Браво, така наистина е по-разбираемо, защото дори да пропуснеш няколко препинателни знака, по-лесно се хваща общия смисъл, отколкото на латиница.
Сега за вилката - принципно съм против подобни тунинги на евтини, а и на по-скъпи вилки. Виждал съм и успешни опити, ама има и доста плачевни. Повечето успешни са били свързани с намаляване на хода, а не с увеличаването му. Справка - Капитан Планета.
Като вдигнеш вилка за ХС (или още по-зле за градски велосипеди) от 50 на 100мм ход, яко ще я изнасилиш.

Тя си е проектирана едва-едва да издържа натоварванията при 50мм ход. Като изкараш тръбите нагоре (повечето, да не кажа всички вилки "имат мегдан" за това), ще отслабиш много вилката. Toyaga или Bikerider могат да ти го обяснят със суперточни технически термини, аз мога (с риск да допусна някаква неточност) с по-обикновени думи: като са вкарани по-навътре тръбите, лостът, който се получава при натоварвания в посоките напред-назад е по-малък. Обратно - като са извадени нагоре е по-голям, а опората, която дават втулките е по-малка. От това: 1)много по-бързо ще се образува луфт при втулките 2)по-лесно може да се счупят самите тръби или да се измъкнат (говорим за евтина вилка), или да се изкривят или не ми се мисли какво още. Като цяло вилката ще стане много по-лесно усукваща се във всички посоки (а тя и сега сигурно не е никак здрава в това отношение). Да не говорим пък за това, че вилка със 100мм ход се кара съвсем различно от вилка с 50мм ход, което значи, че цялостните натоварвания, на които ще я подложиш, най-вероятно ще надминат тези, за които тя е предвидена, т.е. може не само горните тръби и втулките, но и короната или Бог знае какво друго да сдаде багажа в твърде неподходящ момент.

:xx(:
Определено мисля, че при ниската цена на някои Suntour-и със 100мм ход е по-добре да спестиш пари, да се отървеш от тази, за която говорим в момента и да си купиш нова вилка или някоя на старо, която обаче призводителят я е направил със 100 мм ход.
