Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Пет Фев 26, 2016 2:25 am

Здравейте. Извинявам се за дългата публикация-въпрос, но не можах по-кратко. Моля ви, да го прочетете целия!

Решил съм да си купувам нов велосипед и то чисто нов, а не втора ръка ! :)
До момента карах Leader Silver Fox , който ми е служил вярно и безотказно около 15г. И продължава да го прави, но прецених че е време за нов велосипед.
Ще се използва за градско каране, каране по черни пътища, по горски пътеки, за поддържане на спортна форма, за правене на кеф и разходки, без екстремни състезания, спускания и екстремни скокове, ако ще се скача то ще е по бордюри, разни селски и горски бабуни! Карам колело през топлата и суха част на годината.
Накратко за здравословно и динамично придвижване по разнообразни терени, понякога в рамките на 50-60 км.
Не разбирам много от отделните компонентите на новите велосипеди и не мога да направя разлика м/у компонентите на велосипеди с приблизително еднакви цени!

За това което ще го ползвам съм преценил да отделя 700-800+ лв, а и ако ми го откраднат "болката ще е по малка".
Висок съм около 185 см и съм се ориентирал към колелета 27,5", защото е по-компактно за пренасяне и защото веднъж пробвах 29", като преди това слязох от 26" и имах усещането че съм яхнал кон!
Поразгледах, поразпитах и доста почетох из форума. Ориентирах се към марките и моделите които съм подредил по-долу по цена! Виждам че за тези пари мога да взема над 21 скорости, хидравлични дискови спирачки, регулируема вилка и дори е възможно да има дистанционно заключване на вилката.
Както казах до сега карах Leader и затова имам симпатия към тях, направи ми впечатление че новия модел Leader Brave e по-скъп, не знам от по-скъпия долар ли е или по-добри части.
За Sprint Apolon ми направи впечатление, че задната дискова спирачка била монтирана по модерните тенденции.
Прочетох за мартенската промоция на Cross, цените ми харесаха и реших днес да се отбия до няколко магазина в Бургас да видя на живо. Отидох в Велозона и там ме изненадаха с това че имало Cross и Kross. Cross българската марка и Kross полска-немска марка. Накратко препоръчаха ми полските тъй като рамките били по-добре изработени! И наистина при CROSS заварките м/у горна, долна и челна тръба изглеждат много груби, под долната тръба има някакво допълнително парченце, докато при KROSS самите тръби са различни с променяща се геометрия и долната тръба си е цяла без парченце! Иначе другите компоненти били горе долу еднакви. Показаха ми два модела които влизат в моя бюджет.
Отидох и до DragZone но там цените са по-високи, не можаха да ми покажат модел с хидравлични спирачки под 900лв, но новите модели DRAG са с променливи тръби като полските KROSS.
Cross 27.5" GRX 8 - 619лв.- ПРОМОЦИЯ
Leader 27.5" REBEL 1.0 - 699лв.
Cross 27.5" GRX 9 - 729лв- ПРОМОЦИЯ
Sprint APOLON ECO 27,5" 2016 - 789лв.
Leader 27''5 BRAVE 1.1 R - 865 лв.
Kross HEXAGON R5-R6 815-859лв.

Сега гледам снимките с рамките на Sprint и Leader, така от снимките не мога да преценя много точно, но май са по-добре направени от тези на CROSS GRX 8-9. Затова ще отида да ги търся и видя на живо.

Последно и накратко: Бихте ли ми препоръчали българските Cross GRX въпреки заварките? Ако рамките на Leader и Sprint са хидроформовани(променливи тръби) са по-добре заварени от тези на Cross-България, то кое да избера българското Leader Rebel/Brave, Sprint Apolon или полския Kross Hexagon?
ИЗОБЩО, КОЙ МОДЕЛ ЩЕ МИ ПРЕПОРЪЧАТЕ ?
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот carmo » Пет Фев 26, 2016 9:35 am

