Курбел 3х10 за система 3х9

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот jkarabadjakov » Чет Сеп 05, 2019 11:25 am

Здравейте,
Моят велосипед е със скоростна система 3х9.
Дойде време за смяна на курбела и централното движение, но не мога да намеря читав курбел 3х9. Поради тази причина погледнах 3х10 и харесах Shimano SLX FC-M7000-3 10-speed Crank 40/30/22.
Според вас би ли имало проблем с това, че системата е 3х9 а курбела е 3х10?
Първото състезание в рамките на Витоша за сезона - ХСО Драгалевци http://crankarm.eu/xco-dragalevci/
jkarabadjakov
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Сря Авг 22, 2018 7:36 am

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Alexi » Чет Сеп 05, 2019 11:57 am

не ,ще работи :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Bi11y » Пет Сеп 06, 2019 9:45 am

Какъв ти е велосипеда ? Няма смисъл от 3х - или 2х или 1х ...
Bi11y
 
Мнения: 1626
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот jkarabadjakov » Съб Сеп 07, 2019 9:32 am

Bi11y написа:Какъв ти е велосипеда ? Няма смисъл от 3х - или 2х или 1х ...


Велосипеда е събирам, не определена модификация. Какво искаш да кажеш няма смисъл от 3х, 2х и 1х?
Първото състезание в рамките на Витоша за сезона - ХСО Драгалевци http://crankarm.eu/xco-dragalevci/
jkarabadjakov
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Сря Авг 22, 2018 7:36 am

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Bi11y » Съб Сеп 07, 2019 7:58 pm

3x няма смисъл - или го направи 2х или 1х.
Bi11y
 
Мнения: 1626
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот jkarabadjakov » Съб Сеп 07, 2019 8:27 pm

Bi11y написа:3x няма смисъл - или го направи 2х или 1х.

Съгласен съм с теб. Но ако сменя на 2х или 1х това значи дерайльор, касета, команди, преден дерайльор и верига. За един курбел ще сменя колелото... има ли смисъл?
Първото състезание в рамките на Витоша за сезона - ХСО Драгалевци http://crankarm.eu/xco-dragalevci/
jkarabadjakov
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Сря Авг 22, 2018 7:36 am

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Alexi » Съб Сеп 07, 2019 9:07 pm

всъщност само махаш голямата плоча :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Bi11y » Съб Сеп 07, 2019 9:48 pm

jkarabadjakov написа:
Bi11y написа:3x няма смисъл - или го направи 2х или 1х.

Съгласен съм с теб. Но ако сменя на 2х или 1х това значи дерайльор, касета, команди, преден дерайльор и верига. За един курбел ще сменя колелото... има ли смисъл?


При 2х нищо не сменя освен курбела който иска да смени - добре е да се смени веригата принципно. Зависи като цяло драйвтрейна и касетата в какво състояние е... 10 скоростен дерейльор работи с гоатлинк - ако касетата му е подходяща лесно може да се трансформира примерно 32Т с 11-42 (11-36 + екстендрър 42Т) с 10 скорости.
Bi11y
 
Мнения: 1626
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот irgnet » Пон Сеп 09, 2019 12:27 pm

Няма по-малоумно от 1x , 2x е що годе добре, но 3x си е класика.. не се връзвай, вземи си курбел с 3 плочи
Аватар
irgnet
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Сря Май 16, 2012 9:22 pm

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Alexi » Пон Сеп 09, 2019 12:37 pm

явно в световните серии е пълно с малоумници :evil: покарай примерно 1х11 и пак ще говорим .. за мен най безсмислено е 2х - нямаш олекотяването и опростяването на 1х (+ липсата на дублирани предавки ,NW плочата и всички останали плюсове ) ,просто губиш рейндж спрямо 3х
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Вилката » Пон Сеп 09, 2019 1:06 pm

Аз бих заложил на 2х9, като само си сложиш курбел за 2х10, и запазиш всичко останало, естествено ако не са захабени задни венци и верига, както ти пише Bi11y. Така ще минеш най-тънко.
Търси вариант 38/24т, така и рейнджа ще е голям, и дублираните скорости по-малко.
За 1х ще се наложи да правиш и други промени и ще влезнеш в по-голям разход.
При 3х10 курбел е възможно да имаш проблем с настройването на предния дерайльор, тъй като разстоянията м-у плочите май са по-малки от 3х9.

П.П. Съветът ми за 2х9 е от личен опит. Известно време карах 9 скоростна система SRAM X9 с курбел на шимано за 2х10 и плочи 38/22. Всичко работеше перфектно, а като рейндж и стъпка между скоростите е много по-добре от 1х10.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот FireFoXa » Нед Сеп 15, 2019 4:23 pm

Alexi написа:явно в световните серии е пълно с малоумници :evil: покарай примерно 1х11 и пак ще говорим .. за мен най безсмислено е 2х - нямаш олекотяването и опростяването на 1х (+ липсата на дублирани предавки ,NW плочата и всички останали плюсове ) ,просто губиш рейндж спрямо 3х

Под плюсове сигурно визираш нова верига на 600-700км крос кънтри каране? Малко е несериозно да се сравняват световните серии с обикновен потребител а.к.а. колоездач. Със система 1х подлагаш на сериозни осуквания веригата и дерайльора си, коите се "изяждат доста сладичко", ако не слизаш да буташ на баирите. Плюс че с един венец да караш без да изпадаш в предродилни мъки на всеки баир, трябва да си с 30 или 32 зъбчета, и на равно, на спускане и в градски условия ще имаш доста малък топ спийд. Отделно при цените на касета/верига/венци при 1х11, щот нали трябва да е поне 11-46, да си в джаза, малко нерентабилно се получава в края на деня. Предполагам не се визира 1х11 с али експрес части, че тогава олекотяването от 1х системата меко казано няма да се получи...

Вилката написа:Аз бих заложил на 2х9, като само си сложиш курбел за 2х10, и запазиш всичко останало, естествено ако не са захабени задни венци и верига, както ти пише Bi11y. Така ще минеш най-тънко.
Търси вариант 38/24т, така и рейнджа ще е голям, и дублираните скорости по-малко.
За 1х ще се наложи да правиш и други промени и ще влезнеш в по-голям разход.
При 3х10 курбел е възможно да имаш проблем с настройването на предния дерайльор, тъй като разстоянията м-у плочите май са по-малки от 3х9.

П.П. Съветът ми за 2х9 е от личен опит. Известно време карах 9 скоростна система SRAM X9 с курбел на шимано за 2х10 и плочи 38/22. Всичко работеше перфектно, а като рейндж и стъпка между скоростите е много по-добре от 1х10.

Подкрепям с две ръце! Колегата явно кара нисък към среден клас скоростна система, щом колелото му е оборудвано с 3х9. 38х24 е доста приятна комбинация за всякакъв тип каране без особено значение от касетата отзад. :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот compira » Нед Сеп 15, 2019 8:43 pm

И аз подкрепям за 2х9, като дори може да стане и без нов курбел, като се измести малко линията на предните венци с подходяща шайба на средното. Относно съотношението на двата венеца това е лично предпочитание. Аз съм с 22/36 като така има малко припокриване да не кажа никакво. При 24/38 също е малко припокриването, но е добре отзад касетата да е 11-36 (аз съм с 11-34 при 22/36 плочи отпред) и си катеря спокойно и имам скорост поне до към 40км/ч. Така си имам катерене като 1х нещо си с касета 11-46 и преден венец 30, но тогава ясно се вижда разликата при топ скороста!!!! Разликата в грамовете също не е голяма... отзад като се сложат 100 гр отгоре колкото е една добра команда оставаш с едно жило, броня и плоча 22 по-тежък!
Относно мнението на Аlexi, че няма полза от 2х спрямо 3х... хм да ако се кара само по равно, но при първото препядствие и големия венеца бам... ама то и за равно няма смисъл от 3х... абе май 3х е най-безмислената система. А относно ползата от 2х спрямо 1х... ами по-малка стъпка между предавките!
За мен 2х е най-доброто и универсално решение за хора с едно колело което до ползуват за фън и за предвижване.
Относно усукването което се спомена като недостатък на 1х... ами като гледам как някои хора как ползват 3х... немам думи за какво усукване става дума.
Та финансово в случая най-добре е 2х9 като ще трябва да се вземе една плоча 36 зъба и да се изработят или да се намерят подходящи шайби за мястото на третия диск. При този вариант jkarabadjakov ще може да тества срещу скромна сума как му идва тази система и ако прецени, че не му пасва ще се бръкне за 1х!
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Alexi » Пон Сеп 16, 2019 2:34 pm

то ,ако имате нужда от предавка 22-36 ,проблема не е в групсетите .. вземете потренирайте малко :evil:
ей това момиченце качи Ботев без да бута и 1 метър ,с касета 11-40 и плоча 32т овал .. сега ако не ви е срам карайте 2х и 3х и каквото ви е на душа :clap:
Прикачени файлове
IMG_20190811_111403.jpg
(302.23 KiB) 128 пъти
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Курбел 3х10 за система 3х9

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Сеп 16, 2019 3:43 pm

През 700 км въртя вериги на 1х11 - имат износване в рамките на толерансът за работеща верига чак след втората им врътка. След първото сваляне износването е едва доловимо. Мит е, че се налага по-честа смяна на верига.

Също така 1х не е за всеки. Това го казвам като човек, който не би се върнал на 2 или повече плочи. Няма смисъл да се карате кое е най-добро. Хубаво е, че има богат избор и всеки може да намери добро решение според карането си и бюджета.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron