beer:
JackHammer..Emperor
Аватар
Djani_Varna
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1259
Регистриран на: Вто Юли 31, 2012 9:32 am
Местоположение: Около Варна


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта