Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hellp » Чет Май 12, 2016 2:59 pm

Шини RYDE TAURUS19 и главини SHIMANO RM66 достатъчно надеждни ли са за XC каране?
hellp
 
Мнения: 235
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Яну 15, 2016 10:16 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Vorac » Чет Май 12, 2016 3:11 pm

Мерси за вниманието, @Alpina. Явно със саг ще го настроя и после като покарам ще коригирам според как ми е удобно.

Друг въпрос: как се помпи Rock Shox Reverb? Високото налягане, комбинирано с ниския обем на въздушната камера водят до следния ефект. Само като завия и развия помпата (внимавам да го правя рязко и бързо) падат към 5 атмосфери! Трябва да го пренапомпя ли?
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alpina » Чет Май 12, 2016 7:41 pm

Падат psi, не атмосфери. ;)
Инак как разбираш, че са паднали толкова? Ако е като закачиш помпата отново - тогава от къде си сигурен, че не са паднали при закачането, а не при откачането на помпата? Звукът който чуваш като разкачаш помпата е от въздуха в маркуча.
Като цяло това на колко psi (ако щеш и атмосфери) е напомпана няма значение като точна цифра - важното е да ти е ОК на теб. Цифрата те интересува до толкова, до колкото да знаеш друг път до къде да я напомпаш, а не пак да си играеш. ;)

Каква е помпата? До колкото знам трябва да имат клапан, така че като я откачиш налягането във вилката да си е такова, до каквото си напомпал.

P.S. аз съм доста нов по отношение на въздушните шокове и вилки, но до колкото се сблъсках с тях от преди седмица мога да кажа, че по указания от производителя например, вилката трябва да е на 90psi, а за момента ми харесва как е на 85, даже може би 80.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Май 12, 2016 9:26 pm

Alpina написа:Падат psi, не атмосфери. ;)
Инак как разбираш, че са паднали толкова? Ако е като закачиш помпата отново - тогава от къде си сигурен, че не са паднали при закачането, а не при откачането на помпата? Звукът който чуваш като разкачаш помпата е от въздуха в маркуча.
Като цяло това на колко psi (ако щеш и атмосфери) е напомпана няма значение като точна цифра - важното е да ти е ОК на теб. Цифрата те интересува до толкова, до колкото да знаеш друг път до къде да я напомпаш, а не пак да си играеш. ;)

Каква е помпата? До колкото знам трябва да имат клапан, така че като я откачиш налягането във вилката да си е такова, до каквото си напомпал.

P.S. аз съм доста нов по отношение на въздушните шокове и вилки, но до колкото се сблъсках с тях от преди седмица мога да кажа, че по указания от производителя например, вилката трябва да е на 90psi, а за момента ми харесва как е на 85, даже може би 80.


Ривърб не е ли колче? Иначе прав си напълно.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alpina » Чет Май 12, 2016 9:54 pm

Shame on me. Изпуснал съм доста материал последните години и мислих че става дума за вилка. :xx(:
Damn... наистина е колче и daaaaamn - не се бях замислял че и те може би имат нужда от нещо такова.
Но да, инфото за помпането трябва да е валидно и в този случай - че щом си напомпал до XX psi, като разкачиш помпата налягането ще си е толкова, докато не тръгнеш да го замерваш.
Инак не си ли работи нормално като го напомпаш?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Май 12, 2016 11:09 pm

Аз дори не знаех че се помпат до там че 5psi да е от значение...
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот sakrayaami » Пет Май 13, 2016 8:59 am

Едно мнение да дадете за тази рамка и евентуално за търговеца?
http://olx.bg/ad/leka-aluminieva-ramka- ... 431f278d2d
sakrayaami
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1238
Регистриран на: Сря Юли 14, 2010 11:40 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот billclinton » Пет Май 13, 2016 9:45 am

sakrayaami написа:Едно мнение да дадете за тази рамка и евентуално за търговеца?
http://olx.bg/ad/leka-aluminieva-ramka- ... 431f278d2d


Това е прочутия търговец който работи само с куриери(дори и да се намираш на 50м.от него)
Коментирахме го някъде по назад в темата(може и друга тема да беше)
Лично аз съм купувал от него доста неща но все дреболии и съм доволен.
По спомен предния път като го обсъждахме,някой беше купил рамка от него и се беше оказала крива(дефектна),но предполагам че просто е било мал шанс - не ми се вярва всичките рамки да са му с дефекти(освен ако не е някой вътрешен човек на Cross и им продава дефектните рамки)

П.П. Ето линк към въпросната тема viewtopic.php?f=27&t=180231
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Пет Май 13, 2016 12:17 pm

sakrayaami написа:Едно мнение да дадете за тази рамка и евентуално за търговеца?
http://olx.bg/ad/leka-aluminieva-ramka- ... 431f278d2d

дали забелязваш ,че е 56 см рамката .. освен ако не си 190+ ще ти е голяма
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Vorac » Пет Май 13, 2016 1:31 pm

Alpina написа:Инак не си ли работи нормално като го напомпаш?


@Alpina, Работи си, но все пак в сервизните инструкции пише "точно 250 psi", същото пише и на самото колче.

Тия 5 бара наистина са сумарно от двете действия - откачане и закачане на помпа - няма как да ги измеря иначе. Това, което ме притеснява, е че 5 атмосфери са много! За момента което съм измислил е да си изградя навик да закрепям и разкачам помпата по точно същия начин; да измеря средно колко налягане пада - и да го пренапомпвам. Но аз не зная каква част от загубата е при разкачане на помпата!
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alpina » Пет Май 13, 2016 3:40 pm

Губиш налягане в камерата само при закачането на помпата, при разкачането не трябва да губиш такова, заради клапите.

Когато махаш помпата, това което губиш като налягане е само от маркуча на самата помпа, а не от камерата на колчето.
Като закачаш помпата, обаче, в маркуча нямаш налягане и като се отвори клапата към камерата - то пада именно заради изравняването с обема на маркуча. Тогава се "губи" такова. ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Vorac » Пет Май 13, 2016 4:28 pm

@Alpina, ясно, благодаря ти много!
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ivo7762 » Съб Май 14, 2016 10:18 pm

Каква цена мога да им търся: http://olx.bg/i2/ad/kapli-zac19-s-glavi ... f5b220add8 Поздрави!
ivo7762
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 30, 2015 6:13 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот skulboy » Вто Май 17, 2016 5:41 pm

Имам проблем с нагласянето на предна спирачка Shimano Deore M615 и чисто нов диск Avid HS1 180mm. Както ще видите от снимките, слагам калипера, опитвам се да центровам на ръка, донякъде се получава и след като затегна апарата приляга плътно на преходника (без шайби е) и някак си стои накриво, съответно се изкривяват и накладките > прецаква се спирането.
Снимки. http://www.album.bg/gotenpich/images/31973286/
http://www.album.bg/gotenpich/images/31973285/
Снимал съм двете накладки нагледно как стоят накриво. Получава се нещо такова с накладките на диска \ | \ и след като стисна лягат в/у диска, но не трябва да е така. Дайте идеи от къде идва това изкривяване на апарата?
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Май 17, 2016 5:48 pm

Има на Авид един шайби които позволяват да се коригира това

Изображение

Виж първо дали ако не стегнеш калипера докато стискаш спирачката не оправи проблема.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот skulboy » Вто Май 17, 2016 7:10 pm

Ако слагам шайби ще трябва друг преходник, а това не ме устройва. Размених преходника със един друг, прибрах буталата и докато са прибрани я центрирах поравно, затегнах и чак тогава "помпах" лостчето да се нагласят и се получи. Ще видим по-нататък :beer:
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Май 17, 2016 7:36 pm

Спирачка се настройва като е стиснат лоста и чак след това се затяга калипера.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4058
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Май 17, 2016 7:53 pm

По този начин пак има възможност калипера да седи накриво. Диска все пак е гъвкав и може да кривне леко при затягането на болтовете. Най-добре е на око да се центрира, занимавка е ма се прави веднъж и до там.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот andriii » Чет Май 19, 2016 7:18 am

Здравейте, искам да питам следното: имам на телефона ГАРМИН СТРИЙТ ПИЛОТ 2.16, как мога да кача трак/следа и да ми се визуализира в програмата? (има папка GPX в Гармина, слагам вътре трак, но не знам как да го отворя) ?
Благодаря предварително :)
andriii
 
Мнения: 139
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 7:58 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Май 19, 2016 7:57 am

ЧестоНеадвкватен написа:По този начин пак има възможност калипера да седи накриво. Диска все пак е гъвкав и може да кривне леко при затягането на болтовете. Най-добре е на око да се центрира, занимавка е ма се прави веднъж и до там.


За да не вземе някой да ти се върже по писанията:
-> Когато калиперът е разхлабен се намества по равнината на диска, която е статична. Дискът пък въобще не е гъвкав....
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4058
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот marsa » Чет Май 19, 2016 8:12 am

Pr3d4t0R написа:
ЧестоНеадвкватен написа:По този начин пак има възможност калипера да седи накриво. Диска все пак е гъвкав и може да кривне леко при затягането на болтовете. Най-добре е на око да се центрира, занимавка е ма се прави веднъж и до там.


За да не вземе някой да ти се върже по писанията:
-> Когато калиперът е разхлабен се намества по равнината на диска, която е статична. Дискът пък въобще не е гъвкав....
Дискът е гъвкав, въпросът е колко. А когато става дума за десети от милиметъра отклонение (достатъчно за лоша центровка на апарата) не му трябва много сила.

А колкото до изместването на спирачката - в идеални условия може да се центрова по лесния начин, но не винаги се получава. Ако повърхностите на апаратът и болтовете имат износване или просто са малко по-груби, главите на болтовете може да поведат апарата като ексцентрик и да го разместят. И пак напомням, че е достатъчно минимално изместване.

В допълнение някои спирачки имат по-малък клиърънс между накладките и са по-капризни за центровка.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот uBaH » Чет Май 19, 2016 8:17 am

marsa го написа най-точно :agree:
И аз съм имал случаи на комбинации от спирачки / дискове, при които центроването се получава много лесно - по класическия метод с разхлабване на калипера и стискане на лостчето, но съм имал и случаи, при които е трябвало по половин час побутване, за постигане на задоволителен резултат.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Mr. Nice Guy » Чет Май 19, 2016 3:07 pm

Някой да има представа кога "отваря врати" байк парк Пампорово за сезон 2016?
Поразтърсих се тук-там, но нищо не намерих.
Аватар
Mr. Nice Guy
 
Мнения: 57
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 19, 2013 10:48 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Май 19, 2016 7:26 pm

Идва и друг момент че с 'лесния' метод понякога едно от буталата може да се окаже по напред от другото. При ХТ(785) толеранса е малък и е голяма играчка, по нисък клас Шимано или Елексир 1 за две минути ги нагласих..
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот uBaH » Чет Май 19, 2016 7:36 pm

И аз понастоящем съм с BR-M785 и точно тях имах в предвид, като писах че при някои е голяма играчка :)
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот skulboy » Съб Май 21, 2016 12:59 am

При мен лично, ситуацията е такава, че се съмнявам в това колко са равни повърхностите на преходника, самия апарат и болтовете. 100% съм сигурен че някъде там се получава изкривяване. Защото след като накладките стиснат диска, калипера седи в права позиция като конец, а след като почна да затягам болтовете калипера се подравнява и се изкривява и така центровката отива на майната си. Ако щете ми вярвайте в 2 дена съм си играл по 5 часа на ден за центровка и накрая се получи една.... Абе спира си в момента, иска си разработка понеже диска е нов, а накладките съм ги ползвал на друг диск, но сега след като загреят малко и се получава онова отвратително скърцане в резултат на някакъв резонанс. Ако имате идеи, давайте. Все си мисля, че накладките са изтъркани на криво....
Нещо ме дърпа пак назад,
трудно ми е да се отскубна.
Ще го преборя щом съм млад
и държа съвестта си будна!
Аватар
skulboy
 
Мнения: 387
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Фев 03, 2014 2:43 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот marsa » Съб Май 21, 2016 7:31 am

Може би е необходимо челосване на захвата за спирачка на рамката.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Съб Май 21, 2016 1:12 pm

Ако ще трябва нещо да се челосва по скоро бих жулил преходника а не рамката. Със тия Авидските шайби няма ли да стане или само с преходник се достига необходимото за диска?
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот rodopi_biker » Нед Май 22, 2016 10:44 am

Някой има ли представа тази светещи капачки за вентили колко време издържат с един комплект батерии?
Изображение
Аватар
rodopi_biker
 
Мнения: 216
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 2:21 pm
Местоположение: Пловдив / София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Любо » Пон Май 23, 2016 8:42 am

Здравейте , искам да попитам дали на този GPS : http://brosbg.com/Teasi-One-product-7784 може да се инсталира гарминската карта OFRM ? Спечелих един търг в Ebay и се чудя дали ще мога да го използвам в България ?
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта