n4s написа:Здравейте
Споделете най-доброто съотношение цена-качество за моя случай.
Най-важното за теб е да си изясниш "твоят случай". Универсален велосипед няма, но хибридите (като посоченият от колегата над мен) най-много се доближава до идеята за такъв. Този тип така и е възникнал -с идеята да става приемливо навсякъде. Лека рамка, бърза трансмисия, умерен балон на гумите, но със смесен тип грайфери и приемлива като ход и тегло амортизационна вилка. Това дава възможност по равни покрития (асфалт и утъпкан сух черен път) да се поддържа с лекота добра максимална скорост, непостижима за МТВ. Не е задължително да я гониш, но много помага ако искаш да разшириш периметъра на разходките си.
Имам 3 велосипеда (МТВ 26", хибрид 28" и градско 20") и всеки карам по предназначение, така че знам добре разликите и праговете им на възможности. Безспорно с хибрида имам най-много километри и често се е случвало да минавам 20-тина км асфалти да ми хрумне да хвана по чукаците за да зарадвам обектива и себе си с нови недостъпни гледки. Никога не ме е предавал, но и съм го бутал / носил в някои недостъпни места. За мен това е по-добрият вариант отколкото да газя асфалта час / два с МТВ, та да попадна на нещо яко. Когато обаче искам такива места, мятам МТВ-то в комбито и до където има път съм на 4 гуми, после на 2, а накрая пак на 2 крака.
Ако искаш да имаш 1 колело (аз не успях), вземи си хибрид, особено ако равното и гладко покритие ще е 70% (както бе написал в началото), а оф-роудът ще е просто за разходки и няма да ходиш по състезания из чукаците с екстремни трасета. Ако искаш по-добър вариант за 1 колело -има го, но е разправия.
На синковеца сглобих 27.5" МТВ твърдак, с добра въздушна вилка (със заключване), хидр. дискови спирачки, със зъбен блок 9-ка (11/36Т) отзад, а отпред намерих кух курбел с 3 венеца, като най-големият е 44 зъба. Получиха се 12.6кг, достатъчно бавни за катерене и достатъчно бързи за шосе, но не и лесно вървящи по него.
Тук следва и шосейният тунинг: Сега е с ХС гуми 27.5х2.1, но напролет ще му направя още 1 комплект джанти (същите главини, дискове, заден блок), но ще бъдат 28" и ще им обуя тесни и леки гуми 700Сх30/35. Проверено е че се събират в рамката и външният диаметърът на гумите е релевантен на сегашните. Колелцето ще литне по асфалт, а като искаме да ходим по чукаците, сменям джантите (2 минути) и мятам байковете в комбито. Наясно съм че в оф-роуд режим ще ползва отпред малък и среден венец, а по асфалт среден и голям, но това е "поносим" компромис.
За мен това е приемлив вариант, ако човек иска да има само 1 колело и то да има по-висока боеспособност, но да става и за асфалт, а гореописаната рецептата е проста.
Ти прецени за теб кое е подходящо. За този бюджет може да си вземеш 2 не лоши колелета (ако има къде да ги държиш). 1 асфалтов ефтинджос за градско (30% от бюджета), а за останалите 70% нещо приемливо за офроуд, но пак остават "непокрити" шосетата из околията.