Загубих болт от централното движение

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот Bodom » Вто Фев 21, 2006 10:26 pm

klmn, вземи прочети ВНИМАТЕЛНО постовете от предишната страница (1), особено частта в която споря с Windstream точно по този въпрос, който задаваш ти! Грес НЕ СЕ слага на болта с който се захваща курбела за оста, и НИКОГА не съм имал предвид това.

Цитирам себе си от страница 1: "Не се гресира болта, който държи курбела, а съединението между курбела и оста."

:thumbu:
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Rotting » Вто Фев 21, 2006 10:52 pm

[quote="Bodom"]

Не се гресира болта, който държи курбела, а съединението между курбела и оста[/quote]
Според Труватив е точно обратното, но майната му.
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/Rotting/2006221145044_Untitled-1.gif[/img]
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Вто Фев 21, 2006 11:07 pm

[quote="klmn"]

Въпроса е принципен-грес или локтайт,повтарям се..Чел съм ЧЗВ-то,някои са решили проблема с разхлабването на болта с грес,други смятат че лепенето е по-добре(логично).Е,кое е по-по-най?
Не че ми се развиват болтовете през 2 дни,но презастраховане..:popcorn:
[/quote]


стига вече с тоя локтайд...
щом си сменил болтовете няма да имаш грижи. дали със или без грес... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Bodom » Вто Фев 21, 2006 11:25 pm

Rotting, картинката, която си приложил я има в [url=http://www.sram.com/_media/techdocs/2005_BB-sq&pwrspl-e-r2.pdf]този manual[/url], но там има и друга картинка (за powerspline, което е вид шлиц). На картинката за powerspline пише да се сложи грес и на оста и на болта, докато за квадратната ос наистина изрично пише да не се слага грес на оста. Незнам що, наистина майната му. Сперед мен е правилно да се сложи грес само на оста, без резбата на болта, но... мое мнение (в което се убедих от натрупаният опит). Обсъжданата ос-касета (и курбели) в тази тема (моята) е ISIS.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Фев 22, 2006 12:08 pm

Грес се слага и на болта, за да намали триенето и да ти позволи да стегнеш курбела по-лесно (съответно по-добре) към оста. Причината да се смазва оста е същата.

Ако не се смажат болтовете (особено на квадрат) рискуваш да се скъсат. Ако не се слага грес на квадрата, отново рискуваш скъсване на болтовете и/или отхлабване на сглобката след време като се поблъска малко.

Плюс това ако се сложи локтайт на резбата на болта, се случва (от личен опит) излишния локтайт да излезе от резбата и да засъхне между главата на болта и курбела. Познай колко лесно се разхлабва после такъв болт....

Затова според мен при сглобки с пресоване няма мързелив начин, който да работи. Нещата трябва да се смазват навсякъде, за да се сглобяват възможно най-плътно и да се проверяват редовно дали за дозатегнати. От личен опит след третото дозатягане няма смисъл да се проверява често, но само ако сглобката и монтажните/осигурителните болтове са били смазани.

Да не говорим, че при курбелите, болта се явява преса и осигуровка, а не носещ и крепежен елемент както да речем болтовете на спирачните ротори, където трябва локтайт. По същата причина смятам за абсолютно излишно (дори опасно) да се се слага локтайт на стягащия пръстен на Centerlock главините, защото те не се явяват носещ елемент.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jenko » Сря Фев 22, 2006 11:11 pm

в сервиза на Дженко Тончев в Младост има.GSM-а е 0888719980.
jenko
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 21, 2006 2:05 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Фев 22, 2006 11:31 pm

@jenko
За последен път те предупреждавам да престанеш с подобен тип глупава реклама, оттук нататък директно ще трия, независимо дали си прочел настоящото или не! :(!:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот hlebarka » Сря Фев 22, 2006 11:45 pm

Дженко, кажи, че си намерил болтовете на обиколната.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот krosa » Съб Мар 18, 2006 6:26 pm

[color=beige]to dobre 4e ne ti e padnali gaikite na prednata os :D 4e togava stava stra6no[/color]
krosa
 
Мнения: 203
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 18, 2006 4:15 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот energy52 » Сря Юли 13, 2011 6:26 pm

Здравейте, сблъсках се с подобен като на автора на темата проблем.
Болтът и при мен се е разхлабил, но не го загубих. След като разбрах, че е разхлабен го завих. Карах в продължение на седмица и усетих, че пак се разхлабва. Повторих завиването и съответно болта пак се разхлаби. Луфтът е малък, но мисля, че курбела е повреден непоправимо, защото се издълба "легло" и от тук нататък ако продължа да карам ще расте все повече. Реших, ще трябва да сменя курбела и тук идва редът на въпроса ми: има ли ляв курбел в продажба отделно? Имам предвид нов. Ако исках употребяван щях директно да потърся в пазара.

Благодаря за вниманието.
energy52
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 5:46 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот vvvaaal » Чет Юли 14, 2011 3:36 pm

Има, но не при всички модели. Какви са ти курбелите?
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот energy52 » Чет Юли 14, 2011 6:31 pm

Марка Shimano, модел FC-TS32.
Тъй като курбелите са алуминиеви днес го изпилих малко с надеждата да се преодолее "леглото" и да се набие по-навътре на квадрата. Стана, но пак има лек луфт. Ще си потърся курбели, които не са от алуминий.
energy52
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 5:46 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот did » Чет Юли 14, 2011 10:55 pm

energy52 написа:Ще си потърся курбели, които не са от алуминий.


А от какво да са? Стоманен винкел? :crazy: :crap: :bawling:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот vvvaaal » Чет Юли 14, 2011 11:04 pm

did написа:
energy52 написа:Ще си потърся курбели, които не са от алуминий.


А от какво да са? Стоманен винкел? :crazy: :crap: :bawling:

:rofl: :rofl:
Ето ти ляв квадратен курбел от добър клас дано ти свърши работа. :) ЦЪК
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот energy52 » Пет Юли 15, 2011 3:12 pm

did написа:А от какво да са? Стоманен винкел? :crazy: :crap: :bawling:

Например от някаква сплав. Не знам какво се предлага на пазара и затова звуча смешно. Според мен на такава кофти сглобка изобщо не е правилно да се сложи алуминиев курбел, поради обясними причини.

vvvaaal, благодаря за връзката, ще разгледам какво се предлага.
Последна промяна energy52 на Пет Юли 15, 2011 3:17 pm, променена общо 1 път
energy52
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 5:46 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот did » Пет Юли 15, 2011 3:17 pm

:rofl:

Ограмоти се и тогава инвестирай каквито и да са пари. Всички курбели са от "някакви сплави". Ако нямаш време да изчетеш всичко, довери се на сервиз!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот energy52 » Пет Юли 15, 2011 3:30 pm

Благодаря за препоръката!
energy52
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 5:46 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Загубих болт от централното движение

Мнениеот thepowerofone » Пет Юли 15, 2011 4:55 pm

Нека да си кажа и аз мнението. Напълно съм съгласен с едно от мненията по-горе, което казва, че се гресира обилно навсякъде по връзката курбел-ос, както и по резбата между чашките на касетата и рамката, ако първите са метални. При пластмасови не се слага. Това може да го проверите в някое от техническите упътвания нa http://techdocs.shimano.com. Ако си купите курбел на Шимано в кутия, ще видите че квадратния профил е гресиран с една жълта грес фабрично (странно, но само десния). Причините за гресирани също са споменати вече - без грес курбелът не може да се плъзне докрай по оста на касетата и това рано или късно води до разлуфтване, но има доста по-лошо последствие. Този луфт, а и липсата на грес, водят до протриване на алуминиевия (е, сплав, де) курбел в оста на сухо и това му изпилва профила много жестоко. Тази сплав е много устойчива на натиск, дърпане, усукване, но не и на триене. И така се е и случило с автора на темата, за съжаление. Нищо притеснително няма в алуминиеви курбели (че те всички над 20 лева са такива!), ако всичко си е спазено, а то е лесно. Човешката небрежност и темата "има ли монтажникът достатъчно стимул да си върши съвестно работата" са друго нещо. Тази грешка е често срещана при сглобката на нови велосипеди (да не се изсилвам, ама в БГ май доста често). Няма начин да се развие болт, ако е бил добре завит и гресиран, и ако е бил притяган след първите няколко карания, което отново е препоръка от Шимано, примерно.
Говоря ви от опит.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта