Пукане в средното движение?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Сря Авг 17, 2005 2:32 pm

ама моля ти се, как можеш да караш квадрат, тва е ужасна технология, като слезеш от Витоша и курбела скърца :crazy:;):lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Cocko » Сря Авг 17, 2005 3:13 pm

И аз смятах квадрата за мноого тъпа технология и събирах пари за окталинк, докато не ме светнаха, че се завива с грес. Иначе му откъснах главата на един болт :bigeyes: и курбела пак се разскърца за отрицателно време:irked:. Странно ми се видя, защото старото ми колело съм го карал доста време, то беше с курбели на квадрат и не скърцаше, нито пък тракаше. Въпреки това и сега смятам ISIS/Octalink за по- добри, само че и квадарата ми върши работа.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 17, 2005 4:12 pm

[quote="Cocko"]

И аз смятах квадрата за мноого тъпа технология и събирах пари за окталинк, докато не ме светнаха, че се завива с грес. Иначе му откъснах главата на един болт :bigeyes: и курбела пак се разскърца за отрицателно време:irked:. Странно ми се видя, защото старото ми колело съм го карал доста време, то беше с курбели на квадрат и не скърцаше, нито пък тракаше. Въпреки това и сега смятам ISIS/Octalink за по- добри, само че и квадарата ми върши работа.
[/quote]


Аа, че са по-добри спор няма изобщо. Няма да се учудя, ако след време на unbekannt му се разлуфти и ISIS-а... току виж и ISIS се окаже много кофти технология... :jumpref:

Относно квадрата - аз смазвам всичко като монтирам квадрат - оста, курбела, резбата на болта и под главата му. Така се затяга максимално добре според мен, без да има опасност да се скъса главата на болта. Поне аз не съм успявал да скъсам такъв болт с голям шестогран :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Cocko » Сря Авг 17, 2005 4:22 pm

Оооо, не си мисли че е тудно! Пробвай без никаква грес, с евтини болтове и ще разбереш колко по- лесно е.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Авг 17, 2005 4:37 pm

Не ща :D:8D:
unbekannt да пробва... :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Cocko » Сря Авг 17, 2005 4:47 pm

И той не ще, повече цени болтовете и касетите, отколкото курбелите.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот unbekannt » Сря Авг 17, 2005 9:50 pm

Не ща я;)!Не знам, аз го глася за FR новото колело и много се колебая дали да не сложа Octalink...накрая финансите ще решат всичко де, но какво да се прави...
@bikerider, spox, няма да кажа че ISIS е глупава технология - тя се е доказала като изпитана!И престани с глупавите подмятания!

ПС:Малко оффтопик - понеже не знам дали да отварям нова тема, че за боядисване станаха адски много теми, но пък от друга страна искам максимално много хора да видят една прекрасно пребоядисана рамка...и евентуално който се колебае дали да се захваща с пребоядисване, да не си губи времето, ами да започва работата...Та въпроса ми към някой от по-опитните членове на форума е - да отворя ли нова тема, за да покажа снимките или да ги постна в АРХИВ/ЧЗВ, където вероятно няма да ги видят толкова много хора?Ще питам и админ-а, но малко по-късно/т.е. утре/Утре ще постна и снимките, че сега ги правих на изкуствена светлина и не си личи хубаво единият от двата цвята...
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Cocko » Сря Авг 17, 2005 10:00 pm

Как ще постнеш в "ЧЗВ", като е заключено? Както и "Архив". Аз бих се "похвалил" в "общ форум".
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот unbekannt » Сря Авг 17, 2005 10:16 pm

E, аз затова казах че ще питам админ-а - ако може той да отвори някоя от темите в ЧЗВ/Архив или да постне материалите;)
Най-добре е според мен да сложим снимките в темата - Боядисване - снимки, или както там се казваше...но ще видим утре, какво ще каже админ-ът.:^:
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Авг 18, 2005 9:58 am

[quote="unbekannt"]
@bikerider, spox, няма да кажа че ISIS е глупава технология - тя се е доказала като изпитана!И престани с глупавите подмятания!
[/quote]


Глупавите подмятания относно квадрата са твои, а не мои!!!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот melbata » Чет Авг 25, 2005 9:31 pm

аз карам квадрат вече 9 години, и не помна от кага нее разглобван или дозатяган
melbata
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 11:12 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shadowknight » Пон Сеп 12, 2005 10:37 am

<UPDATE>
Близо месец по-късно - отново пукане. Този път [i]е касетата/курбелите[/i]. На новите педали нищо им няма. Кофти, все пак байкът ще ходи в сервиза на Drag...

Значи, чисто ново колело Ontario Team Edition, първо почват да пукат педалите (3 дни след покупката) - проблемът се решава се със смяната им. След 30 дни - пукане, този път в средното движение. Не идват ли малко множко шумове като за нов Drag, и то не от най-ниския клас?... :look:

</UPDATE>
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 12, 2005 11:44 am

Welcome to the real world... за тая цена толкова.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nikitzo » Пон Сеп 12, 2005 2:13 pm

[quote="bikerider"]

Welcome to the real world... за тая цена толкова.
[/quote]


where the cheap bottom brackets creeeeeeaaaaaaks
:alien:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 12, 2005 4:05 pm

аре бе... пети месец се кара у нас едно Ontario Team Edition... притегнах курбелите на втората седмица. оттогава не е мръднало изобщо и не е като да го жалим... нито скърца, нито пука.

грес му е майката и стягане... така нито оста се износва, нито курбела стои недозатегнат да се разбива квадрата от скокове....

не съм съгласен изобщо, че проблема идва от касетите... ако си се заглеждал в повърхността на квадрата той е коничен.

Тоест колкото и да е зле изработена една ос, чрез ДОзатягане луфта се премахва. Квадратите нямат стопер за курбела точно по тази причина.
Цената е настройка на декланшора след дозатягане.

Но не мисля, че са виновни оста и курбела.
Няма такава ос на квадрат, на която да не може да се стегне курбел ако не е вече разбит.


Така че, за мен са виновни немарливите потребители, които не дозатягат курбела КОГАТО ТРЯБВА и в следствие на това той се разбива и не може вече да се стегне хубаво и в най-добрия случай скърца.
Вярно, че го има и момента с пестенето на грес от монтьора, но това оставя курбела недозатегнат. Съответно, като се купи ново колело и започне да се юрка без да се държи сметка за break-in и дозатягане на курбелите - резултата е един - "кой ми сра в гащите"...

четене му е майката и мислене. който не си пази инвестициите никой не му е виновен.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nikitzo » Пон Сеп 12, 2005 5:38 pm

Това е истината:agree:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пон Сеп 12, 2005 8:28 pm

Абсолютно.Аз,дето съм към 90 кила говедо нямам грижи с курбелите(на квадрат).Просто ги дозатягаш след ден-два каране:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 12, 2005 10:31 pm

:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот perfor » Нед Окт 02, 2005 6:26 pm

и аз сам на квадрат но не ми пука нищо.В началото бях с обикновенно централно та там пукаше единствено праснат сепаратор ама от както сам на касета няма пукане .леко затягане това му е майката
Ich trinke um meine Probleme zu ertrinken, aber diese Bastarde koennen schwimmen!
Аватар
perfor
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Фев 12, 2005 3:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот username » Пет Фев 10, 2006 3:28 pm

Сега след като споровете приключиха ще напиша нещо за да помогно на хората които все още имат проблем с пукащата касета. Такъв проблем ме мъчи вече почти година и половина дори след като сглобих изцяло ново колело.
Всичко започна с ново колело след седмица каране. След смяна на педалите и стягане на касетата и кубрелите с нечовешка сила (става дума за тръби и други лостове за прилагане на по-голяма сила) нищо не се промени.:banghead: Смених касетата. Първите 2 дни нищо и после пак същата история. Примирих се. След тва другото колело...
Качествени части от Веломания и сглобено от механик с доста опит и отново пука. Той отново опита с натягане на кулбелите (и грес имаше) и нищо не стана.
А СЕГА ИСТИНАТА!!!
:bulb:Всичко идва от там че поради някаква неизвестна за науката причина касетата се мести в чашките, които се навиват в рамката. Звучи невероятно, но е факт.
РЕШЕНИЕТО:
Караш с пукаща касета около месец, след което тя престава да пука и понякога усещаш лек луфт. След това вече притягаш малко чшките и всичко си отива на място. Просто някои компоненти се нуждаят от малко време за да сработят добре.
Успех на всички които са имали нерви да прочетат глупавия спор за квадрата и са стигнали до решението на проблема.
P.S. това е решението на проблем с пукаща касета при ново колело. Ако нещо ви пука след повече каране вероятно друг е проблема.
БОЗИЧКА - леко резлива...
Аватар
username
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 3:30 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот psicho » Пон Фев 13, 2006 11:53 am

Това е доста гаден проблем и аз го имах ... пукаше ми някаде в движението но не знаех каде .. след време само си показа и резбата на единия курбел беше изядена ... това се получава от някоя песачинка или нещо друго което е влязло в резбата на педала....моя савет е да почистиш и да смажеш резбата на педалите!!!!
MR.PSICHO
Предпочитам да ме мразят такъв какъвто съм, отколкото да ме обичат такъв какъвто не съм!
Аватар
psicho
 
Мнения: 222
Рейтинг: 1228
Регистриран на: Пон Май 16, 2005 8:40 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Пон Фев 13, 2006 1:28 pm

смазвате резбата на болта ,кохто затяга курбела??????

нали целата е да не се развива защо слагате смазка???

или нещо бъркам
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот psicho » Пон Фев 13, 2006 2:20 pm

Значи според мен проблема може да е в резбата на курбела там кадето се навива педала ... а се змазва според мен за да се предотврати влизането на прахоляк и вода в самата резба.... нещо като сополите в носа ни :)))!!!
MR.PSICHO
Предпочитам да ме мразят такъв какъвто съм, отколкото да ме обичат такъв какъвто не съм!
Аватар
psicho
 
Мнения: 222
Рейтинг: 1228
Регистриран на: Пон Май 16, 2005 8:40 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Фев 13, 2006 5:27 pm

[quote="axelmax"]

смазвате резбата на болта ,кохто затяга курбела??????

нали целата е да не се развива защо слагате смазка???

или нещо бъркам

[/quote]


Има различни видове смазки, някои от тях едновременно смазват и след това му пречат да се развива болта. Аз ползвам за целта графитна грес, но сигурно има и по-добри решения. Смазката се слага, за да се затегне по-лесно болта и най-вече за да пази него и резбата от корозия и спичане, особено ако са от различен материал.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Пон Фев 13, 2006 6:06 pm

и аз така направих един път

и през 3 минути затегах болта , защото го прповеравах през 3 минути ,развърташе се постоянно

след известно ми писна махнат греста ис4истих добре и като по притегнах 2-3 пати и оттогажа нема проблеми само си ги проверявам 4ат пат;)

има си лепило за тея работи,което уплатнява от прах и мръсотия и вода и непозволява да не се развърта болта
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Пон Фев 13, 2006 6:40 pm

[quote="psicho"]
а се змазва според мен за да се предотврати влизането на прахоляк и вода в самата резба.... нещо като сополите в носа ни :)))!!!
[/quote]


Не приятелю, змазва се защото има сглобка от два различни метала - стомана и алуминий. ;)
На новите курбели със стоманени втулки няма особен смисъл от смазка.
А мръсотия и прах винаги влизат, затова се правят профилактики И на резбите...

Конкретно с проблема с развиващите се болтове, решението нееднократно е казвано тук - СМАЗВАЙТЕ ОСТА И КУРБЕЛА, после резбата на болта и под главата му (м/у шайбата и главата) и стягайте по спецификация. Чашките на средното - или с много грес и ЯКО стягане или Loctite и стягане по спецификация. Преди време AgentOrange спомена също, че ползва тефлонова лента за резбата на чашките против скърцане...

Не виждам как болта ще се разхлабва, ако курбела е добре заклинен на оста. А той се заклинва добре само когато е смазан. Така че...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Фев 13, 2006 6:42 pm

Така е, аз също съм ползвал стягащи добавки от типа на Loctite, когато нещата не са били наред. Но при нови компоненти първо опитвам с графитна грес (разбира се, съвсем тънък слой) и май не съм имал проблеми.

Edit: постът ми да се чете като отговор към axelmax ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Пукане в средното движение?

Мнениеот headhead » Пон Авг 22, 2016 12:49 pm

Здравейте, бихте ли ми насочили към сервиз където биха се справили със смазването на средното и курбелите или евентуална подмяна. От магазина от където го взех няма да имат техник до Септември. Става върпос за Cross GRX 9 29` и има едно много дразнещо пукане и скърцане при малко по силен напън на курбелите (примерно ако почна да изкачвам баир не спират да пукат, а ако карам на равно и въртя съвсем ама съвсем леко няма шум). Първо си мислех, че е от педалите и ги смених с такива на Cube, но скърцането/пукането даже се увеличи. Кроса е на 100тина километра демек чисто нов.
headhead
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Юли 27, 2016 9:05 am

Re: Пукане в средното движение?

Мнениеот Brave » Пон Авг 22, 2016 11:34 pm

Ето тук ще ти решат проблема:

Danny's Cycles Upper East Side
Адрес: 1690 2nd Ave, New York, NY 10128, Съединени щати
Телефон:+1 212-722-2201
Работно време:
понеделник 10:00–19:00
вторник 10:00–19:00
сряда 10:00–20:00
четвъртък 10:00–20:00
петък 10:00–20:00
събота 10:00–19:00
неделя 10:00–19:00


Прооуснал си да кажеш от къде си :)
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Пукане в средното движение?

Мнениеот headhead » Вто Авг 23, 2016 6:44 am

Brave написа:Ето тук ще ти решат проблема:

Danny's Cycles Upper East Side
Адрес: 1690 2nd Ave, New York, NY 10128, Съединени щати
Телефон:+1 212-722-2201
Работно време:
понеделник 10:00–19:00
вторник 10:00–19:00
сряда 10:00–20:00
четвъртък 10:00–20:00
петък 10:00–20:00
събота 10:00–19:00
неделя 10:00–19:00


Прооуснал си да кажеш от къде си :)

Мда с удоволствие бих минал от там ако имам път натам. Извинявам се за за София става въпрос :D :wavey: :wavey:
headhead
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Юли 27, 2016 9:05 am

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron