Ясно. Повечето тук си купуваме МТВ именно за да се "одрусаме" на воля по чукарите. И новото ти колело там ще друса. Може да "смекчиш" положението с по-комфортна и "дебела" мека седалка с пружини или с "амортесьорно" колче за нея -като на това колело
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... a-mat.html -което принципно е далеч по-подходящо за града, но за извън него не става. МТВ-тата които "не друсат" са с двойно окачване и в пъти по-скъпи от новата ти придобивка, но пък за асфалт не са удачни

Сегашните гуми можеш да караш по-меки за комфорт, но ще въртиш по-трудно. Ако обаче ти се занимава и се возиш само по асфалт и утъпкани черни пътища може да олекотиш въртенето по следния начин: сменяш джантите и гумите, понеже 27,5" гуми за асфалт не са много разпространени. Сегашните запазваш -ако ти се докара офроуд, а за втори комплект правиш нов сет. Простата сметка с калкулатор показва че външният диаметър на 27,5" гума с балон 2,25" е еднакъв на такава с балон 700Сх38. Тоест избираш си готови наплетени капли 28" за диск, прехвърляш задния зъбен венец и дисковете върху тях, обуваш им вътрешни и външни гуми 28" за шосе
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... -ride.html или "хибриден тип" (като тези
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... -ride.html) и си готова. Ако това с вторият комплект джанти ти се вижда скъпо и не те притеснява необратимостта на процеса, даваш сегашните да ги разплетат и на твоите главини да спицоват 28" профил с нови по-дълги спици. Така колелцето ще запази максималната си скорост, ще набира и върви по-леко и за асфалт + черен път ще се усеща по-ефирно, а не толкова тромаво. Първоначалната ти идея за 26" е на същия принцип, но там проблема е че цялото колело ще слезе малко по-ниско, а заради геометрията на рамката ще има случаи при които педал или преден венец може да опре в земя, бордюр, корен и падането е доста неочаквано, но ефектно за околните

Ха сега -ти си на ход.