Продънване означава вилката да се сгъне до край и то силно, което не само се усеща, но често се и чува под формата на някакъв вид металически звук.
Твърдостта на пружината не винаги има пряко отношение към склонността на вилката да се продънва, дори и при най-простите вилки се прибягва до различни средства за избягването на това чрез добавяне на еластомери например. Освен това е нормално вилката да стига края на хода си понякога, а в зависимост от начина на каране може да с случва дори по-често. Все пак, едно е да стига до край, друго е да се продънва, т.е. да стига грубо до края на хода си.
Натягането на пружината (което на английски се нарича preload) не влияе върху продънването на вилката, защото засяга началното съпротивление на пружината. Демек, като я натегнеш, вилката става по-малко чувствителна (по-твърда) в началото на хода, а не в края.
Натягането на пружината се използва именно за това - за регулиране на чувствителността в началото на хода и донякъде за коригиране на началното сгъване на вилката (т.нар. sag), което трябва да е определен процент от хода (за ХС около 20%, за DH/FR 25-30%) и пак има значение за чувствителността на вилката. Казвам "донякъде", защото и за началното сгъване най-голямо значение има твърдостта на самата пружина - т.е. ако тя не е за твоите килограми, никакво натягане или отпускане няма да ти помогне да я направиш идеално работеща в това отношение.
Държа да отбележа, че всичко това вече е било писано във форума от други хора, така че...четете повече

В ЧЗВ например има специална секция за пружините.