Това са планински велосипеди, които стават за каране по асфалт, но не са предназначени за това.
Ето тук има описание на отделните видове велосипеди и тяхното предназначение -
http://www.crosscycle.com/bg/news/news20.html като за Крос хибридните модели са под името cross. Чети само анонсите на отделните моделни гами.
Разликите са в размера на гумите, дължината на рамката и оттам позицията на колоездача, обхвата на предавките и по специално възможността за тежки предавки, удачни за бързо каране по асфалт и др. по-дребни неща.
Бургас не е малък град по отношение избора на велосипеди, имате всички български марки, както и полски и чешки велосипеди, каквито няма например в София и Пловдив
Относно зърното и плявата поствам едно мое малко по-дълго повествование, което да ти даде ориентация:
Класовете на шимано вървят във възходящ ред така ........ /букви и цифри/, търни, алтус, ацера, аливио, деоре, slx, xt, xtr. До деоре са нисък и среден клас, като деоре е границата между средния и високия клас /най-общо и условно/
Вилките на сънтур вървят към по-хубави от някакви с букви и цифри – xct - xcm - xcr и нататък вече с имена, но за начален клас велосипед това инфо няма значение.
Общоприето е че вилките Рокшокс и т.н. са по-добри от тези на Сънтур като марка.
Вилка със заключване /обикновено има в модела й нещо LO – MLO HLO и др./ е по-добре от такава без заради възможността да се заключва
Велосипед с 24 скорости е по-добре от такъв с 21 не толкова заради броя на скоростите, а и поради други причини, най малкото защото задната му главина е на шлици /по-нов стандар и по-здрава/ и защото за 24 скорости се намират нови компоненти среден клас.
В по-малка степен това важи за предимството на велосипед с 27 скорости пред такъв с 24.
По-лек велосипед е по-добре от по-тежък, но теглата, посочени в сайтове не са 1:1.
Карането на планински велосипед в града не е невъзможно, но често възниква нуждата от по-градски гуми, особено ако се кара основно по асфалт.
Градски гуми 27.5 " се намират у нас по-трудно и изборът е ограничен. В чужди сайтове има избор, но цените са около 30 лева на гума.
Градски гуми 28" и 26" се намират, като първите стават за 29", тоест 29-цолов велосипед може по-лесно да се преоборудва за градско каране.
Тази възможност и вероятност следва да се има предвид при избора на рамка, ако се притеснявате колелото да изглежда грозно с дебела рамка и тънки гуми.