Нека да си кажа и аз мнението. Напълно съм съгласен с едно от мненията по-горе, което казва, че се гресира обилно навсякъде по връзката курбел-ос, както и по резбата между чашките на касетата и рамката, ако първите са метални. При пластмасови не се слага. Това може да го проверите в някое от техническите упътвания нa
http://techdocs.shimano.com. Ако си купите курбел на Шимано в кутия, ще видите че квадратния профил е гресиран с една жълта грес фабрично (странно, но само десния). Причините за гресирани също са споменати вече - без грес курбелът не може да се плъзне докрай по оста на касетата и това рано или късно води до разлуфтване, но има доста по-лошо последствие. Този луфт, а и липсата на грес, водят до протриване на алуминиевия (е, сплав, де) курбел в оста на сухо и това му изпилва профила много жестоко. Тази сплав е много устойчива на натиск, дърпане, усукване, но не и на триене. И така се е и случило с автора на темата, за съжаление. Нищо притеснително няма в алуминиеви курбели (че те всички над 20 лева са такива!), ако всичко си е спазено, а то е лесно. Човешката небрежност и темата "има ли монтажникът достатъчно стимул да си върши съвестно работата" са друго нещо. Тази грешка е често срещана при сглобката на нови велосипеди (да не се изсилвам, ама в БГ май доста често). Няма начин да се развие болт, ако е бил добре завит и гресиран, и ако е бил притяган след първите няколко карания, което отново е препоръка от Шимано, примерно.
Говоря ви от опит.