Здравей, прочетох ти поста и проявявайки разбиране, ще ти кажа да не се вкарваш в разни "филми".
Рамките на всички изредени от теб модели се правят в Китай и заварките им са аналогични. Отделно тези шевове са най-здравото място (по обясними причини). Нареченото от теб "парче" не е част от долната тръба (тя е цяла и стига до кормилната колона), а допълнителна подсилваща планка върху нея, осигуряваща по-голяма коравина на рамката, за да не се гъне там тръбата при сработване до отказ на предната вилка. Тази GRX рамка се ползва от поне петилетка и не съм чувал за повредена такава. Вероятно е пре-оразмерена за твоя начин и периметър на каране, но поне е солидна отвсякъде. Тръбите с променливо сечение (хидроформовани) също са достатъчно здрави при нормална употреба и по-красиви (което е субективно понятие). Лично на мен тази на Полския Крос ми изглежда анемична и някак "гърбава" на странно място. Цената му обаче съпоставена с компонентите е неподходящо (за потребителя) завишена. На по-скъпият Лидер рамката е красива, но вилката и някои други компоненти са от най-нисък клас и еднакви (и при 2-та модела ???), та и те ми се чинят надценени. Вярно е че ги сравняваме с наще Кросове -които са в промоция, но за теб е важно именно по-добри компоненти за по-малко пари, а в това отношение тази марка е ненадмината. Гаранционната им поддръжка също е безупречна (по впечатление което имам от форума), а мнения за двата им модела сигурно вече си срещнал. Смятам че GRX 9 си струва отвсякъде. Относно Аполон-а информацията е малко подвеждаща, тъй като е сложена снимката на по-скъпия вариянт и спецификацията (и цената) на по-евтиния -някак си е :nono: Виж двата вариянта в това представяне : http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... int-apolon
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Пет Фев 26, 2016 10:26 am

Напълно се солидаризирам с предния пост, който видях преди да пусна моя и да допълня още малко
Малко за компонентите:
Класовете на шимано вървят във възходящ ред така ........ /букви и цифри/, търни, алтус, ацера, аливио, деоре, slx, xt, xtr. До деоре са нисък и среден клас, като деоре е границата между средния и високия клас /най-общо и условно, защото новите серии ацера и аливио също са добри/
Вилките на сънтур вървят към по-хубави от някакви с букви и цифри – xct - xcm - xcr и нататък вече с имена, но за начален клас велосипед това инфо няма значение.
Общоприето е че вилките Рокшокс и т.н. са по-добри от тези на Сънтур като марка. При вилките диаметърът на тръбите 28, 30 32 мм е условно показател за по-висок клас вилка, т.е. Рокшокс нещо 32 и по-добре от рокшокс нещо 30
Вилка със заключване /обикновено има в модела й нещо LO – MLO HLO и др./ е по-добре от такава без заради възможността да се заключва
Велосипед с 24 скорости е по-добре от такъв с 21 не заради броя на скоростите, а и поради други причини, най малкото защото задната му главина е на шлици /по-нов стандар и по-здрава/ и защото за 24 скорости се намират нови компоненти среден клас.
В по-малка степен това важи за предимството на велосипед с 27 скорости пред такъв с 24.

Очевидно си посетел някой от магазините Велозона, които са дистрибутори на полските Крос и ги хвалят много заради рамките, но няма как да се скрие, че оборудването им е по-нисък клас от еднакъв по цена български велосипед. Колкото и да е хубава една рамка, с вилка ХСТ и алтус задвижване, това е градско/парково колело. Неизбежно после ще сменяш компоненти.
Това, което те притеснява в рамките на крос май е т. нар. "подсилка", която има за цел да заздрави рамката в тази й част. Като цяло рамките на Крос от тази серия наистина са по-груби и тежки, но са много здрави - виж най горе и най-долу - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... -27-5.html
В природата най-здравата форма е кръглата и овалната /яйцето е типичен пример/, а тръбите на кроса са яйцевидни.
Отделно, имайки предвид цената на нова добра и "красива" рамка - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... -27-5.html пак е по-добре да си вземеш крос ГРХ 9 на промоция и ако решиш, да смениш рамката.
При рамките на полския крос е спорен въпрос дали подобна особено засукана форма има голям смисъл особено при оборудване за детски велосипед
Моят съвет е да поразгледаш и за хибриди, в съседна тема бяха дали линк към магазин в Казанлък, където се продава на добра цена Сприн синтеро плюс - той е с дискови хидравлични спирачки. Ако държиш на лидер - http://shop.leader96.com/product/view/3714/arch-1-1
Може също така да разгледаш за стари модели на крос, спринт /старият аполон елит беше 799 лева с много добро оборудване като за парите си, вече новият е 999/ и драг с по-високо ниво на оборудване
Мисля, че имахте един магазин на Цар Симеон /Републиканска/, мисля, че се казваше Велорай /между ул. Гурко и Славейковото пазарче/, където лятото имаше напр. Еуфория 24 - http://eshop-gorgona.com/bg/velosipedi/ ... 275-0.html която за 750 лева е много добър вариант.
Със сигурност обаче продавачът, който и се занимава с ремонти, е много запознат и ще ти препоръча подходящ велосипед за теб /продава нови и стари велосипеди, новите са Крос/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Сря Мар 02, 2016 10:54 pm

И така.... с известно закъснение, но исках да видя на живо всички горе изброени модели, а и пиша втори път този пост, тъй като при първото писане, нещо се прецака.. и оставих за по-късно ! Ако ви досаждам с дългите постове кажете :)

Благодаря ви за отговорите, че carmo забеляза грешната снимка на Аполон ЕКО в сайта на Макском и насоките за частите на victortrt ми бяха много полезни за основно ориентиране.
Отново се връщам на рамките и искам да кажа ,че не съм се съмнявал в здравината на заварката на GRX рамката, просто не ми хареса как изгледа, особено с това малко парченце отдолу изглежда много грубо. В началото ми направи бегло впечатление, но когато в ВЕЛОЗОНА го натъртиха, много ми се наби в очите.
Много ме изненадахте и разочаровахте с това, че рамките са готово внесени от Китай и др. Винаги съм си представял че рамките се правят тук , а се оказва не можем да заварим няколко тръби, но се хвалим за големи производители! Освен вас, същото казаха в 99% от магазините, като само в един магазин ми казаха че са ходили на посещение в един от заводите (не помня Cross или Maxcom) и там заварявали на рамки(А ДАНО)! Донякъде това с китайските рамки се потвърди с една разходка до Лозенград-Турция, където в един магазин мисля видях същата рамка като на Drag ZX моделите с друго име, но може и да съм се припознал, жалко че не се сетих да я снимам. Последно относно заварките, разгледах снимки колелета на големи чужди марки и при тях се виждат заварките!

Та след ходене, гледане и консултиране, до къде я докарах...! След сравнение цена, компоненти, а и според магазини различни от ВЕЛОЗОНА, наистина се оказва че полския Kross не си заслужава парите и има само една рамка (с можеби повече кит в/у заварките). Според финансовия лимит който съм дал и според начина и нуждите ми на каране, който модел да вземе все ще ми върши работа! Забравям за полското и гледам българското.
От посочените модели рамките на Лидер с техните трапецовидни тръби най ми харесват визуално, даже са ми наравно с полските, но цената на новия Leader Brave не си заслужава, защото е почти еднакъв със "стария" Rebel, следователно Brave отпада.
Като компоенти Leader Rebel и Cross GRX8 са почти еднакви и в този случай бих избрал Rebel заради по-добрата визия.

Останаха три играча: Rebel, GRX9 и Apolon Eco.
-Rebel ще ми е най-евтин, съответно и най-слабите компоненти;
-Cross GRX9 с промо цената е абсолютен победител по цена-компоненти, но с по грубата рамка и само един скучен сиво-черен цвят.
-Apolon Eco е най-скъпия вариант със среден набор компоненти спрямо другите два модела, малко по-красива и модерна рамка, а най-голямата екстра е избор м/у 4 цвята.

Последно ще си помисля ден два, може и ези-тура да хвърля. Избора е м/у визията и компонентите. За съжаление нямам приятели с подобни колелета и никога не съм пробвал, дори не съм пробвал новите палцови превключватели. Затова нямам как да пробвам и направя разлика м/у вилка XCT и XCM, както и компоненти Алтус, Ацера, Аливио. На скоро имах лош житейски урок, относно човешкото искане за материални глупости!

Ако съм разбрал нещо неправилно и грешно съм се ориентирал, ще се радвам да ме поправите!
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Мар 03, 2016 1:44 am

Отивай пробвай и взимай това което ти доставя най голям кеф. Аз бих се абстрахирал от цвета, все пак го взимаш да караш а не да го гледаш :D

При ниските и средни класове разликата не е кой знае колко както и цената. Общо взето търси това което ти е най удобно с най читави компоненти защото ъпгрейдите обикновенно струват повече от колкото нов байк който върви с тях.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот carmo » Нед Мар 06, 2016 6:33 pm

Повечето БГ вело производители сами проектират рамките на почти всички свои модели, но отдавна никой не заварява, не защото няма кадърни майстори, а защото е финансово, технологично и екологично нерентабилно. За това почти всички рамки (на почти всички марки) се произвеждат далеч на изток. На Ролс Ройс Фантом всички заварки са заличени или прикрити, докато при Ауди А8 не се влага старание в това, тъй като се смята за вид техническа естетика. И двата похвата чисто визуално са въпрос на вкус. Рамките върху които не виждаш никакви заварки всъщност са карбонови и са далеч отвъд бюджета Ти.
Относно избора на моделите, ще кажа само че, ако визираш Leader Rebel 1.0 от линка който си сложил в първото си мнение, то с ръка на сърцето ти казвам -моля те НЕДЕЙ! Просто геометрията на рамката е доста странна (меко казано) и за ХС МТВ не става поради неадекватно малкият ъгъл на седалковата тръба (дори на снимката си личи колко наклонена назад е). Това ще ти е удобно само ако си с по-дълги от нормалното ръце, а за изкачване въобще няма да става, защото ще си седнал почти върху задната ос и при напън на педалите, ще "вдигаш предница". Не ми е ясно как това е пуснато в производство, но сигурно си имат съображения (или им липсва компетентност). Версиите 1.2RC и 1.1R са на същата рамка, така че тоя модел като цяло го отпиши. По-добре виж най евтината версия на Brave http://shop.leader96.com/product/view/4 ... -brave-1-0 Тръбите на рамката също са трапецовидни, но най-важното е че геометрията на рамката е използваема. Естествено от към компоненти при тая оферта ще си доста назад, особено при съпоставка със GRX 8 (ако хванеш промоцията), но парите и приоритетите са си твои. Еко Аполон-ът с цената си също губи от към трансмисия спрямо промоционалния Крос GRX 9, който според мен е оптималната за твоя бюджет оферта, от към цена/качество/периметър и начин на ползване.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот Alexi » Нед Мар 06, 2016 7:07 pm

800 лв за тия монтажи ,забрави .. това изобщо не е планински велосипед според мен ,3х7 модел 2016 тия хора не познават парите ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Нед Мар 06, 2016 11:39 pm

ОК, вариянтите Leader отпадат, Rebel заради рамката, а Brave заради цената.

Carmo би ли ми обяснил простичко ако изобщо е възмлжно,каква ще е разликата в трансмисията м/у GRX9 и Apolon? Извинявам се за въпроса но до сега съм карал 15 годишен ревошифт система, трудно ще намеря на едно място двата велосипеда за директно сравнение, а и не е гаранция че при две кръгчета пред магазина ще открия разликата.

Rebel отпадна, но се позамислих и за хибрида Sprint Sintero Plus . Ако го сравним с GRX9 , какво бихте казали?

Като цяло благодаря за отговрите до момента, надявам се на отговор на първия въпрос, за сравнението ако не желаете може да не отговорите.

До няколко дена мисля че ще се похваля какво съм поръчал-купил!
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Пон Мар 07, 2016 9:59 am

Разликата в трансмисията е, че кроса е с 27 скорости и по-висок клас заден дерайльор, а спринта е с 24 скорости и по-нисък клас дерайльор. 27 скорости е по-добър вариант откъм възможност после да сменяш частите с по-висок клас /т.е. среден/. Вече частите за 24 скорости са предимно начален клас.
Иначе според мен спринт синтеро плюс също ще ти върши работа, ако не скачаш от нещо повече от бордюри.
Той е с 27 скорости и поне с кило по-лек от кроса /ГРХ 9/, тоест е по-пригоден за асфалт и дълги преходи, но става за каране по сухи черни пътеки.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот carmo » Пон Мар 07, 2016 10:46 am

Eми, можеш да си копираш кодовете на компонентите и чичко Гугъл ще ти покаже и картинки и описание. За теб като потребител е важно че и на двата байка командите на скоростите са "палцови", един и същ модел -просто на Кроса е по-нова модификация и е с 9 фиксирани положения, заради 9-те зъбни венеца в задния зъбен блок. Предимството на повечето скорости предполагам ти е ясно, а освен това най-малката зъбчатка е 11 зъба, а най-голямата 34 зъба, спрямо 12/32 при Спринт-а. Това ще рече че при изкачване на най-голямата ще въртиш по-лесно, а по шосе на най-малката ще се движиш по-бързо -което принципно за бавните МТВ-та си е предимство. Предните тройни венци също имат разлика в броя зъби и предавателното число при Кроса отново е по-бързо по равно и по-мощно в баир - 44/32/22 спрямо 42/34/24 при Аполон-а, отделно че на първото, те и курбелите са по-висок клас. Задният дерайльор също е по-висок клас. Та в кратце при GRX9 плащаш по-малко за по-добри като ниво и функционалност компоненти.
Обсъжданите от теб модели до сега са били само МТВ 27.5"и мислех че си категоричен в типът велосипед, а Синтерото е крос-тип или както им викат "хибриди". За шосейни преходи е по-добро, за черни пътища и утъпкани горски пътеки също става, но ако има и по-капризни участъци ще се изисква внимание и сръчност, поради по-тънките гуми и вилката с по-малък ход. За скокове по бордюри и бабуни макар и любителски по-добре МТВ-то, но пак зависи колко % ще са ти разходките по асфалта и колко % по пътечките. Освен функционално има разлика и в геометриите на рамките и хибридите са с по-къси предни триъгълници -осигуряващи по-изправена поза на торса, докато при планинските байкове си по-приведен -за по-динамична езда.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Пон Мар 07, 2016 5:49 pm

Благодаря. До няколко дена ще се похваля с нещо :) !
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Чет Мар 17, 2016 5:55 pm

Още не си се похвалил с нищо :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Чет Мар 17, 2016 6:19 pm

Утре, утре... :). Снимка ще покажа , даже ! :jump2:
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Чет Мар 17, 2016 6:28 pm

Кажи поне какво си избра. Пък утре пускай снимки.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Чет Мар 17, 2016 9:06 pm

Тъй като съм калитко, особено в последно време, предпочитам докато не пипна дадено нещо с ръцете да не се хваля. Даже можеше да взема колелото вчера, но не исках да го взимам в студен и облачен ден, реших че няма да е на добро начало ;)
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот Alexi » Чет Мар 17, 2016 10:09 pm

ми то така го дават до края на месеца ,значи да очакваме да пишеш на 1 април :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Чет Мар 17, 2016 10:45 pm

Alexi написа:ми то така го дават до края на месеца ,значи да очакваме да пишеш на 1 април :D


ШШшшшТ ! Тихо там ...

Изображение
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Пет Мар 18, 2016 5:28 pm

Ами може би очаквано, но избрах "грозното пате" от Монтана Cross GRX-9. Просто всичко беше в негова полза: цена, компоненти, размер на рамка и курбели според моя ръст. Това с виждането и натрупването на заварки по преглътнах и забравих, след като видях че моделите на големите чужди фирми също са с видими заварки. Искаше ми се по-малко основен черен цвят, но по високата цена на Sprint Apolon, който предлага голям цветови избор не си заслужаваше, защото компонентите бяха "по-слаби".
Откривам някой разлики в комплектовката на колелото от тази в сайта:
- цвета на седалката е черна, което аз предпочитам пред бяла седалка(можеше поне пластмасовите парченца да са сини :magnify: ) ;
- гриповете са изцяло черни, без оранжеви пръстени;
- Спирачната система апарати/ръкохватки са черни, а не бели;

Това не е голям проблем и накратко колелото е супер :clap:

Снимките са малко селско-градинарски, ама нататък повече! И ето го кацнал под едно дърво :
Изображение Изображение

И среща между две поколения:
Изображение

Alexi нещо да кажеш за времето ? :8D:

Май ще му сложа една степенка , защото нещо не ми харесва да се чудя, къде да го подпра всеки път! Вие как си оставяте да стоят велосипедите?
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Пет Мар 18, 2016 5:53 pm

Първо честито и със здраве да го караш. Гриповете са по 10-20 лева, винаги можеш да вземеш какъвто ти харесва модел. Тези на крос са доста удобни /ако са от марката Вело/.
Второ, стъпенка на планинско колело е малко излишна, подпира се на нещо или на земята с дерайльора нагоре като пазиш и задната спирачка все пак.
Стъпенки имат градските велосипеди, но и рамките им имат предвидени отвори за тях до средното движение
Можеш да сложиш и такава на тръбата между средното движение и задната главина, но не си струва.
Според мен на визията на велосипеда ще си отиват повече педали от този тип - http://screambikes.eu/bg/pedali/135-ped ... s-565.html.
Същата марка са както стоковите, но заради лев два-разлика крос ги слагат на всички велосипеди, дори на тези за над 1400 лева.
Всъщност много велосипеди се продават въобще без педали, така че в това не ги упреквам.
Стоковите педали обаче според мен са неудобни, предложените от мен дават по-голяма опора на крака и по-малко се хлъзгат при мокро и кал.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Пет Мар 18, 2016 6:15 pm

victortrt написа:Според мен на визията на велосипеда ще си отиват повече педали от този тип - http://screambikes.eu/bg/pedali/135-ped ... s-565.html.
Стоковите педали обаче според мен са неудобни, предложените от мен дават по-голяма опора на крака и по-малко се хлъзгат при мокро и кал.

Благодаря за поздравленията и съвета за педалите, ще го имам в предвид!

Точно преди да си взема колелото пред мен на един Drag 29" поставиха степенка като тази http://bikespirachka.bg/stepenki/136-un ... penka.html
Може даже да е същата! Добре се получи.
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Пет Мар 18, 2016 6:30 pm

Ако се хваща за двете тръби на задния триъгълник, такава стъпенка е много неподходяща, защото действа като лост, който натиска едната тръба в една посока, а другата в обратна и е с доста дълго рамо. Тоест може да ти прецака рамката при сериозен напън.
По удачни са тези, които са със захват само на едната тръба, защото дори да стане нещо, просто се извъртат и колелото пада, без да се чупи рамка.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Пет Мар 18, 2016 6:52 pm

Хмм, ще ги огледам отблизо да видя имат ли някакъв свободен ход за вибрации и ще измисля нещо. Но сигурно ще поставя някаква степенка, защото едно е да го оставиш на някоя поляна подпряно или легнало, друго е в градски условия на някой стълб или кол и като духне вятър.... :boggled:
Изображение
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот Alexi » Пет Мар 18, 2016 7:51 pm

ferrarko написа:
Alexi нещо да кажеш за времето ? :8D:

Май ще му сложа една степенка , защото нещо не ми харесва да се чудя, къде да го подпра всеки път! Вие как си оставяте да стоят велосипедите?


онемял съм след 60 км по черно с + 1500м денивелация ,ти си се снимай на село не ми пречиш :evil: успех със степенката
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот 2WBGST » Съб Мар 19, 2016 11:38 am

ferrarko написа:Ами може би очаквано, но избрах "грозното пате" от Монтана Cross GRX-9. Просто всичко беше в негова полза: цена, компоненти, размер на рамка и курбели според моя ръст. Това с виждането и натрупването на заварки по преглътнах и забравих, след като видях че моделите на големите чужди фирми също са с видими заварки.

ЧЕСТИТ НОВ БАЙК! РЕДОВНО И СЪС ЗДРАВЕ ДА ГО КАРАШ!
Не е грозно пате - хубаво е колелото. Заварките трябва да са здрави и надеждни. Сигурността винаги е №1.
Стъпенка повече отива на градско колело, на това БТР-че просто такъв атрибут е излишен, но ти си решаваш.
Удобно ли ти е за твоя ръст рамка 51 см? Не ти ли е малко късичка?
Дават му за дължина на горната тръба (2015 г. от сайта, не от каталог) - 59,9 см? може би, на практика си е 60 см.
Седалката до колко см може да се изтегли, поне едно 20 см позволява ли?
Аз мерих Sprint Apolon 27,5" с рамка 52 см и ми е малко колелото за ръст - 180 см.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Съб Мар 19, 2016 5:37 pm

2WBGST написа: Удобно ли ти е за твоя ръст рамка 51 см? Не ти ли е малко късичка?
Дават му за дължина на горната тръба (2015 г. от сайта, не от каталог) - 59,9 см? може би, на практика си е 60 см.
Седалката до колко см може да се изтегли, поне едно 20 см позволява ли?
Аз мерих Sprint Apolon 27,5" с рамка 52 см и ми е малко колелото за ръст - 180 см.

Не мога да ти дам обективен отговор за удобството. Карал съм го съвсем малко и усещането ми е .... Как да кажа !? - Много различно и ново, във всяка една посока психическа и физическа. За кратко го усещам удобно. Виждаш какво съм карал преди това. Докато правих снимките покарах малко двете и е все едно от Жигула да се качиш на Мицубиши ;)
За седалковата тръба ще ти отговоря допълнително след като измеря, тъй като тези днес и утре ходя да гледам състезание по мотокрос.
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот carmo » Пон Мар 21, 2016 11:19 am

Честито и от мен. Относно удобството при езда виж този материал http://mtb-bg.com/index.php/special/tips/269-tips008 и пробвай да си настроиш седалката и командите.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот Andrei88 » Чет Мар 31, 2016 11:00 pm

айде честито пич :) и аз се чудих за грх9 но вкрайна сметка си избрах спринт аполон про .. като покараш грх то да кажеш как е като осещатане :) .
За степенка в моя град лично няма нито един магазин кадето да продават степенки за 29 цола и мен ме дразни че не мога си сложа колелото а някак си не мога да се прежаля да го пускам на земята хаха :) като знам колко пари съм дал за него :) ...
ако намерите степенка ефтинка и красива която да става за 29 драсните едно лично :) .
Andrei88
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 10, 2016 2:07 pm

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот goshyvanev » Сря Май 04, 2016 7:40 pm

Колеги привет, не успях да изчета всички коментари, но темата е много интересна. Може ли да ви помоля за съвет спрял съм се на GRX9 , FUSION TRACION и трите са 27.5, кой ще ми препоръчате. Разликата е основно в рамката. Интересувам се коя е по-здрава, карам малко по-грубо и ми трябва здрава рамка.
goshyvanev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 28, 2016 12:11 pm

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот victortrt » Сря Май 04, 2016 9:33 pm

Рамките на ГРХ 9 и фюжъна са по-здрави и тежки от тази на тракшъна. Вече колко точно и коя е по-здрава, никой не знае. Двата велосипеда имат разлики в окомплектовката която общо взето оправдава разликата в цената им, но предвид, че и при двата ще се наложи смянана компоненти и ГРХ 9 е добър избор на първо време.
Моделите тракшън и грип имат друга идея - да са по-леки рамките им.
Последна промяна victortrt на Сря Май 04, 2016 10:16 pm, променена общо 1 път
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на твърдак 700-800+ лв- България или Полша !?

Мнениеот ferrarko » Сря Май 04, 2016 9:56 pm

Тракшън е по-лек в SLX версията 13.8 кг. , иначе стандартния е колкото Фюжън и ГРХ- 14,8 кг.
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта