Има от какво да свалиш определено, но като цяло какъв стил караш?
Ново ще вдигне цените доста, но следните неща може да намериш ползвани лесно в pinkbike и bikemarkt.mtb-news.de:
Курбели ХТ ще ти смъкнат към 200гр.
Предното поколение рамка 456 карбон тежи 1.5кг и е 150-170 пандури в пинка. Стандартно е за вилки 100-160мм, аз я аграря от 3 години със 160. С нея ще свалиш още 400гр
С някой Recon може би ще свалиш 150-200гр, ако те устройват 100мм
От там нататък вече става по-трудно и цените почват да клонят към €1-2/гр
За €50-70 сваляш 100-130гр с карбоново кормило.
Още ~100гр за €50-60 с карбоново колче.
Тия шини колко тежат? Не знам при ХС-то какви са цените и вариантите, но за all mountain/enduro зa по €70-80 може да вземеш нови DT Swiss EX471 по 475гр.
От дерайльора, шифтърите и касетата разликата в теглото ще е минимална, а ще е доста скъпо.
Задната главина също не си струва особено много, можеш да свалиш ~80-100гр с DT Swiss 350 или Hope Pro 2/4 за €120-130
Колчето и кормилото в бонус ще подобрят комфорта при каране, заради обирането на вибрациите.
Същите части нови са ~50-100% отгоре на цена.
С въпросната карбонова 456, главини Hope, въпросните EX471, карбонови колче и кормило, SLX спирачки и
без преден дерайльор съм го докарал до 11.150кг с Fox 36 Talas 160mm и 2.4 Bontrager XR4 гуми. С късоходова вилка и 2.2 гуми сигурно ще се въртя около 10.6кг.
ЕДИТ:
цената е левче за грам...
Ами кеф цена няма. Като почнеш с колелото, както излиза от магазина, първото половин кило го сваляш за левче/грам. Следващата половина вече е евро/грам. След това цената експоненциално скача на 4-5/евро грам и става напълно безсмислено.
Ама щом ги гледаш тея рамки по 900гр, значи си за ХС, което ще те улесни доста.