Alexi написа:явно в световните серии е пълно с малоумници

покарай примерно 1х11 и пак ще говорим .. за мен най безсмислено е 2х - нямаш олекотяването и опростяването на 1х (+ липсата на дублирани предавки ,NW плочата и всички останали плюсове ) ,просто губиш рейндж спрямо 3х
Под плюсове сигурно визираш нова верига на 600-700км крос кънтри каране? Малко е несериозно да се сравняват световните серии с обикновен потребител а.к.а. колоездач. Със система 1х подлагаш на сериозни осуквания веригата и дерайльора си, коите се "изяждат доста сладичко", ако не слизаш да буташ на баирите. Плюс че с един венец да караш без да изпадаш в предродилни мъки на всеки баир, трябва да си с 30 или 32 зъбчета, и на равно, на спускане и в градски условия ще имаш доста малък топ спийд. Отделно при цените на касета/верига/венци при 1х11, щот нали трябва да е поне 11-46, да си в джаза, малко нерентабилно се получава в края на деня. Предполагам не се визира 1х11 с али експрес части, че тогава олекотяването от 1х системата меко казано няма да се получи...
Вилката написа:Аз бих заложил на 2х9, като само си сложиш курбел за 2х10, и запазиш всичко останало, естествено ако не са захабени задни венци и верига, както ти пише Bi11y. Така ще минеш най-тънко.
Търси вариант 38/24т, така и рейнджа ще е голям, и дублираните скорости по-малко.
За 1х ще се наложи да правиш и други промени и ще влезнеш в по-голям разход.
При 3х10 курбел е възможно да имаш проблем с настройването на предния дерайльор, тъй като разстоянията м-у плочите май са по-малки от 3х9.
П.П. Съветът ми за 2х9 е от личен опит. Известно време карах 9 скоростна система SRAM X9 с курбел на шимано за 2х10 и плочи 38/22. Всичко работеше перфектно, а като рейндж и стъпка между скоростите е много по-добре от 1х10.
Подкрепям с две ръце! Колегата явно кара нисък към среден клас скоростна система, щом колелото му е оборудвано с 3х9. 38х24 е доста приятна комбинация за всякакъв тип каране без особено значение от касетата отзад.
