1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот DGeorgiev92 » Вто Дек 01, 2015 7:05 pm

Здравейте :)
Преди седмица се сдобих с велосипед RAM AM 2.1 който е с 1х10. Много съм доволен от тези компоненти колелото върви и превключва супер но има един малък проблем че като кача на най-големия венец и като напъвам започва да прескача веригата отзад. Покарах го за да се разработи малко.... не се оправи. Бутах настройките на дерайльора по все възможен начин и това не помогна или може би не съм го направил по правилния начин. Другото което си мисля е дали да са ми сложили по къса верига и от там да прескача. Пуснах шока направих хода на колелото за да видя дали има мегдан да върви дерайльора.... върви си няма проблем. Та от какво може да е тази ситуация и има ли спасение.
Поздрави Деян :)
DGeorgiev92
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 7:32 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Любо » Вто Дек 01, 2015 8:36 pm

Закарай го на майстор , дето разбира :D
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Дек 02, 2015 12:55 am

По принцип леко прескачане (към по-малка/голяма предавка) се обира от врътката на командата. Погледни позицията на горната ролка на дерейльора каква е - трябва така да изглежда (виж второто видео):
http://www.oneupcomponents.com/pages/Instructions
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Сря Дек 02, 2015 1:25 am

Венеца е износен.На него е карано най много.Обикновено и зъбчетата са заострени на върха.Няма оправия освен с нови.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Сря Дек 02, 2015 3:12 am

Бързаш много с диагнозата.

Бутах настройките на дерайльора по все възможен начин и това не помогна

С тия всевъзможни начини най-много да си подминал правилния. Имаш 4 възможни настройки
- Винт за отстояние на горната ролка от венците - дебел, отделен сам на дерайльора
- Винт за ограничаване на дерайльора при най-ниска скорост (голям венец), обикновено отбелязан с L
- Винт за ограничаване на дерайльора при най-висока скорост (малък венец), обикновено отбелязан с H. Намира се до горния.
- Регулация на командата за опън на жилото, намира се където жилото излиза от командата.

Възможните ненастроени по всяка вероятност са L винтът и/или опъна на жилото.
Обръщаш колеото на опаки и качваш на големия венец.
- Горната ролка на дерайльора (тази която е най-близка до венците и при обърнатия ти велосипед всъщност е отдолу) трябва да има няколко см вертикално отстояние от големия венец. Ако няма - навиваш първия винт от списъка горе.
- Същата горна ролка трябва да е точно над големия венец.
- Ако е отместена навътре към спиците (Надали, иначе вече щеше да си напълнил спиците с верига) навиваш втория винт от списъка (този с L-то), докато върне веригата над големия венец.
- Ако е отместена към втория венец (най-вероятната ситуация) - натягаш жилото при командата, докато дерайльорът се върне над големия венец.
- Така или иначе си обърнал колелото, пусни на най-голямата скорост (най-малък венец) и виж къде е ролката. Ако не е над венеца, ами навън, към рамката, натягаш третия винт от списъка горе (този с Н), докато се върне.

Ако все още имаш същи проблем след тея операции, най-добре си закарай колелото на сервиз, реглаж на скорости не е особено скъпа процедура, и ще ти кажат дали пък не е наистина от касетата. Сменя се винаги в комплект с веригата.
Обикновено големите венци са най-малко износени, освен ако предния карач не е някое състезателно по нанагорнищата клинче. Най-много се износват (особено на градско) средните и тези към по-големи скорости (6-7-8ма при 9 скоростните, например).
и гледаш какво прави веригата при въртене.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Сря Дек 02, 2015 7:39 am

Въобще не бързам.Диагнозата е точна.Човека ясно е написал,че веригата прескача само на този венец при напън.Ако обтегача не ходи право по венеца се получава едно тракане или както казват шум,но веригата не прескача а си се кара нормално с изключение на шума.Ако веригата е по къса се получава тракане,но не и прескачане.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bio » Сря Дек 02, 2015 8:26 am

DGeorgiev92 написа:Здравейте :)
Преди седмица се сдобих с велосипед RAM AM 2.1 който е с 1х10 ...


fu4ko написа:Венеца е износен...


много бързаш - малко четеш - много пишеш.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jinsou420 » Сря Дек 02, 2015 10:18 am

Възможно ли е ... да е само от веригата,някое ударено или твърдо звено??
Kindzadza
Аватар
jinsou420
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Чет Мар 12, 2015 7:45 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Admin » Сря Дек 02, 2015 12:08 pm

Ако беше от веригата, проблемът вероятно щеше да се среща и на други предавки. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот DGeorgiev92 » Сря Дек 02, 2015 2:13 pm

Здравейте
@ Admin
В останалите предавки не се среща този проблем само при 42Т и то при напъване.

@ moridinbg
На какво разстояние трябва да е горната ролка на дерайльора от касетата.
DGeorgiev92
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 7:32 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bio » Сря Дек 02, 2015 2:33 pm

http://int.oneupcomponents.com/pages/instructions

Fine tune the B screw so that the upper pulley of the derailleur sits ~5-8mm away from the OneUp 40T/42T sprocket
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Сря Дек 02, 2015 4:35 pm

bio написа:
DGeorgiev92 написа:Здравейте :)
Преди седмица се сдобих с велосипед RAM AM 2.1 който е с 1х10 ...


fu4ko написа:Венеца е износен...


много бързаш - малко четеш - много пишеш.

Прочетох достатъчно от малкото написано за скромния ми опит от да кажем достатъчно години.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот billclinton » Сря Дек 02, 2015 4:45 pm

fu4ko написа:Прочетох достатъчно от малкото написано за скромния ми опит от да кажем достатъчно години.


Износен венец при нов велосипед?
Явно човека не си е настроил дерайльора
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот factor » Сря Дек 02, 2015 5:33 pm

moridinbg написа:Бързаш много с диагнозата.

- Горната ролка на дерайльора (тази която е най-близка до венците и при обърнатия ти велосипед всъщност е отдолу) трябва да има няколко см вертикално отстояние от големия венец.

Сигурен ли си? :idea: Питам, защото бях чел някъде, че от SRAM го дават около 0.6см, а по принцип е нормално да е 0.5-1см. Може и аз да съм в грешка, така че бих се радвал ако някой поясни. :beer:
factor
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1228
Регистриран на: Съб Сеп 01, 2012 10:31 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Сря Дек 02, 2015 5:37 pm

billclinton написа:
fu4ko написа:Прочетох достатъчно от малкото написано за скромния ми опит от да кажем достатъчно години.


Износен венец при нов велосипед?
Явно човека не си е настроил дерайльора

Сори,не съм разбрал,че е нов.Явно вярно не съм чел достатъчно и съм избързал.Както казвате не е настроен.Случва се дори и при нов велосипед.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот billclinton » Сря Дек 02, 2015 5:37 pm

http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair009

Тука си пише всичко

Пробвай да завъртиш регулатора за опъна на жилото с половин оборот в посока противоположна на часовниковата стрелка
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот DGeorgiev92 » Сря Дек 02, 2015 9:03 pm

Последното което пробвах е:
Настроих дерайльора да превключа скоростите и нагоре и надолу без забавяне и тракане. Също така горната ролка я на правих на около 5-6 мм от касетата при което започна да прескача но по малко. Но все пак си прескача. следващото което направих е да заключа шока при което за кратко разстояние изобщо не е прескачала. От което по моята логика при отключен шок и когато започне да се разгъва шока тогава да прескача веригата но също е малко вероятно да е от това.
DGeorgiev92
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 7:32 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Дек 02, 2015 9:22 pm

Спадни шока докрай и виж колко се опъва веригата като правиш хода на задницата на ръка. Как точно прескача - опитва се да превключи ли?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот DGeorgiev92 » Сря Дек 02, 2015 9:28 pm

Не мога да го видя и разбера защо прави така. Иначе пусках шока и при сгъната задница дерайльора има мегдан да се изправи още.
DGeorgiev92
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 7:32 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Дек 18, 2015 5:41 pm

скифтайте 2016г пинионите при николай колко приятно изглеждат. Има развитие на системата спрямо първите версии от преди няколко години.

http://www.vitalmtb.com/photos/features/2016-Trail-All-Mountain-Enduro-Bikes-at-Eurobike,9335/BT-20150826-untitled-shoot-050,96055/bturman,109
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fena7 » Съб Дек 19, 2015 5:33 pm

Здравейте колеги, имам малко въпроси относно венци, касети и вериги. Та на въпросите, тъй като от финансова гледна точка не мога да надградя скоростите си съм все още на 9 скоростна система. Проблема е че съм за смяна на веригата с касатета и венците на курбела, та се чудя дали да не си взема касета аливио 12х36 с верига и венци за курбел 10 ка, понеже четох някъде че като караш с 2х9 веригата не позволявала да се осуква и прави проблем когато е на средната при курбела и на най голямата зъбчатка отзад което мога да го потвърдя и аз. Въпроса ми е съвместими ли са венците за курбели като са един стандарт (с 4 болта) или имат различия; ще е проблем ли ако се ползва 10 ка верига на 9 ка система; заслужава ли си изобщо да правя тези интервенции или да си взема стандартните венци и верига за 9 ка система? Благодаря ви предварително :beer:
Аватар
fena7
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1325
Регистриран на: Сря Май 04, 2011 4:45 pm
Местоположение: Видин / Белоградчик

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Съб Дек 26, 2015 9:45 am

DGeorgiev92 написа:Здравейте :)
Преди седмица се сдобих с велосипед RAM AM 2.1 който е с 1х10. Много съм доволен от тези компоненти колелото върви и превключва супер но има един малък проблем че като кача на най-големия венец и като напъвам започва да прескача веригата отзад. Покарах го за да се разработи малко.... не се оправи. Бутах настройките на дерайльора по все възможен начин и това не помогна или може би не съм го направил по правилния начин. Другото което си мисля е дали да са ми сложили по къса верига и от там да прескача. Пуснах шока направих хода на колелото за да видя дали има мегдан да върви дерайльора.... върви си няма проблем. Та от какво може да е тази ситуация и има ли спасение.
Поздрави Деян :)

Каво стана колега,оправи ли се проблема?
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот DGeorgiev92 » Нед Дек 27, 2015 9:43 pm

fu4ko написа:Каво стана колега,оправи ли се проблема?

Да проблема се оправи след като навъртях над 400км и веригата се по-разпъна малко и всичко си дойде на място.
DGeorgiev92
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 7:32 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Нед Дек 27, 2015 10:30 pm

windv написа:скифтайте 2016г пинионите при николай колко приятно изглеждат. Има развитие на системата спрямо първите версии от преди няколко години.

http://www.vitalmtb.com/photos/features/2016-Trail-All-Mountain-Enduro-Bikes-at-Eurobike,9335/BT-20150826-untitled-shoot-050,96055/bturman,109


Тези ремъци са ми много интересни. Стават ли наистина за каране или всичко е реклама ? Какво ще стане ако влезне мръсотия и камъчета в дупките на ремъка ? Ако е кално времето, това 100% ще стане. Няма ли да отиде цялата система на кино. Иначе пинион + верига би било супер, само да беше по - леко :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот fu4ko » Нед Дек 27, 2015 11:45 pm

DGeorgiev92 написа:
fu4ko написа:Каво стана колега,оправи ли се проблема?

Да проблема се оправи след като навъртях над 400км и веригата се по-разпъна малко и всичко си дойде на място.

Малее и при мен ли ще е така.При мен е четвъртата и няма каране на нея по равно.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thepowerofone » Пет Яну 15, 2016 5:00 pm

Мисля че ще ви е любопитно - 94BCD стоманена Narrow-wide плоча Срам Х-синк, 30 зъба, монитрана на 96BCD Шимано курбел:

http://prikachi.com/images/725/8575725R.jpg
http://prikachi.com/images/724/8575724Y.jpg
http://prikachi.com/images/726/8575726n.jpg
http://prikachi.com/images/727/8575727y.jpg
http://prikachi.com/images/728/8575728q.jpg
http://prikachi.com/images/732/8575732d.jpg
http://prikachi.com/images/736/8575736U.jpg

Утре ще покарам, но не очаквам абсолютно никакви проблеми. Стоманената плоча е и доста евтина, спрямо останалите опции - 19 долара от ибей с доставката.

Разликата от 1мм отклонение на болт явно и за One-up не е проблем:

http://www.oneupcomponents.com/products ... 0370663617

Чакам само 11-42 10-скоростната касета на Sunrace: http://forums.mtbr.com/drivetrain-shift ... 62391.html
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Съб Яну 16, 2016 10:37 am

Сънрейс не са ли по-евтинджос марка? В смисъл, пак качествени, но с по-ниски цени от Срам и Шимано. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thepowerofone » Съб Яну 16, 2016 10:44 am

hitar_potar написа:Сънрейс не са ли по-евтинджос марка? В смисъл, пак качествени, но с по-ниски цени от Срам и Шимано. :)


Знам ли, ще я видим :). Аз също трудно залагам на компоненти, различни от Срам и особено Шимано, но конкретната касета, освен с цената, ме привлече и с това, че имаш избор между два варианта за 42 венец - алуминиев и стоманен, като разликата е в теглото (около 50 гр.), като теглото на тази със стоманен е съпоставимо с новите 11-ки на Шимано, при които 42 е алуминиев. Избрах със стоманен, с оглед на многото оплаквания за износване на алуминиевите, дори на фабричните срамски касети. Вероятно заради "кривият" чейнлайн с който се кара на този венец.

По отношение на марката, в посочената по-горе тема също задават подобен на твоя въпрос и се включват хора със сънрейски касети, които твърдят че нямат проблеми с тях. Оказва се че Спешълайзд ги ползват много, и то не в най-евтините си сглобки. По отношение на шифтинга, в същата тема хората, сдобили се с касетата, твърдят че е на нивото на ХТ, като само един каза че е може би на около 90% от нивото на ХТ. Good enough.

Стоманеният 42 венец също така е малко по-тънък от алуминиевия и това помагало при задържане на веригата при въртене на педалите назад.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Съб Яну 16, 2016 12:03 pm

@thepowerofone
...колко викаш струва 11-42 касетата?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thepowerofone » Съб Яну 16, 2016 12:14 pm

windv написа:...колко викаш струва 11-42 касетата?


http://www.ebay.com/itm/Sunrace-10-spee ... 4DCjjnj_EA
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта