Бързаш много с диагнозата.
Бутах настройките на дерайльора по все възможен начин и това не помогна
С тия всевъзможни начини най-много да си подминал правилния. Имаш 4 възможни настройки
- Винт за отстояние на горната ролка от венците - дебел, отделен сам на дерайльора
- Винт за ограничаване на дерайльора при най-ниска скорост (голям венец), обикновено отбелязан с L
- Винт за ограничаване на дерайльора при най-висока скорост (малък венец), обикновено отбелязан с H. Намира се до горния.
- Регулация на командата за опън на жилото, намира се където жилото излиза от командата.
Възможните ненастроени по всяка вероятност са L винтът и/или опъна на жилото.
Обръщаш колеото на опаки и качваш на големия венец.
- Горната ролка на дерайльора (тази която е най-близка до венците и при обърнатия ти велосипед всъщност е отдолу) трябва да има няколко см вертикално отстояние от големия венец. Ако няма - навиваш първия винт от списъка горе.
- Същата горна ролка трябва да е точно над големия венец.
- Ако е отместена навътре към спиците (Надали, иначе вече щеше да си напълнил спиците с верига) навиваш втория винт от списъка (този с L-то), докато върне веригата над големия венец.
- Ако е отместена към втория венец (най-вероятната ситуация) - натягаш жилото при командата, докато дерайльорът се върне над големия венец.
- Така или иначе си обърнал колелото, пусни на най-голямата скорост (най-малък венец) и виж къде е ролката. Ако не е над венеца, ами навън, към рамката, натягаш третия винт от списъка горе (този с Н), докато се върне.
Ако все още имаш същи проблем след тея операции, най-добре си закарай колелото на сервиз, реглаж на скорости не е особено скъпа процедура, и ще ти кажат дали пък не е наистина от касетата. Сменя се винаги в комплект с веригата.
Обикновено големите венци са най-малко износени, освен ако предния карач не е някое състезателно по нанагорнищата клинче. Най-много се износват (особено на градско) средните и тези към по-големи скорости (6-7-8ма при 9 скоростните, например).
и гледаш какво прави веригата при въртене.